Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Dit topic is gesloten

Klein Draaiwerk Omgeving Maaseik

#1 Gebruiker is offline   stpeeke Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 28-juni 11

Gepost 01 augustus 2019 - 05:20

Voor de ombouw van mijn LG400 naar 16 joule zoek ik iemand doe me een klein draaiwerkje kan doen. Aluminium staaf van 150 mm lang x 20 mm doormeter waar in de lagsrichting een centraal gat van 6 mm door moet en waar in de dwarsrichting 5 gaten van 12 mm door moeten geboord. Zo krijg je inderdaad een staaf met kamers die in de loopmantel ingebracht wordt en waarbij de pellet door de vijf kamers vliegt en de perslucht in iedere kamer wordt afgeremd. Dat moet het geluid wat dempen maar vooral vermijden dat de uittredende lucht de pellet destabiliseert. Volgens mijn kleine theorietje toch (?).

En wat denken jullie ervan als ik het laatste kamertje van deze staaf laat uitsteken buiten de loop. Zal dat de resterende luchtstroom nog wat weghouden van de pellet en werken als een soort airstripper?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#2 Gebruiker is offline   gerrit101 Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 20-augustus 10

Gepost 01 augustus 2019 - 17:14

Imo werkt dit niet als airstripper wanneer je de 5x 12mm gaten haaks op het centrale gat van 6 mm boort, kijk eens naar een airstripper hoe die in elkaar steekt.

Als geluiddemper zal het ook een minimaal effect hebben want de inhoud van de 5 12mm gaten is daarvoor veel te klein naar mijn mening.
It's not the size off your pcp that matters but the poi.

Don't mess with old people, they didn't get that way by being stupid.

#3 Gebruiker is offline   stpeeke Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 01 augustus 2019 - 21:23

Ach geluidsdemper maakt me niet uit. Ik dacht alleen dat de snelheid van de lucht achter de kogel vermindert bij ieder gat en zo bij uittreding in de vrije lucht genoeg vertraagd is om de pellet niet te destabiliseren. De loopmantel is langer dan de loop en ik vroeg me af of snelheid de perslucht in die loopmantel een nadelig effect zou hebben op de pellet. Ik moet het geweer nog afstellen en testen. Dank voor je reactie. En inderdaad de bedoeling was die gaten dwars te boren op de centrale pelletdoorgang.

#4 Gebruiker is offline   stpeeke Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 03 augustus 2019 - 18:26

De vraag mag gesloten. Ik heb stukjes van de loopmantel gemaakt en rondellen van 15 mm genomen. Die heb ik in het alu- loopeinde gekleefd.
Moet lukken. Geen draaibank nodig.
Bedankt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Dit topic is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers