Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Lonestar .25 Probleem

#1 Gebruiker is offline   BDS Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 15-juni 10

Gepost 07 juni 2019 - 16:54

Ik kocht een paar maand terug een tweedehands Lonestar .25. De verkoper schoot hier altijd mee aan de fles met een externe reg op 120 bar en haalde ongeveer 275 m/s met Kings MK1 (restrictor was verwijderd). Aangezien ik liever niet aan de fles schiet, maar wel gereguleerd, was het plan om onmiddellijk een interne Huma reg te plaatsen. Om de reg te plaatsen moest eerst de druk van de drukbuis. Bij het leegschieten, duurde het een schot of 20 denk ik, totdat de resterende lucht plots in één keer ontsnapte door de loop.
Na het plaatsen van de Huma (die op 120 bar ingesteld werd geleverd), schoot de buks een 240 m/s met de hamerveerversteller volledig ontspannen. De drukbuis liep echter telkens na een schot of 3 volledig leeg. Aangezien ik ook aan 275 m/s wou geraken, draaide ik de hamerveerversteller wat in. Nu zit ik op een 255 m/s, maar loopt de drukbuis reeds na het eerste schot leeg.

Hoe geraak ik aan 275 m/s? Ik lees in verschillende topics dat sommigen hiervoor 120 bar reg druk nodig hebben, volgens anderen moet de reg op 150-160 bar staan.

Hoe voorkom ik dat de drukbuis leeg loopt bij het eerste schot? Het leek mij dat de klep goed afsloot, gezien het 20 schoten duurde om de drukbuis leeg te schieten. Om zeker te zijn, heb ik de klepafdichting (witte kunststof deel op klepsteel) iets afgedraaid. Helaas zonder resultaat. De Lonestar blijft bij 255 m/s alle lucht afblazen na het eerste schot...

#2 Gebruiker is offline   rs72 Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 07-januari 10

Gepost 07 juni 2019 - 22:55

Je hamerveer heeft te veel spanning in rust stand ,dus regulator druk op schroeven dan drukt de extra druk je klep vanzelf dicht .
De snelheid zal dan vanzelf ook omhoog gaan .
Als je met een externe reg schiet heb je de hele drukbuis als gereguleerde druk met een interne is je volume veel kleiner en daar gaat je snelheid ook wat door om laag .
Probeer eerst richting 150 160 bar tegaan dan zal het beter gaan.

Deze post is bewerkt door rs72: 07 juni 2019 - 22:55

#3 Gebruiker is offline   geetee Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 16-maart 13

Gepost 07 juni 2019 - 22:55

Ik denk toch dat 145-150 bar meer in de richting komt met een interne regulator omdat je met een kleiner plenum toch dezelfde lucht moet realiseren!

#4 Gebruiker is offline   F3Cees Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 14-oktober 15

Gepost 08 juni 2019 - 07:04

plaats de regulator wat naar voren, , zodat het plenum groter wordt, zeg maar 10 cm, zo kan de reg druk op 120 blijven staan.
heb je nu wel een probleem met het oude lek gaatje, die moet je dan afdichten met een inwendig alu busje met 2 o ringen
gr Cees

#5 Gebruiker is offline   BDS Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 12 juni 2019 - 10:03

Ik heb een Huma met plenum dat direct op het klephuis schroeft, dus de reg verder plaatsen gaat niet (makkelijk).

Ik heb nu de reg op 150 bar ingesteld, en haal ongeveer 272 m/s voor een 7 of 8-tal schoten. Is dit normaal?
Het viel mij ook op dat de hamerveerverstelling niet veel uitmaakte. Die was half ingedraaid toen ik begon te testen op 150 bar. Ik heb deze per 180 graden uitgedraaid, en volledig uitgedraaid haal ik nog steeds dezelfde snelheid. Betekent dit dat de reg druk terug iets naar beneden moet?

#6 Gebruiker is offline   W.Ligtenberg Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 11-april 05

Gepost 12 juni 2019 - 12:58

Hoi

Ik heb de huma in een scorpion .22 geplaatst, dus een multishot lonestar zal ik maar zeggen.
Bij 278 mtr. sec. had ik 26 dezelfde schoten voor de druk en het schotbeeld ging zakken, antwoord is dit normaal van jou buks, nou nee niet echt denk ik. Veel te weinig schoten. En zelfs voor je .25 zou je meer schoten moeten hebben.

#7 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 12 juni 2019 - 16:45

Ik krijg toch het idee dat je hamerveer veel te sterk is....en dat de klep dus te lang open staat (zie volledig leeglopen bij 120 bar) je kunt airguns.nl of xtxair eens bekijken/contacten voor een minder straffe hamerveer. De poging denk ik wel waard. Bij xtxair hebben ze ook setjes voor wanneer je een (huma) reg geinstalleerd hebt, omdat van zichzelf die lonestar vrij bruut is inwendig om de 130 bar ongereguleerd aan te kunnen.
https://www.xtxair.c...tor-fitting-kit

Voor zover ik weet is de t-10 scorpion met dezelfde onderdelen toegerust als de lonestar, een mailtje kan geen kwaad.

Ik heb mijn scorpion ook voor zien van een lichtere hamerveer geleider en hamerveer na plaatsing huma, dat werkt errug goed.
Nu:
S500-ScorpionSS-HW97K-TX200HC-Dreamline

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#8 Gebruiker is offline   BDS Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 12 juni 2019 - 22:50

Ik heb op aanraden van Huub de hamerveer stukje voor stukje ingekort tot de snelheid begon te zakken. De reg druk staat nu op 155 bar ingesteld. Daarmee haal ik 16 schoten tussen 270-275 m/s. Ik vermoed dat dit nu wel normaal is? De buks lijkt mij ook een stuk stiller nu...

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers