Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Hw50S

#1 Gebruiker is offline   Wiebo53 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 15-juli 19

Gepost 05 februari 2020 - 18:22

Beste medeschutters, ik wou graag een HW50S aanschaffen, hier in de buurt is er een verdeler maar deze heeft ze niet op voorraad en die laat ze enkel komen als ze zeker zijn dat ik overga tot aankoop, voor ik een kat in een zak koop :) , vraag ik of iemand er 1 heeft zodat ik weet hoe ze er in het echt uitziet.Ik woon in de omgeving van Roeselare Belgie. Mvg Dirk.

#2 Gebruiker is offline   Marinus.25 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 14-januari 19

Gepost 05 februari 2020 - 20:54

Ik heb er vorig jaar 1 gekocht, deze buks schiet heerlijk en is prachtig afgewerkt. Als je het echt af wilt maken zou je een tin-bun setje kunnen (laten) monteren, dan is het helemaal een geweldig ding. Handzaam en heel accuraat, hij heeft mijn verwachtingen overtroffen!
Weihrauch HW80 kaliber .25 V-Match FAC-kit met Hawke Vantage 3-9 x 40
Diana Model 27 kaliber .177 05-1978 met Diana model 75 diopter
Baikal MP651-K .177
Weihrauch HW50s .177 Tin-bun kit met Nikko Stirling 4-16 x 44 AO
Diana Model 25 kaliber .177 08-1967
Crosman 2240 kaliber .22 met 10,1" loop, steel breech & karabijnkolf + Norica 4x40
Diana Model 25 kaliber .177 06-1934
Diana Model 23 kaliber .177 11-1974
Diana Model 35 kaliber .22 1974 met Hawke Vantage 3-9 x 50

#3 Gebruiker is offline   Stoney Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 14-december 13

Gepost 05 februari 2020 - 22:00

Wat er hier vaak gemeld wordt:
Elke buks heeft zijn eigen "pasvorm". Wat de één een heerlijke buks vindt is voor de ander ronduit bagger en vice versa.
Beste advies is om eerst een buks "te passen". Schiet er eens mee en dan weet je pas of het jou lekker ligt

Groet, Rob

Deze post is bewerkt door Stoney: 05 februari 2020 - 22:01

YOU MAY GO FAST, I CAN GO ANYWHERE !
Veerbuks liefhebber
NHFT schietgenoot

#4 Gebruiker is offline   Wiebo53 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 06 februari 2020 - 09:10

Bekijk Post Stoney, op 05 februari 2020 - 22:00, zei:

Wat er hier vaak gemeld wordt:
Elke buks heeft zijn eigen "pasvorm". Wat de één een heerlijke buks vindt is voor de ander ronduit bagger en vice versa.
Beste advies is om eerst een buks "te passen". Schiet er eens mee en dan weet je pas of het jou lekker ligt

Groet, Rob

Beste Rob,
Dat is juist het probleem dat de winkel ze niet op voorraad heeft en ik niet weet wat ik er kan van verwachten,moest er iemand zijn dichtbij dat ik deze even kan vasthouden of proberen Mvg Dirk

Deze post is bewerkt door Matthijs: 06 februari 2020 - 14:56
Reden voor Bewerking [/quote] codes niet verwijderen als je de antwoord knop gebruikt !

#5 Gebruiker is offline   Speedy Bob Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 01-juli 17

Gepost 06 februari 2020 - 17:27

Wiebo53,
Als je het ziet zitten om naar Jabbeke te komen, ik heb er eentje staan die je kunt vasthouden.
Walther LG300 Alutec .177
Feinwerkbau 300s Universal .177
BSA Goldstar .22 with RM-tuning
Browning Airstar mod.200 Electric .177
Rutten Winstar Mach 1 D.E. .177

#6 Gebruiker is offline   RHRH Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 08-augustus 18

Gepost 07 februari 2020 - 20:00

Ik wil er zelf altijd nog eentje, een bewezen apparaat. Maar door juist de lagere prijs, is het voor mij een extra, niet een bucketlist ding.

Maar kunnen echt wel geniaal schieten, voor een normale HW50 zou ik het nieuw kopen. Of speciale versie dan hier op het forum ofzo.
HW97KT 4.5mm 16J VMach + Vortex Optics Marksman 10x44
TX200 Mk3 5.5mm FAC Vortek + Optisan EVE 4X12X44
Hatsan 125 5.5mm + Hawke Vantage 4x16x50
Hatsan Supertact 4.5mm + Walther 6x42
Artemis Cp2M 5.5mm + Walther 6x42
Webley Tempest 4.5mm
Diana Mod 5 4.5mm

#7 Gebruiker is offline   educatedfool Icoon

• Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-november 17

Gepost 07 februari 2020 - 22:39

hw50 is altijd goed spijt dat ik de mijne heb verkocht

Deze post is bewerkt door educatedfool: 07 februari 2020 - 23:16

#8 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-maart 19

Gepost 08 februari 2020 - 14:15

Mijn oudere hw 50 heeft eigenlijk maar 1 minpuntje, de trekker staat nogal ver naar voren. Omdat de gewone 50 een M/II trekker heeft is een setback trekker geen optie, dan rest alleen vervangen voor een record trekker.
Feinwerkbau 300s
Walther LGU Master Pro .177. Hawke fastmount 6-24x50
Weihrauch hw50
Diana 35 Hawke Vantage 4-16x44

LSV Noarderloft.

#9 Gebruiker is offline   Frans Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 10-november 03

Gepost 08 februari 2020 - 16:38

Bekijk Post Bert W, op 08 februari 2020 - 18:45, zei:

Mijn oudere hw 50 heeft eigenlijk maar 1 minpuntje, de trekker staat nogal ver naar voren. Omdat de gewone 50 een M/II trekker heeft is een setback trekker geen optie, dan rest alleen vervangen voor een record trekker.

Zelf een trekkerblad maken?

Beter tien kogels in de lucht, dan één in je hand

#10 Gebruiker is offline   iop65 Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 05-september 18

Gepost 08 februari 2020 - 18:01

Bekijk Post Marinus.25, op 05 februari 2020 - 20:54, zei:

Ik heb er vorig jaar 1 gekocht, deze buks schiet heerlijk en is prachtig afgewerkt. Als je het echt af wilt maken zou je een tin-bun setje kunnen (laten) monteren, dan is het helemaal een geweldig ding. Handzaam en heel accuraat, hij heeft mijn verwachtingen overtroffen!

Prachtig afgewerkt??
Tja u zal dan geluk hebben gehad of andere normen hanteren
Heb er me ook eentje aangeschaft eind vorig jaar, nieuw.
de kolf is een of andere goedkope houtsoort met kleurbeits op,niks mis mee maar het ziet er niet echt uit in vergelijking met een oudere hw30 die ik ook heb of een Diana die ik heb...geen vergelijk
Blauwing is ook al niet op het niveau van de aangehaalde buksen....geen vergelijk , zetten gewoon foutjes in
Na een veertigtal schoten :schoen die over de opgespannen veer sleepte bij sluiten loop.....loop eruit,kolf er af,schoen bleek vol scherpe kanten en bramen te staan,Dremel en vijl erbij...alles opgelost

Voor de rest ,schiet nauwkeurig maar dat doet die Diana ook ,grootste pluspunt vind ik het spannen en laden : mocht dit bij de Diana 430 even makkelijk gaan had ik de hw 50 niet gekocht ,je kan hiermee echt wel redelijk wat pellets verschieten vooraleer je arm lam begint te worden ,

Zeker geen slechte buks maar perfect?
De mijne alleszins niet

#11 Gebruiker is offline   iop65 Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 05-september 18

Gepost 08 februari 2020 - 18:12

Ha ja , de rubberen schouderstuk bleek dan ook nog eens 0,75mm te klein of de kolf 0,75mm te groot, het is maar hoe je het bekijkt.
De twee vijzen waarmee dat rubber aan de kolf mee vastzat bleken dan ook nog eens allesbehalve haaks in het hout te zitten. Allemaal opgelost maar dat had ik niet verwacht na al het positiefs dat hier te lezen valt.
En nu hoor ik iedereen denken:"breng dat toch terug"....had echt geen zin om weer een paar uur in de auto te zitten en wat maanden te moeten wachten op een vervanger.

#12 Gebruiker is offline   Wiebo53 Icoon

• Gebruiker
  • Pip

Gepost 08 februari 2020 - 18:42

Bekijk Post iop65, op 08 februari 2020 - 18:01, zei:

Prachtig afgewerkt??
de kolf is een of andere goedkope houtsoort met kleurbeits op,niks mis mee maar het ziet er niet echt uit in vergelijking met een oudere hw30 die ik ook heb of een Diana die ik heb...geen vergelijk
Blauwing is ook al niet op het niveau van de aangehaalde buksen....geen vergelijk , zetten gewoon foutjes in
Na een veertigtal schoten :schoen die over de opgespannen veer sleepte bij sluiten loop.....loop eruit,kolf er af,schoen bleek vol scherpe kanten en bramen te staan,Dremel en vijl erbij...alles opgelost

Voor de rest ,schiet nauwkeurig maar dat doet die Diana ook ,grootste pluspunt vind ik het spannen en laden : mocht dit bij de Diana 430 even makkelijk gaan had ik de hw 50 niet gekocht ,je kan hiermee echt wel redelijk wat pellets verschieten vooraleer je arm lam begint te worden ,

De mijne alleszins niet
Als ik het goed begrijp moet je nog goed kunnen omgaan met gereedschap :D
:D

#13 Gebruiker is offline   Joost_B Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 31-juli 15

Gepost 08 februari 2020 - 18:45

Bekijk Post iop65, op 08 februari 2020 - 19:01, zei:

Prachtig afgewerkt??

De mijne alleszins niet

Je zou mijn Diana 280 eens moeten proberen. Dat is een beter vergelijk met een hw50. Telkens als ik even in de tuin ga schieten is dat de eerste veerbuks die ik pak. Er zijn veel hw liefhebbers hier. Mij passen de kolven en de balans echter niet. Ook heb ik een hw30, hw50 en hw97 vrij recent nieuw gehad. Vergelijkbare issues met die jij beschrijft. Liever een Diana. Ook al zijn die misschien ook niet meer vergelijkbaar met die van wat jaren geleden.
Schietvereniging Bergeijk - www.bsvdesnor.nl ~ Schietvereniging Neerpelt - www.target177.be ~ DFTA
Diana 75U T01, 54, 50 (4 versies), 300R, 280, 4x28, 26D, 24 Top, 2x20, 3.
Daystate X2 Merlyn, Daystate Huntsman Regal, Daystate MK3.
Anschütz 9015 ONE, Anschütz 9015 ONE FT.

‘The human race is over a million years old; But it never seems to act its age...’

#14 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 08 februari 2020 - 19:05

Bekijk Post Frans, op 08 februari 2020 - 16:38, zei:

Zelf een trekkerblad maken?

Wordt niet makkelijk, omdat het een stuk gestanst staal is.
Feinwerkbau 300s
Weihrauch hw50

LSV Noarderloft.

#15 Gebruiker is offline   Bert W Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 08 februari 2020 - 19:13

Bekijk Post iop65, op 08 februari 2020 - 18:01, zei:

Prachtig afgewerkt??

De mijne alleszins niet

Klinkt alsof ze de onderdelen in China laten maken en die in Duitsland in elkaar schroeven, zodat er made in Germany op gestanst mag worden.
Feinwerkbau 300s
Weihrauch hw50

LSV Noarderloft.

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic