Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Interessepeiling Fx Crown Match Trekker

#1 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 24 april 2019 - 12:49

Bij deze wil ik een interessepeiling houden voor wie er geinteresseerd is in een match trekker voor de Crown. Met de match trekker is het trekkergewicht terug te brengen tot 100/150 gram in plaats van de ongeveer 500 gram waarop de originele trekker voorspelbaar blijft. De trekker van een Crown is ook zonder deze match trekkergroep omlaag te brengen alleen komt dat snel neer op het omzetten naar een single stage trekker, er zijn ook nog wel wat andere methodes maar die laat ik er even buiten omdat dit al snel de garantie doet vervallen (voor diegene die daar op letten).

Een foto van de andere trekkergroep, in de kolf uitsparing is al rekening gehouden met deze trekkergroep (tenminste bij de kolven waar ze nu in zitten wel en die zijn van 2 verschillende generaties). Het losse blad is de originele trekker, de gemonteerde is de nieuwe.

Bijgesloten Plaatje

Op het moment zijn er al 3 van deze trekkers in gebruik (als enige 3 op de wereld :ssh: ) bij 3 verschillende personen (waaronder ikzelf) en vallen ze erg goed in de smaak. Deze trekkers zijn vergelijkbaar met die van de boss en zijn een stuk lastiger af te stellen dan de standaard trekkers. De trekkers zijn dus niet echt aan te raden wanneer je niet de tijd neemt om ze te begrijpen omdat je snel kunt verdwalen in de stelmogelijkheden. Standaard stond er maar 1 van de trekkers goed afgesteld af fabriek, de andere twee hadden aanpassingen nodig om geheel storingsvrij te werken of naar wens gezet te worden.

De vorige 3 heb ik zelf geregeld bij FX en ze zijn niet rechtstreeks los te koop bij de handel, ook staan ze niet op de bestelbare reserveonderdelen lijst voor de Crown. Ik kan niet garanderen dat ze ze weer geleverd worden maar kan het op zijn minst proberen. Om te voorkomen dat er om de zoveel tijd iemand contact met me opneemt om te kijken of het mogelijk is lijkt het me handiger om de interesse op voorhand te polsen en ze in één keer te bestellen als dit mogelijk is. De prijs zal naar verwachting rond de €100 liggen maar dat weet ik pas zeker wanneer ze besteld zijn.

aub dit topic schoon houden van onzin over inferieure producten omdat de trekkers aangepast moeten worden etc etc... Verdere vragen kunnen wel gesteld worden :)
"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Linne

#2 Gebruiker is offline   JVK Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 20-juli 12

Gepost 25 april 2019 - 06:58

Even een verdere vraag,
Mag ik er dus vanuit gaan dat i.t.t. de opgave op de site bij FX en Krale de crown GEEN match trekker aan boord heeft?
Dat is toch wel handig te weten als je overweegt een crown aan te schaffen.

#3 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 25 april 2019 - 07:40

Op zich ben ik wel geïnteresseerd, maar ik ben pas over de streep als je een schematische voorstelling cq. schetsje zou kunnen maken waarin de verschillen zichtbaar worden :) .
G®oeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#4 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 25 april 2019 - 09:10

Bekijk Post JVK, op 25 april 2019 - 07:58, zei:

Even een verdere vraag,
Mag ik er dus vanuit gaan dat i.t.t. de opgave op de site bij FX en Krale de crown GEEN match trekker aan boord heeft?
Dat is toch wel handig te weten als je overweegt een crown aan te schaffen.

De term match trekker is niet echt beschermd door waar ie aan moet voldoen om zo te heten. De term match trekker lijkt meer geïnterpreteerd in de zin dat als je m in een match/wedstrijd kunt gebruiken het een match trekker is. Begrijp me niet verkeerd, de trekker is niet slecht die er standaard op zit en is zo goed als hetzeflde als de Royale, Streamline, Bobcat etc in opbouw (eigenlijk alles behalve de boss) alleen kun je het gewicht van de tweede stage naar mijn mening niet ver genoeg terug draaien zonder onbetrouwbaar te worden. Ik schoot voorheen altijd met een Steyr 100 meter wedstrijden en ben gewend geraakt aan een laag trekker gewicht en door deze trekker groep er op te zetten kun je datzelfde ook ongeveer doen met de Crown.

Ik heb aan deze trekker de term match trekker gegeven omdat je m nu kwa gewicht en stelmogelijkheden redelijk kunt vergelijken met de 10 meter match geweren.

#5 Gebruiker is offline   Wilfried Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 04-oktober 13

Gepost 25 april 2019 - 09:19

Bekijk Post Rik, op 25 april 2019 - 07:40, zei:

Op zich ben ik wel geïnteresseerd, maar ik ben pas over de streep als je een schematische voorstelling cq. schetsje zou kunnen maken waarin de verschillen zichtbaar worden :) .

Is dus de Boos trekker waarover het gaat. Deze kan je veel beter afstellen dan de Crown trekker. Staf heeft er eentje op zijn Crown dus kan je zondag in Veghel wel eens een kijkje nemen.
Raw .30 Delta Optical Stryker HD 5-50x56 SFP
FX Royale .25 Delta Optical Titanium 4.5-30x50 sf mcz ii
Air Arms HFT 500 Hawke Sidewinder Tactical SF 4,5-14x42 10x Half MD

https://www.gkgezelschap.nl
© WW Photography

#6 Gebruiker is offline   JVK Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 20-juli 12

Gepost 25 april 2019 - 09:31

Bekijk Post broekzwans, op 25 april 2019 - 09:10, zei:

De term match trekker is niet echt beschermd door waar ie aan moet voldoen om zo te heten. De term match trekker lijkt meer geïnterpreteerd in de zin dat als je m in een match/wedstrijd kunt gebruiken het een match trekker is. Begrijp me niet verkeerd, de trekker is niet slecht die er standaard op zit en is zo goed als hetzeflde als de Royale, Streamline, Bobcat etc in opbouw (eigenlijk alles behalve de boss) alleen kun je het gewicht van de tweede stage naar mijn mening niet ver genoeg terug draaien zonder onbetrouwbaar te worden. Ik schoot voorheen altijd met een Steyr 100 meter wedstrijden en ben gewend geraakt aan een laag trekker gewicht en door deze trekker groep er op te zetten kun je datzelfde ook ongeveer doen met de Crown.

Ik heb aan deze trekker de term match trekker gegeven omdat je m nu kwa gewicht en stelmogelijkheden redelijk kunt vergelijken met de 10 meter match geweren.

Ok bedankt, heel goed om te weten, ik schiet n.l. ook met een steyr LG110 en die trekker is super, dus is het "matchtrekker verhaal" van FX een beetje overdreven.

#7 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 25 april 2019 - 09:33

Bekijk Post Rik, op 25 april 2019 - 08:40, zei:

De originele crown trekker:

Bijgesloten Plaatje

De onderdelen in deze trekker:

Bijgesloten Plaatje

#8 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 25 april 2019 - 09:38

Bekijk Post Wilfried, op 25 april 2019 - 10:19, zei:

Is dus de Boos trekker waarover het gaat. Deze kan je veel beter afstellen dan de Crown trekker. Staf heeft er eentje op zijn Crown dus kan je zondag in Veghel wel eens een kijkje nemen.

Is niet helemaal dezelfde trekker als de (in ieder geval) oudere boss trekkers, de safety zit hier anders in elkaar. Ik weet niet hoe de hoe de huidige generatie boss breechblokken in elkaar zitten maar als deze dezelfde stijl safety gebruiken zijn ze waarschijnlijk ook over te zetten. Als ik de tekeningen van de boss op de site van FX bekijk gaat je safety niet werken maar ik weet dus niet of deze 100% up to date zijn gezien ze wel eens wat veranderen

Deze post is bewerkt door broekzwans: 25 april 2019 - 09:42

#9 Gebruiker is offline   Wilfried Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 04-oktober 13

Gepost 25 april 2019 - 09:56

Bekijk Post broekzwans, op 25 april 2019 - 09:38, zei:

Is niet helemaal dezelfde trekker als de (in ieder geval) oudere boss trekkers, de safety zit hier anders in elkaar. Ik weet niet hoe de hoe de huidige generatie boss breechblokken in elkaar zitten maar als deze dezelfde stijl safety gebruiken zijn ze waarschijnlijk ook over te zetten. Als ik de tekeningen van de boss op de site van FX bekijk gaat je safety niet werken maar ik weet dus niet of deze 100% up to date zijn gezien ze wel eens wat veranderen

Met Boss trekker bedoel ik wel de afstel mogelijkheden.
Raw .30 Delta Optical Stryker HD 5-50x56 SFP
FX Royale .25 Delta Optical Titanium 4.5-30x50 sf mcz ii
Air Arms HFT 500 Hawke Sidewinder Tactical SF 4,5-14x42 10x Half MD

https://www.gkgezelschap.nl
© WW Photography

#10 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 25 april 2019 - 09:59

Bekijk Post Wilfried, op 25 april 2019 - 10:56, zei:

Met Boss trekker bedoel ik wel de afstel mogelijkheden.

Daar heb je gelijk in, die zijn precies hetzelfde

#11 Gebruiker is offline   Jopedoos Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 12-maart 06

Gepost 26 april 2019 - 16:03

Boss trekker voldeed en voldoet toch nog steeds prima?
Ik bedoel; waarom dan niet voortgeborduurd in de Crown?

Deze post is bewerkt door Jopedoos: 26 april 2019 - 16:24

Al is de trekker nog zo snel, diegene die hem afdrukt maakt de dienst uit...........................

HOLLE VATEN......................weet je wel..................

Opa

"HOOIZOLDER" lid

"NFTI" lid

"TEAM BRABANT" lid

"CONTACT OUD MARINIERS SCHIETVERENIGING ROTTERDAM" (COM SV) lid

"KNSA" lid

"LID VAN DE CLUB VAN OUWE LULLEN"

"WANT WANNEER ALLES DRAAIT OM GELD...........DAN HEBBIE MOOI EEN ARM LEVEN!"

Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

#12 Gebruiker is offline   knift Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 17-juni 11

Gepost 27 april 2019 - 19:00

Bekijk Post Jopedoos, op 26 april 2019 - 16:03, zei:

Boss trekker voldeed en voldoet toch nog steeds prima?
Ik bedoel; waarom dan niet voortgeborduurd in de Crown?

Ja dat vraag ik me dus ook af, vind de Boss trekker echt heel goed die van de Crown heb ik nooit geprobeerd overgens.
Goede mensen doen goede dingen, slechte mensen doen slechte dingen.
Maar er moet godsdienst aan te pas komen om goede mensen slechte dingen te laten doen.

#13 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 30 april 2019 - 09:26

@joop en knift: Ik heb geen uitsluitend antwoord daarvoor maar ik denk dat het uit kostenoverweging is gedaan.
De originele Crown trekker is er een waar veel vuurwapen schutters jaloers op zullen zijn kwa gevoel en stelmogelijkheid maar een lichte trekker met twee echte stages voelt gewoon fijner voor mij persoonlijk en de boss stijl trekker bied aardig die mogelijkheid. @knift, de originele Crown trekker voelt zo goed als hetzelfde als de streamline/royale/gladiator/bobcat etc, misschien dat je die wel eens hebt geprobeerd?

#14 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 10 juni 2019 - 11:16

Even een update: Ik heb contact gehad met Johan van FX en het is mogelijk om meer match trekkers deze kant op te laten komen. Ze gaven aan om contact op te nemen met Krale voor het te regelen (Krale is de importeur voor NL voor degene die dat niet wisten :P ). Ik ga Krale zometeen een mailtje sturen om ze op de hoogte te brengen en te kijken hoe hun het willen regelen.

#15 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 12 juni 2019 - 14:29

De reactie van Krale:

Beste Broekmans,

Wat het handigst is om te doen is iedereen die graag deze trekker wilt bestellen ons een email te sturen.
Dan kunnen we direct alles in de factuur plaatsen van de persoon zelf.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Sander
KRALE B.V.
Achthoevenweg 36
7951 SK Staphorst
The Netherlands
T (+31)(0)522-461284
E info@krale.shop
I www.krale.shop

Dus als je interesse hebt in een upgrade trekker dan graag even een mailtje naar Krale sturen. Zet er voor de duidelijkheid even bij dat het om de match trekker upgrade gaat voor de Crown en even verwijzen naar dit topic, dan zal het wel duidelijk zijn voor hun mag ik hopen.

Deze post is bewerkt door broekzwans: 12 juni 2019 - 14:32

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers