Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Air Arms International Challenge 14 & 15 Juni 2019 Anders dan anders

#1 Gebruiker is offline   Eric65 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 14-mei 14

Gepost 25 april 2019 - 16:02

Zoals velen wel zullen weten staat op de DFTA kalender op vrijdag 14 en zaterdag 15 juni 2019 de Air Arms International Challenge Cup gepland bij FT Schalkhaar. De AAIC was vorig jaar een groot succes maar om diverse redenen hebben we moeten besluiten een iets andere opzet te kiezen. Die andere opzet houdt helaas in dat we plaats hebben voor maximaal 60 schutter; 30 uit Engeland en 30 uit Nederland. Het is daarmee tot onze spijt dan ook niet mogelijk een open inschrijving te doen voor iedereen die mee zou willen doen.

We gaan 30 Nederlandse schutters op persoonlijke titel uitnodigen om mee te doen, dit na een objectieve selectie en loting door FT Schalkhaar. Mocht je geen mail hebben ontvangen van FT Schalkhaar dan behoor je helaas niet tot de geselecteerde schutters. Je bent natuurlijk altijd van harte welkom om te komen kijken op de wedstrijddagen.
www.ftschalkhaar.nl

#2 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 25 april 2019 - 16:48

Bekijk Post Eric65, op 25 April 2019 - 17:02, zei:

Zoals velen wel zullen weten staat op de DFTA kalender op vrijdag 14 en zaterdag 15 juni 2019 de Air Arms International Challenge Cup gepland bij FT Schalkhaar. De AAIC was vorig jaar een groot succes maar om diverse redenen hebben we moeten besluiten een iets andere opzet te kiezen. Die andere opzet houdt helaas in dat we plaats hebben voor maximaal 60 schutter; 30 uit Engeland en 30 uit Nederland. Het is daarmee tot onze spijt dan ook niet mogelijk een open inschrijving te doen voor iedereen die mee zou willen doen.

We gaan 30 Nederlandse schutters op persoonlijke titel uitnodigen om mee te doen, dit na een objectieve selectie en loting door FT Schalkhaar. Mocht je geen mail hebben ontvangen van FT Schalkhaar dan behoor je helaas niet tot de geselecteerde schutters. Je bent natuurlijk altijd van harte welkom om te komen kijken op de wedstrijddagen.

Nog niet zo lang geleden was er een argument om de laatste wedstrijd niet in Woerden te doen vanwege het feit dat er “maar” 66 max konden schieten....

Dit moest in Schalkhaar gaan plaatsvinden, ( aldus zal geschieden) en hou mij ten goede elke vereniging mag van mij de laatste wedstrijd houden!
Als je dan nu een Internationale shoot doet, en dan vervolgens de max bij 60 zet, raak je mij een beetje kwijt... ik snap dit dan niet.
Ik wilde eerst in een PB deze vraag stellen, echter hoor nu van meer mensen dat deze dit ook niet begrijpen.... dus misschien handig om toch wat meer uitleg te verschaffen....

Voor mij maakt het in deze niet uit, ik kan toch niet, al zou ik uitgenodigd worden.
Maar voor een ieder die van heinde en verre naar de gewone wedstrijden komt, en dit zou willen meemaken is dan afhankelijk in deze of hij of zij genoeg “bekend” is om genodigd te worden....

Doe ermee wat je wilt ;)
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Weihrauch HW35
Weihrauch HW 95 Thiemo shortstroke
Weihrauch HW 97 K
SPA 12 pour le tin + AR 223
RTI Priest .177 FT 1 met de Big Nikko
RTI Priest type 2 cerakoted desert tan
AA s400 Aeron kolfje (Cock special😉)
SPA pp700 pistool, van Dylan.
2x Baikal IZH 60 metalica
DFTA lid.
The older the bull, the stiffer the horn.
I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#3 Gebruiker is offline   100meter lucht Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 13-juni 14

Gepost 25 april 2019 - 22:24

. . . en ik maar denken dat een dergelijke restrictie op deelnemers aantallen alleen van toepassing is op sporadische "privé feestjes"
RAW TM1000 Vertical Target .22
RAW Vertical Target edition .30
RAW TM -MFR .22
RAW BM500 .177 light varmint
RAW BM1000x benchmark .25
RAW HMx Vertical Target Titanium .357-upgrade version &Gijs-tune
RAW BM 500x Vertical Target Titanium .30

Walther LG400 Alutec Expert HFT
Air Arms S400F / GinB
Air Arms ProSport .22

BSA R10 mk2 .22
Tesro RS100 Pro 4,5mm

* Kasterlee HFT shoots *

#4 Gebruiker is offline   sven Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 24-februari 05

Gepost 26 april 2019 - 10:25

Hoi Alex en Alex,

Ik begrijp wel dat er nog wat onduidelijkheid overblijft na het bericht van Eric hierboven. Ik zal proberen duidelijker te maken waarom wij helaas hebben moeten kiezen voor deze manier van organiseren. Ik zou het ook liever met een open inschrijving hebben gedaan, dat is eigenlijk veel makkelijker en leuker om te doen.

Maar, en dan komt de maar......

De Air Arms wedstrijd is een heel evenement met schutters die 2, 3 of 4 nachten komen kamperen en 2 wedstrijden schieten binnen 24 uur.
Dat is wat anders dan een NK wedstrijd waarbij de schutters s'ochtends aankomen en om 5 uur s'middags weer vertrekken. We moeten dus, onder andere, bijvoorbeeld zorgen voor onderdak, was- en douche- gelegenheden en mogelijkheden voor warm eten en drinken.

En FT-Schalkhaar is maar een heel kleine club mensen, niet een complete schietvereniging met 50 of 100 leden. We hebben daardoor niet voldoende vrijwilligers om alles voor 90 tot 120 personen inclusief kamperen, eten en drinken te organsieren. Vorig jaar is dat met veel moeite (en een deel geluk) wel gelukt, maar we hebben er van geleerd dat het een te grote klus is voor ons kleine clubje. Het trekt een te zware wissel op de vrijwilligers.

En daarom hebben we dus, met pijn in het hart, en na veel overleg en gepraat, moeten besluiten om het aantal deelnemers te beperken tot 60 personen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is?
Vraag anders rustig door.

Groeten, Sven.

Deze post is bewerkt door sven: 26 april 2019 - 10:27

Keep Calm, and Shoot Field Target

Field Target Schalkhaar: www.ftschalkhaar.nl
Airgun Accuracy: http://www.AirgunAcc...y.wordpress.com

#5 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 26 april 2019 - 11:49

Besten,

Het moge duidelijk zijn dat dit voor veel trouwe schutters een flinke teleurstelling is!
Omdat ik weet dat het organiseren een hele kluif is kan ik er wel iets bij voorstellen; maar wellicht hadden er meer helpers cq. oplossingen beschikbaar kunnen zijn als erom was gevraagd.
Ik voor mij vind het iig erg jammer en had graag meegedaan,
Groeten,
HJM
Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NHFT Schietgenoot www.nhft.jouwweb.nl
NFTI lid

#6 Gebruiker is offline   Joost J. Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 20-juli 10

Gepost 26 april 2019 - 13:41

Bekijk Post sven, op 26 april 2019 - 11:25, zei:

Hoi Alex en Alex,

Ik begrijp wel dat er nog wat onduidelijkheid overblijft na het bericht van Eric hierboven. Ik zal proberen duidelijker te maken waarom wij helaas hebben moeten kiezen voor deze manier van organiseren. Ik zou het ook liever met een open inschrijving hebben gedaan, dat is eigenlijk veel makkelijker en leuker om te doen.

Maar, en dan komt de maar......

De Air Arms wedstrijd is een heel evenement met schutters die 2, 3 of 4 nachten komen kamperen en 2 wedstrijden schieten binnen 24 uur.
Dat is wat anders dan een NK wedstrijd waarbij de schutters s'ochtends aankomen en om 5 uur s'middags weer vertrekken. We moeten dus, onder andere, bijvoorbeeld zorgen voor onderdak, was- en douche- gelegenheden en mogelijkheden voor warm eten en drinken.

En FT-Schalkhaar is maar een heel kleine club mensen, niet een complete schietvereniging met 50 of 100 leden. We hebben daardoor niet voldoende vrijwilligers om alles voor 90 tot 120 personen inclusief kamperen, eten en drinken te organsieren. Vorig jaar is dat met veel moeite (en een deel geluk) wel gelukt, maar we hebben er van geleerd dat het een te grote klus is voor ons kleine clubje. Het trekt een te zware wissel op de vrijwilligers.

En daarom hebben we dus, met pijn in het hart, en na veel overleg en gepraat, moeten besluiten om het aantal deelnemers te beperken tot 60 personen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is?
Vraag anders rustig door.

Groeten, Sven.

Hoi Sven en Eric,

Blijft de vraag over wat jullie er toe heeft bewogen om geen open inschrijving te doen, maar zelf mensen uit te nodigen. En op basis van welke criteria? Kunnen jullie daar nog een toelichting op geven?

Hgr. Joost

Deze post is bewerkt door Joost J.: 26 april 2019 - 13:45

DFTA
KNSA
SV Gennep

#7 Gebruiker is offline   Gert Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 11-juli 09

Gepost 26 april 2019 - 13:54

All animals are equal, but some animals are more equal than others :D
Ullie de gullie de julliën ôk?

#8 Gebruiker is offline   sven Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 24-februari 05

Gepost 26 april 2019 - 14:21

Bekijk Post Joost J., op 26 April 2019 - 14:41, zei:

Hoi Sven en Eric,

Blijft de vraag over wat jullie er toe heeft bewogen om geen open inschrijving te doen, maar zelf mensen uit te nodigen. En op basis van welke criteria? Kunnen jullie daar nog een toelichting op geven?

Hgr. Joost

We hebben als eerste de vrijwilligers van FT-Schalkhaar uitgenodigd. Daarna voor de overige plaatsen een loting gedaan onder de schutters die in 2018 en 2019 het vaakst aan wedstrijden in Schalkhaar hebben meegedaan (alle wedstrijden; dus de NK's, de nachtshoots en de AAIC).
Keep Calm, and Shoot Field Target

Field Target Schalkhaar: www.ftschalkhaar.nl
Airgun Accuracy: http://www.AirgunAcc...y.wordpress.com

#9 Gebruiker is offline   josan Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 08-februari 12

Gepost 26 april 2019 - 16:44

Bekijk Post sven, op 26 april 2019 - 14:21, zei:

We hebben als eerste de vrijwilligers van FT-Schalkhaar uitgenodigd. Daarna voor de overige plaatsen een loting gedaan onder de schutters die in 2018 en 2019 het vaakst aan wedstrijden in Schalkhaar hebben meegedaan (alle wedstrijden; dus de NK's, de nachtshoots en de AAIC).

Oh, 6-7 jaar lang helpen banen opbouwen is blijkbaar niet genoeg om als vrijwilliger geclassificeerd te worden. Daarnaast vind ik deze aanpak ook niet heel erg verstandig. :(

#10 Gebruiker is offline   Spelerke Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 29-juni 16

Gepost 26 april 2019 - 17:22

Heb stevig overwogen om al dan niet een reactie te plaatsen. Echter reacties van anderen hebben mij toch hiertoe aangezet.
Bij de aankondiging kwam bij mij het verhaal van het ontstaan van de HFT-Masters in Engeland naar boven en ik zou het toch jammer vinden als we hier de zelfde richting in gaan.
In een eerder topic, ik weet zo niet welk meer, is er een idee ter sprake geweest voor een A en B klassering en dat samen geeft mij toch een niet zo prettig gevoel.
Desalniettemin wens ik de organisatie succes.
Erik

Lid DFTA

#11 Gebruiker is offline   Joost J. Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 20-juli 10

Gepost 26 april 2019 - 18:10

Bekijk Post sven, op 26 april 2019 - 15:21, zei:

Dag Sven en Eric,

duidelijk. Maar waarom hebben jullie niet gekozen voor een open inschrijving?

Hgr. Joost

Deze post is bewerkt door Joost J.: 26 april 2019 - 18:11

DFTA
KNSA
SV Gennep

#12 Gebruiker is offline   John van Oorschot Icoon

• donateur
  • Lid geworden: 21-oktober 03

Gepost 26 april 2019 - 19:00

Gevalletje organisatie bepaald lijkt me !

Wat je ook bedenkt om die 30 plaatsen te vullen er valt altijd wel iemand buiten de boot die daar niet blij mee is.
Maar op één of andere manier had ik toch voor een methode gekozen die ook prestaties van afgelopen jaren mee had laten wegen.
Dat was misschien wat beter te accepteren geweest voor diegene er graag bij waren geweest maar het nu moeten missen.

Hoe dan ook, ik denk dat de meeste schutters van de gelukkige 30 er ook met selectie op basis van prestaties bij zouden zijn geweest.
En je kan de organisatie niet kwalijk nemen dat ze na al dat werk ook de vruchten ervan willen plukken.

Het wordt vast wel weer een mooi evenement!
"You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

#13 Gebruiker is offline   Zielie66 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 31-januari 18

Gepost 26 april 2019 - 20:55

Dag Eric en Sven,

Martijn en ik hebben erg uitgekeken naar deze wedstrijd. Jammer dat het niet lukt. Schalkhaar is een leuke plek om HFT te schieten. Vooral de nachtshoot is leuk.

Misschien volgend jaar in een andere opzet. Zonder kamperen e.d.

Groetjes Rob en Martijn
Rob Zieleman

#14 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 27 april 2019 - 12:53

Hoi Allen,
Gisteren met de telefoon geprobeerd te reageren, echter het episteltje ....POEF!! digi ellende!!!

Hoe en wat jullie organiseren is geheel aan jullie, laat dit duidelijk zijn!
Dat je eerst plekjes veilig stelt voor je leden/vrijwilligers kan een ieder ook nog wel inkomen.

Als je dan geen externe vrijwilligers wilt/kan polsen van buitenaf voor hulp, en deze kenbaar maakt dat er niet gekampeerd kan worden, had je misschien beter gewoon niets kenbaar kunnen maken, en een soort van ''interne'' shoot met buitenlandse gasten van kunnen makenGeposte afbeelding

Evenwel een leuke en gezellige shoot toegewenst.

Groetjes,

Alex
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Weihrauch HW35
Weihrauch HW 95 Thiemo shortstroke
Weihrauch HW 97 K
SPA 12 pour le tin + AR 223
RTI Priest .177 FT 1 met de Big Nikko
RTI Priest type 2 cerakoted desert tan
AA s400 Aeron kolfje (Cock special😉)
SPA pp700 pistool, van Dylan.
2x Baikal IZH 60 metalica
DFTA lid.
The older the bull, the stiffer the horn.
I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#15 Gebruiker is offline   Amateur Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 10-februari 15

Gepost 27 april 2019 - 20:40

Iedereen die vorig jaar bij de AAM (en de andere wedstrijden van Schalkhaar is geweest) weet op welk niveau deze is georganiseerd. En welke sfeer er was, mede door die organisatie, waardoor ook nu weer een berg Engelsen de plas wil oversteken (en die hebben zelf ook hele mooie wedstrijden...j.

Het is inderdaad aan de organisatie om te kiezen voor een perfect, alles geregeld event en een van minder allure, met wellicht meer deelnemers. En aangezien zij degene zijn die het werk doen, snap en respecteer ik de keuze. Jammer inderdaad, maar er blijven genoeg mooie shoots in Schalkhaar over. Mijn eerste reactie was ook ‘teleurgesteld’ maar so-be-it.

Ik wens jullie een mooi weekend toe!
Groet, Ruud
0.177 BSA Gold Star - Viper Connect 3-12/24
0.177 HW97 - V-Mach + Tilly stock - Burris Timberline 4.5-14x32
0.177 HW55T Tyrolean - diopter
0.177 HW50 - Hawke Airmax 3-9x44
0.177 Diana 75 T01 - diopter
0.173 Diana Oktoberfest

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2