Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Nieuwe Veerbuks! Geen high power maar kalmpjes in de tuin.

#31 Gebruiker is offline   FARMER Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 11-maart 16

Gepost 16 juli 2019 - 14:07

Bekijk Post krisje, op 15 juli 2019 - 18:09, zei:

Ja kan toch niet zeggen dat een HW80 een zware buks is toch, van gewicht? De mijne heeft al verschillende metamorfoses ondergaan, van loop tot veer en kolf. Allemaal tweedehands te vinden hier. Ik zou er een 5,50mm loop opzetten met een 16 joule veer in jouw geval, en een goeie kogelvanger. :)

Hoe doet de hw 80 het met .20 loop, heb je hem al over de chrony gehaald ?

#32 Gebruiker is offline   krisje Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 03-februari 07

Gepost 16 juli 2019 - 14:17

Bekijk Post FARMER, op 16 juli 2019 - 14:07, zei:

Hoe doet de hw 80 het met .20 loop, heb je hem al over de chrony gehaald ?

onconsequent 217 tot 221m/s met Jsb 0.890gr, maar de TarantulaXL veer erin is niet echt de beste veer. Heb nog een echte Maccari liggen en die ga ik er kortelings eens in steken. Hoop dan rond de 240m/s te gaan zitten.
HW80k 5,05mm & Hawke 6 x 40.

It is unhelpful to suggest that people shooting responsibly in the privacy of their own gardens should lose their right to this quiet enjoyment of their property because of the irresponsible few who perpetrate their crimes in the streets.

#33 Gebruiker is offline   De misser Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 15-januari 19

Gepost 16 juli 2019 - 17:11

Bekijk Post rvl, op 15 juli 2019 - 10:28, zei:

Een andere veer, tophat,veergeleider , trekker van rowan engineering, een demper, en een andere loop....zit je gauw op paar honderd euri...En je hebt nog steeds een zware HW80
Idd gewoon de hw80 in de verkoop en voor een HW 30,35 of 50 gaan..
Nou die trekker die op mijn hw80 zit is niks mis mee,snap niet dat een andere trekker word aangeraden,je kan hem op je eigen manier afstellen..

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

#34 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-oktober 04

Gepost 16 juli 2019 - 18:52

Bekijk Post De misser, op 16 juli 2019 - 17:11, zei:

Nou die trekker die op mijn hw80 zit is niks mis mee,snap niet dat een andere trekker word aangeraden,je kan hem op je eigen manier afstellen..

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

'Different horses for different courses'. Sommige mensen snappen überhaupt niet waarom iemand meer dan 100 euro aan een luchtbuks uit zou geven..........

De record is een redelijke trekker, maar er zijn wel degelijk dingen mis mee vind ik. En blijkbaar ben ik niet de enige die daar zo over denkt.

Ik denk dat Buksen als de HW 77/80/97 zeer solide qua bouw zijn (misschien wel de meest degelijke veerbuksen), maar qua afwerking en verfijndheid kan het beter.

Deze post is bewerkt door Frederik: 16 juli 2019 - 18:56

'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)

#35 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 25-maart 19

Gepost 16 juli 2019 - 21:12

Bekijk Post Frederik, op 15 juli 2019 - 17:03, zei:

Maar de topic starter wil een lichtere buks en dat is de HW77 niet.

De LGV met kunstof kolf is lichter en het is de meest stille veerbuks waar ik ooit mee geschoten heb.
De trekker is vergeleken met de Record niet goed.Ik heb een Rowan Engeneering trekker besteld, die hopelijk deze week aankomt.

De topic starter heeft kleine tuin, dus een LGV met demper lijkt me heel geschikt om de buren te vriend te houden.

De match trekker van Walther zelf doet het ook prima, de punten van de schroefjes even polijsten, achterste schroef terugdraaien, voorste schroef indraaien, totdat het geweer bijna afgaat. Achterste schroef indraaien, totdat hij de hefboom van de sear net raakt. Voorste schroef een halve tot een gehele slag terugdraaien. De achterste schroef geeft dan net dat beetje weerstand, dat je weet dat het schot afgaat. Eventueel de schroef voor de trekkerdruk nog verstellen.

Meestal staat de trekker verkeerd en gaat hij af door de achterste schroef, die te ver is ingedraad. Doordat deze verder van het asje afstaat, dan de eerste schroef, gaat de trekker zwaar.

Ik heb e.e.a. Uit gevogeld, door de trekker behuizing open te maken, zodat ik kon zien, hoe e.e.a. Werkt.

De walther match trekker doet het minstens zo goed als de rowan trekker. Ik heb ook met een lgu met rowan trekker geschoten om te vergelijken.
Umarex jgd 5.5 hawke 3-9x40
Walther LGU Master Pro .177. Hawke vantage 4-16-44 Hawke fastmount 6-24x50

LSV Noarderloft.

#36 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 16 juli 2019 - 22:03

Ik heb een LGV met een aluminium trekker (is dat de Match trekker?). Deze trekker komt niet in de buurt van de standaard HW Recordtrekker. Ik heb de stel schroef van de LGV helemaal verwijdert en nog is de trekker aan de zware kant.

Ik ontvang als het goed deze week nog Rowan Engineering trekkers voor zowel HW als Walther, dus ik zal gaan beleven.

Deze post is bewerkt door Frederik: 16 juli 2019 - 22:04

'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)

#37 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 25-maart 19

Gepost 16 juli 2019 - 22:57

Als de trekker 1 schroef heeft, is het de standaard trekker.
Umarex jgd 5.5 hawke 3-9x40
Walther LGU Master Pro .177. Hawke vantage 4-16-44 Hawke fastmount 6-24x50

LSV Noarderloft.

#38 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 17 juli 2019 - 00:11

Ok. Ik wist niet dat er twee trekkers waren.

#39 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 17 juli 2019 - 16:02

Weet niet hoe lang je tuin is maar indien < 25m dan is m.i. je beste keus een ouwe matchbuks. Daar is niet aan te tippen kwa zuiverheid en trekker door eender wat hiervoor voorgesteld is :)
Als het perse niet-match moet zijn: Heb zelf vd korte baan een 7.5J (sws) Diana 31 Pro Compact. Zuiverste veerbuks die ik ooit gehad heb. :) . Diana maakt(e) leuk spul. :)
Als het perse HW moet zijn; heb zelf met de HW30s erg goede ervaringen. Zorg wel dat je de Record versie hebt, niet de mk
HW57 heeft ook fijne balans.
Eea ook afhankelijk van in welke houding je wilt gaan schieten.
Én van lichaamsbouw; voor mij heeft een Diana 50 (eigenlijk alle Dianas uitgezonderd de zijspanners) staand de balans van een dood paard. :D
Walthers zijn doorgaans wel zwaar, rond de 4kg of meer, geen lichtgewichten. Moet je liggen.
HW80 Fveer of 16J; zou ik niet doen. Daar heb je toch geen HW80 voor? :blink: Het is er ook de buks niet voor.
7.5J veer in FACbuks; gaan ze niet fijner van schieten..

Deze post is bewerkt door yana: 17 juli 2019 - 16:05

#40 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 17 juli 2019 - 19:43

Een veerbuks die zwaarder in gewicht is zal rustiger schieten. Ik zie niet waarom je de HW80 niet in 16 joule zou kunnen hebben.

Ik ben zelf 1 meter 85, de HW30 is te klein voor mij. Dit is echt een junior buks. Het verbaast me ook hoe springerig de HW30 schiet. Mijn HW77(16Joule) schiet rustiger dan mijn Hw30 (10 joule).

#41 Gebruiker is offline   Hans M Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 18-juni 08

Gepost 17 juli 2019 - 20:56

Wellicht dan de Diana 280 een optie is.
Deze zijn meen ik 16J en echt zuiver.

Grt Hans
Kraait de haan niet bij het morgenrood? Dan regent het, of.......de haan is dood.

#42 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 17 juli 2019 - 21:24

gewoon naar de open schiet dag kommen , maak er een gezellig dagje uit van,
zo veel mensen zo veel meningen , geen mens is gelijk, dus zelf vast houden,
en schieten dan weet je waar je aan toe bent ,
en hoe zuiver verwacht je dat de buks moet zijn,
Niet geschoten is altijd mis

#43 Gebruiker is offline   De-Witte Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 29-november 14

Gepost 17 juli 2019 - 21:46

Denk dat dit aan de buks ligt het merk en type. Niet alle veerbuksen zijn gelijk omdat er een veer en zuiger in zit.
Mijn HW97K schoot heerlijk rustig in de F versie met 7,5 Joule.
Spannen geen erg makkelijk en tot 15 mtr Buiten was ze perfect.
Wil je echter ook eens wat slopen of veel verder schieten ontkom je niet aan een upgrade. Een goede groeppeerende loop vind ik het belangrijkste, je zuiger en de rest is dan ook goed anders groepeerde ze niet.
Gr Gerard.

Bekijk Post yana, op 17 juli 2019 - 17:02, zei:

7.5J veer in FACbuks; gaan ze niet fijner van schieten..

Deze post is bewerkt door De-Witte: 17 juli 2019 - 21:47

I'm GOD

a Grumpy Old Dog.
Schiet met een.
HW97K 1.77 AGW FP tune.
Hawke Sidewinder 30
8-32X56 h/mildot.

#44 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip

Gepost 18 juli 2019 - 15:45

Bekijk Post rvl, op 15 juli 2019 - 10:28, zei:

Een andere veer, tophat,veergeleider , trekker van rowan engineering, een demper, en een andere loop....zit je gauw op paar honderd euri...En je hebt nog steeds een zware HW80
Idd gewoon de hw80 in de verkoop en voor een HW 30,35 of 50 gaan..

Wil je een HW 30/50 in kwaliteit vergelijken met een HW80/77/97? Ik niet. Als je er een andere loop in gaat zetten wordt het duurder. Een tune kitje hoeft niet zo duur te zijn: http://www.airriflet...axi-tuning-kit/ Een nieuwe trekker is niet per se nodig, maar wil fijn. Maar goed de topic starter wil iets lichters.

Dat een FAC in 7.5 joule niet fijn kan schieten klopt naar mijn mening niet. Ik heb gedurende de hele jaren 90 met FAC buksen in 7.5 joule geschoten.

Als de topic starter een lichtere buks wil, vergeet dan een matchbuks.

Ik persoonlijk koop nooit weer Diana, de kwaliteit is om de huilen voor wat je betaald.

Ik zou een HW50 nemen als het lichter moet of een Walther LGV met kunststof kolf, zeker omdat deze weinig herrie maakt.

#45 Gebruiker is offline   PrinsHeerlijk Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 02-februari 18

Gepost 18 juli 2019 - 17:30

Toch snap ik de fascinatie met enorm lichte trekkers niet zo. Heel veel mensen die erbij zweren. Maar ik weet nog goed de eerste hw die ik kocht. Toevallig een hw80k. Schopte als een ezel, maar geweldig degelijk ding en het begin van mijn voorkeur voor weihrauch. Maar die trekker, zo licht ingesteld door de vorige eigenaar dat de 1e stage op en neer flapperde wanneer je met de buks op en neer ging. Aanraken en hij ging af. Voor mij een haar lichter dan origineel, misschien heb ik niet zon gevoelige klauwen, maar nu voel ik tenminste waar de 1e stage eindigt en de 2e begint.

Nog een vraagje. Die nieuwe diana veerbuksen, zijn die nou echt zo slecht? Niet dat ik er 1 voor de nieuwprijs zou kopen, maar ze staan vaker voor een leuk prijsje zgan te koop.
HW77K .22 SE v-mach met leapers 3-9x32
HW97K .177 laminated v-mach met optisan viper 3-12x44
FX Crown .30 met sightron sii 36x42
Evanix sniper .35 met hawke varmint 6-24x44sf
FWB 300 .177 met diopter

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Je kunt geen nieuwe topic starten