Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Dit topic is gesloten

Fx Boss Black Pepper .30

#1 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 27-november 16

Gepost 07 september 2019 - 14:21

In februari overgenomen van onze Spaanse vriend, die hem zelf heeft aangeschaft eind 2017 - gevalletje MK1 dus. Schiet prima, maar laat hem amper nog uit omdat al mijn vrije tijd opgaat aan de veelzijdige Leshiy die dichter bij huis te gebruiken is.

In zeer nette staat, €1100. Komt dan met 3 magazijnen en uiteraard de FX koffer. Wie er een goede kijker bij zoekt en €1500 weet los te weken van de bruine lap, kan er een Big Nikko (MKII) en verstelbare FX No Limit mounts bijkrijgen.

Beestje staat ook op tweedehands.net voor foto's.

Reacties welkom via PB :)
Twee is ook een groepje.

#2 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 13 september 2019 - 21:05

De Nikko en FX mounts zijn weg. Blijft de piekfijne Boss voor 1100, ik gooi er een paar blikken JSB achteraan.

Ben ook op zoek naar een TX200 of Pro Sport in .177 met een mooie walnoot kolf, dus een ruil met opleg kan ook prima wat mij betreft.
Twee is ook een groepje.

#3 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 19 september 2019 - 11:02

Niemand? Hij ruikt nochtans érg lekker, is vrij beleefd en doet niet in huis...

TX200-ruil optie is overigens van de baan, maar heb altijd interesse in andere accurate veren.
Twee is ook een groepje.

#4 Gebruiker is offline   bambam Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 06-september 19

Gepost 19 september 2019 - 12:03

Hoi,

Ben niet thuis in de verschillen tussen mk 1 en opvolgers. Wat zijn de verschillen tov deze: https://www.krale.sh..._specifications

Ik lees iets van Spaanse vriend, is dit een Spaanse buks dus een minder krachtige uitvoering (joule)?

Mvg.
HW30s keep/korrel
HW97k Hawke Vantage 4-12x40 AO

#5 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 19 september 2019 - 18:04

Bekijk Post bambam, op 19 september 2019 - 13:03, zei:

Hoi,

Ben niet thuis in de verschillen tussen mk 1 en opvolgers. Wat zijn de verschillen tov deze: https://www.krale.sh..._specifications

Ik lees iets van Spaanse vriend, is dit een Spaanse buks dus een minder krachtige uitvoering (joule)?

Mvg.

Ik ken ook de verschillen niet precies en na even zoeken vind ik ook niet meteen een lijstje, maar iemand had wilde verhalen over hoeveel beter de MKII is tov mijn exemplaar (MKII heeft de Smooth Twist X etcetera?) en vond zijn vuile onderbroek bij wijze van spreken voldoende om te ruilen, dus ik dacht dat ik het maar even mee moest geven. Als iemand louter de verschillen weet op te sommen, laat gerust weten als dat mag van de Admins - ik zit er niet mee.

En het is gewoon de 110 joule versie hoor. Met 'Spaanse vriend' bedoelde ik medeforumgenoot JOSEABLANCO die hier een prima reputatie heeft in de verkoopsectie.
Twee is ook een groepje.

#6 Gebruiker is offline   bambam Icoon

• Schutter
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 06-september 19

Gepost 20 september 2019 - 05:44

Ok, bedankt. Ik zal kijken of ik zelf nog iets kan vinden. Van wanneer is jou buks precies en welk modelnummer/typenummer? Dan kan ik wat gerichter info zoeken.

Gelukkig, was bang dat de buks uit Spanje kwam en gedowngrade was qua kracht. 😉
HW30s keep/korrel
HW97k Hawke Vantage 4-12x40 AO

#7 Gebruiker is offline   c.kelders Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 13-juni 09

Gepost 20 september 2019 - 10:01

Bekijk Post Coltrui, op 19 september 2019 - 19:04, zei:

Ik ken ook de verschillen niet precies en na even zoeken vind ik ook niet meteen een lijstje, maar iemand had wilde verhalen over hoeveel beter de MKII is tov mijn exemplaar (MKII heeft de Smooth Twist X etcetera?) en vond zijn vuile onderbroek bij wijze van spreken voldoende om te ruilen, dus ik dacht dat ik het maar even mee moest geven. Als iemand louter de verschillen weet op te sommen, laat gerust weten als dat mag van de Admins - ik zit er niet mee.

En het is gewoon de 110 joule versie hoor. Met 'Spaanse vriend' bedoelde ik medeforumgenoot JOSEABLANCO die hier een prima reputatie heeft in de verkoopsectie.

Volgens mij hebben alle bossen een gewone Smooth twist loop, en zijn deze nooit met een SMX loop uitgebracht.
Daarvoor is toen de Crown voor in de plaats gekomen.

Heb ook nooit gehoord dat er MK1 en MK2 uitvoeringen waren van de Boss, wel van de Bobcat.
Maar pin me er niet op vast hoor..

Gr, Carlo

#8 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 20 september 2019 - 11:20

Bekijk Post c.kelders, op 20 september 2019 - 11:01, zei:

Volgens mij hebben alle bossen een gewone Smooth twist loop, en zijn deze nooit met een SMX loop uitgebracht.
Daarvoor is toen de Crown voor in de plaats gekomen.

Heb ook nooit gehoord dat er MK1 en MK2 uitvoeringen waren van de Boss, wel van de Bobcat.
Maar pin me er niet op vast hoor..

Gr, Carlo

Wel ik dacht dat ook. Het is maar na die kandidaat-koper die afhaakte omdat het geen MKII was (tenzij ik hem voor een appel en een ei weggaf) dat ik ben gaan zoeken en hier wordt expliciet MKII aangeboden (vreemde URL ook). Ik dacht volledig te zijn in de info, vandaar.

Heb die importeur ondertussen ook opgezadeld met de vraag wat nu de verschillen zijn, if any.
Twee is ook een groepje.

#9 Gebruiker is offline   Coltrui Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 22 september 2019 - 10:38

Even voor de goede orde en het archief: er is geen MKII van de Boss.

Ondertussen is deze buks veranderd van eigenaar. Mag dicht, dank! :)
Twee is ook een groepje.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Dit topic is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers