Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (60 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Non-airgun Related: Motor Rijden Wie rijdt er allemaal?

#1 Gebruiker is offline   wessels Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 29-juni 05

Gepost 22 juni 2006 - 22:39

Uit sommige berichten blijkt dat er redelijk veel motorrijders hier op het forum zitten. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie allemaal rijden? Hoeveel jullie rijden en wat jullie ervaringen allemaal zijn.

Na een paar jaar met een schakelbrommer (Kreidler RS cool.gif: 2stroke 2fast4U) gereden te hebben, is motorrijden altijd al een kleine wens gewenst.

Na een jaar gespaard te hebben, ben ik vandaag eindelijk begonnen met mijn eerste rijles. FANTASTISCH Wow1.gif Echt ongelooflijk leuk. Natuurlijk nog niet de weg op, maar op een afgelegen parkeerterrein een paar oefeningen gedaan. Noodstop, uitwijken, snel optrekken en weer afremmen, slalom. Echt heel gaaf!

Ik weet nog niet helemaal zeker of ik meteen al een motor kan kopen. Gelukkig heb ik een niet al te dure smaak. Ik wil namelijk een tourfiets zoals de Honda CB. Is volgens mij niet al te duur. Nu staat er bij mij om de hoek een CB 750 X. Dat vind ik een hele mooie machine, maar iets te duur. Ik zoek namelijk iets tot 500 euro. Dat moet toch wel lukken?

Vertel ook jullie ervaringen!

mvg

Wessel
Hw95 .177 Maccari fac + 4x32
Anschütz 275
Diana 25

#2 Gebruiker is offline   Gargoyle Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 04-september 05

Gepost 23 juni 2006 - 11:55

Ik zou nog wel eens een keer een all-road model willen als een Transalp maar dan max 500 cc

Of een Zundapp 125 cc met kenteken deze keer ipv brommerplaatje biggrin.gif

Size does matter!

#3 Gebruiker is offline   Teun Icoon

• Schutter 227854e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 13-maart 04

Gepost 23 juni 2006 - 13:11

Dit is mijne smile.gif,ik rijd al een jaar of 6 op crossertjes(Honda MT5,Yamaha DT,Honda MTX, etc). Dit jaar kreeg ik de CZ (jawel, dezelfde!) 125cc. Heerlijke oldtimer,loopt rond de 105 kpuh.

Morgen een dagje Assen smile.gif .

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

Deze post is bewerkt door Teun: 24 juni 2006 - 06:11

www.metura-schietsport.nl - www.jacht-store.nl

#4 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 24 juni 2006 - 09:58

Heb een FZR400 gehad, een ZZR 600, een KLX650 een MZ 660 Scorpion (is te koop!) en een Soes GSX 1100 (ook te koop). Ik ben juist stoppende, ik richt me fijn op het schieten!

#5 Gebruiker is offline   bux Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 20-augustus 04

Gepost 24 juni 2006 - 15:44

Tja, zelf zit ik ook heel erg te denken om m'n A te gaan halen. Heb er al vaker aan gedacht, maar door omstandigheden is het er tot nu toe nooit van gekomen. Aangezien er binnenkort (najaar ?) wetswijzigingen gaan plaatsvinden zou het wel verstandig zijn om nu dan toch te gaan verwezenlijken, maar ik heb maar een beperkt budget en nu in de vakantie proberen het papiertje te halen betekend ook dat er voorlopig geen HW97k meer komt.
Het is dus lastig kiezen ... maar ja, daar draait het leven om hé, keuzes maken.
Is op zoek naar een HW97k, HW77 of HW85/95...

#6 Gebruiker is offline   Marcel101 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 25-augustus 03

Gepost 25 juni 2006 - 00:26

Hoi Wessel

Ik heb dat (helaas) alweer achter mij liggen. Direct vanaf mijn 16e met een kreidler florett gereden, met 2 maanden zat er een 70cc cylinder op en deed 'ie over de 100 Km\uur. Op mijn 18e op een honda CB550 gestapt en mijn rijbewijs ermee gehaald. Na 2 jaar die weer ingeruild voor een yamaha TR1, daar heb ik 16 jaar op gereden. Ik verkocht die fiets omdat de vrouw waar ik bij introk er geen plek voor had. Daar heb ik nu nog spijt van, die vrouw is verleden tijd maar de motor keert niet zo snel meer weer.

Half europa gezien op de motor, ben er tig keer mee op vakantie geweest met een vriendenclub. Dat waren nog eens tijden, motorfietsen waren gevaarlijk en sex was veilig.

Omdat ik nogal wat uitgeef aan de buksen tegenwoordig zal de motor ook niet snel terugkomen, ik heb vaak heimwee naar het beste van beide werelden.

Dus als je ooit voor de keus mocht komen te staan: mijn motor of mijn vrouw, denk dan maar aan mijn verhaal smile.gif

MVrGr
Marcel
Wie kennis vermeerderd die vermeerdert smart.
Gedeelde smart is halve smart.
Kennis is het enige dat zich laat vermenigvuldigen door het te delen.

#7 Gebruiker is offline   bertvdwerf Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 27-mei 06

Gepost 25 juni 2006 - 11:44

Nou, ik ben er een. Ik rijd een BMW r100s uit 1980.
Gekocht in 1988 met toen 40.000 op de tellr, nu 153.000.
Inmiddels oldtimer, net als mijn Krico buks van 38 jaar oud.
op de BMW dus geen wegenbelasting meer.
Motorrijden is voor mij echt plezier, mijn hoofd helemaal laten leegwaaien en lekker toeren.
De S was toendertijd De sportmotor van BMW, die wel 200 km/u kon. Nu een ouwelullen motor misschien, maar rijdt niog steeds lekker, al heeft hij ouderwetse remmen, en een wegligging die tegenwoordig dweil zou heten.

Bert

#8 Gebruiker is offline   wessels Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 29-juni 05

Gepost 29 juni 2006 - 09:15

Teun: Mooie motorfiets, die CZ! Weinig politie bij jou in de buurt of rijd je alleen op eigen terrein biggrin.gif ?

Marcel: Mooie fietsen die Kreidlers,he? Die van mij had ook een gekieteld blok plus een echte homoet uitlaat. Gekocht in onderdelen voor een fles jenever! cool.gif Die cb550 ziet er heel mooi uit. Zoiets zoek ik. Maar volgens mij rijdt die yamaha ook heel fijn?

Nu dat ik gespaard heb voor het rijbewijs, ga ik denk ik maar eens sparen voor motorfiets!

mvg

Wessel

ps Wat vinden jullie hiervan: Wat vinden jullie van ABS op de motor? Is dat onontbeerlijk of ligt het voor 99% aan de bestuurder?
Hw95 .177 Maccari fac + 4x32
Anschütz 275
Diana 25

#9 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro

Gepost 29 juni 2006 - 10:22

Verreweg de meeste bestuurders kunnen niet de maximale remweg halen uit hun motorfiets. Ze dénken dat ze niet harder kunnen remmen maar dat is niet zo. Dat is altijd een groot probleem als er plots iets opduikt. Dan zit je er bovenop dus...
Ook een zeer groot percentage blokkeert de voorrem in een panieksituatie. Niet erg, als je hem waar weer losser laat maar dat doen ze dus niet..En dan ga je echt liggen.
Nóg belangrijke dan ABS zijn goede vervolgopleidingen, je kúnt bijna niet zonder.
Bij rijles leer je eigelijk niks, pas met zo'n VRO cursus leer je maximaal remmen, wat te doen bij blokkeren, remmen-uitwijken, bermvlucht, aquaplaining, bijz verrichtingen, de juiste bochtentechniek, remmen in een bocht, OVER obstakels rijden enzenz. Pas dán leer je een beetje rijden én remmen.
ABS is slechts een hulpmiddel. Hoewel het velen zou helpen omdat de rem niet geblokkeerd blijft en je dus overeind blijft. Alhoewel je met ABS met de motor NIET kunt sturen en blokkeren gelijk, ookal grijpt het ABS in, sturen kun je niet (dan lig je alsnóg).
Ik heb gasten zónder ABS de motoren mét ABS eruit zien remmen, óók op nat wegdek, het blíjft slechts een hulpmiddel, maar het kan niet op tegen de juiste remtechniek en wéten hoe hard je kunt remmen. ABS kost je toch meters, remvast,los,vast,los, met maximaal remmen (tegen
blokkeren aan) sta je sneller stil. Punt is dat maar een ZEER klein pecentage dus het maximale uit de remkracht durft te halen. biggrin.gif
Mijn tip: doe de VRO 1 en 2 en beschouw ABS als niet meer dan een hulpmiddel. Meeste motorrijders zijn toch alleen mooi weer rijders en bij droog weer valt het echt niet meer een voorwiel aan het blokkeren te krijgen (zolang je opbouwt).

#10 Gebruiker is offline   FWB 603 Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 02-juni 03

Gepost 29 juni 2006 - 13:55

Rijd al een jaartje of 10 op mijn Honda VFR 750. Heerlijke motor.

Ik rijd wel het hele jaar door, maar niet elke dag. Ik ben een rijder die op stapt wanneer hij zin heeft. dat kan met regen of zonneschijn zijn, in de winter met -10 graden of in de zomer met 30 graden. Alles behalve een goed weer rijder dus.
[s]Feinwerkbau 603[/s]
Diana 26D
Webley Tempest 5,5 mm
Webley Hurricane 4,5 mm

#11 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro

Gepost 24 oktober 2009 - 09:44

M'n nieuwe anwinst, een 125cc brommert: biggrin.gif
Cagiva Mito, Breil replica look:
[attachmentid=49490]
Voor de snelle boodschap rond de deur.. cool.gif

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

#12 Gebruiker is offline   Big Daddy Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 02-januari 07

Gepost 24 oktober 2009 - 13:16

Als contrast zet ik dan mijn laaste aanwinst er dan maar onder. Hier bereden door mijn broer biggrin.gif Triumph Rocket 2300cc

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

When the end of days has come and judgement rains down upon us all

#13 Gebruiker is offline   Daniello Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 01-augustus 08

Gepost 24 oktober 2009 - 14:16

Ik heb toen ik 17 was een jaartje een KTM 125 SX crossmotor uit '97 gehad. Heb er nog steeds spijt van dat ie de deur uit is gegaan, heb er (eigenlijk illegaal) met veel plezier op rondgecrosst...niet op de baan dus n17.gif. Maar op mijn 18de moest er natuurlijk na het behalen van mijn autorijbewewijs een autootje komen...zelf betalen, dus crossmotor de deur uit...En nu wilt het vrouwtje niet dat ik mijn motorrijbewijs haal, bang dat ik dan niet meer thuis kom na een tochtje...

Ben wel van plan om binnen nu en 5 jaar weer te gaan crossen wink.gif

Groeten

Daan
-Caliber 0.Nada-

#14 Gebruiker is offline   D Polinder Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 24-oktober 07

Gepost 24 oktober 2009 - 17:11

QUOTE(Big Daddy @ Oct 24 2009, 14:16 )
Als contrast zet ik dan mijn laaste aanwinst er dan maar onder. Hier bereden door mijn broer  biggrin.gif  Triumph Rocket 2300cc
Bekijk Post

Gave machine zeg!

Ben nu bezig met mijn motorrijbewijs,hoop eind november af te rijden op de weg.

Mocht ik slagen,dan hoop ik ook een keer een mooi machientje hier te laten zien biggrin.gif

mvg Dries

#15 Gebruiker is offline   logun Icoon

• Geweerschutter+
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 13-mei 08

Gepost 24 oktober 2009 - 20:32

Hoi,

Na vanaf m'n 16e een puchje, tomos 4tl, yamaha trial.yamaha enduro op m'n 18e de overstap gemaakt naar motor, honda 400f, kawasaki 550, kawasaki 1000, suzuki gs 550 en honda goldwing GL1000. toen kwamen de kids en heb een aantal jaren niet gereden, nu dit jaar weer erg blij met m'n BMW K100 LT biggrin.gif biggrin.gif

Groeten,

Logun

big_boss.gif

[attachmentid=49520]

Bijgesloten bestand(en)

• Bijgevoegd bestand  bmwk.bmp (790,51K )
    Aantal downloads : 104

Deze post is bewerkt door logun: 24 oktober 2009 - 20:48

Weihrauch hw 80 .22
Weihrauch hw 85 .177
Weihrauch hw 90 .25
Weihrauch hw 95 .177
Weihrauch hw 97K .177
Weihrauch hw 30 .177
Walther Panther .177
Diana mod 10 .177
Haenel 49a .17

• (60 Pagina's )