Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Afwijking Scope, Loop Of Verkeerd Gemonteerd?

#1 Gebruiker is offline   Eddy013 Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 07-mei 20

Gepost 27 juni 2020 - 12:53

Ruim een 2 weken geleden alle producten (Kral, scope, mounts, demper etc) binnen gekregen en toen direct alles gemonteerd. helaas echt te druk met werk gehad en mijn backstop was nog niet klaar dus pas deze week tijd gehad om met veel enthousiasme op 22meter te gaan schieten :sniper2:

Wat een teleurstelling (en dan druk ik me nog licht uit) :( , even los van dat ik geen gat in gat schiet (ben beginner dus ligt misschien aan mij) krijg ik mijn scope niet afgesteld ! Als ik de rechtse torrent helemaal maximaal draai dan wijk ik nog vele cm's af van mijn kruispunt. Mijn simpele gedachte in deze is, het lijkt wel of mijn scope schuin staat of de loop van het geweer. volgens mij kan ik de mounts niet echt 'afstellen'die zitten vast of niet, toch ?

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal en/of mounts/scopes waarmee ik kan testen dus dat maakt het voor mij lastig om te zoeken waar het probleem zit.

Wat heb ik :
Kral Puncher Breaker 5.5
VALIANT VL-5301 Lynx 6-24x50 mm.Ret. MilDot. 30 mm
Hawke 30mm 2-Delig Hoog Weaver
Weihrauch 1/2" UNF Demper 4.5/5.5mm

Hoe heb ik de scope gemonteerd en ingesteld:
1. eerst de weaver mounts op de scope gemonteerd en lichtjes vastgedraaid zodat ik deze nog kan schuiven/verstellen.
2. daarna de weaver mounts op de picatiny rail gemonteerd op een afstand die voor mij prettig is qua inkijken scope.
3. als laatste alles lichtjes vastgedraaid.
4. Ik heb de bovenste en rechtse torrents zodanig gedraaid dat deze gecentreerd zijn, dus rechtse torrent (ongeveer 350kliks = 175kliks) en bovenste torrent (ongeveer 230kliks = 115kliks).

Hoe en waarmee schiet ik:
1. vol vermogen van de Kral (40joule) dus gebruik geen draaiknop om vermogen te verminderen
2. Met een druk van 200bar tot zo'n 125bar. daarna weer vullen.
3. eerst met JSB Jumbo Heavy (18.3gr) maar daarmee heb ik een behoorlijke afwijking zowel horizontaal als verticaal dus overgegaan op JSB Jumbo (15,89gr) en dan heb ik alleen een horizontale afwijking.
4. Heb een Weihrauch demper en een originele Kral, beide gewisseld maar het resultaat maakt mekaar niet veel uit.
5. De buks licht op een kussen dus er wordt redelijk stabiel geschoten.

Zie de foto waarbij ik de rechtse torrent uiteindelijk helemaal maximaal heb gedraaid en ik kom nog niet in de buurt van mijn mikpunt.

Ik snap er niets, ben aardig gefrustreerd :muur: dus graag advies, tips en hulp :help:
Alvast bedankt.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje
  • Bijgesloten Plaatje

op zoek naar locatie om >25m te kunnen schieten ?

Op zoek naar FX Wildcat MKIII .22
Kral Puncher Breaker .22
HW35 .177

#2 Gebruiker is offline   Grey-man Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 01-december 11

Gepost 27 juni 2020 - 13:16

Hallo,

Het is altijd een beetje lastig om fotoś zo te beoordelen maar als ik goed zie dan staat de kijker behoorlijk scheef op de buks zeker als de laatste foto bekijk.

Het lijkt wel of de montage rail scheef staat t.o.v. de loop.

Haal de kijker er eens af en kijk of meet goed of de rail parallel loopt met je loop, ik denk dat daar namelijk de oorzaak zit.

Gr Cock

#3 Gebruiker is offline   Eddy013 Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 27 juni 2020 - 13:34

Bekijk Post Grey-man, op 27 juni 2020 - 13:16, zei:

Hallo,

Het is altijd een beetje lastig om fotoś zo te beoordelen maar als ik goed zie dan staat de kijker behoorlijk scheef op de buks zeker als de laatste foto bekijk.

Het lijkt wel of de montage rail scheef staat t.o.v. de loop.

Haal de kijker er eens af en kijk of meet goed of de rail parallel loopt met je loop, ik denk dat daar namelijk de oorzaak zit.

Gr Cock

Beoordelen dmv de foto’s is ook lastig maar optisch lijkt het dat het geheel (mounts,loop en kijker) recht,gelijk is, niet zichtbaar schuin dus. Ik heb het echter niet gemeten dus dat kan ik straks nog een proberen alhoewel ik niet goed weet hoe ik dit moet meten. Ik ga de mounts eens demonteren en kijken of er enige afwijking in zit.
Ik moet zeggen dat ik er vanuit ging dat zoiets fabrieks af allemaal wel goed zou moeten zitten en je nergens aan zou moeten ‘knutselen’ om het werkend te krijgen.

Deze post is bewerkt door Eddy013: 27 juni 2020 - 13:35

Kral Puncher Breaker .22
HW35 .177

#4 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 27 juni 2020 - 14:09

Zet beide mounts eens tegen elkaar vast op de rail(zonder kijker). Dan moeten ze mooi tegen elkaar aan vallen zonder hoogte of breedte verschil.
-3de plaats GKG 2019 solid klasse-
www.gkgezelschap.nl

-XP The Fifty-Eight .58
-XP .58P
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Beaumont Warrior .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223
-Walther dominator 1250ft .22

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

#5 Gebruiker is offline   Joost_Bou Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 31-juli 15

Gepost 27 juni 2020 - 14:24

Ik heb zelf wel eens Weaver mounts van Hawke gehad die echt niet mooi midden op de buks stonden.
Schietvereniging Bergeijk - www.bsvdesnor.nl ~ DFTA
Diana Verzameling.
Daystate X2 Merlyn, Daystate Huntsman Regal, Daystate MK3.
Anschütz 9015 ONE, Anschütz 9015 ONE FT, Air Arms HFT500

‘The human race is over a million years old; But it never seems to act its age...’

#6 Gebruiker is offline   ROLAND Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-juni 03

Gepost 27 juni 2020 - 15:15

Mounts van plaats verwisselen wil soms ook wel werken.
Als je de kijker niet genuled krijgt ligt het 9 op de 10 aan de montage.

#7 Gebruiker is offline   rs72 Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 07-januari 10

Gepost 27 juni 2020 - 16:17

Schoot de buks met een andere kijker wel goed..
- Verloopt je poi wel als je aan de kijker draaid ( bij eeb hawke kijker is het verstandig je turrets nooit helemaal staf in te draaien ( rechts om )
- schiet eens zonder demper
- mounts om draaien dus met imbus aan de andere kant .
- staat er geen spanning op de loop door de barrelband( misschien onder spanning gemonteerd , misschien kun je hem eens los zetten en kijken wat hij dan doet)
- ik ken de kral niet maar misschien is het frame( inkl weaverrail) niet spannings vrij gemonteerd tov de brech.
- heeft de loop misschien een tik gehad. Loop demonteren en er eens kritisch doorheen kijken.
Dit zijn dingen die je zelf uit kan sluiten en proberen .
Succes

#8 Gebruiker is offline   jpr Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 15-juni 13

Gepost 27 juni 2020 - 16:37

op laatste foto lijkt het inderdaad scheef te staan voorzijde lijkt gecentreerd terwijl achterzijde te veel naar rechts staat

Bijgesloten Plaatje
zie lijntjes
kan aan foto liggen uiteraard

Deze post is bewerkt door jpr: 27 juni 2020 - 16:42

#9 Gebruiker is offline   Wiebo53 Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 15-juli 19

Gepost 27 juni 2020 - 16:43

Als u opgelegd schiet moeten uw pellets ongeveer altijd op hetzelfde punt uitkomen eender hoe uw kijker gemonteerd staat maar van u vliegen ze alle kanten op zo te zien,als ik een kijker inschiet dan 5 pellets, die komen normaal ergens samen terecht en dan draaien aan de turrets,dan met 5 schoten proberen enz, tot ze op het mikpunt komen.

Deze post is bewerkt door Wiebo53: 27 juni 2020 - 16:44

#10 Gebruiker is offline   Eddy013 Icoon

• Schutter+
  • Pip Pip

Gepost 27 juni 2020 - 16:51

dank allen voor de adviezen en tips, ik ga er morgen eens mee aan de slag en laat jullie de resultaten weten.

Kral Puncher Breaker .22
HW35 .177

#11 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 27 juni 2020 - 16:57

Haal de kolf er eens af en zet uw buks ergens stabiel in vast, haal er ook de barrelband en shroud maar af en schiet nu een paar groepjes. Als je onafhankelijk van waar de pellets terecht komen een mooi groepje kunt schieten zonder grote uitvliegers dan kun je de kolf terug plaatsen en nogmaals schieten enz verder tot je ziet dat de groepjes verslechten. Mijn hatsan heeft dit in het begin ook gehad heb toen een vloot tussen de kolf en de buks geplaatst waar deze vastgeschroefd werd en de openingen waar de loop door de montagerail liep groter gemaakt en uiteindelijk de volledige schroud vervangen door een demper, zodat de loop free floating werd. Ook kan de afwerking van het uiteinde van de loop, waar de pellet zijn laatste contact met de loop heeft niet perfect in orde zijn.
Opscheppen is enkel leuk als men honger heeft
The only difference between a man and a boy is the size of his toy

#12 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 27 juni 2020 - 17:06

En doe ook eens een paar schoten zonder demper, kijken of ze dan bij elkaar komen te liggen.

#13 Gebruiker is offline   ROLAND Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-juni 03

Gepost 27 juni 2020 - 17:11

Ja de kroon kan beschadigd zijn, maar dat kan je wel zelf zien en voelen.
Indien beschadigd is dit geen probleem. Een wapenmaker kan dit snel herstellen door met een metaal slijp tool voor het juiste caliber de kroon wat bij te vijlen.

#14 Gebruiker is offline   Rik Icoon

• Veilingmeester
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 18-oktober 09

Gepost 27 juni 2020 - 17:44

Eerlijk gezegd lijk het schotbeeld nergens op, dat moet echt veel beter kunnen. Als je er zeker van bent dat alles goed vast zit zou ik eerst eens een paar schoten zonder demper doen, als de draad scheef is gesneden of de boring is niet gecentreerd dan wordt het niks met een demper. Op 22 meter moet je (opgelegd) makkelijk een paar pellets binnen een cirkel van 2 cm kunnen krijgen.
G®oeten, Rik

*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"

I never lose. Either I win, or I learn.

"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]

#15 Gebruiker is offline   J.B.J Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 16

Gepost 27 juni 2020 - 18:12

Ik had ook vaak problemen met het uitlijnen van de richtkijker, vaak stond de richtkijker scheef op de buks, ik gebruikte vaak Sportsmatch of Hawke montages, ik ben toen helemaal overgestapt op BKL montages, en het
probleem was voor alle buksen in 1x opgelost, de BKL montages kosten wat meer, maar je bent wel in 1x klaar, ik heb met BKL montages nooit meer problemen gehad met het uitlijnen, de kijkers stonden altijd super recht
op de aktie / op de buks. Probleem is dat BKL montages hier in Nederland slecht verkrijgbaar is, behalve bij Joost / Luchtbuks.com, maar via Ebay.UK zijn ze redelijk goedkoop, en snel geleverd te bestellen, ik gebruik
altijd de BKL 263 ?, ( moet ik even nakijken ). Het duurt meestal maar en week via Ebay.UK en dan heb ik ze thuis. Ik heb meerdere adressen voor de liefhebbers waar je ook rechtstreeks op hun website kunt bestellen, en betalen via PayPal, makkelijk en betrouwbaar, inklusief verzending met track en tracenummer.

• (4 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers