Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Opinie Peiling Sheridan Only Fun Shoot ..dus alleen voor Sheridan's

Poll: Opinie Peiling Sheridan Only Fun Shoot

Dit is een openbare poll. Andere gebruikers kunnen zien welke opties je gekozen hebt.

Zou je naar een Sheridan Only Shoot komen

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.
Stem Gasten kunnen niet stemmen

#1 Gebruiker is offline   Sunnyboy Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 12-oktober 11

Gepost 18 september 2019 - 16:06

Beste forum leden,

Zoals bekend mag zijn , ben ik compleet verliefd op de pompbuksen -en pistolen van het merk Sheridan.
Ooit is er een idee geweest met mijn maat Stoney om eens een Sheridan Only Fun Shoot te doen maar wegens ruimte gebrek is die er nooit gekomen...het idee doofde maar bleef sluimerend aanwezig....some dreams never die..

Nu ik verhuisd ben is mijn tuin groot genoeg om een leuk funbaantje op te zetten en met wat mede liefhebbers een prettig middagje te vullen en als de armen lam gepompt zijn, te genieten van een home made BBQ waar mijn vriendin voor heeft toegezegd te zullen zorgen .
Als ik het land van mijn buurman mag gebruiken kan ik eventueel uitbreiden op het aantal te schieten meters maar ook misschien de deelnemers.
Er zijn heel weinig Fun Shoots meer na de dood van de LEGENDARISCHE Classic Shoot van hjm maar daar wil ik verandering in brengen, samen iets opbouwen en weer opruimen met veel plezier ertussen.

Wat is het idee tot nu toe?
Sheridan only!
Een ouderwets plinkrek voor ouderwets plinkplezier, zie foto
Bijgesloten Plaatje
Een grote bak voor sloop spul
Een open sight wedstrijdje 10 meter, 20 meter oid?
Veel praten over Sheridans
Veel schieten met Sheridans
Heel veel Sheridans op 1 foto krijgen
Aan het einde van de middag dus een bbq(kleine bijdrage maar mijn vriendin is een wonder in de keuken dus alles home made en geen Lidl pakket dus)
Input van buiten altijd welkom, dingen mogen stuk geschoten worden maar dienen wel weer opgeruimd te kunnen worden..
Ik kan ook als aandenken een T Shirt ontwerpen en op bestelling laten drukken of zo
Zou je van ver komen, kun je evt een tentje opzetten hiero en parkeer ruimte zat...
Voorlopig zit ik te denken aan iets van 8-10 man..

Dus...ik ben benieuwd!
NB. het is het idee maar wil er zeker dus wat mee gaan doen, of dat dit jaar nog wordt of 2020 kan ik nog niet zeggen maar bij genoeg enthousiasme ga ik er zeker 1 organiseren!
T.P.LoodUnlimited

Open Luchtschietsport Dag
www.facebook.com/Open-Luchtschietsport-Dag-141564129769004/

As I have grown older, I have learned that pleasing everyone is impossible...but pissing everyone off is a piece off cake!

Hij die zich geen enkele illusie maakt noch verwachtingen koestert, kan veel bereiken!

#2 Gebruiker is offline   raoul Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 05-april 15

Gepost 18 september 2019 - 16:20

geweldig idee count me in

#3 Gebruiker is offline   Charlie da S Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 14-augustus 11

Gepost 18 september 2019 - 17:17

Sjerrydan only, pffff
HW 30K luxes .177 Vortek
HW 80 MK1 .22
puddingbuks
Shanghai "model 61" .177
The Gat .177
Desert Eagle .44
Remington 1858
Steyr LG1P.
Steyr LG91 pcp

#4 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 18 september 2019 - 17:46

Als er wat te leen is en als de datum schikt dan lijkt het me dé uitgelezen mogelijkheid voor een house warming party San!
Ik heb dus neuh gestemd omdat ik geen pomper meer heb, maar het is wél een tof idee!

Deze post is bewerkt door Rik: 18 september 2019 - 18:04

Goeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#5 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 25-december 07

Gepost 18 september 2019 - 18:13

helaas heb ik geen sheridan ,die ik heb heeft nog geen kogel gezien zins hij 38 jaar terug uit de verpakking is gekomen,
is een verzamel ding met alles er op en er aan, is een aandenken aan mijn eerste sheridan, staat mooi op druk en houdt deze mooi vast.

de verschillen die ik zo ken is bevestiging van de keep . loop lengte wat uit steekt bij de korrel oud kort ,nieuwer langer
de toen nieuwere de diopter gaten aan de zijkant van het grendel huis ( tijdens de verlof overdruk ventiel )?
en verandering van vorm van de pomp arm , kal 5.0 en de kal 4.5 hoe wel ik deze nog nooit in echt gezien heb,
dan nog de co2 sheridan en dan nog het pistool van sheridan ,

komt er een treffen. dan zal ik zeker proberen er bij te zijn om te kijken. geluk dat er heden ten dage betere kogels zijn,
voor het kal 5.0 vroeger de echte kogels van sheridan was bagger het beste toen was rond kogel, maar dat was weer niet goed voor de
trekken en velden,

Deze post is bewerkt door AGB: 18 september 2019 - 18:14

Niet geschoten is altijd mis

#6 Gebruiker is offline   peter50 Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 27-juni 14

Gepost 18 september 2019 - 18:17

ik kijk hier of er meer gegadigden zijn en dan komen we
mvgr peter :D

Deze post is bewerkt door peter50: 18 september 2019 - 18:18

#7 Gebruiker is offline   Sunnyboy Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 12-oktober 11

Gepost 18 september 2019 - 18:47

Leuke reacties tot nu toe, zo bij elkaar nu al een man of 6 op beide fora en uit de kennissenkring...lijkt er op dat ik er serieus voor mag gaan zitten om eea eens uit te dokteren.
Ga eens even serieus nadenken over een datum en zo.
Leuk, ouwe buksen blijven toch gewoon lekker om mee te schieten....
Indien gewenst heb ik, en misschien andere schutters nog wel een pompert ter beschikking maar das voor later....
blijf reacties geven en wordt vervolgd!
T.P.LoodUnlimited

Open Luchtschietsport Dag
www.facebook.com/Open-Luchtschietsport-Dag-141564129769004/

As I have grown older, I have learned that pleasing everyone is impossible...but pissing everyone off is a piece off cake!

Hij die zich geen enkele illusie maakt noch verwachtingen koestert, kan veel bereiken!

#8 Gebruiker is offline   TTL.22 Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 18

Gepost 18 september 2019 - 19:04

super.
wil ik ook aan mee doen.
groet TTL.

#9 Gebruiker is offline   christ Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 03-mei 04

Gepost 18 september 2019 - 19:05

Bekijk Post AGB, op 18 september 2019 - 18:13, zei:

het beste toen was rond kogel, maar dat was weer niet goed voor de
trekken en velden,

Die rondkogel was niet slecht voor de trekken en velden hoor mits je loden (eventueel verkoperd loden) rondkogels gebruikte.

Groet,
Christ

#10 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 18 september 2019 - 20:08

dat rond kogel lood want verkopert was er niet in dat kaliber?, slecht was, werd beweerd door de wapenhandel terpsra wever destijds in Hoogeveen bremmer te zwolle,
en de vader van h krale, dan mag ik toch aan nemen dat die geleerden het wel wisten, mijn bescheiden mening kan er alleen wat
meer lood af zetting komen in de trekken en velden , ben ook nog nooit een uit gesleten loop tegen gekomen,van een sheridan, mischien andere schutters wel?

Deze post is bewerkt door AGB: 18 september 2019 - 20:21

#11 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-maart 19

Gepost 18 september 2019 - 23:01

Ik heb een umarex jgd, mag dus niet meedoen. :cry:
Umarex jgd 5.5 hawke 3-9x40
Walther LGU Master Pro .177. Hawke vantage 4-16-44 Hawke fastmount 6-24x50

LSV Noarderloft.

#12 Gebruiker is offline   Frans Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 10-november 03

Gepost 19 september 2019 - 07:17

Bekijk Post AGB, op 19 september 2019 - 00:38, zei:

dat rond kogel lood want verkopert was er niet in dat kaliber?, slecht was, werd beweerd door de wapenhandel terpsra wever destijds in Hoogeveen bremmer te zwolle,
en de vader van h krale, dan mag ik toch aan nemen dat die geleerden het wel wisten, mijn bescheiden mening kan er alleen wat
meer lood af zetting komen in de trekken en velden , ben ook nog nooit een uit gesleten loop tegen gekomen,van een sheridan, mischien andere schutters wel?

Bremer en Krale hebben (hadden) de wijsheid ook niet in pacht. Zeker niet op het gebied van luchtbuksen.
Rondkogels zijn niet slecht voor trekken en velden.
Rondkogels zijn alleen minder accuraat, minder zuiver dan cylindrische-.
Toch hebben zelfs de Haenel- en Anschtz kermisbuksen trekken en velden, ook al beweren sommige -meestal zelf uitgeroepen- kenners dat dat niet zo is.
Ik heb er enige tientallen uit elkaar gehaald em gereviseerd en kan melden dat ze wel degelijk trekken en velden hebben.
Ik denk niet dat een fabriek de moeite en kosten zou nemen als die getrokken loop geen invloed zou hebben op de accuratesse van een buks.
Terug naar de Sheridan.
De rondkogel is dus ook daar niet slecht voor de loop (uiteraard hebben we het niet over stalen bb's, die zijn wel slecht voor trekken en velden en behoren uit gladloop bb guns verschoten te worden).
Loodafzetting lijkt mij ook niet meer dan normaal, immers een rondkogel maakt minder contact met de trekken en velden dan een diabolo, om van de oude Sheridan puntkogels of 'tonnetjes' nog maar te zwijgen.

Gr. Frans

Beter tien kogels in de lucht, dan n in je hand

#13 Gebruiker is offline   christ Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 03-mei 04

Gepost 19 september 2019 - 07:51

Frans,

Dat rondkogels minder accuraat zijn dan cylindrische zal in zijn algemeenheid waar zijn. Maar de originele Sheridan cylindrische kogels waren echt bagger voor wat betreft zuiverheid en wat dat betreft waren de rondkogels voor de Sheridan een duidelijke verbetering ten opzichte van de originele cylindrische kogels (ik meen dat die torpedos genoemd werden, maar weet dat niet zeker meer).

Inderdaad hebben de Haenels een getrokken loop. Vaak denken mensen dat een getrokken loop voor rondkogels niet zinvol is; wellicht daardoor veronderstellen ze dat een Haenel een gladde loop heeft.
Een getrokken loop heeft wel degelijk zin, ook voor een rondkogel. Wordt een rondkogel verschoten uit een gladde loop dan zal die kogel toch altijd steeds enige rotatie hebben ook al is dat weinig, maar die rotatie is dan wel volkomen willekeurig qua rotatierichting waardoor de spreiding groter wordt. Een getrokken loop zorgt ook bij een rondkogel voor stabilisatie.

Groet,
Christ

#14 Gebruiker is offline   Stoney Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-december 13

Gepost 19 september 2019 - 07:59

Mijn Sheridan ligt nog in de lappenmand maar voor een bezoek aan jou achtertuin ben ik altijd te porren! Count me in!

Groet, Rob
[b]YOU MAY GO FAST, I CAN GO ANYWHERE ![/b]
Shoots: Weihrauch, Sheridan, Crosman, QB78, Hatsan, ...
[b]NHFT schietgenoot[/b]

#15 Gebruiker is offline   AGB Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 19 september 2019 - 08:13

mooi al die reacties sheridan leeft nog onder de schutters. :D

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1