Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Verzendtijd Aliexpress

#1 Gebruiker is offline   ton1980 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 22-juni 18

Gepost 10 februari 2019 - 15:51

Dag heren,

Ik ben van plan om een Discovery optics 3-12x42 AOE scope te bestellen uit China, nu zie ik dat de verzending 53 dagen duurt :wow:

Nu is mijn vraag of dat het daadwerkelijk 53 dagen duurt, of het ook binnen 1-2 weken binnen kan komen.

Zou een discovery optics zijn zero houden op een hw30s met eendelige montage?

mvg

Deze post is bewerkt door ton1980: 10 februari 2019 - 15:53

#2 Gebruiker is offline   MartinT Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 02-juni 12

Gepost 10 februari 2019 - 16:41

In het afreken scherm kan je verschillende verzendopties kiezen die in prijs en verzendtijd variëren, dàn nog is er soms geen peil op te trekken.
De ene x is iets er met een week, de andere x duurt t een maand. Dus alleen daar dingen bestellen die je niet onmiddelijk nodig hebt....
(T kan ook nog zo zijn dat je een steekproef hebt, en dan ligt je pakket nog eens maximaal 28 dagen (zelf al meegemaakt) bij PostNL in Nederland (zij doen de douane afhandeling al ontkennen ze dit altijd als je iemand aan de lijn hebt!) terwijl jij de rekening en alles netjes snel opgestuurd hebt, te wachten tot t is een x doorgelaten wordt. En voor die “service” mag moet je dan ook nog gewoon €13,50 aftikken.)

#3 Gebruiker is offline   Ron99 Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 31-januari 18

Gepost 10 februari 2019 - 16:45

Het is heel verschillend, soms vrij snel (1,5 week) en soms een kleine maand.
Begin februari is er Chinees nieuwjaar, dan ligt er zowat alles stil. Na 15 februari begint men weer in China.
Ron
------------------------------------
Air Arms TX200 mkIII:
Air Arms TX200 hc:
HW 35:
HW 50:
HW 70 BLACK ARROW:
HW 80:
HW 90:
HW 97KT:
HW 97K:
Anschutz 275:

#4 Gebruiker is offline   Tom84 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 01-februari 19

Gepost 10 februari 2019 - 17:59

Je kunt ook verschillende warehouses kiezen waaronder Duitsland.
Dan duurt het een paar dagen. Echter hebben ze niet alle artikelen op voorraad in Duitsland.

#5 Gebruiker is offline   Kars Van Der Heide Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 16-mei 18

Gepost 10 februari 2019 - 18:17

het hangt er ook nog vanaf hoelang de douane het vast houdt (in mijn geval 1 week) dan nog invoerrechten erover heen. en dan ophalen ik kreeg de voorgestelde levering van 42 dagen had de kijker binnen 1 maand.

#6 Gebruiker is offline   De-Witte Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 29-november 14

Gepost 10 februari 2019 - 18:35

Lijkt mij geen probleem met een HW 30.
Discovery kijkers kunnen sterkere veerbuksen weerstaan.
Kijk maar eens bij DB schietsport voor meer info.
Gr Gerard.

Bekijk Post ton1980, op 10 februari 2019 - 15:51, zei:

Zou een discovery optics zijn zero houden op een hw30s met eendelige montage?

Deze post is bewerkt door De-Witte: 10 februari 2019 - 18:36

I'm GOD

a Grumpy Old Dog.
Schiet met een.
HW97K 1.77 AGW FP tune.
Hawke Sidewinder 30
8-32X56 h/mildot.

#7 Gebruiker is offline   Aartmans Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 20-april 12

Gepost 10 februari 2019 - 19:37

Met kerst krimpkousen bestelt, 1 setje binnen een week of 4 gehad, 2e nog steeds niet. Met andere worden, er is geen touw aan vast te knopen. Maar oven het algemeen moet je wel op een week of 4 rekening houden.
In beheer:
Hammerli AR-20 FT .177 (4,5mm)
BSA Lonestar .25 (6,35mm)
Diana mod 24 (4,5mm)
Artemis cp1-m .22 (5,5mm)
Weihrauch HW97k (4,5mm)

#8 Gebruiker is offline   TrexX Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-januari 15

Gepost 11 februari 2019 - 11:16

Bij mijn weten is de AliExpress standaard shipment op basis van restruimte in een vliegtuig. Maw. de spullen liggen op een grote "hoop" te wachten en telkens als er wat ruimte over is in een vliegtuig naar de juiste plek wordt het vliegtuig afgevuld met dit soort post. Je weet dus inderdaad niet precies hoe lang het gaat duren voordat je aan de beurt bent. Kan soms zomaar 2 maanden zijn en soms wordt je verrast door een veel snellere levering. Nu zijn ze ook bezig met een opslag hier ergens in Europa, maar ik weet niet hoe ver ze daarmee zijn.

Marco
Weihrauch HW35 4.5
Weihrauch HW57 4.5
Weihrauch HW85 4.5
Diana 23 4.5

#9 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 26-februari 18

Gepost 11 februari 2019 - 11:59

Vooral de gratis verstuurde pakjes komen via china-post (het officiële post gebeuren in china dus), die werken niet met restruimtes in het luchtvervoer,,, die pakjes gaan gewoon mee met alle andere post.
Je moet alleen voor ogen houden hoe verhandelingen in china werken,,,
Aliexpress is geen warehouse maar een verzamelsite.
Aliexpress doet dus in feite niets als alleen het website gebeuren. In China wort er ALTIJD met traders gewerkt, traders zijn gewoon verkopers dus en in tegenstelling tot wat velen denken kan je dus niet (nooit) rechtstreeks bij de fabrikant kopen. Elke fabrikant heeft zijn hoofd-trader (welke je vaak niet terug vind op Aliexpress (meer op allibaba).
Hoe werkt het dan,,,
Als je een bestelling plaatst op aliexpress dan wordt die doorgegeven aan de ingeschreven trader, deze ontvangt je bestelling en gaat die verwerken (meestal staat er ook bij vermeld hoeveel dagen deze trader nodig heeft om je bestelling te verwerken). Heb je een wat betere trader dan zal die jouw product in zijn warehouse hebben en zal hij dit de dag later al versturen, maar vaak heb je ook beginnende of kleinere traders die zelfs geen warehouse hebben en zij gaan dan bij andere traders je product aanschaffen (dit duurt uiteraard langer).
Traders willen maar al te graag dat je uw bestelling met 5 sterren aangekruist, dit om in de gunst te blijven van aliexpress want als ze teveel negatieve waarderingen krijgen mogen ze niet meer op de site van aliexpress.
Aliexpress is dus niet alleen een verzamelsite maar treed dus ook op als politieagent voor de verschillende traders.
Ik heb zelf een vriendin in Shanghai die producent is (fabriek heeft dus), zij is al meerdere malen hier ten huize geweest, en ik kan niet rechtstreeks bij haar aankopen. Ook dat MOEt via haar trader lopen dus. Fabrieken hebben geen faciliteiten om te verkopen dus, zij produceren alleen maar.
Je levertijd is dus heel erg afhankelijk van de trader waar je hebt besteld, de manier waarop wordt gewerkt is ook meteen de reden waarom je één en hetzelfde product meerdere malen tegen komt op de aliexpress site net omdat er meerdere traders zijn die zich inschrijven dus.

Nu is aliexpress de meest winstgevende verkoopsite die er bestaat en ze willen alles doen om dat cijfer nog omhoog te krijgen, zo hebben ze besloten om een gigantisch warehouse in Luik te gaan bouwen.
Met een eigen luchtbrug willen ze op die manier elke pakje op 3 dagen in Europa krijgen, dus het zal nog wel even duren maar we kunne wel zeker zijn dat in de toekomst ons chinees pakje een stuk sneller bij ons in de bus zal liggen. Hoe het dan douane technisch zal gebeuren is nog onbekend, nu is het eerder een loterij of je pakje door de douane onderschept wordt ja dan nee. laat je uw pakket via DHL versturen dan kan je zeker zijn dat het naar de douane gaat (in Belgie toch) omdat DHL zelf alle goederen aangeeft bij de douane. Zo betaal je alleen invoerrechten, als je pakje bij de post onderschept wordt dan komt er automatisch ook een boete bij (in Belgie dan toch). Pakketjes tot €22 mogen gratis ingevoerd worden, alles boven deze prijs in onderhavig aan invoer, en let wel dat de vervoerskosten mee in deze prijs worden gerekend, en voor onze Belgische douane bestaan gratis verzenden NIET! Dus als de waarde van je pakje op €22 euro staat en er wordt vermeld "GRATIS VERVOER" dan zal je dus wel boete en invoer moeten betalen,,, Het is maar dat je het weet.

Ik hoop dat jullie nu een beeld kunnen vormen hoe met te erk gaat met china trading...

Deze post is bewerkt door Gibbel: 11 februari 2019 - 12:02

FX Streamline .22 (power: 40j - Velocity; call .22 280m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<6 - 24 x 50 side focus>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#10 Gebruiker is offline   LaffeHond Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 14-juli 18

Gepost 11 februari 2019 - 20:56

Zelf prima ervaringen met Ali. Zoals de rest ook opmerkt verschilt het nogal, en je moet net een keer pech hebben alstie er uit gepikt wordt bij de Douane. Van de enorme hoop die ik daar vandaan laat komen is me dit pas 2x gebeurd ofzo.
Wat betreft de discovery's, Ik heb hier een 6-24x50 van Discovery. Staat nu op een PCP maar zou deze zo op een veerbuks zetten. Ze kunnen dat prima hebben.

Groet uit de Polder
Weihrauch HW97k .25 - Leupold VariX II 4-12x40
Gamo Hunter Realtree .25
FX Wildcat .25 - Optisan EVE 4-16x44i
Weihrauch HW98 .22
Evanix Sniper .45 - Discovery 6-24x50SF

#11 Gebruiker is offline   Hermanusb Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-september 17

Gepost 12 februari 2019 - 11:15

Bekijk Post TrexX, op 11 februari 2019 - 11:16, zei:

Bij mijn weten is de AliExpress standaard shipment op basis van restruimte in een vliegtuig. Maw. de spullen liggen op een grote "hoop" te wachten en telkens als er wat ruimte over is in een vliegtuig naar de juiste plek wordt het vliegtuig afgevuld met dit soort post. Je weet dus inderdaad niet precies hoe lang het gaat duren voordat je aan de beurt bent. Kan soms zomaar 2 maanden zijn en soms wordt je verrast door een veel snellere levering. Nu zijn ze ook bezig met een opslag hier ergens in Europa, maar ik weet niet hoe ver ze daarmee zijn.

Marco

Hoe het werkt met transport weet ik niet maar dat de levertijden van redelijk snel tot in de twee maanden kan varieren klopt.
Soms duurt het echt lang.
Geweer HW97k
Optiek Hawke Sidewinder 6-24x56 SR PRO

#12 Gebruiker is offline   Cyclofrene Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-maart 12

Gepost 12 februari 2019 - 16:02

Op dit moment is het het einde van de feestdagen rondom het Chinese nieuwjaar, wat zoveel betekent dat op dit moment de levertijden op kunnen lopen tot 2 maand. Dit is elk jaar zo rond die tijd.

Daarnaast is mijn ervaring dat ik meestal binnen 2 weken mijn spullen binnen heb.
Het is niet meer zo zoals 2 jaar geleden dat je bijna standaard een maand moest wachten op je spullen. Oorzaak hiervan lag toentertijd veelal doordat men aan die kant eerst opspaarde tot men een hele vliegtuigcontainer vol met spullen had om de kosten te drukken.
Tegenwoordig wordt dermate veel besteld dat de betreffende containers in no time vol zijn.

Ik heb tegenwoordig ook regelmatig dat mijn spullen binnen een week al geleverd zijn, als ik het goed heb begrepen is het zo dat inmiddels in Europa ook al distributiecentra staan die de hardlopers al op de plank hebben liggen.

Een ander punt waar je nog wel flink pech mee kunt hebben is als de Nederlandse douane je pakje onderschept een tijdje terug had ik een telefoon besteld bij Ali. Ik kreeg na 3 dagen in de track and trace-informatie te zien dat het pakje al was aangekomen in het land van bestemming (NL). Echter vond dat stelletje lamme takken in amsterdam het nodig om nog ff lekker 3 weken te wachten met inklaren, en dit zie ik vaker.

Dus in gevallen is Ome Ali nog niet eens de grootste boosdoener in de levertijden.
V.V.N.L. Lid, N.A.B.V. Lid.
"Ceterum censeo Hagae Comitum esse delendam!"
"Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli"
"Beati pauperes spiritu"

#13 Gebruiker is offline   Paashaas Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 10-juli 04

Gepost 12 februari 2019 - 20:17

Mijn ervaring is dat grotere pakketten binnen 2, 2,5 week hier zijn, alleen de kleine troep wat in een enveloppe past, dat duurt gauw 4 tot 5 weken voor je het hebt...
Lucht Schutters Vereniging Hotshots : www.lsvhotshots.nl

#14 Gebruiker is offline   Fabian van het Hof Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Reviewers
  • Lid geworden: 24-augustus 12

Gepost 12 februari 2019 - 21:07

Bekijk Post Cyclofrene, op 12 februari 2019 - 16:02, zei:

Echter vond dat stelletje lamme takken in amsterdam het nodig om nog ff lekker 3 weken te wachten met inklaren, en dit zie ik vaker.

Dus in gevallen is Ome Ali nog niet eens de grootste boosdoener in de levertijden.

Yup, zie ik ook regelmatig. Dan is het lekker vlot in Nederland, maar duurt het toch nog even voordat de post het komt langsbrengen. Drie weken heb ik nog niet gehad, een a twee wel.

Voor de rest vind ik het prima bestellen bij Ali. Ook als een pakketje kwijt is of het product defect is, wordt altijd goed opgelost.

Groeten, Fabian

Heden:
Airgun Technology Vulcan 5.5 + MTC Viper Connect 3-12x32
Brocock Contour S6 Elite 4.5 + Bushnell Trophy 4-12x40SF
Theoben SLR98 4.5 + Vortex Diamondback HP 2-8x32
Theoben Evolution 5.5 + Centerpoint 3-9x40 (tijdelijk)
Gamo G1200 4.5 + SwissArms RedDot

Gehad:
Daystate Huntsman Regal XL 5.5
Benjamin Trail NP XL 1100 5.5
gamo Shadow IGT 4.5
Gamo Co2 Extreme 4.5
Crosman 1077 4.5
Crosman 622 5.5 uit 1980
Crosman 73 4.5 uit 1982
Umarex Mirage 4.5

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten