Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Jsb Testpellets 4.5 Ervaringen?

#1 Gebruiker is offline   bambam Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 06-september 19

Gepost 07 oktober 2019 - 00:31

Ik heb een HW97k overgenomen en wil zelf testen welke pellets “lekker gaan” in mijn buks. Ik heb gelezen over JSB dat pellets behoorlijk kunnen afwijken, zelfs binnen een batch. Dat neem ik dus mee, maar ik wil toch tot een bepaalde pellet proberen te komen voor mijn HW97k.

Mooi dat JSB ook testsetjes levert met 7 verschillende pellets, heeft het zin om dat te proberen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen voordat ik wat ga bestellen. Als voorbeeld hierbij een link van een winkel, het gaat dus niet om winkeliers maar om ervaringen mbt zo’n setje testpellets. https://www.buitenme...-mm-7x50-stuks/

Bedankt alvast voor het delen van jullie ervaringen. :good:
HW30s keep/korrel
HW97k Hawke Vantage 4-12x40 AO

#2 Gebruiker is offline   Fabian van het Hof Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Reviewers
  • Lid geworden: 24-augustus 12

Gepost 07 oktober 2019 - 06:27

Goedemorgen,

De juiste pellet is zeker van belang. Onlangs heb ik hier nog een test mee gedaan: Maakt de pellet echt uit per buks?

Zelf heb ik geen HW97 gehad, maar medeschutters kunnen je vast opweg helpen met een pellet welke het het er vaak goed in doet.

Dat pellets kunnen afwijken, dat klopt, maar dat heeft elk merk. Je kan ze altijd sorteren op beschadiging en gewicht.
Ik zou eerst maar eens lekker gaan testen :)
Groeten, Fabian

Heden:
Airgun Technology Vulcan 5.5 + MTC Viper Connect 3-12x32
Brocock Contour S6 Elite 4.5 + Bushnell Trophy 4-12x40SF
Theoben SLR98 4.5 + Vortex Diamondback HP 2-8x32
Theoben Evolution 5.5 + Centerpoint 3-9x40 (tijdelijk)
Gamo G1200 4.5 + SwissArms RedDot

Gehad:
Daystate Huntsman Regal XL 5.5
Benjamin Trail NP XL 1100 5.5
gamo Shadow IGT 4.5
Gamo Co2 Extreme 4.5
Crosman 1077 4.5
Crosman 622 5.5 uit 1980
Crosman 73 4.5 uit 1982
Umarex Mirage 4.5

#3 Gebruiker is offline   Wiebo53 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 15-juli 19

Gepost 07 oktober 2019 - 07:48

Goeiemorgen, ik heb een HW97K en gebruik JSB exact 4,51 en ook H&N ftt 4,51 en heb bij beide goed resultaat.Groeten van Dirk.

Deze post is bewerkt door Wiebo53: 07 oktober 2019 - 07:49

#4 Gebruiker is offline   Dutchredhead Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 11-augustus 19

Gepost 07 oktober 2019 - 08:18

Bekijk Post Fabian van het Hof, op 07 oktober 2019 - 06:27, zei:

Goedemorgen,

De juiste pellet is zeker van belang. Onlangs heb ik hier nog een test mee gedaan: Maakt de pellet echt uit per buks?

Zelf heb ik geen HW97 gehad, maar medeschutters kunnen je vast opweg helpen met een pellet welke het het er vaak goed in doet.

Dat pellets kunnen afwijken, dat klopt, maar dat heeft elk merk. Je kan ze altijd sorteren op beschadiging en gewicht.
Ik zou eerst maar eens lekker gaan testen :)
Groeten, Fabian

Bedankt voor die link naar je test. Biedt toch wel goed inzicht. Ondanks dat het per geweer iets kan verschillen.
Hoor op andere fora ook dat Weihrauch beter presteerd met iets zwaardere pellet.
Heb dat vermoeden met mijn HW110 nu ook.
Tot 20 meter gaan m'n FTT's best goed. Maar daarna zitten ze niet consequent gegroepeerd.

Ik heb testsetje van H&N in bestelling om verder te testen. Die kan je ook proberen dan.
In Engeland zit ook een zaak die elke soort pellet in test aantal uitleveren.

Deze post is bewerkt door Dutchredhead: 07 oktober 2019 - 08:21

| HW110-ST 16J | Hawke 4-12x40 |

#5 Gebruiker is offline   Speedy Bob Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 01-juli 17

Gepost 07 oktober 2019 - 09:17

Zo'n JSB test-setje kun je wel kopen, maar of je er veel mee zult zijn is iets anders. Tegen de tijd dat je terug naar de winkel gaat, is er nergens nog een doosje van het zelfde batch of lot te vinden. Als ik ga testen voor gelijk welk type wapen of buks, vraag ik eerst of er genoeg doosjes op voorraad zijn van hetzelfde batch, anders moet ik ze niet hebben en zoek ik verder.
Walther LG300 Alutec .177
Weihrauch HW97K .177 with Vortek
Weihrauch HW85 .177 with Vortek
Weihrauch HW77K .22 with RM-tuning
Weihrauch HW50s .177 with RM-tuning
Weihrauch HW35 .22 with RM-tuning
Weihrauch HW35K SD Silverwood .177 with RM-tuning
Weihrauch HW30s .177 with RM-tuning
Feinwerkbau 300s Universal .177
Rutten Winstar Mach 1 D.E. .177

#6 Gebruiker is offline   JohanSoko Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 09-november 11

Gepost 07 oktober 2019 - 09:50

Bekijk Post bambam, op 07 oktober 2019 - 01:31, zei:

Ik heb een HW97k overgenomen en wil zelf testen welke pellets “lekker gaan” in mijn buks. Ik heb gelezen over JSB dat pellets behoorlijk kunnen afwijken, zelfs binnen een batch. Dat neem ik dus mee, maar ik wil toch tot een bepaalde pellet proberen te komen voor mijn HW97k.

Mooi dat JSB ook testsetjes levert met 7 verschillende pellets, heeft het zin om dat te proberen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen voordat ik wat ga bestellen. Als voorbeeld hierbij een link van een winkel, het gaat dus niet om winkeliers maar om ervaringen mbt zo’n setje testpellets. https://www.buitenme...-mm-7x50-stuks/

Bedankt alvast voor het delen van jullie ervaringen. :good:

Ik gebruik in mijn HW97 de JSB exact heavy 0.67 gram. Mijn Hw is niet aangepast naar 16 joule; daarom gebruik ik een iets zwaardere pellet. Ook de H&N FTT voldoet goed.
( beiden in 4.52)
HW 35 5,50 mm met 3-9x40Ansia scope(aankoop buks in 1963/1964)
HW 55 4,50 mm met HW diopter (aankoop 1965/1966)
HW 80 5,50 mm met N2 Optics 3-12 x 40 AOE scope (aankoop buks ca. 1980)
HW 97K 4,50 mm met Gamo 3-9 x 40 AO matrix scope (aankoop nov. 2013)

#7 Gebruiker is online   Lytse Hielke  Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 04-januari 11

Gepost 07 oktober 2019 - 09:56

Zo'n testsetje kan helemaal geen kwaad. Je zult merken dat de buks met de verschillende pellets anders voelt/trilt/klinkt. Soms zijn die verschillen zo groot dat je alleen daardoor al een duidelijke voorkeur krijgt. Hoe goed zo'n pellet dan groepeert van batch tot batch is weer een heel ander verhaal. Daar helpt een testbatch je niet mee.
Diana 23, erfstuk van pa (jaar kruik)
Handjevol Weihrauchs

#8 Gebruiker is offline   Aartmans Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 20-april 12

Gepost 07 oktober 2019 - 10:01

Ook ik heb een hw97k, maar ik moet er wel bij zeggen dat dat heeeel iets anders is dan PCP. Ik weet niet hoelang je schiet en of je gewend bent met veerbuksen, en op watvoor afstand je van plan bent te gaan schieten. Mijn eerste test op 20 meter, met (zie foto) vond ik zelf jsb goed, de Ftt van H&N sport deden het ook goed maar door prijs en de beschikbaarheid heb ik voor JSB exact-diabolo gekozen (5e doosje) Als je eens in de buurt bent van Harderwijk (ik zie dat je uit Flevoland komt) kun je van mij van elk wel wat proberen. Laat het maar weten via een PM :D :D

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

Deze post is bewerkt door Aartmans: 07 oktober 2019 - 10:28

In beheer:
Hammerli AR-20 FT .177 (4,5mm)
BSA Lonestar .25 (6,35mm)
Diana mod 24 (4,5mm)
Artemis cp1-m .22 (5,5mm)
Weihrauch HW97k (4,5mm)

#9 Gebruiker is offline   Akoya Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 06-november 18

Gepost 07 oktober 2019 - 10:16

Veel pellets in mijn testdoosje waren slecht afgewerkt. Bijvoorbeeld duidelijke randjes op de zijkanten van de pellets, ik neem aan van niet goed op elkaar sluitende mallen. Het lijken niet geselecteerde of afgekeurde pellets. Om een groffe indruk te krijgen, wat doet een zwaardere of lichtere pellet vond ik het wel leuk. En het is maar negen euro.
Cometa 300, Cz 200, Daisy buck, Diana 75, Fwb 65, Fwb 700, Gamo Cf20, Hw30.

#10 Gebruiker is offline   bambam Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 06-september 19

Gepost 09 oktober 2019 - 10:46

Iedereen bedankt voor de reacties, tips en meningen!

De HW97k wil ik gebruiken voor +20 meter schieten. Dat kan niet in mijn tuin helaas. Voor deze buks ga ik op zoek naar de beste combi pellets. Deze buks is voorzien van een V mach setje.
De HW30s is er voor samen met mijn dochters te schieten met keep en korrel, staand of zittend zonder hulpmiddelen. Daar gebruik ik gewoon standaard JSB pellets in, aangezien we max 10 meter schieten.

@Aartmans Harderwijk is zeker een keer te doen! Heb je daar een “baan” tot je beschikking om pellets uit te proberen? Ik neem dan wat van die testsetjes mee als ik ze heb besteld.
HW30s keep/korrel
HW97k Hawke Vantage 4-12x40 AO

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers