Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Review: Artemis Sr1250S .22 Gas Piston

#1 Gebruiker is offline   DutchAirgunner Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 13-mei 19

Gepost 15 mei 2019 - 13:51

Jachtgodin!!!

Dat is de Griekse betekenis van Artemis, enkel hier gaat het om een Break Barrel luchtdruk geweer.
De buks is van Chinese afkomst en wordt gemaakt in de "" fabriek in "" die al sinds 1976 in bedrijf is.
De "Made in China" doet wel afschrikken, maar aan de andere kant is de prijs wel erg aantrekkelijk €235,- (via Krale Schietsport)

De buks is zeer goed ingepakt voor transport een mooie opvallende gele box.
bij het openen ruik je duidelijk de geur van vet en olie, echter aan de buitenzijde van de zichtbare buks is dit niet te zien.
na het verwijderen van de bescherming (piepschuim op de kolf, kamer en demper) komt de buks vrij van zijn gevangenis.
De buks is redelijk zwaar en solide, de stock is gemaakt van een dichte polymer en klinkt niet hol, aan weerszijde zit een 22mm rail vor de bijgelevenrde Bi-Pods of evt een lazer en/of, lamp de demper is van een polymer en klinkt hol, als je schud hoor je niks maar een kleine tik tegen de demper en je hoort wat lijkt op de spacers (dit kan echt veel beter gemaakt worden) helaas is de demper gefixeerd en niet te verwijderen (althans voor zo ver ik weet).

De trekker is ook van een polymer maar voelt stevig.
Na het monteren van de bijgeleverde 3-9x40 AO scope op de 11mm rail en losse biPod merkte ik dat de Bi-Pod echt enkel voor even te showen is en niet echt bruikbaar op langere termijn (de polymer is daar te zacht voor)

De kijker is zeer zuiver, en makkelijk op 0 te zetten.
door de verstelbare kolf stuk is de oog lijn voor een ieder in te stellen. (dit doe je door aan de makkelijke wiel te draaien)

zo ik zet het doel neer in me tuin en pak de buks, deze heb ik geladen met de H&N Field Target .22 16,36 grain
na wat schoten en de kijker op 0 te zetten op 12m en de olie uit de loop en kamer te "dieselen"werden de groepjes steeds kleiner.

echter de trekker is *** of te wel zeer slecht er is geen duidelijke 1ste stage en 2de stage alles loopt zeer stroef en je bent verrast door de onverwachte klap van de buks (wat op zich goed is als je het een beetje verwacht) maar door de enorme kracht die je op de trekker moet zetten krijg je gewoon kramp in je vinger.

als je er een beetje aan gewent bent geraakt kun je wel een mooie groep schieten, gewoon kracht zetten, adem halen, nog een beetje kracht zetten, adem halen, enz enz totdat de buks afgaat..

overal moet ik zeggen dat ik zeer verrast ben van de buks, op de goedkope demper, trekker en bi-Pod na is het een mooie krachtige buks die tevens ook nog eens zuiver schiet.

ik zou wel de trekker groep aanpassen om zo een betere en nog zuiverende groep te kunnen schieten.

Uiterlijk: 8/10 - de bad-ass sniper looks doet het hem wel!
Kwaliteit: 7/10 - de kolf voeld solid aan en de antislip over de hele buks geeft een ton aan grip
Prijs: 7/10 - de buks is niet al te duur maar dat merk je wel aan kleine dingen
Extra's: 5/10 - de kijker is zuiver, en de i-Pod stevig enkel niet op deze buks, de demper doet ze werk maar daar is alles mee gezegd

Totaal: 6.75/10

Bijgesloten Plaatje
Bijgesloten Plaatje

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

Artemis SR1250S .22
Kral Arms N-11 .25
Gamo Hunter 440 .177
Browning X-Blade Nitro .22

Pagina 1 van 1