Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Huma Demper Iemand ervaring met Huma demper ?

#1 Gebruiker is offline   Fatboy58 Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 11-juni 09

Gepost 10 juni 2019 - 09:50

Is er iemand in het bezit van een Huma modulaire demper en zo ja, hoe bevalt ie ?
BSA Sorpion .177 18 fp/e met Huma reg. Falcon Menace FFP 4x14x44 ML16
BSA R10 .177 17 fp/e met Huma reg. Falcon Menace FFP 4x14x44 ML16
FX Verminator .177 10 / 16 / 25 Joule Fullsize edition met choked LW loop 50 cm en HW100 loop 31 cm. Optisan EVX 4-16x44 F1 MH16

#2 Gebruiker is offline   René Artois Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 09-november 17

Gepost 10 juni 2019 - 11:49

Meten is weten, en proberen is leren...
Ik had er meer van verwacht, ik heb hem enkele weken terug gekocht bij Huma zelf, om het blafje bij mijn S510 5.5 en HW100 5.5 weg te werken. Buren zijn nog zo fantastisch als ze niks weten of horen... in beide gevallen deed de AA Qtec en (surprise) een goedkope demper gekocht bij Noordhaege (met metalen cups) het beter, dan is €139 veel geld.
Ook bleek er na demontage van de modules een "tik" te zitten in de 2e module vanaf de voorkant, uitlijning demper? of demper adapter van de AA S510? Qua groepering kan ik niks zeggen, want ik ben geen kaartjesmelker, doeltje plat of spinners zot gedraaid is voor mij allang goed. Ook wat experimenteren met lege kamers, dus geen haarspelden en 'vilt' bracht geen verbetering.

Moet wel zeggen, ik ben 20 jaar samen geweest met een vrouw die altijd op dezelfde toon sprak, dat doet toch ook wel iets met een mens zijn gehoor :bla:Bijgesloten Plaatje Bijgesloten Plaatje

Deze post is bewerkt door René Artois: 10 juni 2019 - 12:41

We stoan der veur en we moetn derdeur!

#3 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 10 juni 2019 - 13:54

Ik heb er nu een, en mijn ervaring is positiever. Heb hem vergeleken met een hogan decimeter en een hw demper, op een bsa 40 joule en fx 80 joule. De huma is in mijn geval het stilst toch. Dit met een appje om de decibels te vergelijken. Scheelde niet veel, en ik denk dat het ook per buks qua geluid/ toonhoogte verschilt.

Het modulaire concept vind ik ook wel tof.

Wel bijzonder; het is de 6.35 versie en ik vergeleek met de 5.5mm dempers van hw en hogan. Binnenin is het een dubbele viltlaag, tov de hw. Ook wel mooi is dat de "haarkrullers" van metaal zijn, de huma demper is geschikt tot 130 joule.

Huub gaf aan dat ze de doorlaat diameter in het begin vrij strak hadden gedaan, maar nu de diameter ietsje ruimer omdat shrouds niet altijd goed uitgelijnd zijn.

Heb gisteren binnen op 100 meter uitvoerig getest op zuiverheid verschillen, alle drie de dempers gaven dezelfde resultaten dus helemaal prima. (heb het met een buks getest die regelmatig sub-moa schiet en dat lukte goed dus dan zeg ik demper is ok).

Afwerkingsniveau is imho een stuk hoger dan de andere 2, heb de huma ook met een donny FL vergeleken en dat was ongeveer gelijkspel, maar de huma is modulair op te bouwen dus kun je compacter maken. Een module eraf gaf nog steeds prima demping, dezelfde als de hw of hogan demper en met 40 joule zeker/makkelijk nog tuinvriendelijk.

Al met al: het blijft een persoonlijke keuze, en ieders gehoor is weer anders, voor mij is het een top demper, waarmee ik met 60-70 joule zonder problemen in de tuin kan schieten wanneer gemonteerd op mijn fx met shroud en met 50 joule rechtstreeks op de bsa loop.

De compacte versie zag ik net is 100,- en de standaard 119,-. Hogan, dan hw, dan air arms q-tec dan huma dan donny FL en hugget in prijzen oplopend steeds 1-2 tientjes duurder ong. Een demper koop je 1 x denk ik, en dan gewoon testen zelf welke je het meest geschikt vindt als het echt stil moet zijn voor de buren, of welke eisen je eraan stelt qua looks/ bouw etc. Als je shroud/unf aansluiting goed is uitgelijnd doen ze afhankelijk van je omgeving en aantal Joules allemaal hun werk.

Deze post is bewerkt door munt: 10 juni 2019 - 13:56

Nu:
S500-ScorpionSS-HW97K-TX200HC-Dreamline

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#4 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 10 juni 2019 - 14:13

De Huma dempers kennen geen power restrictie, advies is alleen om boven de 130 joule het vilt uit de eerste kamer te halen om meer volume te creëren.

#5 Gebruiker is offline   Huub74 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 29-juli 09

Gepost 11 juni 2019 - 09:40

Bekijk Post René Artois, op 10 juni 2019 - 12:49, zei:

Meten is weten, en proberen is leren...
Ik had er meer van verwacht, ik heb hem enkele weken terug gekocht bij Huma zelf, om het blafje bij mijn S510 5.5 en HW100 5.5 weg te werken. Buren zijn nog zo fantastisch als ze niks weten of horen... in beide gevallen deed de AA Qtec en (surprise) een goedkope demper gekocht bij Noordhaege (met metalen cups) het beter, dan is €139 veel geld.
Ook bleek er na demontage van de modules een "tik" te zitten in de 2e module vanaf de voorkant, uitlijning demper? of demper adapter van de AA S510? Qua groepering kan ik niks zeggen, want ik ben geen kaartjesmelker, doeltje plat of spinners zot gedraaid is voor mij allang goed. Ook wat experimenteren met lege kamers, dus geen haarspelden en 'vilt' bracht geen verbetering.

Moet wel zeggen, ik ben 20 jaar samen geweest met een vrouw die altijd op dezelfde toon sprak, dat doet toch ook wel iets met een mens zijn gehoor :bla:Bijlage 20190610_130315.jpgBijlage 20190610_130202.jpg

Hi Rene,

We hebben in de eerste serie dempers de boring vrij strak gehouden omdat dit de demping ten goede komt. We hebben ook terugkopping gehad dat als de demper bijvoorbeeld op een schroud geschroeft wordt, of als er een losse demperadapter wordt gebruikt, dat je in die constructie toch vaak wat beweging hebt zitten waardoor een grotere boring gewenst is.
Bij de huidige serie welke binnenkort weer beschikbaar zijn in 30 mm of 40 mm hebben we dit aangepast.
De modules zijn eenvoudig iets op te boren in stapjes van ca 0,5 mm.

Bedankt voor jullie terugkoppeling.

Huub

Deze post is bewerkt door Huub74: 11 juni 2019 - 09:41

De wijzen kwamen toch uit het oosten?! :)

#6 Gebruiker is offline   Fatboy58 Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 11-juni 09

Gepost 12 juni 2019 - 07:04

Ok, bedankt voor de info mannen.
BSA Sorpion .177 18 fp/e met Huma reg. Falcon Menace FFP 4x14x44 ML16
BSA R10 .177 17 fp/e met Huma reg. Falcon Menace FFP 4x14x44 ML16
FX Verminator .177 10 / 16 / 25 Joule Fullsize edition met choked LW loop 50 cm en HW100 loop 31 cm. Optisan EVX 4-16x44 F1 MH16

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers