Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Review Fx Wildcat Compact .25

#1 Gebruiker is offline   Tique Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 06-september 08

Gepost 14 juli 2019 - 19:46

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een heuse wildcat. Het is de compact variant van de MK2 .25
Waarom deze? Ik wilde een bullpup en een buks met een magazijn. Een bullpup is kort, daarom de compact.

De wildcat heb ik gekocht bij Krale. Hier ben ik uitmuntend geholpen. Harm heeft mijn kijker gemonteerd en ingeschoten. Dit is een Hawke sport hd die ik nu even niet in gebruik had. 1 magazijn van 8 schoten en alle vorm van twijfel was weg.

De buks is erg licht, de kolf voelt heerlijk aan en alles is netjes afgewerkt.
Het magazijn laad erg gemakkelijk zonder haperingen. Na het laden ervan en op de juiste manier indexeren werkt deze fantastisch. Ik heb nog geen een echte storing gehad, 1 keer een niet volledige indexering maar het kort heen en weer halen van de grendel verhielp dit.

Het is voor mij ook de bedoeling staand te schieten. Ik ben de trekker van de steyr lg110 up hunting gewend, deze is geweldig. De trekker van de wildcat heeft hier in verhouding een erg lange voor weg en de trekkerdruk is een stuk zwaarder. Het stoort mij echter niet, het went snel en ik haal met dit geweer ook goede schietresultaten.

Tot nu toe heb ik voornamelijk op 50 Meter geschoten. De groepjes zijn erg goed. Nog niet vergelijkbaar met mijn steyr maar ze worden steeds beter, zelf moet ik toch nog een beetje wennen aan de buks. Toch weet ik de 10 op een pg50 kaart op 50m goed te raken.
De buks is voorzien van een smooth twist X loop, dit is standaard de liner A. Op 50 meter groeperen de jsb king en King heavy vergelijkbaar. Tot nu toe lijken de kings het beste. De jsb King heavy mk2 groeperen beduidend beter dan de mk1.
Grappig feitje: de buks is ingeschoten op 50 meter met 9x vergroting met de jsb King. Op 25 meter met 6x vergroting komen de King heavy dead center uit.
Op de vereniging gaat een competitie silhouetten shoot starten met afstanden van 20, 30, 38.5 en 50 meter. In plaats van de kijker af te stellen of continu de mill rots aan te moeten houden kan ik nu gewoon met twee typen munitie afkomen.

De kolf houd heerlijk vast en voelt ook heel natuurlijk om vast te houden. Hij ligt mij als gegoten.
Aan de onderzijde is de buks voorzien van een piccatiny/weaver railtje. Dit is erg handig, de bipod was zo gemonteerd en indien nodig in luttele seconden te verwijderen.

Ik ben aan het testen geweest met het geluid van de buks. Zonder de shroud geeft deze een serieuze knal. De loop word gemonteerd met een 1/2" unf schroefdraad en als de shroud verwijderd is dan kan hier een demper op gemonteerd worden. Omdat ik een hogan decimeater.22 heb, is deze uiteraard getest. Hij functioneert prima, de .25 Pellets passen er doorheen en hij is een stuk stiller dan met de shroud. Wat mij tegenvalt van de shroud is Edwin at deze leeg is op het laatste gedeelte waar je juist een demperconstructie zou verwachten. Als dit gevuld zou zijn dan zou het resultaat van de shroud aanzienlijk beter zijn!

De wildcat groepeerd met de hogan demper beter dan met de shroud maar zonder demper levert uiteraard het beste resultaat!

Mijn voorraadfles kwam niet verder dan 210 bar, met deze druk zijn in ieder geval vier magazijntjes van acht schoten te verschieten zonder afwijking.

De buks komt compleet met koffer (de wildcat met fx verstelbare mountainbike en kijker passen er in), fillprobe met twee reserve o-ringen en 1 magazijn.

Ik ben zeer tevreden over de buks, wellicht zelfs boven mijn verwachtingen.

Foto's heb ik nog niet eens gemaakt, gelukkig staat het internet er vol van!
Vragen? Stel ze gerust, het liefst via dit topic zodat een ander een ook iets aan heeft!
FX Wildcat compact .25
Steyr LG110 HP Hunting .22
Hämmerli AR20ft .177
Weihrauch HW50S .177

#2 Gebruiker is offline   Triek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 29-mei 13

Gepost 15 juli 2019 - 23:29

Bekijk Post Tique, op 14 juli 2019 - 20:46, zei:

De buks komt compleet met koffer (de wildcat met fx verstelbare mountainbike en kijker passen er in)

Flinke koffer als er geweer, kijker en moutainbike in passen :P :P
Is hij nog wel te dragen dan!!!!!!!!!!!!!
Daystate Wolverine .25 met Falcon Menace 4-14x44 SF FFP
J.K.Han Noblesse Bullpup .22 met BSA Stealth Tactical 4-16x44SF
Bam B50 .30 met BSA Stealth tactical 6-24x44SF Alias "Muggoos"
Evanix Rex .30 met Burris 4.5-14x32AO
Edgun Matador R3 .22 met BSA Stealth Tactical 6-24x44SF
Webley Patriot .22 BSA Deerhunter 2.5-10x40AO
HW98 .177 met Sightron SiH 4-12x40
HW30 .177 met Hawke 4x32
Haenel 49a .173
Sniper Compact 3-12x32AO FFP

#3 Gebruiker is offline   Tique Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 16 juli 2019 - 00:44

Handig hè die auto-correctie op je telefoon :')
Perfect is het niet maar nu staat er tenminste iets op het forum over deze buks!
FX Wildcat compact .25
Hämmerli AR20ft .177
Weihrauch HW50S .177

#4 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 16 juli 2019 - 06:38

Thanks voor het delen van je ervaringen, vindt de MKII Compact één van de mooiste bulpups.

Je kan btw Huma, Donny FL en Huggett dempers kopen met M20 schroefdraad die je op de shroud kan monteren, dempt beter dan een losse demper op de loop zelf monteren.

#5 Gebruiker is offline   Tique Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 16 juli 2019 - 19:10

Ik volg ook het demper topic van Peete .
Bij krale op de website had ik inderdaad de mogelijkheid van het m20x1 schroefdraad gezien. Het nadeel is echter dat deze dan ook niet op andere buksen te gebruiken is.
Een demper adapter van €45 is absurd duur. Nooit heb ik een rondstaaf vliegtuig aluminium gekocht en daar wil ik een adapter van laten draaien.

Deze post is bewerkt door Tique: 16 juli 2019 - 19:10

FX Wildcat compact .25
Hämmerli AR20ft .177
Weihrauch HW50S .177

#6 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 16 juli 2019 - 20:27

Bij zowel de Donny FL als de nieuwste Huggett dempers kan het schroefdraad vervangen worden door een ander type.

Heb zelf de Donny FL Sumo en Shogun met endcaps voor zowel M20 als 1/2UNF schroefdraad maar andere types zijn ook te verkrijgen:
https://donnyfl.com/...7c640c066&_ss=r

Bij LBC zijn zowel de Huggett dempers als de endcaps te krijgen voor bv 1/2UNF, M20, M18, M14, etc:
https://luchtbuks.com/nl/dempers

Bij de Huma dempers kan het niet maar ga er vanuit dat ze binnenkort de eerste delen van de dempers ook los gaan verkopen zodat je draad kan wisselen en de modules dan over kan zetten.

#7 Gebruiker is offline   Tique Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 18 juli 2019 - 03:56

Handig dat dat kan bij de donny fl. Wel jammer dat ze evengoed erg prijzig zijn.
FX Wildcat compact .25
Hämmerli AR20ft .177
Weihrauch HW50S .177

#8 Gebruiker is offline   Tique Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 30 juli 2019 - 14:58

Een verloopstukje voor de demper maken was blijkbaar ingewikkelder dan ik dacht. Van de week toch maar een verloopje besteld bij Krale. Vandaag is hij binnen gekomen.
Het betreft de geluiddemperadapter voor de FX Verminator die dus goed op mijn wildcat past
Ik heb nu een hogan decimeater er op gezet. Met een droog schot merkbaar stiller, nu nog met pellets testen.
FX Wildcat compact .25
Hämmerli AR20ft .177
Weihrauch HW50S .177

#9 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 30 juli 2019 - 17:42

Dat is volgens mij een hele vette combinatie, foto graag :)

#10 Gebruiker is offline   Tique Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 30 juli 2019 - 20:33

Ik heb foto's maar dit moderne forum vind de afbeeldingen te groot..
De geluidsmeting die ik gedaan heb is met de telefoon, dus niet exact want hij is niet gekalibreerd. Het is een indicatie van het geluid en het verschil.
- zonder demper en shroud 90,9 dB
- met originele shroud en demper 88,3 dB
- met originele shroud en hogan decimeater 86,7 dB

Dat zijn wel behoorlijke verschillen. De hogan decimeater is er een voor .22

Bijgesloten Plaatje
FX Wildcat compact .25
Hämmerli AR20ft .177
Weihrauch HW50S .177

#11 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 30 juli 2019 - 21:10

Ziet er goed uit man, dank voor het posten :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

#12 Gebruiker is offline   Tique Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 17 augustus 2019 - 22:25

Bij een ander forum heb ik een oplossing gezien om een indicatie te maken voor je magazijn dmv een gaatje boren en inkleuren. Mijn advies: zoek een vrouw met rode nagellak, een klein stukje doet wonderen. Nu weet je wanneer het magazijn leeg is zonder te tellen..

Op internet heb ik een magazijnhouder gevonden. Mijn zwager heeft een 3d printer en heeft hem voor me geprint. Het houdertje werkt prima en ziet er ook mooi uit.
Magazijnhouder thingiverse

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

FX Wildcat compact .25
Hämmerli AR20ft .177
Weihrauch HW50S .177

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers