Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Probleem Kral Puncher Nemesis

#1 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 11-november 18

Gepost 12 november 2018 - 16:41

Heb zaterdag een Kral Puncher Nemesis nieuw gekocht en ik denk dat er een probleem is met de loop ,
De Nemesis wordt geleverd met 2 lopen een .22 en een .25 , ik gebruik enkel de . 22 , de andere heb ik nog niet uitgeprobeerd
Het probleem is, ik heb de kijker afgesteld op een afstand van 13 meter omdat ik thuis niet verder kan op vol vermogen < de Kral heeft een regeling waar je het vermogen kan regelen > en met pallets Diabolo Jumbo 15,89 gr , schiet perfect alles binnen 2 cm en zeer hard , maar het probleem is nu als ik het vermogen verminder tot het minimum wijkt hij tot 14 cm af naar Links en natuurlijk zakt hij ook < het zakken is normaal maar zoveel naar links gaan niet denk ik >
Ik heb ook zwaardere pallets geprobeerd op vol vermogen Baracuda 21,14 gr en hij doet hetzelfde maar niet zoveel , 5 cm naar links en en 3 cm zakken .
Ook zie ik naar mate de druk in de fles daald naar links gaat < De Nemesis is niet gereguleerd >
Als de snelheid van de pallet verminderd zakt hij natuurlijk , volledig normaal , maar zoveel naar links gaan is toch niet normaal denk ik .

Is er daar een verklaring voor ??
Ik ga morgen terug naar winkel in Wetteren en kijken wat er kan gebeuren want zo is het onbruikbaar .
MVG Rudy

#2 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 12 november 2018 - 21:14

Het enige dat ik kan bedenken is dat uw gebruikte pellets niet de correcte snelheid hebben en daardoor niet stabiel vliegen maar eerder in een spiraal beweging. Dit kan de poi shift verklaren bij een vermindering in druk of power.
Opscheppen is enkel leuk als men honger heeft
The only difference between a man and a boy is the size of his toy

#3 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 13 november 2018 - 07:50

Bedankt voor de reactie , zal vandaag contact opnemen met de winkel en eens zien wat zij er van denken ?
GRT Rudy

#4 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 13 november 2018 - 19:56

Probleem opgelost
Heb vandaag naar de wapenhandel Van Nieuwenhuyse Wetteren Belgie geweest en zij hebben zonder enig probleem het wapen omgewisseld en zullen de Kral Puncher Nemesis opsturen naar de fabrikant ,Bij deze heb ik ook veranderd van model en gekozen voor een Kral Puncher Breaker omdat die voor mij beter past , ik heb deze natuurlijk direct uitgetest , WAT EEN VERSCHIL , geen enkele zijdelingse afwijking meer bij verschillende power settingen en kan bij minimale power setting nog altijd zuivere groepjes schieten op 13 m en wat ook zeer stil is voor de buren .
MVG Rudy

#5 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 14 november 2018 - 20:33

Als afsluiter van de topic wil ik nog iets bizar meegeven , voor ik het wapen inruilde heb ik nog vlug enkele kaartjes geschoten om te tonen aan de verkoper wat het probleem was bij de Nemesis , zoals als hierboven aangegeven hetzelfde probleem , zeer veel zijdelings afwijking naar links bij lagere powersettings , maar als afsluiter heb ik eens geprobeerd zonder geluidsdemper < orginele Kral demper > bij vol vermogen 2 cm hoger maar perfect van richting ,ok, had ik ook verwacht , maar bij minimale powersetting 2 cm lager, ok , maar 4 cm naar RECHTS in plaats van links !! , ik was wel verbaasd , de conclusie voor mij is er zeker iets mis is met de Kral Nemesis , de verkoper kon er ook geen uitleg voor geven en zal het wapen opsturen .
Grt Rudy

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers