Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Wtf Momentje Scope shimmen

#1 Gebruiker is offline   PrinsHeerlijk Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 02-februari 18

Gepost 21 mei 2019 - 20:59

Om op de 100m goed te schieten had ik de achterste scopering iets ge-shimmed. Helemaal trots want de turrets hebben nu theoretisch genoeg clicks om ook op de 100m te centreren (nog niet in de praktijk getest). Mooi op 25m de kijker afgesteld. De kijker raakte de actie net niet, maar de flipup dop net wel, scheelde niks en kon er met gemak op en af. Nu had ik een tijdje geleden op joeptoep een filmpje gezien van Sy die bij sandwell field sports zijn nieuwe hw98 aan het testen was. Toen kreeg hij de tip van Tony om de flipup kap van de kijker te halen want die raakte ook net de loop. Ik dacht b*llshit. Metalen montage ringen die met 8 imbus bouten de kijker omlaag houden en een stalen loop. Dan zal dat beetje rubber van die dop toch zeker geen poi invloed hebben. Toch maar eens testen, dop ervan af en jewel hoor zichtbaar hogere poi van een klein beetje de loop te raken met het rubber van de dop! Was voor mij een leer momentje. Als je denkt dat beetje, jep dat beetje. Dopje wat afgeschuurd met een fijne korrel dat hij net niet raakte en poi is nu net wat lager. En het lijkt of de groepjes ook net wat strakker zijn. En dat is nog maar op 25m. Het gaat hier om een hw100 trouwens.
HW77K .22 SE v-mach met leapers 3-9x32
HW97KT .177 v-mach met optisan viper 3-12x44
FX Crown .30 met sightron sii 36x42
Evanix sniper .35 met hawke varmint 6-24x44sf
FWB 300 .177 met diopter

#2 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 21 mei 2019 - 23:00

Natuurlijk maakt dat verschil, alles wat de loop raakt heeft invloed op de barrel harmonics en dus ook je poi en groepje.
-XP The Fifty-Eight .58
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Beaumont Warrior .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223
-Walther dominator 1250ft .22

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers