Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Airsoft.......

#1 Gebruiker is offline   alexenilona Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 01-december 08

Gepost 26 oktober 2019 - 23:46

Vrienden!

Ik en mijn maatjes zijn denk ik bewezen lucht of pcp aficionados.... toch?
Echter NL is op heksen jacht en vuur schutters zijn uit den boze... zo ver is bekend..

Nu zoek ik bij mijn lucht en co2 minnende lieverds een beetje steun!!

Ik heb mijn vuur meuk verkocht! Ik heb mijn Veer , en Pcp spul nog wel!! En om dat ik Plate leuke vind een NABV lidmaatschap onder weg!...

Ja dan zeg je Alex..... das met balletjes.... ja..nou en? .... een haenel is ook met balletjes.... we schieten met lucht en Co2... en gas en met pellets, en met balletjes... en ik kan je zeggen ik vind beide fucking leuk!! Sorry dat ik dit helder neerzet!!

Is het niet tijd dat LB .net beide verantwoord... onze lucht groep heeft vandaag kennis gemaakt met Airsoft.. en 5 mensen gaan een pas aan vragen ipv vuur!.... ik denk een aanwinst en extra steun voor LB . Net.. aandrijving is de onze .. projectiel is iets anders.... maar dat is een solid ook...

gaarne jullie advies.

Een fervent lucht schutter

Alex
Chainsaw Ripley + vortex 3x8x32
Weihrauch HW35
Weihrauch HW 95 Thiemo shortstroke
Weihrauch HW 97 K
SPA 12 pour le tin + AR 223
RTI Priest .177 FT 1 met de Big Nikko
RTI Priest type 2 cerakoted desert tan
AA s400 Aeron kolfje (Cock special😉)
SPA pp700 pistool, van Dylan.
2x Baikal IZH 60 metalica
DFTA lid.
The older the bull, the stiffer the horn.
I'd rather be hated for what i am, then loved for what i'm not! (Curt Cobain)

#2 Gebruiker is offline   De-Witte Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 29-november 14

Gepost 27 oktober 2019 - 08:06

Het grootste verschil zit niet zo zeer in waarmee maar waarop je schiet.
En dit is op het forum net zoals jagen en of ongedierte bestrijding verboden.
Persoonlijk zeg ik heel veel plezier met je nieuwe hobby, maar voor mij hoeft het niet.
Gr Gerard.
Im GOD

a Grumpy Old Dog

#3 Gebruiker is offline   Nils Icoon

• Moderator
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 07-november 05

Gepost 27 oktober 2019 - 08:57

Bekijk Post De-Witte, op 27 oktober 2019 - 09:06, zei:

Het grootste verschil zit niet zo zeer in waarmee maar waarop je schiet.

Papier toch?

Discipline airsoft kaartschieten

Kaartschieten daagt uit om zeer accuraat te schieten op een kaart. Deze kaart is op verschillende afstanden van de sportbeoefenaar geplaatst. Het schieten gebeurt vanuit een statische positie. Bij kaartschieten is er geen tijdslimiet zoals bij parcours.

Een wedstrijd bestaat uit meerdere ronden en per ronde worden er vijf schoten geplaatst per deelnemer. Aan het eind worden alle geraakte punten bij elkaar opgeteld en daaruit volgt een score.

Of,

Discipline airsoft Parcoursschieten:

Parcoursschieten of IAPS (International Airsoft Practical Shooting) is een dynamische airsoft discipline waarbij in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk punten gehaald moeten worden door speciale doelen te raken. De doelen, die aan strikte voorwaarden voldoen, kunnen op verschillende manieren gecombineerd worden in zogenoemde 'stages'. De sportschutters leggen deze stages zo snel mogelijk af en proberen daarbij een zo hoog mogelijke score te halen. Meerdere, verschillende stages vormen samen een wedstrijd.

In detail
Het dragen van goedgekeurde oogbescherming is verplicht bij IAPS en het dragen van camouflagekleding is in deze discipline verboden. De doelen staan, afhankelijke van de variant, gemiddeld op een afstand tussen de 1 en 25 meter. De maximale toegestane mondingsenergie van alle airsoftapparaten is 2,31 joules.

Bij IAPS schieten de schutters op allerlei soorten doelen, variërend van statisch- tot bewegende en verdwijnende doelen. Elke combinatie is mogelijk waardoor elke stage een nieuwe uitdaging biedt en zorgt voor afwisseling voor de schutter, waarbij ook een beroep wordt gedaan op de vindingrijkheid en strategisch inzicht van de schutter.

Daarnaast is er nog Skirm,

Discipline airsoft skirm

Binnen de airsoftsport is Skirmen een veel beoefende discipline. Het is een tactische discipline waarbij het sociale en sportieve karakter van de sport worden benadrukt. Het is een populaire activiteit die met vrienden kan worden gespeeld. Er wordt in een gameplay team tegen team gespeeld. Deze discipline van de airsoftsport is laagdrempelig en vergt relatief weinig training of ervaring voordat een wedstrijd kan worden gespeeld. De sport kan op verschillende niveaus beoefend worden.

Ook bij deze discipline gelden veiligheidsregels en andere reglementen. Omdat er een wedstrijdelement is, wordt er streng toegezien op de naleving van de regels. Dit wordt gedaan door zogenaamde marshall's (scheidsrechters). Zo is bijvoorbeeld het dragen van oogbescherming te allen tijde verplicht, behalve bij een door de organisator aangewezen 'Safety Zone'.

Ook de term re-enactment ofwel het naspelen van voornamelijk militaire (historische) gebeurtenissen wordt gespeeld binnen deze discipline. Binnen de airsoftsport wordt hier een wedstrijdelement aan toegevoegd, zodat er een duidelijke winnaar en verliezer uitkomt. Zo kan een historische gebeurtenis een andere uitkomst krijgen. Het voegt een extra dimensie toe aan de vraag: hoe zou het geweest zijn als...?

Vaak wordt er tijdens een wedstrijd een thema gebruikt. Denk aan bijvoorbeeld een slag uit het Vietnamconflict of een belangrijke militaire gebeurtenis uit de Tweede Wereldoorlog. Ook zijn er evenementen of wedstrijden waarbij geen thema is gekozen. Tijdens zo'n evenement gaan de diverse teams aan de slag binnen hun eigen interessegebied. Dan ontstaat een wonderlijke mix van sport, geschiedenis en plezier.

:wave:
....................................www.100metercrew.nl
................http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ
Het gras is niet altijd groener bij de buren want die buurman ben ik.
...Geachte heer Haribo, waarom zijn er geen Panda gummyberen?
.....................Leun achterover en geniet van de muziek.

#4 Gebruiker is offline   Rene george Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 09-december 07

Gepost 27 oktober 2019 - 09:05

Alec hopelijk krijg je een VOG ! En dat elke drie jaar weer ! Kassa
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen.

Keep calm and hit the target !

Niet zeuren maar schieten !

NFTI Bestuurslid
Proleet
SV De 100 Meter Crew bestuurslid
Contact Oud Mariniers Schietsportvereniging Rotterdam
SV Schouwen-Duiveland
Basistrainer KNSA pistool en geweer
NAVB
EPIC team member
Eigenaar "kloot"
Ex Team Holland member
Ex DFTA

#5 Gebruiker is offline   Nils Icoon

• Moderator

Gepost 27 oktober 2019 - 09:08

4 jaar toch? Dat zou dan +/- 8 euro per jaar zijn.

https://www.nabv.nl/...hapsvoorwaarden

#6 Gebruiker is offline   Brutuz Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 22-december 08

Gepost 27 oktober 2019 - 09:34

Ik zou het ook tof vinden als er een airsoft subforum komt hier.

Doe al een paar jaar thuis kaartschieten en vind dat hartstikke leuk, ook de replica's zijn vet om te hebben en verrassend trefzeker.

En je hoeft niet perse te skirmen om legaal airsof replica's te hebben.
Buksen Youtube: http://youtube.com/Brutuz62 Chinees Duits enz

Bami Buksen hiero: http://chineseairgunportal.brutuz.com

#7 Gebruiker is offline   De-Witte Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 29-november 14

Gepost 27 oktober 2019 - 09:40

Mijn fout, ik veronderstelde dat Airsoft synoniem was voor soldaatje spelen.
Het materiaal lijkt er iig heel veel op.
Met de 2,31 Joule kaartjes prikken lijkt mij ofschoon technisch mogelijk zeker op grotere afstanden ook ondoenlijk.
Gr Gerard.
Im GOD

a Grumpy Old Dog

#8 Gebruiker is offline   Rene george Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 09-december 07

Gepost 27 oktober 2019 - 09:50

De Verklaring Omtrent Gedrag moet iedere 4 jaar worden vernieuwd en worden overlegd aan de NABV. Bij verlening van je lidmaatschap mag ook een gewaarmerkte kopie van een geldig Verlof, een geldige Erkenning of een geldige Ontheffing gebruikt worden.

volgens mij is dit een nieuwe toevoeging !
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen.

Keep calm and hit the target !

Niet zeuren maar schieten !

NFTI Bestuurslid
Proleet
SV De 100 Meter Crew bestuurslid
Contact Oud Mariniers Schietsportvereniging Rotterdam
SV Schouwen-Duiveland
Basistrainer KNSA pistool en geweer
NAVB
EPIC team member
Eigenaar "kloot"
Ex Team Holland member
Ex DFTA

#9 Gebruiker is offline   Stoney Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 14-december 13

Gepost 27 oktober 2019 - 12:33

Ach, in sommige beroepen moet je ieder jaar een nieuwe VOG aanleveren...
Mij lijkt airsoft wel leuk en achtertuin vriendelijk

Groet, Rob

Deze post is bewerkt door Stoney: 27 oktober 2019 - 12:34

[b]YOU MAY GO FAST, I CAN GO ANYWHERE ![/b]
[b]Veerbuks[/b] liefhebber
[b]NHFT schietgenoot[/b]

#10 Gebruiker is offline   Hans M Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 18-juni 08

Gepost 27 oktober 2019 - 14:44

Tja, of we moeten willen dat het forum een gemengd luchtbus/airsoft forum gaat worden? Met alle respect voor de goede bedoelingen hoor...... het heeft niet mijn voorkeur.
Ik ben bang, wellicht onterecht, dat het forum straks bol komt te staan met topics die alleen maar gaan over tactical gear, verbindingsmiddelen, strategieën en andere peppie dingen.

Persoonlijk zit ik hier niet op te wachten, echter dat airsofters en luchtbuksers op een evt bestuurlijk niveau ( indien aanwezig ) de handen ineen slaan is toe te juichen.
En ik gok dat er vast al een forum voor airsoft bestaat.

Mvg

Hans

Deze post is bewerkt door Hans M: 27 oktober 2019 - 14:50

Kraait de haan niet bij het morgenrood? Dan regent het, of.......de haan is dood.

#11 Gebruiker is online   Triek Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Lid geworden: 29-mei 13

Gepost 27 oktober 2019 - 15:57

Mijn 2 centjes zijn dat er in mijn ogen geen toegevoegde waarde ontstaat op dit forum als we er airsoft bij gaan doen.
Dan krijg je een enorme toeloop van leden dat dan weer wel maar of we daar op zitten te wachten???

En er zijn al meerdere forums voor de airsoft sport. Als je in beide geintresseerd ben wordt je lid van beide.
Ik ben ook lid van meerdere fora waar mijn interesses in liggen.
Daystate Wolverine .25 met Falcon Menace 4-14x44 SF FFP
J.K.Han Noblesse Bullpup .22 met BSA Stealth Tactical 4-16x44SF
Bam B50 .30 met BSA Stealth tactical 6-24x44SF Alias "Muggoos"
Evanix Rex .30 met Burris 4.5-14x32AO
Edgun Matador R3 .22 met BSA Stealth Tactical 6-24x44SF
Webley Patriot .22 BSA Deerhunter 2.5-10x40AO
HW98 .177 met Sightron SiH 4-12x40
HW30 .177 met Hawke 4x32
Haenel 49a .173
Sniper Compact 3-12x32AO FFP

#12 Gebruiker is online   Matthijs Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 27 oktober 2019 - 16:16

Dat zal ook niet gaan gebeuren, wees gerust ... onze expertise ligt bij luchtbuksen niet bij airsoft, paintball, vuurwapens, bogen, messen, etc
Zie je het al voor je de combinatie, in camouflage rondrennen door de bossen met een luchtbuks ?!?! daar is onze schietsport niet bij gebaad !

Erg leuk dat Alex zo enthousiast is over zijn nieuwe hobby, en daar is zeker ruimte voor in de chat om daar gezellig over te kletsen !
We zijn en blijven gewoon een luchtbuks forum zoals we altijd zijn geweest met als doelgroep mensen met luchtbuksen :P

Mvg, Matthijs
Favorieten: Theoben, Edgun, Morini, Beaumont

www.theoben.nl is helaas niet meer :(

Onthufter Uzelf

#13 Gebruiker is offline   Nils Icoon

• Moderator

Gepost 27 oktober 2019 - 17:05

Hier zijn prachtige fora te vinden:

https://www.airsoft.nl/

http://airsoftclubne...d.nl/community/

https://forum.airsoft.nl/

https://airsoftelite.nl/

#14 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 27 oktober 2019 - 17:19

Hoi,

als forumbeheerder zie ik er ook niets in om op dit forum iets met Airsoft te doen. Het heeft niets met schietsport te maken. Ik ben ook blij dat dit forum jaren geleden al de keuze heeft gemaakt om niets met airsoft te doen.

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.

Flean op! Wy sjonge it bste ln fan ierde!
It Fryske ln fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn lde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#15 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 28 oktober 2019 - 06:58

Bekijk Post Nils, op 27 October 2019 - 10:57, zei:

Papier toch?

Discipline airsoft kaartschieten

Kaartschieten daagt uit om zeer accuraat te schieten op een kaart. Deze kaart is op verschillende afstanden van de sportbeoefenaar geplaatst. Het schieten gebeurt vanuit een statische positie. Bij kaartschieten is er geen tijdslimiet zoals bij parcours.

Een wedstrijd bestaat uit meerdere ronden en per ronde worden er vijf schoten geplaatst per deelnemer. Aan het eind worden alle geraakte punten bij elkaar opgeteld en daaruit volgt een score.

Of,

Discipline airsoft Parcoursschieten:

Parcoursschieten of IAPS (International Airsoft Practical Shooting) is een dynamische airsoft discipline waarbij in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk punten gehaald moeten worden door speciale doelen te raken. De doelen, die aan strikte voorwaarden voldoen, kunnen op verschillende manieren gecombineerd worden in zogenoemde 'stages'. De sportschutters leggen deze stages zo snel mogelijk af en proberen daarbij een zo hoog mogelijke score te halen. Meerdere, verschillende stages vormen samen een wedstrijd.

In detail
Het dragen van goedgekeurde oogbescherming is verplicht bij IAPS en het dragen van camouflagekleding is in deze discipline verboden. De doelen staan, afhankelijke van de variant, gemiddeld op een afstand tussen de 1 en 25 meter. De maximale toegestane mondingsenergie van alle airsoftapparaten is 2,31 joules.

Bij IAPS schieten de schutters op allerlei soorten doelen, varirend van statisch- tot bewegende en verdwijnende doelen. Elke combinatie is mogelijk waardoor elke stage een nieuwe uitdaging biedt en zorgt voor afwisseling voor de schutter, waarbij ook een beroep wordt gedaan op de vindingrijkheid en strategisch inzicht van de schutter.

Daarnaast is er nog Skirm,

Discipline airsoft skirm

Binnen de airsoftsport is Skirmen een veel beoefende discipline. Het is een tactische discipline waarbij het sociale en sportieve karakter van de sport worden benadrukt. Het is een populaire activiteit die met vrienden kan worden gespeeld. Er wordt in een gameplay team tegen team gespeeld. Deze discipline van de airsoftsport is laagdrempelig en vergt relatief weinig training of ervaring voordat een wedstrijd kan worden gespeeld. De sport kan op verschillende niveaus beoefend worden.

Ook bij deze discipline gelden veiligheidsregels en andere reglementen. Omdat er een wedstrijdelement is, wordt er streng toegezien op de naleving van de regels. Dit wordt gedaan door zogenaamde marshall's (scheidsrechters). Zo is bijvoorbeeld het dragen van oogbescherming te allen tijde verplicht, behalve bij een door de organisator aangewezen 'Safety Zone'.

Ook de term re-enactment ofwel het naspelen van voornamelijk militaire (historische) gebeurtenissen wordt gespeeld binnen deze discipline. Binnen de airsoftsport wordt hier een wedstrijdelement aan toegevoegd, zodat er een duidelijke winnaar en verliezer uitkomt. Zo kan een historische gebeurtenis een andere uitkomst krijgen. Het voegt een extra dimensie toe aan de vraag: hoe zou het geweest zijn als...?

Vaak wordt er tijdens een wedstrijd een thema gebruikt. Denk aan bijvoorbeeld een slag uit het Vietnamconflict of een belangrijke militaire gebeurtenis uit de Tweede Wereldoorlog. Ook zijn er evenementen of wedstrijden waarbij geen thema is gekozen. Tijdens zo'n evenement gaan de diverse teams aan de slag binnen hun eigen interessegebied. Dan ontstaat een wonderlijke mix van sport, geschiedenis en plezier.

Helaas is skirm het enige wat de meeste painbalfaciliteiten bieden. Ik heb er ook 1 op loopafstand. Mail gedaan; ze doen alleen, zoals hier schertsend gezegd, 'soldaatje spelen' ;) . Die andere disciplines bestaan volgens mij grotendeels op papier. Jammer want dat had ik ook wel iets gevonden als aanvulling.

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers