Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hatsan Bt65Sb Elite Doen Of Niet

#1 Gebruiker is offline   Wodan Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 30-april 19

Gepost 02 mei 2019 - 19:51

Hallo effe voorstellen vroeger schutter geweest vooral met pistool (CO2) nu aan het twijfelen voor aanschaf van een Hatsan BT65SB elite doen of niet wat zijn jullie ervaringen met merk en type wapen.
Alvast bedankt voor de reactie

#2 Gebruiker is offline   Matthijs Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 02 mei 2019 - 20:11

Geen fan van ... maar als beginners buks opzich wel oké
Maar meestal is het na een tijd de eerste die weer gaat voor een betere buks.

Kijk eens naar een tweedehandse Air Arms 400/410 of 500/510 dat is een allermans vriend.

Mvg, Matthijs
Favorieten: Theoben, Edgun, Morini, Beaumont

www.theoben.nl is helaas niet meer :(

Onthufter Uzelf

#3 Gebruiker is offline   Wodan Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 02 mei 2019 - 20:35

Bekijk Post Matthijs, op 02 mei 2019 - 21:11, zei:

Kijk eens naar een tweedehandse Air Arms 400/410 of 500/510 dat is een allermans vriend.

Mvg, Matthijs

wat maakt dat deze buks air arms 400/410 beter is? of wat maakt de hatsan minder goed?

mvg
Wodan

#4 Gebruiker is offline   Matthijs Icoon

• Pro
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 02 mei 2019 - 20:44

Bekijk Post Wodan, op 02 mei 2019 - 21:35, zei:

wat maakt dat deze buks air arms 400/410 beter is? of wat maakt de hatsan minder goed?

mvg
Wodan

Betere passingen en afwerking, gebruike materialen, betere loop ofwel goed doordacht model.
Enige minpuntje die ik kan bedenken zijn de gebruikte magazijnen voor de 410/510 modellen.
Ik zou zelf voor de enkel schots 400/500 model gaan.

Zo dit was mijn opzetje en geef nu de ruimte voor anderen met hun ervaring.
Wat je ook kiest zolang het maar schieten en jij tevreden bent en anders zie het als een leer proces :)

Mvg, Matthijs
Favorieten: Theoben, Edgun, Morini, Beaumont

www.theoben.nl is helaas niet meer :(

Onthufter Uzelf

#5 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 02 mei 2019 - 21:08

Aansluitend bij Matthijs, wat maakt een jaguar beter dan een volkswagen? Met allebei kom je van a naar b, de manier waarop is anders, ieder zijn voorkeur. Kijk wel even hoe vaak de hatsan te koop staan op tweedehands.net en de air arms niet. Voorbij 50 meter (net als 120km/h ;)) ga je sowieso wel verschil merken. Sorry voor de auto vergelijking, ben verder geen auto fan maar hier werkte hij voor mij.
Nu:
S500-ScorpionSS-HW97K-TX200HC-Dreamline

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#6 Gebruiker is offline   Wodan Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 02 mei 2019 - 21:12

Bekijk Post Matthijs, op 02 mei 2019 - 21:44, zei:

Betere passingen en afwerking, gebruike materialen, betere loop ofwel goed doordacht model.
Enige minpuntje die ik kan bedenken zijn de gebruikte magazijnen voor de 410/510 modellen.
Ik zou zelf voor de enkel schots 400/500 model gaan.

Zo dit was mijn opzetje en geef nu de ruimte voor anderen met hun ervaring.
Wat je ook kiest zolang het maar schieten en jij tevreden bent en anders zie het als een leer proces :)

Mvg, Matthijs

Dank u ga er nog eens over denken heb je een idee van prijs?

mvg Wodan

#7 Gebruiker is offline   JJoris Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 22-mei 16

Gepost 02 mei 2019 - 21:14

Eigenlijk alleen al daarom koop je beter een 2dehands air arms. Wil je de hatsan kwijt dan zal je er stevig wat geld bij in schieten. Koop je een nette s400 voor pakweg 450€ verkoop je hem een naar later zonder er een euro aan te verliezen.

#8 Gebruiker is offline   RonDriessen Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 18-december 14

Gepost 03 mei 2019 - 15:00

Bekijk Post Matthijs, op 02 mei 2019 - 21:11, zei:

Mvg, Matthijs

Matthijs,

Als beginners buks wel OK???? Dan heb je er nog nooit mee geschoten of eentje wat langer gehad en er de moeite voor heeft gedaan om dat ding te leren kennen. De BT65 (En alle Hatsan's) zijn verre van en absoluut GEEN beginners buksen.

Ron

Deze post is bewerkt door RonDriessen: 03 mei 2019 - 15:06

Walther LGV Master Pro .177/ 16J
Hatsan BT 65 .22 RB Elite
Hatsan 125 Sniper .22
Hatsan 135 .25
Gamo CF-30 .177
Hammerli Hunter Force 600 (Duits F,je voor de nodige tuinfun)
SPA PR900 .177

#9 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 03 mei 2019 - 15:16

Bekijk Post RonDriessen, op 03 mei 2019 - 16:00, zei:

Matthijs,

Als beginners buks wel OK???? Dan heb je er nog nooit mee geschoten of eentje wat langer gehad en er de moeite voor heeft gedaan om dat ding te leren kennen. De BT65 (En alle Hatsan's) zijn verre van en absoluut GEEN beginners buksen.

Ron

En waarom zou een sb65 geen beginners buks zijn dan? Tis een relatief degelijke pcp aan een betaalbare prijs.
-XP The Fifty-Eight .58
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Beaumont Warrior .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223
-Walther dominator 1250ft .22

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

#10 Gebruiker is offline   SV Wanhoop Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 05-september 11

Gepost 03 mei 2019 - 20:02

Hoezo zijn er een paar mensen die altijd alleen maar dure topmerken adviseren?
Een BT65 is gewoon een leuke buks. We rijden toch ook niet allemaal in een McLaren ook al is dat zo ongeveer de beste allround circuit auto die er is. Of een Alfa Guilia Quadrifoglio omdat dat de snelste sedan op de Nordschleife is.
Veel mensen schieten nooit op 100 meter of verder.
Ikzelf kan thuis niet verder dan 18 meter schieten en tijdens onze vriendenshoots bij kennissen van ons thuis niet verder dan 50 meter. Waar we bever nooit op een kaartje schieten maar op spinners en dergelijke targets. Het enige waar ik een kaartje voor gebruik is om munitie te vergelijken en om de scope af te stellen.
Ik zelf heb een FX gehad maar dat ding was een drama. Sommige mensen vinden het leuk om aan een buks te sleutelen maar ik heb er een broertje dood aan als ik iedere keer weer o ringen moet vervangen en dergelijke shit.
Zelfs de Webley Raider 12 die ik heb raakt op 50 meter bij ieder schot de target (doorsnee vanaf 2 CM) en na meer dan 13000 schoten werkt hij nog precies als toen hij uit de fabriek kwam. Ik heb alleen een keer de kolf er onder vandaan gehad om een piccatini rail te monteren en verder niets. Dat vind ik belangrijker als kunnen vertellen dat mijn buks op 100 meter goede prestaties heeft terwijl ik ze toch nooit gebruik
golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken

#11 Gebruiker is offline   PrinsHeerlijk Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 02-februari 18

Gepost 03 mei 2019 - 22:13

Ben ik toch eens met Matthijs. Het sloop werk wordt al snel saai. Maar 5x een 1 euro cent raken niet (vind ik) en om nou te zeggen dat een aa s400 een dure buks is... goedkoper als een hatsan. Dus misschien toch eerst even kijken voor je reageert. Onervaren mensen een tip geven is top, maar wel gefundeerd. Air arms is gewoon mooier en beter afgewerkt en schiet nauwkeuriger. Ja soms hebben mensen wel eens slechte ervaringen met een goed merk. Net zoals niet elke mercedes die van de band afrolt even goed zal zijn, maar over het algemeen ... maar zeker ook een hatsan bt65 heeft zijn nut, een flink kaliber tegen een betaalbare prijs en dat is voor veel mensen verlijdelijk, maar dat is zeker niet altijd beter. Als je 1 keer per maand ff wat wil slopen dan wel. Liever een klein kaliber dat precies is dan een groot kaliber dat daar meer moeite mee heeft. En een groot kaliber dat precies schiet is nou eenmaal wat duurder. Maar dat vind ik.
FWB 300 .177 met diopter
HW97KT .177 v-mach met optisan viper 3-12x44
HW77K .22 SE v-mach met leapers 3-9x32
FX Crown .30 met sightron sii 36x42
Kalibrgun Cricket .35 met hawke varmint 6-24x44sf

#12 Gebruiker is offline   stoffel Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 24-oktober 14

Gepost 04 mei 2019 - 08:59

Hallo,
Als ik de start topic lees zie ik geen gebruiksdoel van de te kopen buks maar de vraag of Hatsan en/of de Bt65SB een goede keuze zou zijn.
Zolang de TS niet aangeeft wat hij echt wil doen, waar er geschoten wordt of wil presteren met deze Hatsan is het alleen maar gissen. Er wordt al eens aangegeven in de antwoorden dat frequentie en gebruik een invloed kunnen hebben op een juiste keuze. Als ik naar de nieuwprijs van een Bt65SB Elite kijk dan is er onder die prijs nog ruim voldoende keus om een instap/begin PCP (nieuw) te kopen. Merken als Kral, Spa of Zbroia zou ik ook als beginner interessant vinden. Waarom nieuw, bij een eerste PCP buks zou ik graag toch garantie hebben zodat er bij verborgen gebreken (kan bij nieuw en tweedehands) kan worden teruggevallen op de service van de wapenzaak. Een advies is dan wel om de topic te lezen over ervaringen met de verschillende wapenzaken.
Terugkomend op de vraag of een Hatsan een goede of niet verkeerde keuze zou zijn, kan ik aangeven dat bijvoorbeeld de AT 44 (10schots) mij een goede optie als instap PCP zou zijn. Keuze in verschillende kalibers, lange drukbuizen en kolven. Als de TS weinig ruimte heeft om te schieten dan zou ik voor iets minder kracht kiezen en voor de toch wat meer veelzijdige AT-44. Het heeft mij destijds toch doen besluiten om voor een AT-44 te gaan en de wat grotere, zwaardere en krachtigere Bt65 niet te kopen.

MVG Marco

#13 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 04 mei 2019 - 09:25

goed punt van stoffel , weinig info om een goed antwoord te geven,
voor een beginner lijkt mij eerst eens heel veel lezen op het forum,
en hier vragen waar je wat vinden kan op het forum, bijvoorbeeld info over,
handelaren ,of wat voor kogels gebruiken,
neemt niet weg, zoveel mensen zo veel meningen , zoek daar het beste uit,
Niet geschoten is altijd mis

#14 Gebruiker is online   Wilfried Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 04-oktober 13

Gepost 04 mei 2019 - 10:23

Ik heb deze buks ooit gehad en kan hem zeker en vast niet aanraden.
Raw .30 Delta Optical Stryker HD 5-50x56 SFP
FX Royale .25 Delta Optical Titanium 4.5-30x50 sf mcz ii
Air Arms HFT 500 Hawke Sidewinder Tactical SF 4,5-14x42 10x Half MD

https://www.gkgezelschap.nl
© WW Photography

#15 Gebruiker is offline   Airblower Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 12-februari 06

Gepost 04 mei 2019 - 12:44

Beste Wodan,

hier ook nog een ervaring ,

allereerst mis ik even welk caliber je wilt, ik ga even van de 5.5 uit,en wat je precies voor ogen hebt met de buks.
de 5.5 is in tegenstelling tot de 6.35 nog goed te grendelen, de 635 gaat vind ik erg zwaar vanwege de hamerveer en ben je na poosje flink zat
de 5.5 kan enorm hard schieten als je de hamerveer wat strakker zet, de buks is ongereguleerd en smeekt om een regulator inwendig, dat kan prima in deze buks,

de loop!,
je moet het treffen als je een goede standaard loop erop hebt, maar vaak doen de standaard lopen op 50 mtr 2-3 cm :( sommige zijn wel goed
dit is te verhelpen want deze buksen kun je ook voorzien van een lothar walther loop die pasklaar te bestellen zijn bij hatsan, dit geeft al aan dat de standaard lopen vaak geen roosjesmelker zijn. maar deze lopen verbeteren de groepering wel maar mijnsinziens toch te weinig.

de klep van de bt is wat eigenaardig, die heeft een schroef op uiteinde van de klepsteel wat na veel gebruik defect of waarvan het schroefdraad stuk gaat,
wat de kwaliteit verder is vind ik het acceptabel maar verder ook niet meer

de At 44 vind ik een voorkeur hebben vanwege de siteliver, dit spant vele malen beter, maar de kolf vind ik lelijk.

dus mocht je een bt willen, test de groepering uit op 50 mtr, misschien kom je dan tot de conclusie ...een betere loop erin, en ws wil je er een regulator in , wat het schietgedrag natuurlijk flink verbeterd!

tja als je dat bij de prijs opteld, kun je ook een buks kopen die al gereguleerd is en een zuivere loop heeft

Aldus me

groet Gijs

Deze post is bewerkt door Airblower: 04 mei 2019 - 12:49

geen KNSA/NFTI lid ,maar 18cm lid wel!!

bescheiden zijn .....heeft het grootste bereik!

waterpistool!
klappertjes pistool
proppeschieter
alarmpistool

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers