Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Vastgelopen Anschuts 250

#1 Gebruiker is offline   Terra Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 14-mei 20

Gepost 16 mei 2020 - 10:56

Ik heb een Anschutz 250 uit de periode 1971 welke sindsdien veel gebruikt is op verenigingen, competie en ook een NK. Sinds zeker 20 jaar lag deze op een zolder van mijn buurman. Nu mijn zoon deze heeft gekregen van de buurman heeft hij er zeker 500x mee geschoten afgaande van de verbruikte kogeltjes ;)
Geweer was nog goed geolied en werkte soepel. Het heeft een zijspan systeem. Nu wil het geval dat wanneer er gespannen is, nu de spanstang niet meer terug wil naar zijn ruststand, iets blokkeert er. Mechaniek losgehaald en geconstateerd dat er redelijk wat slijtage is wat er waarschijnlijk voor zorgt dat er iets blokkeert. Indien ik op twee verschillende plekken een component enigsinds tegenhoudt werkt het spansysteem weer goed.

Wij zijn er mee naar Krale in Staphorst geweest waar, op een wat onvriendelijke manier en ongeinteresseerde, wij weer huiswaarts werden gestuurd met de opnerking, oud, geen onderdelen, geen vereniging, geen hulp.

Daar ikzelf in de techniek zit en veelvuldig forums bezoek voor werk en hobby's weet ik dat er veel gelijkgezinden online te vinden zijn en ook veel "sleutelaars" én onderdelen die allang niet meer gemaakt worden ;)

Nu is de vraag van mijn zoon, ook vanuit kostenaspect, of er iemand is die kan vaststellen wát het probleem is en wat nodig is om de 250 weer werkend te krijgen. Wij wonen nabij Zwolle, ik rijdt lease dus wat verder rijden is geen probleem.

Wie kan en wil ons helpen?Geposte afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

#2 Gebruiker is online   Matthijs Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 16 mei 2020 - 16:27

Ik verwacht dat het in de anti beartrap zit ik had dit ook met mijn Diana 75 (ook een zijspan er) heb hem uit de kolf gehaald en maximaal gespannen en overal aan elk piefje en palletje in de trekker unit geprobeerd de spanning af te halen met een klein schroevendraaiers, hoorde een klikje en daarna het resultaat dat de hendel weer terug in zijn ruststand ging, een kogeltje in de loop gedaan en in veilige richting afdrukken, daarna was het probleem verholpen.

Maar mocht je er helemaal niet uitkomen Google even naar Metura, dat is een éénmansbedrijf en de eigenaar/wapenmeester Teun is een goeroe in oudere vintage (wedstrijd) buksen !

Mvg, matthijs
Favorieten: Theoben, Edgun, Morini, Beaumont
http://www.theoben.nl is helaas niet meer 😭

Onthufter Uzelf

And Make Fun 🤪

#3 Gebruiker is online   bert0314 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 25-juli 14

Gepost 16 mei 2020 - 17:02

Bekijk Post Matthijs, op 16 mei 2020 - 16:27, zei:

Ik verwacht dat het in de anti beartrap zit ik had dit ook met mijn Diana 75 (ook een zijspan er) heb hem uit de kolf gehaald en maximaal gespannen en overal aan elk piefje en palletje in de trekker unit geprobeerd de spanning af te halen met een klein schroevendraaiers, hoorde een klikje en daarna het resultaat dat de hendel weer terug in zijn ruststand ging, een kogeltje in de loop gedaan en in veilige richting afdrukken, daarna was het probleem verholpen.

Maar mocht je er helemaal niet uitkomen Google even naar Metura, dat is een éénmansbedrijf en de eigenaar/wapenmeester Teun is een goeroe in oudere vintage (wedstrijd) buksen !

Mvg, matthijs

Je ontketent weer wat Matthijs door Teun erbij te halen.
Maar ook ik zeg stap in de auto rij naar Teun en breng hem de buks.
Vakman met passie voor zn beroep en uit eigen ervaring op zn minst handig te noemen met de oude matchbuksen.
Je kan uiteraard ook zelf proberen te sleutelen, geen idee hoe moeilijk die anschutz in elkaar steekt.
Als je voorzichtig doet met uit elkaar halen kan dr weinig misgaan.
Hier hebben ze iig complete revisiekits en staat ook een video met hoe je de buks moet reviseren.

http://www.customgun...bile/page9.html

Als je zelf de stappen volgt van demonteren moet er of wat kapot uitkomen of iets wat overmatige slijtage vertoont.
Ziet alles er goed uit intern kwestie van nieuwe seals en klaar.
Onderdelen kan wel wat lastiger worden maar niets is onmogelijk heb ik zelf al meerdere malen ondervonden.
Mvgr bert
Fx dreamtac compact .22
Air arms pro sport. 177 LH
Air arms tx200hc .177 LH bigtoe 22mm
Weihrauch hw97k .22 lp tac2 p.s tuned
Weihrauch hw97k .177 blue
Weihrauch hw77k .177 special
Weihrauch hw80k .22 LH cs500
Weihrauch hw98 .22 LH cs700
Diana model 75hv LH 1980
Diana model 66 LH 1977
Walther lgv UIT LH 1968
Feinwerkbau 150 LH 1967
Walther lg55 LH 1963
Diana 27 .177 195? TE KOOP
Slavia 618 .177

Benjamin marauder .22
Crosman 2250 "shorty"
Webley tempest .177

#4 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 16 mei 2020 - 18:10

Als je iets dichter bij huis wil blijven rij dan even naar martens in vorden, ben erven overtuigd dat Bennie hem ook netjes en voor een nette prijs weer tip top in orde maakt, de buks is het waard omdat ze bijna onverslijtbaar zijn.

#5 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 17 mei 2020 - 07:05

Komt vaker voor bij de 250. De 250 is ook een beetje Anschutz 'minkukel'met die oliedemper enzo. :D
https://www.google.c...Dh1QMIDA&uact=5

Gelukkig zijn ze makkelijk te strippen. Onderdelen zoals seals ed zijn nog wel te krijgen in het buitenland. Andere spares niet meer.
Ik zou hem gelijk reviseren. De kans is bijna 100% dat de demper lekt of in het ergste geval allang leeg is. Ook de achterste buffer is vaak aan gruzlementen , geplet, of ontbreekt.
Controleer daarom óók op kolfschade in de pistolgrip. En check of de pin van de spanarm het gat in de actie niet uitgelubberd heeft.
Allemaal gevolgschade van niet goed werkend dempingsysteem..

Deze post is bewerkt door yana: 17 mei 2020 - 07:09

#6 Gebruiker is offline   herman1973 Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 20-oktober 12

Gepost 17 mei 2020 - 09:39

Gotha waffen heeft ook nog onderdelen .

https://www.waffence...250&filter_id=3
Weihrauch hw100 .22
Weihrauch hw90 mk1 .25
Weihrauch hw85 export .177
Weihrauch hw80 mk1 .177
Weihrauch hw80 mk2 .20
Weihrauch hw80 mk1 .22
Weihrauch hw80 mk1 .25
Weihrauch hw70 .177
Weihrauch hw55 Tiroler.177
Weihrauch hw55 Match .177
Weihrauch hw55S .177
Weihrauch hw50 luxus .177 burgo
Weihrauch hw35 luxus .177 burgo
Weihrauch hw35 export .22

Diana 60,65,6.
FWB 300s.
BSF B50,s54.
Walther LGR match universal, LGV spezial.

#7 Gebruiker is offline   Terra Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 14-mei 20

Gepost 22 mei 2020 - 19:03

Dank allen voor de hulp en uitleg. Ik had hem al uit elkaar gehaald maar waag mij er vooralsnog niet verder aan. Ik heb Martens in Vorden benaderd en wacht op reactie, kijken wat zij kunnen doen in deze. Wat ik wel vermoed is dat hij olie lekt en er dus een seal ergens defect is, er zat flink wat dunne olie na een sessie schieten. En bij het demonteren oogde het eea ook versleten. We gaan het afwachten en zullen hier natuurlijk een terugkoppeling geven, thanks allen!

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers