Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Diana 35 Korrel Revisie datering zou ook mooi zijn

#1 Gebruiker is offline   P-rey Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 04-januari 18

Gepost 20 november 2018 - 15:32

Zoals al gemeld in de 'gevraagd' sectie: ik wilde een klassieker toevoegen. De geadverteerde Diana 34 bleek een Diana 35 met verprutste keep/korrel. Aangezien de Diana 35 nog prima schoot (direct 10 Joule), zonder enige aanpassing. lijkt hij mij toch de moeite waard om iets op te kalefateren.

Datering zou ook mooi zijn, want er staat letterlijk niks op. Zonder serienummer en fabricage datum stempel, zou hij zomaar van voor 1966 kunnen zijn. Dit stemt mij wel positief, want dan is het echt wel een klassieker! Verdere aanwijzingen:
* Er is geen montage rail aanwezig (geweest), het logo staat direct boven de einddop.
* Er staat Made in Germany links onder het logo op de actie, net boven de kolf.
* Het is een aluminium trekker.
* De loop heeft de zwaluwstaart voor korrelmontage.
* De keep is van het oude type (Volgens Gotha Waffencenter), maar mogelijk niet origineel.
* Onder de rubberen schouderpad staat ook geen stempel.

De korrel mist dus, ik zou graag weten of de simpele versie zonder verwisselbaar vizierblad van de Diana 27 ook past (scheelt bijna €10). Tevens de vraag waar dat gaatje in de loop bij de korrel voor bedoeld was. Ik heb er nu een spijker ingeslagen als korrel, werkt eigenlijk prima.

De keep is verknutseld, maar wel werkend. Ligt een beetje aan waar ik onderdelen ga bestellen, of ik dit aanvul.

Ook heeft de vorige eigenaar een stuk messing op de actie geplakt als montage rail. Dan maar zonder kijker/diopter, want dit ziet er niet uit. Ze hebben wat geschuurd voor een betere hechting. Kan ik dat na schuren en polijsten aanstippen met Klever brunierung? Of wordt dat minimaal net zo lelijk? De blauwing is verder best aardig, ik weet nog niet of ik hem volledig ga restaureren.

Bijgevoegd de (verkleinde) foto's. Ik hoor graag alle tips!

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

Cast, in order of appearance:
The Gat .177 (1992) 2nd
Crosman 357 .177 CO2 (1994) 1st
Crosman 2289 .22 & 18".177 (2017) 2nd
Umarex Buckmark .177 (2017) 1st
Haenel 310-4 .173 (2017) 2nd - in revisie
Crosman 2240 .22 + steel breech (2017) 2nd
Daisy Buck .173 (2017) 2nd