Onlangs een opknappertje gekocht, een hw35. De ingewanden waren professioneel onder handen genomen, dus alleen cosmetisch werk. Lekker schuren en polijsten en och een nieuw veertje en seals, geen probleem.
Eerste indruk, kolf is netjes, wat kleine dingen, maar geen breuken of scheuren o.i.d. Loop sluit goed, geen speling. Staal is al blank zonder al te grote putten of krassen, dat scheelt. Trekker heeft geen speling en breekt mooi voorspelbaar. Mooi! Laat het schuren en polijsten beginnen. Wacht, eerst eens even schieten met deze buks met professioneel gedraaide zuiger met delrin kunstof ring voor geen staal op staal contact, nieuwe seals en heerlijk rustig schietend op 8 joule (althans zo luidde de origenel advertentie) toch zeker geen probleem. Godverrr, ik gooi de pellets nog harder dan ze uit de loop komen. Op 13m is de POI zo laag dat ik het niet bijgesteld krijg met de keep of de kijker. Van groepjes niet te spreken, zeker 10cm ctc.
Nou ja, misschien veertje kapot, laat ik hem maar eens open maken. God wat is dit simpel t.o.v. mijn FWB300. Hmmm geen shims, jammer, maja 3€ bij Teun geen probleem, verder. Veer ziet er prima uit, een 3mm transfer poort. Chips, veergelijder muurvast. Nou ja die schuren we wel wat. Zuiger muurvast, met iets geweld dan eindelijk los kunnen tikken. Seal voor de helft zwart. Geen wonder dat ik geen schuurdeur op 10m kan raken. Die ‘professioneel aangepaste’ zuiger gaat zo stroef in de behuizing, dat haalt flink wat energie uit de veer.
En nu. Nieuwe zuiger voor 30€, dat was ook niet echt de bedoeling voor dit opknappertje, had ik net zo goed bijna een nieuwe kunnen kopen. Maar is het wel de zuiger of toch het zuiger huis? Ik tel 27 windingen voor de veer, klopt dat?
Heb toch sterk het idee dat deze zuiger helemaal niet zo professioneel is aangepast en scheef het huis in gaat. Maarrr laten we denken in oplossingen. Iemand van jullie een idee voor deze hopeloze enthousiasteling die zich weer eens te veel op zijn nek gehaald heeft?

Deze post is bewerkt door PrinsHeerlijk: 06 december 2018 - 18:21