Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Swarovskl Klonen Van Ali

#1 Gebruiker is offline   Harold999 Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 12-augustus 16

Gepost 10 juni 2019 - 11:41

Op Ali zijn een aantal Swarovskl klonen te vinden (ik spel expres de naam verkeerd om merknaaminbreuk te vermijden :) ), maar van welke modellen zijn dit eigenlijk klonen? Ik kan geen originele kijker vinden die lijkt op de kloon. De kenners weten hier vast meer van. :les:

#2 Gebruiker is online   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 10 juni 2019 - 11:44

Het is vaak een clone van de naam en daar stopt dan elke gelijkenis. Je bent dan vaak beter af met een kijker die onder eigen naam verkocht word zoals bijvoorbeeld de discovery kijkers als het budget niet groot is.
-XP The Fifty-Eight .58
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Beaumont Warrior .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223
-Walther dominator 1250ft .22

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

#3 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 27-november 12

Gepost 10 juni 2019 - 14:05

die swarovski, schmidt en bender en zeiss 'klonen' zijn meestal niet veel waard kwa optiek... Ik denk ook dat je dan beter af bent met een discovery of vector optics als je in de prijsklasse wat zoekt.
"You miss 100% of the shots you don’t take"

100 Meter Airgun Team Linne

#4 Gebruiker is offline   Wesley. Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 20-februari 17

Gepost 10 juni 2019 - 20:35

Bsa scopes op Ali expres zijn best goed voor die prijs vgr

#5 Gebruiker is offline   Frans Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 10-november 03

Gepost 11 juni 2019 - 07:32

Er waren een tijd terug Leupold klonen, die waren wel aardig. Als je niet teveel aan de parallax verstelling draaide tenminste.

Gr. Frans
Beter tien kogels in de lucht, dan één in je hand

#6 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 11 juni 2019 - 07:59

De meeste Leupold kijkers worden gewoon in China gemaakt dus die zou je nog wel eens voor weinig op de kop kunnen tikken.

De high end Europese kijkers worden echter in Europa gemaakt en zo goed zijn de Chinezen nou ook weer niet in het copieren dat ze die voor weinig na kunnen maken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

#7 Gebruiker is offline   Blord Icoon

• Geweerschutter+
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-maart 19

Gepost 11 juni 2019 - 07:59

Ik heb de laatste tijd veel gelezen en gezien ( op YouTube ) over Discovery kijkers. Er zijn niet veel slechte dingen erover gezegd. Voor prijs/kwaliteit zijn ze onklopbaar. Je betaalt voor de kijker en niet voor de naam. En ze komen rechtstreeks van de fabrikant. Meeste merkscopen, ja ook Vortex, Leopold etc, komen van China. Daar ga ik geen 3000-4000$ voor betalen terwijl 300-400$ evengoed doet. Misschien dat ze ietje beter zijn maar zeker niet 10x zo goed.

Deze post is bewerkt door Blord: 11 juni 2019 - 08:00

FX Wildcat .22
Artemis PP700 .177
Hatsan Model 30 .177

#8 Gebruiker is online   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 11 juni 2019 - 09:11

Bekijk Post Blord, op 11 juni 2019 - 08:59, zei:

Ik heb de laatste tijd veel gelezen en gezien ( op YouTube ) over Discovery kijkers. Er zijn niet veel slechte dingen erover gezegd. Voor prijs/kwaliteit zijn ze onklopbaar. Je betaalt voor de kijker en niet voor de naam. En ze komen rechtstreeks van de fabrikant. Meeste merkscopen, ja ook Vortex, Leopold etc, komen van China. Daar ga ik geen 3000-4000$ voor betalen terwijl 300-400$ evengoed doet. Misschien dat ze ietje beter zijn maar zeker niet 10x zo goed.

Als jij een kijker van 4000 met een van 400 vergelijkt.
En jij vind ze nauwelijks beter.
Dan ga je wsl met een hond en stok naar de schietbaan en heb je meer aan een piepertje.
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#9 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 11 juni 2019 - 10:33

Alleen de budget kijkers komen uit China, rond de duizend euro waarschijnlijk uit de Filipijnen en hier boven uit Japan of Europa.

Bv bij Vortex komt de PST II range uit de Filipijnen, alles er onder uit China en de top kijkers van rond de 2K uit Japan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

#10 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 11 juni 2019 - 15:45

Bekijk Post Nicesurprice, op 11 juni 2019 - 10:11, zei:

Als jij een kijker van 4000 met een van 400 vergelijkt.
En jij vind ze nauwelijks beter.
Dan ga je wsl met een hond en stok naar de schietbaan en heb je meer aan een piepertje.

Dat is duidelijke taal :D Het scheelt je wel ontzettend veel geld als je het verschil niet ziet :les:

#11 Gebruiker is online   De-Witte Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 29-november 14

Gepost 11 juni 2019 - 16:23

Hoi broekzwans,
Ik heb er nooit door gekeken,
Maar ff serieus ook idd 10x beter of is het eerder 5 of 3 x beter en dat er gewoon weg geen tussen stappen zijn?
Instap, midden klasse en top klasse lijkt mij heel logisch maar dat zijn er 3 en geen 10.
Gr Gerard.

Bekijk Post broekzwans, op 11 juni 2019 - 16:45, zei:

Dat is duidelijke taal :D Het scheelt je wel ontzettend veel geld als je het verschil niet ziet :les:

I'm GOD

a Grumpy Old Dog.
Schiet met een.
HW97K 1.77 AGW FP tune.
Hawke Sidewinder 30
8-32X56 h/mildot.

#12 Gebruiker is offline   broekzwans Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 11 juni 2019 - 16:50

Bekijk Post De-Witte, op 11 juni 2019 - 17:23, zei:

Hoi broekzwans,
Ik heb er nooit door gekeken,
Maar ff serieus ook idd 10x beter of is het eerder 5 of 3 x beter en dat er gewoon weg geen tussen stappen zijn?
Instap, midden klasse en top klasse lijkt mij heel logisch maar dat zijn er 3 en geen 10.
Gr Gerard.

Het lastige bij optiek is: wat is 2x zo goed? en wat is dan 5x zo goed?

Wat goede optiek in een aparte klasse plaatst zijn een aantal factoren:

• contrast
  • resolutie
  • vervorming (of gebrek hieraan)
  • chromatische aboraties (ook het gebrek hier aan het liefste)
  • rand tot rand scherpte
  • eyebox (hoe gemakkelijk je plaatsing achter de kijker is waarbij voorgaande kwaliteiten in tact blijven)
  • wat ook niet heel onbelangrijk is is dat parallax vrij en in focus wel heel erg dicht bij elkaar mogen (lees moeten) liggen
  • functioneren van de turrets en bijbehorend stelmechanisme, en dan bedoel ik niet alleen het geluid zoals dat vaak getest wordt. Het gebruikte materiaal van de tandring en de precisie en duurzaamheid hiervan (wat weer relateert aan hoe goed de verstelling is)
  • afwerking en plaatsing van het draadkruis
  • afwerking van overige stelmogelijkheden (vergroting, parallax, draadkruisverlichting)

Waarbij de eerste zeven punten over de gehele vergrotingsrange goed moeten blijven. Het zou ook heel mooi zijn als dit ook geld voor het gehele stelbereik maar aan de uiterste kun je toch wel vaak zien dat het wat begint te verminderen. Ook het gevoel met een kijker moet er zijn, sommige kijkers voelen gewoon fijner voor de ene dan voor de andere maar dat is niet echt te meten of in kaart te brengen waar m dat precies in zit.

Misschien ben ik nog iets vergeten maar dit zijn de dingen die in mij opkomen wanneer ik aan goede optiek denk. Ik zeg niet dat mijn optiek feilloos is maar er zijn geen irritaties of hinderlijke beperkingen wat ik al erg belangrijk vind. Ook bij de verschillende mid en high end merken zullen de kijkers niet aan alles voldoen maar allemaal hebben ze wel iets waar ze wat in uitblinken of ze hebben alle punten wel goed zitten zonder een echte uitblinker ergens in te zijn.

#13 Gebruiker is offline   Joost_B Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 31-juli 15

Gepost 11 juni 2019 - 16:52

Ik vond de stap van bijvoorbeeld een hawke vantage naar een vortex diamondback hp (beide nog lagere prijsklasse 100 en 275 oid) veel groter dan van een nikko stirling diamond (minder dan 1000euro) sportsman naar een sightron s3 ft(1500 euro). Ik weet niet of dit representatief is, maar wellicht dat je onderin veel grotere kwaliteitsstappen maakt en op het laatst heel veel extra betaalt voor kleine beetjes extra perfectie?
Schietvereniging Bergeijk - www.bsvdesnor.nl ~ Schietvereniging Neerpelt - www.target177.be ~ DFTA
Diana 75U T01, 54, 50 (4 versies), 300R, 280, 4x28, 26D, 24 Top, 2x20, 3.
Daystate X2 Merlyn, Daystate Huntsman Regal, Daystate MK3.
Anschütz 9015 ONE, Anschütz 9015 ONE FT.

‘The human race is over a million years old; But it never seems to act its age...’

#14 Gebruiker is online   De-Witte Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 29-november 14

Gepost 11 juni 2019 - 17:20

Eerst bedankt broekzwans voor wederom je uitgebreide uitleg.
Ofschoon het er dan specifiek voor mij niet altijd duidelijker door wordt. To mutch input gives sytem overload. ;)

Zelf merk ik het tegenovergestelde...
Door medicatie zie ik soms wat wazig en juist hierdoor zie ik goed, hoe slecht mijn kijker eigenlijk is. Door te proberen je gebrek te corrigeren valt de kijker door de mand. Deze was toch heel lang de top kijker van Hawke.......
Mijn buurman zijn Discovery kijker van 1/3 van de prijs dan de mijne blijkt dan wel goed te kunnen corrigeren en dus beter.
Met name vooraan tussen de 9 en 12 Yard luistert het scherpstellen erg nauwkeurig,
exact de afstand waar ik op schiet.
Gr Gerard.

Deze post is bewerkt door De-Witte: 11 juni 2019 - 17:37

I'm GOD

a Grumpy Old Dog.
Schiet met een.
HW97K 1.77 AGW FP tune.
Hawke Sidewinder 30
8-32X56 h/mildot.

#15 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 11 juni 2019 - 17:34

Naast de punten die broekzwans noemt heb je oa ook nog:
- Helderheid
- Bouwkwaliteit en toleranties
- Betrouwbaarheid
- Field of view (kijkhoek)
- FFP of SFP (eerste is duurder)
- Buis diameter en betrouwbare verstelrange van de turrets
- Type draadkruis, sommige kosten rustig een paar honderd euro
- Lengte, korter is meestal duurder
- Zoom range, een 7X kijker kost nou eenmaal meer dan een 4X kijker
- Features als zero stop, locking turrets, etc, etc

Elke feature kost geld, hoe meer vinkjes hoe duurder de kijker of hoe slechter het glas bij gelijke prijs, waar de concessie bewust of onbewust liggen is geheel persoonlijk.

Ik heb twee 5-25 kijkers, overdag lijken de verschillende bv klein qua helderheid op 25X daar het oog zich automatisch aanpast maar tegen de schemer is het verschil gigantisch tussen de Filipijnse Vortex PST II en Duitse Minox ZP5 die het drievoudige kost.

Maar zoals eerder al genoemd, als je het verschil niet ziet of het is voor je discipline niet relevant dan lekker de centjes in je achterzak houden of andere mooie dingen voor kopen :)

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers