Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Crosman Fury Nitro Piston ervaring

#1 Gebruiker is offline   energie Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 17-oktober 18

Gepost 11 maart 2019 - 13:04

goedenmiddag mensen, is er ervaring met bouwkwaliteit, duurzaamheid, precisie en kracht met de crosman fury nitro piston 2.2?

Groetjes, Joost

#2 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 11 maart 2019 - 15:22

Bekijk Post energie, op 11 maart 2019 - 14:04, zei:

goedenmiddag mensen, is er ervaring met bouwkwaliteit, duurzaamheid, precisie en kracht met de crosman fury nitro piston 2.2?

Groetjes, Joost

Crosman....doorgaans beginnersbuks die je of laat besluiten dat het schieten niets voor je is omdat je er niets mee raakt of je besluit hem vlot te verkopen voor iets knappers.
Deze heb ik nooit geprobeerd dus alleen uit eerdere ervaring met het merk, maar alle waar naar zijn geld en hij kost weinigGeposte afbeelding .
Groeten,
HJM
Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NHFT Schietgenoot
NFTI lid

#3 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 11 maart 2019 - 16:02

Heb een paar weken een Crosman Nitro Venom Dusk te leen gehad . Ik denk heel vergelijkbaar. Price is nice. Goed om te slopen, terugslag is in verhouding met de kracht redelijk. Ik vond de kolf te licht voor de kracht. Als je er een demper op zet wordt hij echt erg stil. De trekker is voor mij een draak, veel en veel te zwaar. Echt zuiver zou ik hem ook niet willen noemen, ik denk dat je er op 20-25 meter groepjes van ongeveer 2,5cm mee kunt schieten. Maar wederom, de trekker kan ik het beste omschrijven door de uitspraak van de eigenaar toen we samen hadden geschoten. Na een schot of 50 zij hij : "ik stop, mijn wijsvinger doet pijn"....Goedkoop, leuk als je 1x per maand wat blikjes of bloempotten oid wilt schieten, anders zou ik (veel) eerder investeren in bijvoorbeeld een tweedehands HW.
Nu:
S500-ScorpionSS-HW97K-TX200HC-Dreamline

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#4 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-oktober 04

Gepost 11 maart 2019 - 18:53

Bekijk Post hjm, op 11 maart 2019 - 15:22, zei:

Crosman....doorgaans beginnersbuks die je of laat besluiten dat het schieten niets voor je is omdat je er niets mee raakt of je besluit hem vlot te verkopen voor iets knappers.
Deze heb ik nooit geprobeerd dus alleen uit eerdere ervaring met het merk, maar alle waar naar zijn geld en hij kost weinigGeposte afbeelding .
Groeten,
HJM

100% mee eens, zo veel mensen kopen een dergelijke, vaak vrij krachtige lage kwaliteit buks. Alleen maar om er bijna nooit mee te schieten en vervolgens te denken dat schieten een waardeloze hobby is.

Als je toch zo'n soort buks wil kopen, ga dan voor tweedehands: er zijn veel bijna niet gebruikte tweedehands te krijgen.....................

Deze post is bewerkt door Frederik: 11 maart 2019 - 18:54

'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)

#5 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 11 maart 2019 - 21:38

Bouwkwaliteit, duurzaamheid en kracht zit meestal wel goed bij Crosman...

Wat betreft de accuratesse, tja..., het is natuurlijk geen buks met wedstrijd potentie. Maar om op blikjes etc te gaan schieten is dit een prima buks. Nitro piston (= gasram) schiet wel fijn. Voor de trekker zijn allerlei alternatieven en aanpassingen te krijgen als dat een probleem zou gaan worden. Het Duitse buksen liefhebbers gilde hier, inclusief mijzelf, verspijkeren ook vaak een fortuin aan hun buks, dus waarom niet bij een Crosman.

Voor wat het waard is, hier staan altijd wel grappige klantervaringen te lezen en trek je conclusie.
https://www.pyramyda..._Air_Rifle/3783
https://www.crosman.com/fury-np-177

#6 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-oktober 04

Gepost 11 maart 2019 - 23:03

Ik zou nooit meer Diana kopen, en heb wel eens een Weihrauch wapens gehad waar wat mis mee was of ik 3x niks aan vond. Maar ff serieus, voor een paar tientjes meer koop je een HW50s; een hele stap omhoog van Crossman. Ook is Crossman in Europa duur ivm Amerika.

Weihrauch & Walther zijn populair omdat het solide buksen zijn, voor een goede prijs. Mijn Weihrauch en Walther veerbuksen hebben allen veranderingen ondergaan, maar niet om er iets mis mee was. Mijn De onveranderde HW97 schoot op 30 meter gat in gat, na tune doet ie dat nog steeds alleen schiet ie zachter; het is niet een verschil van dag en nacht. Het is niet dat ik de buks niet meer terug herken.

Als 'energie' het geld er voor over heeft, koop een HW77/97! Just my two cents.
'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)

#7 Gebruiker is offline   energie Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 11 maart 2019 - 23:47

aha dank! allemaal voor de superinfo en inbreng. Weet je wat t is? Bij Pyriamid airgun kost zo'n ding 89 euro en hier 169 euro. Dus blijft t een koopje waar Weihrauch niet mee mee kan. Een idee is idd 2e hands een hw 90 5.5 Heb een hw97k 4,5 maar wilde gewoon een speelkanon van 5.5 erbij misschien. Hij schiet natuurlijk wel 290 mps! in 5.5. voor ruim onder de 200 euro en misschien wel onder de 100 bij Pyriamid airgun

#8 Gebruiker is offline   energie Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 11 maart 2019 - 23:51

by the way, ik schiet idd ook full power met de hw 97k gat in gat op 22 meter. Heel lichte twang, ok. Maar super toch?

#9 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 12 maart 2019 - 00:19

Ik heb hier wel eens een crosman nitro venom mega super en weet ik veel welke superlatieven er nog bij stonden op doorreis gehad. Buiten er heel hard naast schieten heb je er weinig aan. Uiterst lage kwaliteit maar schieten doen ze meestal wel. Een 5.5 zou ik nu ook niet direct een 'kanon' noemen.

Langs de andere kant... Wat heb je nog voor 100€ tegenwoordig...
-XP The Fifty-Eight .58
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Beaumont Warrior .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223
-Walther dominator 1250ft .22

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

#10 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 12 maart 2019 - 07:29

Bekijk Post energie, op 11 maart 2019 - 23:47, zei:

aha dank! allemaal voor de superinfo en inbreng. Weet je wat t is? Bij Pyriamid airgun kost zo'n ding 89 euro en hier 169 euro. Dus blijft t een koopje waar Weihrauch niet mee mee kan. Een idee is idd 2e hands een hw 90 5.5 Heb een hw97k 4,5 maar wilde gewoon een speelkanon van 5.5 erbij misschien. Hij schiet natuurlijk wel 290 mps! in 5.5. voor ruim onder de 200 euro en misschien wel onder de 100 bij Pyriamid airgun

Van een HW90 wordt (en blijf) je wel een blij mens hoor :)

Of, als je toch voor nieuw wenst te gaan, en een beetje rondom je budget blijft zitten, dan is Hatsan ook nog een optie. Vooral de Hatsan 125 Vortex is dan een heel fijn "kanon" voor erbij. Beter in alle opzichten tov de Crosman, met nog eens een hele fijne trekker ook.

#11 Gebruiker is offline   energie Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 12 maart 2019 - 08:37

ach, de vader van een vriendin schoot eens met zn Diana en mschn nog wel met 350 mps 4,5 op een blik op een paal en dat gaf toch een flinke klap, iig meer dan als ik met mn oude umarex zijspannertje had geschoten. Maar ik ben waarschijnlijk ook niet veel gewend. En zwaarder en groter hoeft niet. Maar als iemand nog voor honderd zoveel een hw 90 5,5 kent te liggen ergens die de mps nog een beetje haalt? laat maar weten

#12 Gebruiker is online   PrinsHeerlijk Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 02-februari 18

Gepost 12 maart 2019 - 09:41

Een hw90 voor dat geld is denk ik niet realistisch. De opknappertjes zitten vaan nog op dik 200, en dan koop je meestal andermans ellende. Een goeie 2e handse hw50s, dat schiet tenminste nog leuk. Hatsan wel eens in handen gehad, nooit echt mee geschoten dus kan ik er weinig over zeggen. 1 ding weet ik wel, dat slopen gaat snel vervelen, 5 kogeltjes op een 2 cent stuk blijft een kick.
HW77K .22 SE met optisan mamba 3-12x44
HW97K .177 laminated v-mach met optisan viper 3-12x44
HW98 .22 optisan mamba 3-12x44
HW100T FSB .22 SE met hawke varmint 6-24x44sf
Evanix sniper .35 met leapers 3-9x50
FWB 300 .177 met diopter

#13 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 12 maart 2019 - 11:51

Bekijk Post energie, op 11 maart 2019 - 23:47, zei:

Even een beetje realiteit toevoegen, dank voor je begrip.
-buksen uit de VS kopen lukt je niet goedkoper (of makkelijk...) om hierheen te halen dan in nl ivm invoerrechten en restricties
-290 mps met plastic kogeltjes dan schat ik in. De nitro venom staat op ongeveer 21 fpe. Omgerekend met de favorite pellet van de venom dusk de jsb 14.3 grain in 5.5mm geeft je ongeveer 247mps. Al is dat voor een veerbuks heel respectabel, een kanon nee. Staar je niet blind op fabrieksopgaves van sommige merken. Op hardair magazine kun je reviews vinden met de echte snelheden per kogeltje.

Succes met je zoektocht, neem sowieso een buks die lekker schoudert voor je. Zo een die je steeds wilt oppakken om even mee te schieten.
Nu:
S500-ScorpionSS-HW97K-TX200HC-Dreamline

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#14 Gebruiker is offline   rvl Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 09-maart 19

Gepost 12 maart 2019 - 17:01

Tijdje geleden een Crosman Diamondback NP in 5.5 gehad. 3x keer niks ! zelfs op 20mtr raakte ik niks.
Met 50 euro verliessnel weer doorverkocht om daarna een 2ehandse Weihrauch HW80 aan te schaffen. (en daarna nog een HW30) Wat een wereld van verschil ! Alleen de feeling al. hout vs plastic..

Voor mij niks anders meer. Heb mijn lesje wel geleerd.
Do not dispice the snake for having no horns, fot who it's to say, it will not become a dragon?

#15 Gebruiker is offline   energie Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 15 maart 2019 - 00:48

lekker schouderen, hout, kwaliteit trekker...ik denk dat ik r maar van af zie. dank u mense!

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers