Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Goedkoop Co 2 Pistool 4,5 Mm

#1 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 11-november 18

Gepost 05 januari 2019 - 15:58

Hallo Allemaal
Mijn vrouw en ik zijn onlangs lid geworden van een schietclub waar wij aan luchtdruk pistool schieten 10 m doen met de Steyr pistolen van de club en ik ben op zoek naar een goedkoop co 2 pistool om thuis een beetje te oefenen , er is een tamelijk aanbod van goedkope co 2 pistolen maar het probleem is dat ik niet weet hoe luid ze zijn ,de bedoeling is om in de tuin te schieten of zelfs op zolder zonder de buren teveel te storen .
Na een beetje te googlen kom ik uit bij Artemis CP 2 Black < bij Krale Schietsport >, deze is gunstig van prijs en wordt geleverd met demper .
Graag had ik jullie mening of er misschien nog betere alternatieven zijn .
Vele Groeten en dank
Rudy

#2 Gebruiker is offline   Oane117 Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 23-oktober 17

Gepost 05 januari 2019 - 16:58

Hoi, ik heb de cp2 zelf ook en vind het een leuk pistool/karabijntje. Persoonlijk vind ik een pistool met demper vrij lang worden en naar voren hangen maar dat is natuurlijk afhankelijk van je eigen voorkeuren.

Uit de doos is het een aardig pistool en met demper fluister stil, de hamer veer en de inpakt van het loodje zijn het luidst. Als je zelf een beetje handig bent is er zeker wat van te maken, de trekker polijsten en een paar ringetjes er tussen en de trekker is al een stuk beter. Als je echt handig bent kan je zelf onderdelen maken om de trekker echt 2 stage te maken. Als je ook nog met de veren gaat spelen kan je de kracht naar beneden krijgen en gaat het geluid ook naar beneden en het aantal schoten per co2 vulling omhoog. Maar bij dit alles moet sleutelen aan je wapens wel onderdeel van je plezier in deze hobby zijn natuurlijk.

Moet het perse co2 zijn? Ik heb ook aardig wat goede verhalen over de pr-45 van gamo gehoord als budget pistool. Een single stroke pneumatic dus ook met weinig tot geen terugslag. Die heb ik echter zelf niet dus een goede opinie heb ik daar niet over.
Sharp Innova
Crosman 1377
The gat
Benjamin EB22
Weihrauch hw35
Feinwerkbau 300s
Hatsan striker x vortex

#3 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 05 januari 2019 - 17:33

Beetje sleutelen is voor mij zeker geen probleem , heb de trekkergroep van mijn Kral Breaker ook een beetje moeten aanpassen , polijsten en veer trekkerstang inkorten en die schiet nu perfect , pneumatisch zou voor mij ook ok zijn ,maar ik denk dat voor mijn partner co 2 met magazijntje gemakkelijker is in gebruik .
Ik heb gelezen dat CP 2 in pistoolversie 4,5 mm 5,5 joulle heeft , dit zou misschien zonder demper nog doenbaar zijn ?? , ik kan dan nog altijd kiezen de demper te gebruiken of niet .
GRT

#4 Gebruiker is offline   Oane117 Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 23-oktober 17

Gepost 05 januari 2019 - 17:54

Die van mij doet als pistool rond de 8J, en door de korte loop gebruikt hij lang niet alle energie van de co2 en dat heeft een luidere plof tot gevolg ten opzichte met de lange loop. Vandaar dat je lichtere veren bij de hamer en in het ventiel kan stoppen, dit is allemaal goed te doen en dan kan je ondertussen ook meteen de hamer polijsten.

Zelf heb ik een nieuwe sheer gemaakt voor de trekker die er een echte 2 stage van maakt. Ik zal straks eens zoeken waar ik het idee vandaan heb.

Ik heb deze ongeveer na gemaakt uit een stukje staal. Qua gereedschap heb ik een boormachine, een dremel en een ijzerzaag gebruikt.

Geposte afbeelding
Sharp Innova
Crosman 1377
The gat
Benjamin EB22
Weihrauch hw35
Feinwerkbau 300s
Hatsan striker x vortex

#5 Gebruiker is offline   Durdane Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 05-januari 19

Gepost 06 januari 2019 - 10:07

Een Crosman 2240?

Die kost nog geen 9 tientjes en er is best veel aan te modificeren mocht je dat willen

#6 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 03-maart 17

Gepost 06 januari 2019 - 11:54

Bekijk Post Durdane, op 06 januari 2019 - 11:07, zei:

Een Crosman 2240?

Die kost nog geen 9 tientjes en er is best veel aan te modificeren mocht je dat willen

Niet doen. De 2240 is een draak van een pistool waar je niets mee raakt.

Slechts één op de zes Crosman loopjes is acceptabel en de trekker van de 2240 is in principe niet te fixen zonder de complete trekkergroep uit te wisselen voor iets wat je alleen in amerika kunt bestellen.

Leuk platform voor als je graag knutselt en bizarre dingen wil bouwen, maar niet als je serieus wil oefenen voor de sport.

#7 Gebruiker is offline   de Dorpsgek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 07-oktober 12

Gepost 06 januari 2019 - 12:00

Bekijk Post mono, op 06 januari 2019 - 11:54, zei:

Niet doen. De 2240 is een draak van een pistool waar je niets mee raakt.

Slechts één op de zes Crosman loopjes is acceptabel en de trekker van de 2240 is in principe niet te fixen zonder de complete trekkergroep uit te wisselen voor iets wat je alleen in amerika kunt bestellen.

Leuk platform voor als je graag knutselt en bizarre dingen wil bouwen, maar niet als je serieus wil oefenen voor de sport.

Ander veertje achter de trekker...... minder druk, polijst de trekkerrug en je heb een superzachte trekker.
de Dorpsgek

I'm fine....the rest of you need therapy

“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder sigaar is het leven ledig)

#8 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 06 januari 2019 - 12:11

Bekijk Post de Dorpsgek, op 06 januari 2019 - 13:00, zei:

Ander veertje achter de trekker...... minder druk, polijst de trekkerrug en je heb een superzachte trekker.
de Dorpsgek

Dat lees je overal, maar mijn ervaring is dat door het slecht ontworpen mechaniek de afstelling van de veer zo kritisch is dat het zelden langer dan een weekje lekker blijft werken, waarna je de zaak weer open kunt maken, veertje moet oprekken/indrukken/verstellen etcetera.

Je blijft ermee aan de gang. Ik heb drie 2240 mechaniekjes in gebruik gehad, allemaal hetzelfde liedje.

Wat nog het beste werkte was om een draadje op de bovenkant van sear te solderen zodat ie niet zo diep aangrijpt en daarnaast de veer met een stelschroefje nauwkeurig instelbaar te maken - maar ook hier zat je altijd op het randje tussen te gemakkelijk afgaan of te zwaar en plotseling afgaan.

Ik heb ook een CP1 gehad, de simpele versie van de CP2 - en dat was werkelijk een droom vergeleken bij de 2240 - en dat voor slechts een tientje meer of zo - en inclusief magazijn en enkelschotsadaptor.

Mijn idee is dat iedereen die de 2240 aanraadt nog nooit een CP1 of CP2 in z'n bezit heeft gehad..

Deze post is bewerkt door mono: 06 januari 2019 - 12:14

#9 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 06 januari 2019 - 16:00

Het lukte mij (als slechte pistoolschutter) om een groep(je) van ongeveer 10cm doorsnede te schieten met mijn standaard/ongeknutselde 2240 op 10 meter. Probleem was niet eens echt de trekker, maar meer het feit dat je op 10 meter al voor het .22 pisboogje dient te corrigeren.

Als je budget het toelaat, zou je ook eens naar de Crosman 2300T kunnen kijken.mdie heeft wel een goede trekker en een stalen grendelhuis.

Anders de Artemis in .177 nemen inderdaad.

Oh ja, alle CO2 pistolen zijn LUID, dus voor thuis is een demper een must. Dat betekent ook, inschieten met de demper en de demper er ook op houden tijdens het schieten op de verenigingsbaan om een eventueel afwijkend schootbeeld te voorkomen.

#10 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 07 januari 2019 - 11:18

Bekijk Post Ruud<, op 06 januari 2019 - 16:00, zei:

Het lukte mij (als slechte pistoolschutter) om een groep(je) van ongeveer 10cm doorsnede te schieten met mijn standaard/ongeknutselde 2240 op 10 meter. Probleem was niet eens echt de trekker, maar meer het feit dat je op 10 meter al voor het .22 pisboogje dient te corrigeren.

Als je budget het toelaat, zou je ook eens naar de Crosman 2300T kunnen kijken.mdie heeft wel een goede trekker en een stalen grendelhuis.

Anders de Artemis in .177 nemen inderdaad.

Oh ja, alle CO2 pistolen zijn LUID, dus voor thuis is een demper een must. Dat betekent ook, inschieten met de demper en de demper er ook op houden tijdens het schieten op de verenigingsbaan om een eventueel afwijkend schootbeeld te voorkomen.

Hallo ,
Ik heb totaal geen ervaring met co 2 pistolen en dat co2 luid zijn wist ik niet , dan wordt het zeker pistool met demper voor mij , maar dan moet het zeker pistool met demper en open vizier met korrel zijn , omdat de clubpistolen ook open vizier zijn en ook ik ben bezig met het afleggen van mijn sportlicentie vuurwapens en de aankoop vuurwapen pistool . 22 zal er aankomen en die heeft ook een open vizier , daarom wil ik oefenen met open vizier ..
Een 2 de optie is misschien een SPA PP 700 SA Silenced perslucht , wordt aangeboden voor 290 € met demper en open vizier , dit is ook het max bedrag dat ik wil spenderen aan het pistool , een Hill pomp om te vullen heb ik al, heb namelijk Bulpup Kral Breaker 5.5
GRT
Rudy

#11 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 07 januari 2019 - 11:28

Ik zou in dat geval voor die PP700 gaan.

CO2 heeft z'n charmes qua gemak, maar na een tijdje word je de temperatuurafhankelijkheid en het lawaai (of de lange demper) een beetje beu - 't is niet voor niets dat je het vooral nog bij goedkope pistooltjes en buksjes ziet, waar de lage druk en de "inbegrepen" cylindertjes van CO2 helpen om het apparaat goedkoop te houden.

#12 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 07 januari 2019 - 11:54

Bekijk Post mono, op 07 januari 2019 - 11:28, zei:

Ik zou in dat geval voor die PP700 gaan.

CO2 heeft z'n charmes qua gemak, maar na een tijdje word je de temperatuurafhankelijkheid en het lawaai (of de lange demper) een beetje beu - 't is niet voor niets dat je het vooral nog bij goedkope pistooltjes en buksjes ziet, waar de lage druk en de "inbegrepen" cylindertjes van CO2 helpen om het apparaat goedkoop te houden.

Hallo
De demper zal er bij de PP 700 ook op blijven denk ik , maar wat ik vast stel is dat de clubpistolen Steyr zonder demper tamelijk stil zijn , dit zou bij mij thuis wel kunnen ,
Hoe veel lawaai bij mij thuis kan is tamelijk relatief , ik heb een Kral Breaker 5.5 , 40 joulle , met Hogan demper OK thuis , zonder demper VEEL VEEL te luid !
Omdat ik online zou kopen en het lawaai niet kan testen is het natuurlijk een moeilijke keuze , een derde mogelijkheid zou misschien 2 de hands 10 m pistool kunnen zijn , ik ben er nog niet uit .
GRT Rudy

#13 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 07 januari 2019 - 12:00

De demper van de PP 700 is relatief kort omdat ie voor een groot deel over de loop valt, je staat daarmee dus niet met 60cm pistool voor je uit te wijzen, zoals met losse dempers op CO2 pistolen wel het geval is.

Verder is een pistool op perslucht over het algemeen stiller af te stellen dan eentje met CO2 voor een bepaalde mondingsenergie omdat je met een hogere aanvangsdruk kunt werken, waardoor de druk lager zal zijn op het moment dat de pellet de loop verlaat.

#14 Gebruiker is offline   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 07 januari 2019 - 13:31

Bekijk Post mono, op 07 januari 2019 - 12:00, zei:

De demper van de PP 700 is relatief kort omdat ie voor een groot deel over de loop valt, je staat daarmee dus niet met 60cm pistool voor je uit te wijzen, zoals met losse dempers op CO2 pistolen wel het geval is.

Verder is een pistool op perslucht over het algemeen stiller af te stellen dan eentje met CO2 voor een bepaalde mondingsenergie omdat je met een hogere aanvangsdruk kunt werken, waardoor de druk lager zal zijn op het moment dat de pellet de loop verlaat.

Op de foto van de PP 700 silenced op luchtbuks.com is de demper er gewoon opgevezen en komt hij niet boven de loop ?
GRT

#15 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 07 januari 2019 - 15:47

Ik weet niet hoe de nieuwe versie van dit pistool (met rechte bovenkant) in elkaar zit, maar de oude versie (met de groene handgreep) had een ronde shroud om de loop die wel degelijk enigszins dempte als ik me niet vergis - misschien hebben ze dit bij de nieuwe versie anders gedaan?

Iemand hier op het forum had die oude helemaal uit elkaar gepeuterd, in dat topic moet meer te vinden zijn.

Bij twijfel gewoon in een winkel gaan proberen en daar kopen wat je getest hebt. Online bestellen is alleen leuk als je precies weet wat je gaat krijgen, of als je van een gokje houdt.

--

Deze post is bewerkt door mono: 07 januari 2019 - 15:47

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers