Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hatsan Bt 65 Elite

#1 Gebruiker is offline   DVH Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 06-oktober 19

Gepost 08 oktober 2019 - 08:56

hey.

Ik heb pas een 2de hands hatsan bt 65 sb elite .22 gekocht .
Tot nu toe vind ik de buks erg goed voor de prijs.
maar nu was ik aan het kijken voor eventuele upgrades die je kan doen en dan kwam ik al snel tegen een huma air regulator en een L.W barrel.
Nu wil ik deze ook upgraden met die parts.
maar bij die regulator spreken ze wel dat je die op een bepaalde bar setting zet ik lees dat er veel zijn die 140/145bar gebruiken voor die gun.
Ik schiet rond de 50 meter en kan gaan tot 75 m , 75m ga ik wel eens proberen maar dat gaat niet het meeste gebruikte zijn denk ik.
ik wil zo accuraat mogelijk schieten dus kan dat dan ongeveer kloppen voor 140 bar ?
En zijn die onderdelen gemakkelijk te installeren als newbie op dat vlak ?

Dus de buks is :
hatsan BT65 SB Elite .22
bouwjaar 2013

#2 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 08 oktober 2019 - 19:58

Beste

Ik heb een hatsan gladius .25 en heb ook achteraf een huma reg geïnstalleerd deze zijn makkelijk zelf te monteren. De mijne staat op 150/155 bar als ik het me goed herinner. De loop van de bt65 is langer dan mijn korte versie van de gladius.En een langere loop helpt bij hogere snelheden. Op humaair.com staat heel duidelijk hoe de reg druk icm de hamerveer in te stellen.
Je kan de reg druk een beetje afleiden via de niet gereguleerde cilinderdruk te bestuderen als je een shotstring schiet de cilinderdruk die overeenkomt met het punt waarop jij beslist dat de pellet niet meer snel genoeg is of niet meer accuraat is. Let wel die druk is niet gelijk aan de in te stellen reg druk, en dit omdat de reg gebruikmaakt van een kamer het plenum waarin de gereguleerde druk opgeslagen wordt tot men schiet. De inhoud van dit plenum is ook een factor bij het tunen. Ik zou bv een reg nemen voor cal .25 of .30 ook al is de buks .22 en dit omdat bij grotere kalibers een groter plenum voorzien is.

Ook heb ik de klepbehuizing aangepast zodat er 1 gat ipv 6 gaten de lucht richting loop sturen, dat ene gat moet wel perfect uitgelijnd zijn met de andere transferpoorten richting pellet.

Maar er zijn hier op het forum grotere experts die hier meer over kunnen vertellen.
Bovenstaande is enkel hoe ik het met mijn buks deed.

Eenmaal aan het spelen met alle factoren is het wel leuk bezig zijn.

Kijk zeker eens naar dit filmpje ivm de bt65 modificatie
https://youtu.be/Jqr4ps8IggE
Opscheppen is enkel leuk als men honger heeft
The only difference between a man and a boy is the size of his toy

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers