Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Helaas Weer Een Oplichter T Uittenbogert

#1 Gebruiker is offline   Sunnyboy Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 12-oktober 11

Gepost 08 augustus 2019 - 19:44

Geachte forum genoten,

Helaas ben ik er, na IBAN check en zoeken op internet toch ingetuind op Tweedehands.net.
Ik voldoe hier nu aan mijn plicht jullie als liefhebbers te waarschuwen voor deze oplichter.

"Jos van de Berg" reageert op je "gezocht" advertentie en beschaamd dan je vertrouwen door je geld over te laten maken en niks meer te laten horen.

Eerst een hoop heen en weer mailen en dan wordt het dus stil en gaat hij er lachend met je centjes van door.

Fotootje van internet erbij om vertrouwen te wekken..

Iban nummer kwam nergens voor als oplichter.

Later kwam ik pas bijgevoegde waarschuwing tegen...beetje te laat.

Bijgesloten Plaatje
Krijg je dus een reactie van iemand op je zoek advertentie, hij zal zijn naam wel veranderen nu, en je moet overmaken naar T Uittenbogert dan ben je gewaarschuwd!

Dit reptiel jat je geld en gaat gewoon door.

Ik ga er voor zorgen dat zijn KNAB rekening op de site van politie van frauduleuze rekening nummers komt zodat een volgend iemand het wel ziet...en op alle mogelijke sites voor buksen een waarschuwing plaatsen..

Emailadres dat hij gebruikt(e): josvandeberg46@hotmail.com

rekeningnummer: NL68KNAB0259308684 Tnv T Uittenbogert- Van de Berg.

Doe er je voordeel mee als je wat zoekt via de enig overgebleven buksen koop/ verkoop site.
T.P.LoodUnlimited

Open Luchtschietsport Dag
www.facebook.com/Open-Luchtschietsport-Dag-141564129769004/

As I have grown older, I have learned that pleasing everyone is impossible...but pissing everyone off is a piece off cake!

Hij die zich geen enkele illusie maakt noch verwachtingen koestert, kan veel bereiken!

#2 Gebruiker is offline   Gert Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 11-juli 09

Gepost 08 augustus 2019 - 19:55

En het ergste is dat het 100% duidelijk is dat dit een oplichter is.

Rekeningnummer is bekend. Bank weet precies wie het is.

Kat in het bakkie toch?

Helaas.

Er wordt NIETS mee gedaan.

Enkel de zeer grootschalige zaken worden opgepakt door het OM.
Ullie de gullie de jullin k?

#3 Gebruiker is online   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 08 augustus 2019 - 19:57

Klopt helemaal.
Een medeforum lid kocht rr iets.
Pas toen duidijk werd dat ik t kwam afhalen was ie niet meer thuis.

Ok ik ben soms een lul.
Maar dit vonden we erg overdreven.
We weten nu waarom.

Groet
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#4 Gebruiker is offline   Peete Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 06-januari 07

Gepost 08 augustus 2019 - 20:20

Laatst ook aan de hand gehad. Naar aanleiding van een gezocht advertentie op tweedehands.net kreeg ik een reactie van iemand die de spullen had. hij had zelfs meer dan wat ik zocht.

Na wat vragen kreeg ik allemaal foto's en ik kon het uiteindelijk ophalen in zuidelijk Limburg. Toen bleek dat de foto's allemaal van EBay diverse advertenties kwamen vertrouwde ik het niet meer. Het is nooit bevestigd maar denk dat het moest uitdraaien op verzending en dat hij niet in Limburg zou zijn waardoor ik het zou laten verzenden. Dat ga ik dus niet proberen.

Zijn natuurlijk wel paupers om je voor 250 te willen oplichten. Ze hebben waarschijnlijk niet echt een geslaagd leven. n uiteindelijk; Karma is een bitch. Ze komen eens de verkeerde tegen.
THEOBEN & STEYR

*R.I.P. www.theoben.nl*

#5 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 08 augustus 2019 - 20:27

Das mooi kut San! Bedankt voor de waarschuwing...
Goeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#6 Gebruiker is offline   Sunnyboy Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 12-oktober 11

Gepost 08 augustus 2019 - 20:38

Wees dus gewaarschuwd en extra alert...ik heb zojuist aangifte gedaan in ieder geval!
T.P.LoodUnlimited

Open Luchtschietsport Dag
www.facebook.com/Open-Luchtschietsport-Dag-141564129769004/

As I have grown older, I have learned that pleasing everyone is impossible...but pissing everyone off is a piece off cake!

Hij die zich geen enkele illusie maakt noch verwachtingen koestert, kan veel bereiken!

#7 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 08 augustus 2019 - 20:40

Zonde San,

zelfs als je van alles uitzoekt blijft een gezocht advertentie op de "openbare" plekken een flinke groep etterbakken uit te lokken.
Zo jammer dat een paar km. te hard een hogere prioriteit lijkt te hebbenGeposte afbeelding .

Wellicht kom je hem ooit tegen,

Groeten,
HJM

Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NHFT Schietgenoot www.nhft.jouwweb.nl
NFTI lid

#8 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 24-maart 18

Gepost 08 augustus 2019 - 21:02

Vertrouw geen hotmail, gmail en outlook adressen, maar alleen op provider adressen zoals Ziggo ed.
Vraag direct om naam, adres, woonplaats en eventueel telefoonnummer, iemand die niets te verbergen heeft zal dat zeker geven.
Kijk op googleview of het wel een bestaand adres is en geen bedrijfsterrein of afbraakwoning.
Haal de bron van de e-mail eerst door www.spamcop.net, dan weet je in ieder geval zijn echte IP-adres en provider.
Controleer ook of hij / zij bekent is bij de politie https://www.politie....delspartij.html
Betreffende persoon heeft mij al 3x benadert, telkens onder een ander naam, dat hij een FX-Indy te koop heeft, maar foto's komen steenvast van internet.
Google heeft een optie om plaatjes / foto's te zoeken, maak gebruik van deze optie !

Deze post is bewerkt door Boris007: 08 augustus 2019 - 21:04

#9 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 08 augustus 2019 - 21:08

Bekijk Post Boris007, op 08 August 2019 - 22:02, zei:

Vertrouw geen hotmail, gmail en outlook adressen, maar alleen op provider adressen zoals Ziggo ed.

Hoi,

waarom?

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.

Flean op! Wy sjonge it bste ln fan ierde!
It Fryske ln fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn lde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#10 Gebruiker is online   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 08 augustus 2019 - 21:08

Bekijk Post Boris007, op 08 augustus 2019 - 22:02, zei:

Vraag direct om naam, adres, woonplaats en eventueel telefoonnummer, iemand die niets te verbergen heeft zal dat zeker geven.
Kijk op googleview of het wel een bestaand adres is en geen bedrijfsterrein of afbraakwoning.
Haal de bron van de e-mail eerst door www.spamcop.net, dan weet je in ieder geval zijn echte IP-adres en provider.
Controleer ook of hij / zij bekent is bij de politie https://www.politie....delspartij.html
Betreffende persoon heeft mij al 3x benadert, telkens onder een ander naam, dat hij een FX-Indy te koop heeft, maar foto's komen steenvast van internet.
Google heeft een optie om plaatjes / foto's te zoeken, maak gebruik van deze optie !

Goede tips.

tnks Ronald
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#11 Gebruiker is offline   AirgunFR Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-oktober 17

Gepost 08 augustus 2019 - 21:11

Boris;

Zo gemakkelijk is het nou ook weer niet in de huidige wereld. Zelf gebruik ik al jaar en dag een outlook adres, daarbij als je direct om gegevens gaat vragen... kan ook wat verkeerd overkomen. Ik vind het persoonlijk ook niet zo fijn zakendoen als iemand een houding van 'ik vertrouw niemand' naar me aanneemt.

Ik heb overigens wel de ervaring dat wanneer je -gezocht- advertenties plaatst, deze mensen er als de kippen bij zijn.... mooi klote dat ze je te pakken hebben gehad!
My gear;

Steyr LP1 4.5mm
Knobloch K1-P 37mm

Baikal izh-61 4.5mm
Weihrauch 35 4.5mm

~LSV Noarderloft~

#12 Gebruiker is offline   Boris007 Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 24-maart 18

Gepost 08 augustus 2019 - 21:25

Bekijk Post AirgunFR, op 08 augustus 2019 - 21:11, zei:

Boris;

Zo gemakkelijk is het nou ook weer niet in de huidige wereld. Zelf gebruik ik al jaar en dag een outlook adres, daarbij als je direct om gegevens gaat vragen... kan ook wat verkeerd overkomen. Ik vind het persoonlijk ook niet zo fijn zakendoen als iemand een houding van 'ik vertrouw niemand' naar me aanneemt.

Laat ik het dan ander formulieren, vertrouw geen gratis e-mailadressen.
Iedereen met internet heeft een provider en een e-mailadres waaraan naam enz gekoppeld zijn.
Door provideradressen zal het voor malafide handelaren steeds moeilijker worden om zaken te doen en dat is toch waar we naar streven ?

Als iemand geld van mij wilt hebben dan wil ik graag weten met wie ik zaken doe.
Ik moet uit eindelijk ook mijn gegevens verstrekken wil ik het gekochte kunnen ontvangen.
Mocht de persoon zijn gegevens niet verstrekken dan zijn voor mij de onderhandelingen voorbij.

#13 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 08 augustus 2019 - 22:00

Bekijk Post Boris007, op 08 augustus 2019 - 22:25, zei:

Laat ik het dan ander formulieren, vertrouw geen gratis e-mailadressen.
Iedereen met internet heeft een provider en een e-mailadres waaraan naam enz gekoppeld zijn.

Als iemand geld van mij wilt hebben dan wil ik graag weten met wie ik zaken doe.
Ik moet uit eindelijk ook mijn gegevens verstrekken wil ik het gekochte kunnen ontvangen.
Mocht de persoon zijn gegevens niet verstrekken dan zijn voor mij de onderhandelingen voorbij.

Ik heb zelf een live account omdat deze nergens aan gekoppeld zit, wil geen mail welke aan een provider gekoppeld is..

Naam en gegevens kunnen ook vervalst worden, zegt dus niks.. En als je een copy van mijn id kaart zou willen, krijg je hem ook niet... (Ook hier wordt mee gefraudeerd)

Gezocht advertenties zijn magneten voor die trieste figuren, je krijgt ze altijd.

Beste om de echtheid van rekening, foto's en gegevens te controleren.

Afhalen is in alle gevallen het beste, of in ieder geval meteen aangeven om het eventueel later te versturen. Veel bedriegers haken al af als je zegt dat je het op wilt komen halen...

#14 Gebruiker is offline   Frans Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 10-november 03

Gepost 08 augustus 2019 - 23:54

Bekijk Post Gert, op 09 augustus 2019 - 00:25, zei:

En het ergste is dat het 100% duidelijk is dat dit een oplichter is.

Rekeningnummer is bekend. Bank weet precies wie het is.

Kat in het bakkie toch?

Helaas.

Er wordt NIETS mee gedaan.

Enkel de zeer grootschalige zaken worden opgepakt door het OM.

Vertel mij wat..
Ben al een paar jaar bezig met zo'n type.
Alles aangeleverd bij de Politie, doen ze niks mee.
Nu is er in die zaak iemand opgepakt waarvan ik zeker weet dat het 'm is.
Maar omdat die gast gebruik maakte van tientallen namen/e-mailadressen en bankrekeningnummers linkt de Politie 'm niet aan mijn zaak.
Om horendol van te worden.
Een bekeuring voor 5 km te snel is wel binnen 24 uur op je mat.

Gr. Frans

Beter tien kogels in de lucht, dan n in je hand

#15 Gebruiker is offline   B15-B1 Icoon

• Geweerschutter+
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-augustus 09

Gepost 09 augustus 2019 - 01:50

Ik heb een paar jaar geleden iets (niet luchtbuks gerelateerd) gekocht van wat later een oplichter bleek te zijn, nochthans alle voorzorgen genomen: afgesproken bij de verkoper thuis, deed open op zijn pantoffels, koffie gekregen, rsutig gebabbeld, de koopwaar (bouwmateriaal) gekeurd, factuur opgemaakt en zijn naam en ID genoteerd op het factuur én foto ervan genomen. De waar was te zwaar om zelf te vervoeren, maar de verkoper kon via zijn werk met een vrachtwagen komen leveren. Netjes toch?
Toen ik na 10 uitgestelde leveringsafspraken en de daarop volgende radiostilte terug ging aanbellen deed er een dame open die totaal uit de lucht viel. De verkoper bleek iemand te zijn die in haar huis enkele klussen had opgeknapt en blijkbaar van haar afwezigheid had gebruik gemaakt om zich te presenteren als man des huizes en een fake verkoop te doen. Die sloeg nogal bleek uit, want volgens haar had die geen sleutel meer (blijkbaar laten dubbel maken).

Bij de politie ging het van "aha, ja die is geen onbekende van het gerecht voor gelijkaardige zaken...". Bij justitie een jaar later: "we hebben meneer twee keer uitgenodigd voor verhoor, maar hij is niet komen opdagen dus klasseren we dit dossier zonder gevolg". What the... ging over 2.000,- Euro

Op het internet was er geen vuiltje aan de lucht op die gast zijn naam, had waarschijnlijk alle gegevens mbt hem laten wissen met de toen nieuwe privacy wetgeving

Deze post is bewerkt door B15-B1: 09 augustus 2019 - 01:55

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers