Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Andere Kolf Voor Een Oktoberfest Gewehr Van Diana

#1 Gebruiker is offline   Stonewall Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 22-februari 08

Gepost 01 april 2019 - 20:45

Mijn zoon en ik hebben een Oktoberfest Gewehr van Diana gekocht. Leuk ding! We zijn er blij mee. Maar... we vinden de kolf niet zo mooi... we willen er eigenlijk een andere onder zetten, die we gewoon mooier vinden. We zijn allebei erg enthousiast over bijvoorbeeld de Haenel 310 in een K98 kolf. Ja, wie niet 😊! Maar andere opties zijn welkom. Wie kan ons tips geven hoe we een andere passende kolf kunnen vinden? Waar moeten we op letten? Misschien heeft iemand al ervaring met dit geweer?

Groet,
Marc
"Stonewall" Jackson: "Let us cross over the river and rest in the shade of the trees"

#2 Gebruiker is offline   Frans Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 10-november 03

Gepost 02 april 2019 - 11:40

Bekijk Post Stonewall, op 02 april 2019 - 00:15, zei:

Mijn zoon en ik hebben een Oktoberfest Gewehr van Diana gekocht. Leuk ding! We zijn er blij mee. Maar... we vinden de kolf niet zo mooi... we willen er eigenlijk een andere onder zetten, die we gewoon mooier vinden. We zijn allebei erg enthousiast over bijvoorbeeld de Haenel 310 in een K98 kolf. Ja, wie niet 😊! Maar andere opties zijn welkom. Wie kan ons tips geven hoe we een andere passende kolf kunnen vinden? Waar moeten we op letten? Misschien heeft iemand al ervaring met dit geweer?

Groet,
Marc

Haenel 310 in een K98 kolf heb ik enkele keren gedaan. Maar da's niet ff overzetten hè.
Vergt verregaande aanpassingen, ben je een dag zoet mee.
Veel freeswerk e.d. om e.e.a. passend te maken.
Zal bij een Oktoberfestgeweer niet anders zijn.

Gr. Frans

Beter tien kogels in de lucht, dan één in je hand

#3 Gebruiker is offline   Stonewall Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 22-februari 08

Gepost 02 april 2019 - 21:22

Nee, die verwachting heb ik ook niet, maar de moeilijkheid lijkt me te bepalen of een kolf geschikt is. Ik zou zeggen dat ik exact de maat van de actie moet weten, hoe diep deze mag liggen in de kolf. Daarna het surplus aan hout weghalen met beitels, frees en wat dies meer zij. Zo groot is de actie niet van de Diana, dus veel kolven zullen afvallen, ben ik bang. Klopt mijn aanname zover, of moet ik aan meer dingen denken?

Gr.
Marc
"Stonewall" Jackson: "Let us cross over the river and rest in the shade of the trees"

#4 Gebruiker is offline   Bookmonk Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 17-december 16

Gepost 25 maart 2020 - 19:43

Bekijk Post Stonewall, op 01 april 2019 - 20:45, zei:

Mijn zoon en ik hebben een Oktoberfest Gewehr van Diana gekocht. Leuk ding! We zijn er blij mee. Maar... we vinden de kolf niet zo mooi... we willen er eigenlijk een andere onder zetten, die we gewoon mooier vinden. We zijn allebei erg enthousiast over bijvoorbeeld de Haenel 310 in een K98 kolf. Ja, wie niet ��! Maar andere opties zijn welkom. Wie kan ons tips geven hoe we een andere passende kolf kunnen vinden? Waar moeten we op letten? Misschien heeft iemand al ervaring met dit geweer?

Groet,
Marc

Hallo Marc,

Ik zat even rond te kijken op luchtbuksforum en kwam je topic tegen over het mogelijk veranderen van de kolf op je oktober gewehr van Diana. Toevallig heb ik zelf een tijdje geleden bedacht om voor mijn eigen luchtbuks (Haenel 310) de kolf te vervangen voor die van een Haenel 33.

Ik ben van mening dat deze dichterbij een echt oud militair wapen in de buurt komt dan een mauser kar 98. Ik vind dat deze te veel kenmerken heeft die afwijken, terwijl de haenel 33 je een beter resultaat laat zien. Misschien dan Gewehr 98 ook beter tot zijn recht komt, bekijk de verschillen eens.

Toevallig heb ik zelf een nieuwe kolf van walnoten hout laten maken door een persoon uit Polen. Het heeft wat moeite, geduld en tijd gekost maar deze heeft mij een zeer mooie kolf laten maken. Dit koste mij wel enkele honderden euro's maar ik vond het de moeite wel waard. Mocht je meer informatie willen; laat het me weten.

Groeten Bookmonk

Deze post is bewerkt door Bookmonk: 25 maart 2020 - 19:43

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers