Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Keuze Geluidsdemper

#1 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 11-november 18

Gepost 02 december 2018 - 16:33

Hallo allemaal,
Graag had ik jullie mening gevraagd over de keuze van een nieuwe geluidsdemper voor mijn Kral Puncher Breaker .22 , 40 joule ,
Ik gebruik momenteel de originele demper van Kral arms , maar heb volgend probleem , de Breaker is niet gereguleerd en als hij gevuld is op 200 bar en ik schiet op max power regeling schiet hij niet accuraat met deze demper en groepeerd hij niet goed < zonder demper wel >, als ik dan de powerregeling naar 70 % verminder < 1 streepje en half > is alles ok , als de druk na 2 magazijnen van 12 schots gedaald is naar 160 bar mag ik de power setting maximum zetten en schiet hij wel accuraat en mooie groepjes .
Ik denk dat deze demper te weinig inhoud heeft en zou graag een ander kopen waar ik wel bij 200 bar vulling max powersetting kan gebruiken .
Ik had gedacht aan Weihrauh 1/2 UNF of Hugget Belita Compact 1/2 UNF of Donny FL Tatsu 1/2 UNF , of Hogan Decimeater 1/2 UNF ?
Vele dank bij voorbaat
Grt Rudy

PS , de gebruikte pallets zijn JSB Exact Jumbo 15,89 grain , daar schiet hij best mee

Deze post is bewerkt door Rudy5: 02 december 2018 - 16:42

#2 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 02 december 2018 - 16:36

Controlleer de uitlijning van de demper.
Plak evt een stukje tape over t gaatje.
En schiet er door.
Zit t gaatje in de tape nu in t midden van de demper ?

Groet.
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#3 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 02 december 2018 - 16:48

Bekijk Post Nicesurprice, op 02 december 2018 - 16:36, zei:

Controlleer de uitlijning van de demper.
Plak evt een stukje tape over t gaatje.
En schiet er door.
Zit t gaatje in de tape nu in t midden van de demper ?

Groet.

Dit ga ik zeker eens doen , maar ik weet niet of ik iets daaraan kan veranderen , schroeft er origineel op , en hij doet het wel goed bij minder power setting , als ik hem op 70% zet bij 200 bar is dit nog altijd hard .
Bedankt
PS , was vergeten te melden , ik heb 2 dezelfde Kral dempers en bij alle 2 hetzelfde probleem ??

Deze post is bewerkt door Rudy5: 02 december 2018 - 16:56

#4 Gebruiker is offline   eagle Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 14-augustus 15

Gepost 02 december 2018 - 17:17

ook met demper hoort hij te groeperen!

je krijgt alleen een ander poi. (point off impact)

#5 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 02 december 2018 - 17:25

Bekijk Post eagle, op 02 december 2018 - 17:17, zei:

ook met demper hoort hij te groeperen!

je krijgt alleen een ander poi. (point off impact)

ik dacht dit ook maar hij doet het niet met deze dempers en zonder wel ?? daarom wil ik een andere kopen

#6 Gebruiker is online   Coltrui Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-november 16

Gepost 02 december 2018 - 17:59

Ik meen me te herinneren dat een reviewer van Racknload dezelfde conclusie trok bij deze buks. Groepjes werden kleiner zonder demper.
Freedom's just another word for nothing left to lose - JJ.

#7 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 05 december 2018 - 11:29

Heb gekozen voor een Hogan Decimeater 1/2 UNF , gekocht bij Krale , supersnel geleverd , en heb deze uitgetest vandaag
Mooi afgewerkte demper beetje korter dan mijn Kral demper en uitlijning ziet er perfect uit
Resultaat , geluid duidelijk MINDER dan de Kral demper , schietbeeld merk ik geen verschil , op 200 bar en max power groepeerd hij niet goed zoals met de Kral demper .
Ik heb het beste resultaat met starten met 200 bar 1 magazijn van 12 pallets op 70 % vermogen , 2 en 3de magazijn op 80 % vermogen en dan heb ik nog 3 magazijnen die ik op 100 % kan schieten met goede groepering en zonder bijstellen van de kijker .
Ik vind het best OK zo , het is ook een budget vriendelijke buks en niet geruguleerd , maar vind toch geen verklaring dat hij zonder demper op 200 bar en max vermogen WEL goed groepeerd ? Misschien toch het beperkte volume van deze dempers ?
Toch ben ik blij< en de buren ook denk ik > dat ik deze Hogan demper heb gekocht voor het mindere lawaai .
Grt Rudy

#8 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 06 december 2018 - 14:13

Probleem momenteel opgelost ,
Ik had de nieuwe Hogan demper uitgetest met de JSB Exat diabolo 15,89 grain kopmaat 51 omdat ik er al lang uit was dat ik met deze pallets de beste resultaten had met de Kral demper , maar vandaag heb ik opnieuw de Hogan demper getest maar nu met JSB Extract diabolo Heavy 18,13 grain , heb de kijker veel moeten bijstellen maar groepeerd nu als de beste en het enige verschil dat ik nu heb bij 200 bar vulling 70 % of 100 % power setting is dat op 100 % hij een kleine cm hoger schiet wat ik zeer normaal vind , maar geen verschil meer links rechts , ik ben super tevreden met dit resultaat en ook met het lawaai van de demper ? Wat de verklaring is weet ik niet maar eind goed al goed .
Grt
Rudy

#9 Gebruiker is offline   gerrit101 Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 20-augustus 10

Gepost 06 december 2018 - 16:39

Mooi dat je probleem is opgelost !!
Maar toch een paar vragen.
Wat zijn de afmetingen van de kral demper, lengte en diameter?
En heb je de demper al eens open gemaakt zodat je zien kan welk dempend medium gebruikt word?
It's not the size off your pcp that matters but the poi.

Don't mess with old people, they didn't get that way by being stupid.

#10 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 06 december 2018 - 17:37

Bekijk Post gerrit101, op 06 december 2018 - 16:39, zei:

Mooi dat je probleem is opgelost !!
Maar toch een paar vragen.
Wat zijn de afmetingen van de kral demper, lengte en diameter?
En heb je de demper al eens open gemaakt zodat je zien kan welk dempend medium gebruikt word?

30 mm diameter 190 mm lengte en 3 gelijke kamers , dempingmatriaal foam < ik denk toch dat jullie dit zo benoemen , stevige mousse > opgerolt rond de plastieken afstandshouders .en 2 schotten , de schotten zijn wel licht gemaakt ?

#11 Gebruiker is offline   eagle Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-augustus 15

Gepost 06 december 2018 - 18:09

mooi dat het probleem opgelost is.

maar ik kan het niet verklaren waarom je bij verschillende kogel massa's je wel of niet groeperend bent met en zonder demper.

Wat zijn de maten van de andere de demper.

( je hebt natuurlijk ook te maken met het doorbuigen van de loop door het gewicht van de demper verschillende dempers hebben verschillende gewichten en lengtes en volumes)

#12 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 06 december 2018 - 18:53

Bekijk Post eagle, op 06 december 2018 - 18:09, zei:

mooi dat het probleem opgelost is.

maar ik kan het niet verklaren waarom je bij verschillende kogel massa's je wel of niet groeperend bent met en zonder demper.

Wat zijn de maten van de andere de demper.

( je hebt natuurlijk ook te maken met het doorbuigen van de loop door het gewicht van de demper verschillende dempers hebben verschillende gewichten en lengtes en volumes)

30 mm diameter en 175 mm lengte ,< 3 kamers ,< lang ,kort ,lang >, dacht misschien dat de lichte pallet op 200 bar gewoon te snel gaat , want hij is niet gereguleerd maar dan zou dit zonder demper ook het geval moeten zijn , ik weet het niet .

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers