Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Fx Dreamline 7.62 Met Powerplenum

#1 Gebruiker is offline   Pleeriezer Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 04-februari 19

Gepost 25 maart 2020 - 17:44

Hallo medeschutters

Heb een vraag: ben bezig om deze fx richting de 115 joule te krijgen wat volgens het boekje moet zijn
Ik ben al een aantal dagen aan het testen maar kan niet aan de 115 joule krijgen
Heeft iemand waardes waarmee ik deze 115 joules kan bereiken
Momenteel heb ik er 103 joule uit bij een regulator druk van 150 bar, de snelheid bedraagt 264 m/s
De buks schiet bij deze waardes zeer goed ( op 75 mtr alles binnen een euro munt)
Wie kan mij helpen

Gr
Pleeriezer

#2 Gebruiker is offline   PrinsHeerlijk Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 02-februari 18

Gepost 25 maart 2020 - 17:47

Die snelheid is perfect voor de 44gr JSBs. Niks meer aan doen. Als je dat dan toch wil je kan max tot 165 bar interne reg gaan. Maar das echt de max. Zou ik niet zo snel doen.
FWB 65 .177 keep korrel
FWB 300 .177 met diopter
HW 97KT .177 v-mach met optisan viper 3-12x44
HW 77K .22 SE v-mach met leapers 3-9x32
FX Dreamline .30 met 6-24x44 hawke
FX Impact mk 2 .30 met hawke sidewinder 30sf 6,5-20x42

#3 Gebruiker is offline   anotebomer Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 20-april 13

Gepost 25 maart 2020 - 18:02

Bekijk Post Pleeriezer, op 25 maart 2020 - 17:44, zei:

Hallo medeschutters

Heb een vraag: ben bezig om deze fx richting de 115 joule te krijgen wat volgens het boekje moet zijn
Ik ben al een aantal dagen aan het testen maar kan niet aan de 115 joule krijgen
Heeft iemand waardes waarmee ik deze 115 joules kan bereiken
Momenteel heb ik er 103 joule uit bij een regulator druk van 150 bar, de snelheid bedraagt 264 m/s
De buks schiet bij deze waardes zeer goed ( op 75 mtr alles binnen een euro munt)
Wie kan mij helpen

Gr
Pleeriezer

Hier was ik al een beetje bang voor, de Dreamline .30 schiet standaard ongeveer 835 fps, Bij Krale de .30 gemeten ongeveer 255 meter per seconde.
Heb hem toen niet meegenomen aangezien zo rond de 265 de ideale snelheid is voor de .30 pellet.
Ik was dus wel een benieuwd wat de power plenum hiervoor kon doen.
Bij de dreamline .25 was dit ongeveer 35 fps en dus waarschijnlijk lager voor de .30 en dan kom je inderdaad ongeveer uit bij de 265 mps.
Ben benieuwd of je er zo nog meer uit krijgt.
wellicht nog de https://www.krale.sh...w-dual-hole-fx/ proberen.

Het was de bedoeling dat je op een lagere druk dezelfde snelheid kan halen, en als je dan weer naar die 150 bar toe moet om 265 mps te halen wat de boss of Crown gewoon haalt, dan valt dat inderdaad wat tegen.

Deze post is bewerkt door anotebomer: 25 maart 2020 - 18:30

#4 Gebruiker is offline   Bushwacker Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 25 maart 2020 - 18:31

Kans is groot dat je chrono tot ca 10ms verkeerde waardes aangeeft, zou me er niet zo druk over maken als de groepjes goed zijn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

#5 Gebruiker is offline   anotebomer Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 25 maart 2020 - 19:08

Bekijk Post Bushwacker, op 25 maart 2020 - 18:31, zei:

Kans is groot dat je chrono tot ca 10ms verkeerde waardes aangeeft, zou me er niet zo druk over maken als de groepjes goed zijn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Die kans is klein, heb drie chrono's tussen alle drie ongeveer 1 a 2 mps verschil. Maar dat zit er ook tussen de schoten met dezelfde chrono gebruik nu de fX chrono.
En heb ook deze https://luchtbuks.co.../chronometer-r2 en een merk die ik niet meer weet,
Denk dat die waarden van jou echt wel kloppen die 140 fps max verschil die ze opgeven, ben ik nog nergens tegen gekomen maar wel die 35 fps verschil bij de .25 hoe groter het kaliber des te kleiner de winst.
Welke chrono gebruik je?

#6 Gebruiker is offline   Het is mij Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 22-juni 12

Gepost 25 maart 2020 - 19:41

Kan het niet zijn dat je met een zwaardere pellet op die 115 joule komt... ik heb hier (nog) geen verstand van, maar ik zie welleens dat ze tijdens het tunen het aantal ft lbs noemen en dan met een zwaardere pellet of slug, noemen ze vervolgens een hogere ft lbs zonder verder iets aan te passen...

#7 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 25 maart 2020 - 20:38

Je kunt de reg naar 140 bar terugschroeven en de hamerveer ook wat terugzetten, dan schiet hij soms harder dan op hele hoge druk. Heb het al een paar keer gehad dat ik hem op hele hoge druk (max 160 bar!) zetten met de hamer eer ver in, en daarna toch beiden terug draaiende wat een rustigere buks en iets hogere snelheid opleverde. Ideaal is bij mij nu op ong 240 bar en hamerveer vanaf helemaal ingedraaid ong 2 slagen terug.

En heb je de classic waarmee je hem helemaal kunt indraaien of een model met stelwiel met de nummertjes zeg maar. Die kun je niet max indraaien. Wel kun je daarmee de stelschroef nog verder indraaien.

Deze post is bewerkt door munt: 25 maart 2020 - 20:41

Nu:
S500-ScorpionSS-HW97K-TX200HC-Dreamline

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#8 Gebruiker is offline   anotebomer Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 26 maart 2020 - 11:46

Bekijk Post munt, op 25 maart 2020 - 20:38, zei:

Je kunt de reg naar 140 bar terugschroeven en de hamerveer ook wat terugzetten, dan schiet hij soms harder dan op hele hoge druk. Heb het al een paar keer gehad dat ik hem op hele hoge druk (max 160 bar!) zetten met de hamer eer ver in, en daarna toch beiden terug draaiende wat een rustigere buks en iets hogere snelheid opleverde. Ideaal is bij mij nu op ong 240 bar en hamerveer vanaf helemaal ingedraaid ong 2 slagen terug.

En heb je de classic waarmee je hem helemaal kunt indraaien of een model met stelwiel met de nummertjes zeg maar. Die kun je niet max indraaien. Wel kun je daarmee de stelschroef nog verder indraaien.

Dat kan. Lees ook even dit, is wel van de impact maar er wordt wel genoemd dat de druk te hoog kan zijn.
https://www.airgunna...d-power-plenum/

Hier dreamline .25 met power plenum
https://www.youtube....h?v=HeibH_oXYCM

#9 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 26 maart 2020 - 15:24

Bekijk Post anotebomer, op 25 maart 2020 - 18:02, zei:

Hier was ik al een beetje bang voor, de Dreamline .30 schiet standaard ongeveer 835 fps, Bij Krale de .30 gemeten ongeveer 255 meter per seconde.
Heb hem toen niet meegenomen aangezien zo rond de 265 de ideale snelheid is voor de .30 pellet.
Ik was dus wel een benieuwd wat de power plenum hiervoor kon doen.
Bij de dreamline .25 was dit ongeveer 35 fps en dus waarschijnlijk lager voor de .30 en dan kom je inderdaad ongeveer uit bij de 265 mps.
Ben benieuwd of je er zo nog meer uit krijgt.
wellicht nog de https://www.krale.sh...w-dual-hole-fx/ proberen.

Het was de bedoeling dat je op een lagere druk dezelfde snelheid kan halen, en als je dan weer naar die 150 bar toe moet om 265 mps te halen wat de boss of Crown gewoon haalt, dan valt dat inderdaad wat tegen.

De dreamline mk1 schoot idd 255 ms met de 44 grain, de mk2 met ong 265 (101 joule volgens fabriek).

Met power plenum hoort hij volgens fx 115 joule te kunnen doen als max. Als je voor zeker gaat moet je denk ik bij huma een fx dreamline reg bestellen die gaan harder dan de power plenum van fx. Zeker de extra grote. Zolang je binnen de 115 joule blijft hoort het voor het systeem geen punt te zijn, en kun je de druk nog lager houden dan met het power plenum. Enige is dat je dan de externe verstelbaarheid niet meer hebt. Maar goed, hard gaat hij dan dus sowieso wel! En eenmaal goed ingesteld verstel je het toch niet vaak meer en je kunt nog verstellen met andere middelen.
Nu:

Eerder:
veer-pomp-pcp

#10 Gebruiker is offline   anotebomer Icoon

• Schutter 2e klas+

Gepost 26 maart 2020 - 16:51

Bekijk Post munt, op 26 maart 2020 - 15:24, zei:

De dreamline mk1 schoot idd 255 ms met de 44 grain, de mk2 met ong 265 (101 joule volgens fabriek).

Met power plenum hoort hij volgens fx 115 joule te kunnen doen als max. Als je voor zeker gaat moet je denk ik bij huma een fx dreamline reg bestellen die gaan harder dan de power plenum van fx. Zeker de extra grote. Zolang je binnen de 115 joule blijft hoort het voor het systeem geen punt te zijn, en kun je de druk nog lager houden dan met het power plenum. Enige is dat je dan de externe verstelbaarheid niet meer hebt. Maar goed, hard gaat hij dan dus sowieso wel! En eenmaal goed ingesteld verstel je het toch niet vaak meer en je kunt nog verstellen met andere middelen.

Ja meende dat je dat al eerder vertelde iets met langere klepsteel in de nieuwere versie.
De dreamline tac bottle .30 die Richard had was volgens hem 1 van de nieuwste, of ze hebben alleen nog maar mk1 dreamline tac bottle want die is getest enkele weken geleden.

Hoor graag van recente dreamline aankopen die de 265 met de 44.7 grains wel halen zonder power plenum. of andere tuning.

hier nog een leuk schema onderaan op de pagina.
https://utahairguns....mline-tactical/

Deze post is bewerkt door anotebomer: 26 maart 2020 - 17:31

#11 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 26 maart 2020 - 17:41

Ik kan nu al bevestigen dat je met de mk2 (vanaf serienummer 94001) uit de doos 80 joule met de jsb king heavy 34 grain in 6.35 schiet, dat was voorheen ong 70 joule. Dus als je kijkt naar de specs op de fx site en die van krale ga ik er van uit dat je met de. 30 de 101 joule haalt ootb. Ik heb enkel 6.35, daarmee haal je met de normale humareg 90 joule met de jsb king heavy, met de rest standaard en dus geen dual tp. Met fx power plenum nog niet getest. Maar ik vind de jsb king heavy ook op zijn best schieten op ong 265 m/s oftewel rond de 78 joule dus hoger hoeft niet. Slugs een ander verhaal natuurlijk.

Ik weet uit 1e hand van een schietvriend dat hij de 44 grain. 30 enkel met fx power plenum 286 m/s oftewel 118 joule behaalde. Dat was echter op 185 bar bleek, boven de verantwoorde 160 bar. Dus zet je de huma reg. erin welke een groter plenum heeft (zeker de high power versie) dan lukt die 115 joule wel als je dat wilt, en fx geeft aan dat het systeem van de mk2 dat aankan. Bij deze :)

Deze post is bewerkt door munt: 26 maart 2020 - 17:42

Nu:

Eerder:
veer-pomp-pcp

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers