Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Goedkoop Co 2 Pistool 4,5 Mm

#16 Gebruiker is online   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 11-november 18

Gepost 07 januari 2019 - 21:06

Bekijk Post mono, op 07 januari 2019 - 15:47, zei:

Ik weet niet hoe de nieuwe versie van dit pistool (met rechte bovenkant) in elkaar zit, maar de oude versie (met de groene handgreep) had een ronde shroud om de loop die wel degelijk enigszins dempte als ik me niet vergis - misschien hebben ze dit bij de nieuwe versie anders gedaan?

Iemand hier op het forum had die oude helemaal uit elkaar gepeuterd, in dat topic moet meer te vinden zijn.

Bij twijfel gewoon in een winkel gaan proberen en daar kopen wat je getest hebt. Online bestellen is alleen leuk als je precies weet wat je gaat krijgen, of als je van een gokje houdt.

--

Ik heb een beetje gegoogled , de nieuwe versie geeft inderdaad ook een schroud , maar blijkbaar volgens de revieuws < van de 5,5 mm versie > is die niet erg stil , maar omdat ik toch maar voor een 10 meter zou gebruiken zou ik kiezen voor 4,5 mm versie en de hamerveer beetje minder stellen dat hij minder hard schiet ?? Bij mijn Kral Breaker heb ik ook een power regeling , als de power verminder word hij ook een pak stiller , maar in de winkel gaan proberen zit er voor mij niet in omdat ik te ver van Krale Sport woon .
Ben er echt nog niet uit , maar zal bij eerst volgend bezoek aan de club daar eens informeren , misschien heeft iemand daar iets te koop in 2 de hands ??
GRT

#17 Gebruiker is offline   Nicobuks Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 03-juni 03

Gepost 07 januari 2019 - 21:34

Als je op de club met matchpistool schiet zou ik voor het oefenen thuis toch ook op zoek gaan naar een gebruikt matchpistool. Dan heb je er namelijk ook wat aan wanneer je weer op de club schiet. De fun en plink pistolen hebben zeker in verhouding tot de Steyrs een draak van een trekker. Je oefent daarmee dus op een heel ander principe van trekkertechniek tov de matchpistolen. Er zijn ook oudere matchpistolen die op co2 werken. De Feinwerkbau terugslagloze veer pistolen zoals de LP80 zijn ook een goede optie en blaffen aanzienlijk minder dan een co2 pistool. Of een Gamo Compact, singe stroke pneumatic, stil, nieuw goed betaalbaar en met een ander veertje ook een lichte trekker. En een bijkomend voordeel: je bent met veer of SSP niet afhankelijk van co2, flessen of pompen. Op egun is van alles te vinden en op tweehands.net en dit forum komt ook nog wel eens wat voorbij. Succes met je zoektocht.

Deze post is bewerkt door Nicobuks: 07 januari 2019 - 21:39

Groeten, Niek

#18 Gebruiker is online   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 08 januari 2019 - 12:42

Bekijk Post Nicobuks, op 07 januari 2019 - 21:34, zei:

Als je op de club met matchpistool schiet zou ik voor het oefenen thuis toch ook op zoek gaan naar een gebruikt matchpistool. Dan heb je er namelijk ook wat aan wanneer je weer op de club schiet. De fun en plink pistolen hebben zeker in verhouding tot de Steyrs een draak van een trekker. Je oefent daarmee dus op een heel ander principe van trekkertechniek tov de matchpistolen. Er zijn ook oudere matchpistolen die op co2 werken. De Feinwerkbau terugslagloze veer pistolen zoals de LP80 zijn ook een goede optie en blaffen aanzienlijk minder dan een co2 pistool. Of een Gamo Compact, singe stroke pneumatic, stil, nieuw goed betaalbaar en met een ander veertje ook een lichte trekker. En een bijkomend voordeel: je bent met veer of SSP niet afhankelijk van co2, flessen of pompen. Op egun is van alles te vinden en op tweehands.net en dit forum komt ook nog wel eens wat voorbij. Succes met je zoektocht.

Ben er nog niet uit , maar co 2 pistool gaat het niet worden
GRT

#19 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 09 januari 2019 - 07:32

Kijk ook even bij Sportwaffen Schneider naar de Diana Bandit, een pcp pistool op basis van de CP1 en met demper.... Oh en betaalbaar ;)

#20 Gebruiker is offline   mono Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 03-maart 17

Gepost 09 januari 2019 - 07:40

Bekijk Post Ruud<, op 09 januari 2019 - 08:32, zei:

Kijk ook even bij Sportwaffen Schneider naar de Diana Bandit, een pcp pistool op basis van de CP1 en met demper.... Oh en betaalbaar ;)

Dat is gewoon de CP1 van Artemis/SPA en dus juist best duur vergeleken bij het origineel.

UPDATE : Wacht effe, ik moet op deze tijd van de dag niet te snel willen posten :ssh:

De Bandit is een PCP in plaats van een CO2 pistool en het ziet er ook naar uit dat er een andere trekker in zit...

Zo te zien is het breechblock en de algemene constructie hetzelfde als bij de CP1, wat op zich niet verkeerd is.

Deze post is bewerkt door mono: 09 januari 2019 - 07:48

#21 Gebruiker is offline   AirgunFR Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-oktober 17

Gepost 09 januari 2019 - 19:38

Gamo compact , alsje nu met een Steyr schiet op 10 meter en die discipline wilt aanhouden zou ik voor €230 +/- een gamo compact kopen.

Zelf ben ik er met de 10 meter discipline ook mee begonnen en heb er enorm veel plezier van gehad. Daarnaast is die opzich stil genoeg om lekker mee in de tuin te schieten en je bent niet afhankelijk van CO2 of perslucht.

De trekker is dusdanig af te stellen naar je eigen hand en daarmee perfect om echt de 10 meter discipline in te treden en de matchgreep is ideaal.

Persoonlijk vind ik de pp700 een nog beroerde trekker hebben dan de 2240 en vind beide pistolen niet geschikt als instapmodel voor 10 meter schieten. Tenzij het puur om plinken gaat, maar ook dan neem ikzelf eerder de gamo AF-10, mooi klein en compact, en je kan er zelf balletjes mee plinken.

Succes!

Deze post is bewerkt door AirgunFR: 09 januari 2019 - 19:39

My gear;

Steyr LP1 4.5mm
Knobloch K1-P 37mm

Baikal izh-61 4.5mm
Weihrauch 35 4.5mm

~LSV Noarderloft~

#22 Gebruiker is online   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 14 januari 2019 - 17:17

Ik ga nu toch een gok doen , heb bij Krale een Artemis PP 700 S-A , 4,5 mm besteld .
Omdat het enkel voor thuis te schieten is op + - 10 m zal het vermogen een beetje of veel verminderen ,< regeling , reglator en hamerveer > en dan hopen dat hij niet te luid is , de trekker hoeft voor mij niet super licht te zijn omdat ik nu ook vuurwapen pistool . 22 schiet en daar zijn de trekkers ook iets harder , wedstrijdschieten luchtdruk zal ik toch niet doen , het is gewoon om thuis een beetje te oefenen om met pistool te schieten met keep - korrel .
GRT

#23 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• Geweerschutter+
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 24-maart 18

Gepost 15 januari 2019 - 16:26

Dan had ik maar een Artemis (P)cp2 gekocht.
Geweer en pistool in één en met een kleine aanpassing van CO2 ook uit een persluchtfles schieten.
Op 10 meter schiet ik 10 eurocent met de 9 pellets uit het magazijntje.
Met demper ~8 Joule en zonder demper ~11,5 Joule.

Artemis CP2 power

Deze post is bewerkt door Boris007: 15 januari 2019 - 16:28

#24 Gebruiker is offline   educatedfool Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-november 17

Gepost 15 januari 2019 - 21:12

ik heb een cp 1 heb wel interrese om die naar pcpm om te bouwen maar hoe en wat zijn de kosten ongeveer

#25 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• Geweerschutter+
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 24-maart 18

Gepost 15 januari 2019 - 21:23

Ik wacht nog op de tap 1/4"x 19 en dan kan ik de boel aan elkaar zetten en uit de fles schieten.

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Deze post is bewerkt door Boris007: 15 januari 2019 - 21:30

#26 Gebruiker is online   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 17 januari 2019 - 19:49

De Artemis PP 700 A 4,5 mm dinsdagmiddag besteld bij Krale Schietsport en woensdag om 12u30 thuis geleverd <super vlug > :blink:
Heb nu een beetje kunnen uitproberen en ben zeer tevreden over het resultaat .
De PP 700 staat fabriekinstelling op zijn max power en is krachtig , maar ik kan geen palletsnelheid geven omdat ik geen crono heb en is op het randje van lawaai om in de tuin te schieten , zonder demper natuurlijk .
Maar omdat ik buiten max op 13 m kan schieten en op zolder 8 m heb ik de power verminderd en is hij veel stiller geworden , geen enkel probleem meer , ook niet binnen op zolder .
De PP 700 is zeer gemakkelijk af te regelen , er zijn 3 regelingen , hamerveer ,regulator < van buitenaf > en tranferpoort .

Heb eerst de hamerveer met 2 volle toeren verminderd , dan de regulator met 20 minuten verminderd < uitdraaien , is zeer gevoelig >, en transferpoort heb ik volledig open gelaten , met die instelling schiet hij nog hard genoeg en zeer accuraat .
Het aantal schoten per vulling hen ik nog niet geteld maar dit is zeker goed , schat rond de 60
Ik ben nu toch blij een pistool met perslucht te hebben zonder geluidsdemper , ik vul die met een Hills pomp , een fles heb ik niet , maar die 65 cc is gemakkelijk te pompen naar 220 bar , mijn breaker met 280 cc is een stuk lastiger .
Het enige minpunt is dat de keep niet in de hoogte afstelbaar is .
Ik gebruik JSB Exact Diabolo 0,547 g .
GRT

#27 Gebruiker is online   Rudy5 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 19 januari 2019 - 23:56

Tot afsluiting van deze topic wil ik nog volgende meegeven
Heb vandaag wel de pellets geteld van een vulling 220 bar tot 80 bar < Begin geel > 80 pellets , met afstelling hamerveer 2 toeren uitgedraaid en regulator 20 minuten uitgedraaid ,met deze instelling is hij zeker nog krachtig genoeg om op kleine afstanden tot 15 m te schieten en ook nog accuraat en ook veel stiller .
Voor mij is de PP 700 er beter uit gekomen dan verwacht en wil ook iedereen bedanken voor de nuttige reacties .
GRT Rudy

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers