Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Raad Gevraagd

#1 Gebruiker is offline   donsuanes Icoon

  • Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Posts: 0
  • Lid geworden: 25-februari 19
  • Location:Gelderland

Gepost 08 maart 2019 - 09:42

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum en wil graag raad over een situatie waarin ik zit. Ik heb op 14 januari 2019 een aankoop gedaan bij een online webshop. Op 18 februari 2019 kreeg ik de bevestiging dat mijn order ontvangen was. Ik heb via ideal (90€) overgeboekt. Enkele dagen later ontving ik een mail met nogmaals de bevestiging van mijn bestelling met het verzoek om het bedrag te voldoen.

Ik had de indruk dat het een automatisch gegenereerde mail was en heb een mail terug gedaan met het bankafschrift van de ideal overboeking. Voor de vorm heb ik een kopie van mijn legitimatiebewijs toegevoegd. Ik had een onderdeel van een luchtbuks besteld.

Nu bleek dat het onderdeel niet op voorraad was en deze vanaf 25 januari 2019 in backorder was bij de leverancier. Op mijn vraag via de mail is nooit Geantwoord, dit heb ik via mijn account gelezen. Helemaal prima dat een artikel niet op voorraad Is, dat kan natuurlijk gebeuren. We zijn nu echter 6 weken verder vanaf het moment van betalen en ik begin toch een beetje onzeker te worden. Ik heb uiteraard een mail gestuurd met de vraag of er al zicht is wanneer de artikelen binnen komen. Ik heb hier nooit antwoord op gehad. Ik kan niemand van het bedrijf telefonisch bereiken. En ja heel eerlijk, ik heb geen research gedaan naar het bedrijf via internet. Ik heb inmiddels gelezen dat ik niet de enige ben die dit heeft meegemaakt. Eigen schuld... Maar toch.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Of is jullie ervaring dat het nog langer kan duren dan nu deze 6 weken?

Mvg Don


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#2 Gebruiker is offline   hobbyprins Icoon

  • Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Posts: 65
  • Lid geworden: 29-juli 18
  • Location:Noord van Eindhoven Noord

Gepost 08 maart 2019 - 10:24

Snel Credit-card aanschaffen dan ben je voorgoed af van dit soort ellende, eentje van een creditcard maatschappij en niet via je huisbankier.

Deze post is bewerkt door hobbyprins: 08 maart 2019 - 10:28

Lid Neerpelt

#3 Gebruiker is offline   Mus Icoon

  • Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Posts: 2160
  • Lid geworden: 19-januari 10
  • Location:Harderwijk

Gepost 08 maart 2019 - 10:53

Vervelend. Gaat het misschien om Target-Master? Dan is er kans dat het uiteindelijk nog wel goed komt (lees: dat je onderdeel plotseling na maaaaanden op de mat ligt) maar op communicatie hoef je niet te hopen, die is dramatisch bij die ballentent.
It never rains but it pours.
Luckily every cloud has a silver lining.

#4 Gebruiker is offline   donsuanes Icoon

  • Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Posts: 0
  • Lid geworden: 25-februari 19
  • Location:Gelderland

Gepost 13 maart 2019 - 11:16

@Mus, dat is idd het geval. Er is dus nog hoop?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#5 Gebruiker is offline   yana Icoon

  • Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Posts: 16854
  • Lid geworden: 30-september 03
  • Location:onder rotterdam

Gepost 16 maart 2019 - 08:20

Ik heb diverse keren bij TM besteld en altijd nog geleverd gekregen.
Bij TM staat op de site helaas niet bij of iets op voorraad is of niet. Dat vind ik een groot voordeel van vb SWS

#6 Gebruiker is offline   Sebas84 Icoon

  • Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Posts: 1218
  • Lid geworden: 15-mei 05
  • Location:Abbenbroek

Gepost 16 maart 2019 - 23:53

Veel besteld, altijd netjes geleverd gekregen.
Soms duurt het gewoon lang, maar het komt altijd
Groet
Sebas
Ok... Cut the crap, and just have fun.
To spring or not to Spring, thats the question

#7 Gebruiker is offline   Mus Icoon

  • Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Posts: 2160
  • Lid geworden: 19-januari 10
  • Location:Harderwijk

Gepost 17 maart 2019 - 00:26

Wat ik al zei: aan communicatie doet deze bijzondere zaak niet.

Hoogstwaarschijnlijk krijg je, te zijner tijd, het onderdeel wel binnen.

Dit kan dit voorjaar, zomer, herfst of winter zijn. Of volgend voorjaar, zomer, herfst of winter.

Wie heeft er nou eenmaal haast en/of wil weten hoe het met de bestelde artikelen is gesteld, als er eenmaal is betaald?
It never rains but it pours.
Luckily every cloud has a silver lining.

#8 Gebruiker is offline   donsuanes Icoon

  • Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Posts: 0
  • Lid geworden: 25-februari 19
  • Location:Gelderland

Gepost 20 april 2019 - 09:50

3 maanden verder en nog steeds niets! Dit kan toch niet waar zijn! Ik overweeg sterk om aangifte te doen want ik heb niet het geloof dat ik überhaupt iets ontvang!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#9 Gebruiker is offline   PaulMorss Icoon

  • Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Posts: 2247
  • Lid geworden: 20-april 08
  • Location:Voorne Putten (ZH)

Gepost 20 april 2019 - 12:16

Bekijk Post donsuanes, op 20 april 2019 - 09:50, zei:

3 maanden verder en nog steeds niets! Dit kan toch niet waar zijn! Ik overweeg sterk om aangifte te doen want ik heb niet het geloof dat ik überhaupt iets ontvang!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Als ze niet communiceren en je krijgt niks zou ik zeggen: gewoon doen!
Wie weet worden ze ooit is wakker en doen ze een keer wat aan de service.
An rud nach leigheasann im ná uisce beatha níl aon leigheas air

#10 Gebruiker is offline   Gert Icoon

  • Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Posts: 1678
  • Lid geworden: 11-juli 09
  • Location:Noord Brabant

Gepost 20 april 2019 - 17:49

Bekijk Post PaulMorss, op 20 april 2019 - 13:16, zei:

Als ze niet communiceren en je krijgt niks zou ik zeggen: gewoon doen!
Wie weet worden ze ooit is wakker en doen ze een keer wat aan de service.


Targetmaster wordt daar echt niet warm van.

Deze man heeft echt schijt aan alles en iedereen.

Dat die zaak nog steeds bestaat is me echt een raadsel. Wie besteld er nou nog bij zo'n figuur?
Ullie de gullie de julliën ôk?

#11 Gebruiker is offline   de Dorpsgek Icoon

  • Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Posts: 1962
  • Lid geworden: 07-oktober 12
  • Location:Den Haag

Gepost 21 april 2019 - 22:16

Bekijk Post Gert, op 20 april 2019 - 17:49, zei:


Targetmaster wordt daar echt niet warm van.

Deze man heeft echt schijt aan alles en iedereen.

Dat die zaak nog steeds bestaat is me echt een raadsel. Wie besteld er nou nog bij zo'n figuur?


Zelf denk ik dat wanneer je TM in een mail nog een kans geeft of anders aangeeft aangifte van oplichting, fraude, etc te doen dat hij wel van zijn stoel komt.Triest dat dergelijke figuren nog een internetaansluiting mogen hebben........
de Dorpsgek

I'm fine....the rest of you need therapy

“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder sigaar is het leven ledig)

#12 Gebruiker is offline   donsuanes Icoon

  • Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Posts: 0
  • Lid geworden: 25-februari 19
  • Location:Gelderland

Gepost 31 mei 2019 - 14:52

Ik heb mijn bestelling ontvangen! 18 januari besteld 31 mei in huis. Mijn wachten is beloond. Helaas zat er een fout in de bestelling. Ik had pellets besteld van 5.5 mm. Je raad het al, ik kreeg 4,5 mm. Deze neem ik maar op de koop toe aangezien ik in al die maanden geen een keer een mail terug heb ontvangen op mijn vragen! Dat dit bedrijf nog bestaat! Ik vind het erg bijzonder. Voor mij 1 x NOOIT weer!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#13 Gebruiker is offline   perslucht Icoon

  • Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Posts: 1309
  • Lid geworden: 19-april 11
  • Location:Lekker in het Noorden

Gepost Vandaag , 19:38

Aan de andere kant..... Ze leveren altijd. Dat je het niet aandurft om die pellets terug te sturen is iets wat ik kan begrijpen. Het blijft wel je eigen keus.
Zoals vaker gesuggereerd: Het is wijs om even van te voren te mailen of ze iets op voorraad hebben.

Ze zijn goedkoop en kunnen veel bieden aan onderdelen. Als Non communicatie hun businessmodel is is prima. Mijn ervaring is voordat je spullen koopt een mailtje veel duidelijkheid geeft. Immers dan moet je nog klant worden. En die informatie is in mijn ervaring wel correct

Greetz

Hans




"Political tags - such as royalist, communist, democrat, populist, fascist, liberal, conservative, and so forth - are never basic criteria. The human race divides politically into those who want people to be controlled and those who have no such desire." -- Robert Heinlein

Democratie is geen kwestie van vertrouwen, maar juist van georganiseerd wantrouwen.
Democracy is not about TRUST, it's about organised DISTRUST

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers