Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Zoekmachine

#1 Gebruiker is online   Matthijs Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 17 mei 2020 - 14:38

Bestaan er nog alternatieven zoekmachines die 100% los staan van die commercieel google ?

Ik wil graag wat zoeken over laminaat hout en hoe dat gemaakt wordt wel hout soort etc. zonder eerst 100 hits of pagina’s te krijgen over wie de goedkoopste laminaat vloer aanbied en legt .... is de laatste paar jaar erger geworden, alleen nog maar commerciële advertenties ... ook met toevoegsels en tussen “haakjes” zetten levert niets op.

Er is geen boom meer te zien door de Google muur en was het nu nog 60/40 advertenties had ik er nog vrede mee maar het is 90/10 troep.

Mvg, matthijs
Favorieten: Theoben, Edgun, Morini, Beaumont
http://www.theoben.nl is helaas niet meer 😭

Onthufter Uzelf

And Make Fun 🤪

#2 Gebruiker is online   Henkie Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 16-april 18

Gepost 17 mei 2020 - 14:41

Duckduckgo, zoonlief gebruikt het

#3 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 17 mei 2020 - 16:29

Denk dat mijnheer google een deal heeft gesloten met de pvda, joop den uiyl deed het voor jaren geleden ook al, stelde er iemand een vraag, ging hij uitgebreid antwoord geven maar niet op de vraag die geteld was!!����

Deze post is bewerkt door old brumax: 17 mei 2020 - 16:30

#4 Gebruiker is offline   Gibbel Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 26-februari 18

Gepost 18 mei 2020 - 08:41

Ik moet zeggen dat ik weinig last heb met google, er komen wel wat add's maar die staan meestal netjes op een rij in de eerste opsomming. Veder (duis vanaf de tweede in rij) zijn het meestal wel antwoorden op de gestelde vraag. Misschien hangt het toch ervan af hoe je de vraag formuleert? Geen idee eigenlijk.
Maar ik blijf bij Google.be, en dat is net het enige euvel dat ik tegenkom dat is dat Google steeds gaat zoeken in je eigen land, hij neemt er dan nog al makkelijk Nederland bij maar iets zoeken inde USA Bv dat is niet zo makkelijk (tenzij google het hier in de EU niet kan vinden)...
FX Streamline .22 (power: 40j - Velocity; call .22 280m/s) en scoop <<Falcon 5.5-25x56 mil/mil FFP>>
Gamo Black Maxim .177 (IGT Mach 1) (Power: 24J - Velocity: call.177 395 m/s)Scoop <<Bijia 6-24X50 AOEG>>
Gamo Coyote .22 (Power: 40J - Velocity: call.22 368m/s) en scoop <<6 - 24 x 50 side focus>>
scoop <<Hawke 3-9X50>>>

#5 Gebruiker is offline   Frederik Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 21-oktober 04

Gepost 19 mei 2020 - 01:58

Het probleem is dat Google je al jaren analyseert (zeker als je ook nog een Andriod telefoon hebt). En op bijna elke website kijken ze met je mee. Als ze een boek over je zouden schrijven, dan zou je waarschijnlijk een hartaanval krijgen.

Bing . Nederland is echt Google land, in de USA schijnt Bing nog redelijk veel gebruikt te worden.

Yandex de 2 na grootste ter wereld. Yandex is groter dan Google in oost Europa, Rusland & Azië.

Ask.com is er ook nog...

Startpage / Duckduckgo zijn anonieme zoekmachines, maar halen hun resultaten ook uit Google /Bing.

Al deze zoekmachines baseren hun resultaten op wat ze over je weten (bijvoorbeeld je locatie) en zullen hun hun resultaten daarop aanpassen om zoveel mogelijk door advertenties aan je te verdienen. Google is daar heel extreem in, die weet precies wat je politieke voorkeuren zijn, wat je lievelings pellet is, wat je IQ is etc.

Je kunt ze voor de gek houden door een VPN te gebruiken of nog beter door Tor browser te gebruiken.

Je kan Google's / Facebook's 'voelsprieten' afknippen door zoiets te gebruiken als https://noscript.net/
'A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity.' (Sigmund Freud)

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers