Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Walther Lgu/lgv Alle inbreng is welkom

#1 Gebruiker is offline   B.A. Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 23-juni 05

Gepost 17 september 2019 - 21:46

Zo,vandaag de Walther LGU 7,5 joule binnengekregen het is de Varmint met kunststof kolf, even de loop doorgehaald en 5 schoten gedaan door de chrono.
Het gemiddelde was 175 m/sec en 7,4 joule met Jsb Exact RS kopmaat 4.52.
Hij weegt 4,2 kilo (zonder kijker).
Testen op accuraatheid moet nog maar even wachten, eerst maar eens het binnenwerk bekijken hoe dat eruit ziet, daar was ik wel benieuwd naar.
De vettigheid van de zuiger viel wel mee, de veer was wel iets te vet naar mijn zin, de ruimte van de tophat en de veergeleider in de veer is wat aan de ruime kant, de tophat bleef in de zuiger achter, zo los zat die in de veer.
Hij zal wel iets gaan twangen denk ik, (ik had een strakkere passing verwacht eigenlijk), maar dat zien we dan wel.
Even wat opgemeten gelijk: de veer is 22cm lang en de draaddikte is 3,4mm, de zuigerlengte is 13,9cm en de zuigerpen steekt er 5,2cm uit (tot de inhaak nok), het gewicht is 262 gram.
De transferpoort is 2,6mm in doorsnee en 5mm lang.
Ik wilde het loopgewicht ook nog even bekijken van binnen, dus vergrendelblokje eraf gehaald, maar is niet los te krijgen (met de hand), een tang erop zetten heeft niet mijn voorkeur i.v.m. beschadigen, wie weet hoe die vastzit, zit die geklemd of gelijmd?
Tot zover voor vandaag (wordt vervolgd) ;).
Mvgr, Bert.

#2 Gebruiker is offline   Rens1987 Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 18-juni 16

Gepost 17 september 2019 - 22:11

Loopgewicht is een klein kamertje van hooguit 3cm diep, Zit niks in. Zonde om het einddopje te beschadigen.
Goede buks de lgu. Blijft deze 7,5 joule?
Of gaan er een ander binnenwerk in?

Groeten!

Rens
Walther|LGU|LG400
AirArms|TX200|S400F
Optisan|Sightron|Hawke
DFTA|NHFT Spaarnwoude

#3 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-maart 19

Gepost 17 september 2019 - 22:24

Het einddopje zit vast met het imbus boutje van het eindblokje, een doek om beschadigen tegen te gaan en een tang moet ruim voldoende zijn, om hem los te krijgen. De mijne is vervangen voor de geluiddemper adaptor. Als ik dan in de tuin schiet met demper is de buks lekker stil. De nauwkeurigheid blijft hetzelfde.

Bij mij zit er inmiddels aardig wat loodstof in het loopgewicht.

Deze post is bewerkt door Bert W: 17 september 2019 - 22:24

Umarex jgd 5.5 hawke 3-9x40
Walther LGU Master Pro .177. Hawke vantage 4-16-44 Hawke fastmount 6-24x50

LSV Noarderloft.

#4 Gebruiker is offline   B.A. Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 18 september 2019 - 12:01

Ik heb het geluid vergeleken met mijn Diana Panthers 21 (ik heb er 2), het geluid van de LGU is zelfs een tikkeltje luider als de Diana's, maar ik moet er wel eerlijkheidshalve aan toe voegen dat de Diana's minder krachtig zijn, dus dat maakt ook wel wat verschil natuurlijk.
De Diana's gemiddeld 162 m/sec tegen gemiddeld de LGU 175 m/sec, ik heb de lat wat te hoog gelegd denk ik door de kreet als "The sound of silence" die met grote letters op de doos staat maar aan te nemen dat het fluisterstil zou zijn, maar hij maakt een bescheiden geluidje, dus dit is muggenziften wat ik doe, laten we het daar maar op houden ;).
Wat ik wel bagger vindt is de trekker, van kunststof vindt ik nog niet het allerergste, maar de hele lange 1ste stage slaat werkelijk nergens op, met een langere stelschroef erin vindt ik hem nog niet naar mijn zin, dus heb een metalen met 2 stelboutjes besteld.

Vraag: heeft iemand een tip voor mij hoe je de stelboutjes het beste in kan stellen voor een niet zo lange 1ste stage en een niet al te zwaar drukpunt?.

@ Rens, de lengte van de holle ruimte in het loopgewicht van uiteinde loop tot aan de binnenkant van de einddop is toch nog 8,2 cm lang.
De einddop was bijna niet eruit te krijgen, er zat wat kleverig spul aan (lijm?) heb hem moeten beschadigen om hem eruit te krijgen, dit vindt ik niet zo erg, een adapter erop staat ook prima, en ik ben dan meteen klaar om er eventueel een demper op te schroeven :).
Ik heb verder geen plannen om er een krachtiger kitje in te zetten, 7,5 joule is hier meer dan genoeg voor 10 meter afstand.

@ Bert, En iedereen, Mocht het toch nog nodig zijn om er een demper op te zetten, welke dempers komen dan in aanmerking die het goed doen en niet te dik en te lang zijn? zo, n grote toeter erop is niet mooi natuurlijk.
Ik had dan zelf de Walther demper in gedachte de K3, je hebt ook nog de K3 Neo, wie weet het verschil tussen die 2 dempers?

Deze post is bewerkt door B.A.: 18 september 2019 - 12:03

#5 Gebruiker is offline   B.A. Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2019 - 17:22

Zo, de metalen trekker met de 2 stelschroefjes erin gezet en even globaal afgesteld, dit bevalt in ieder geval beter.
Ook de demper adapter zit er nu op, dus indien nodig kan er een demper op ;).
Niemand ervaring met de Walther K3 en/of de K3 Neo dempers?
Hier een paar foto's van dit geweer met een Tasco Varmint 2,5-10x42 kijker erop.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

#6 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2019 - 17:43

Ik heb er een Weihrauch demper bij, geluid ging van 81 naar 64 db op 1 1/2 meter afstand gemeten buiten.

Vreemd, dat er kleverig spul op de einddop zat, bij mij ging hij er zo uit.

Deze post is bewerkt door Bert W: 19 september 2019 - 17:52

LSV Noarderloft.

#7 Gebruiker is offline   B.A. Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2019 - 17:59

De Weihrauch dempers werken goed heb ik al wel hier en daar gezien op het net (You Tube), maar de afmeting is wel wat groter als de Walther dempers toch?
Wil jij a.u.b. de lengte en de diameter van de demper opmeten? zo'n hele grote toeter erop staat minder mooi vindt ik, maar hij zal waarschijnlijk beter dempen als de compactere Walther dempers en b.v. de Huggett Belita demper.

Deze post is bewerkt door B.A.: 19 september 2019 - 18:00

#8 Gebruiker is offline   B.A. Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2019 - 18:16

Bert, was het maar waar dat de einddop gewoon makkelijk te verwijderen was, helaas moest ik hem eruit tikken met een schroevendraaier en een hamertje, met een tang ging het gewoonweg niet, de grappenmaker die deze buks in elkaar gezet heeft had een beetje zeer kleverig spul (lijm?) ertussen gedaan, ik had het graag anders gezien maar helaas.
De demper adapter heb ik er in ieder geval wel zo opgezet, dus die gaat er wel makkelijk vanaf (indien nodig)

#9 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2019 - 19:03

https://www.db-schie...per-4555mm.html

Sneller dan zelf opmeten.

LSV Noarderloft.

#10 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2019 - 19:32

Wat betreft de trekker, ik heb met uitgebouwde trekkergroep en deksel er af, de voorste schroef net zo ver in gedraaid, tot de eerste stage volkomen verdwenen was, daarna iets terugdraaien. De tweede stelschroef aandraaien, totdat hij de trekker weer raakt, net voordat hij af gaat. Trekkerdruk kun je verstellen met de 3e iets grotere inbusbout.

Let wel op, dat je de trekker niet zo ver versteld, dat de veiligheid niet meer werkt.

Voor het stelwerk, heb ik de puntjes van de 2 stelschroeven gepolijst, door ze op waterproof schuurpapier p 1000 met polijstpasta er op, al draaiende, zodat ze perfect rond blijven over het papier te halen.

LSV Noarderloft.

#11 Gebruiker is offline   B.A. Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2019 - 19:38

Bedankt voor de link, het is een vrij lange demper in vergelijk met de dempers die ik genoemd heb, maar de werking zou beter kunnen zijn, maar ik heb geen enkele ervaring met dempers dus ervaringen van gebruikers van dempers op veerbuksen zijn van harte welkom ;).
Zoals ik al gezegd heb vindt ik de Walther K3 demper (normale prijs ± 45,- euro) en de Hugget Belita mooie compacte dempers, nadeel is wel dat de Huggett verschrikkelijk duur is ± 130,- euro

Deze post is bewerkt door B.A.: 19 september 2019 - 19:40

#12 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 19 september 2019 - 19:48

Hoi,
Het dempen is afhankelijk van hoe stil je wilt, mijn 16 joule met hw demper was echt bijna pcp stil.
Mocht je met wat minder genoegen nemen, in de stofvanger kan je ook ringen plaatsen met tussenruimtes die als kamer dienen en ook wat dempen, maar hoe kleiner de demperinhoud hoe geringer het resultaat. Ooit kocht ik in Polen op maat gemaakte carbon dempers, heel mooi maar reuze kwetsbaar, ze breken vlot open als je ze bijvoorbeeld met een HFT wedstrijd ergens tegen aan tikt.
Succes en groeten,
HJM
Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NHFT Schietgenoot www.nhft.jouwweb.nl
NFTI lid

#13 Gebruiker is offline   B.A. Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2019 - 19:53

Bert, ik heb wel gemerkt dat als je de 1ste stageschroef te ver erin draait dat dan je drukpunt totaal weg is, je hoeft er maar naar te wijzen (bij wijze van spreken) en hij gaat al af, dit is niet wenselijk natuurlijk, dat is gevaarlijk, je moet wel een duidelijk drukpunt hebben.
Ik ga de trekker nog even fijner afstellen en stel hem dan hetzelfde af als jij hem hebt staan, dan zal hij wel fijn werken denk ik.
Overigens dat polijsten van de stelschroef puntjes is het verschil te merken met niet polijsten?

#14 Gebruiker is offline   B.A. Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 19 september 2019 - 20:03

Hendrik Jan, ringen in het loopgewicht gaat denk ik niet werken, de ruimte is te kort, en de diameter te gering, je moet ook erg oppassen dat je de "luchtstoot" die achter het kogeltje aankomt niet nadelig gaat verstoren (wervelingen), want dat komt de zuiverheid niet ten goede

Deze post is bewerkt door B.A.: 19 september 2019 - 20:08

#15 Gebruiker is offline   hjm Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 28-maart 12

Gepost 19 september 2019 - 20:48

Bekijk Post B.A., op 19 september 2019 - 21:03, zei:

Hendrik Jan, ringen in het loopgewicht gaat denk ik niet werken, de ruimte is te kort, en de diameter te gering, je moet ook erg oppassen dat je de "luchtstoot" die achter het kogeltje aankomt niet nadelig gaat verstoren (wervelingen), want dat komt de zuiverheid niet ten goede

Werkt zeker wel, demping zeer matig maar onzuiverheid heb ik nooit kunnen ervaren.
Groeten,
HJM
Recoil rules, iig. zolang het lijf het toelaat
DFTA lid
NHFT Schietgenoot www.nhft.jouwweb.nl
NFTI lid

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic