Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Vector Optics Scff-22 Veyron 4-16X44 besteld bij https://vectoroptics.de/

#1 Gebruiker is offline   Dozo Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 23-januari 18

Gepost 18 juli 2020 - 15:18

Lees links en recht uitstekende berichten over de Vector Optics scopes. Voor mijn nieuw te bestelen FX dreamline tac compact heb ik gekozen voor de Vector Optics Veyron 4-16x44 FFP, en besteld bij een distributeur in Duitsland (https://vectoroptics.de/). Hij staat niet op de site maar ze hebben hem wel: €259 incl. verzending, kan binnen 30 dagen retour.

Ben mijn UTG 3-12x44 compact scope een beetje zat, ben er eigenlijk uitgegroeid. Joe Rhea is er ook enthousiast over: https://youtu.be/gQoqEBjJh7o

Nou zul je wellicht zeggen: "zo'n buks en dan maar zo'n scoopje er op?" Tja, na een carbon bottle upgrade, power plenum, superior liner was mij budget wel een beetje op... Er moet ook wat te wensen over blijven.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met Vector optics en zal verslag doen, allereerst gemonteerd op mijn Marauder, hopelijk snel op mijn FX.

Specs:
Magnification: 4-16x
Objective Lens Diameter: 44mm
Ocular Lens Diameter: 33mm
Ocular Lens Length: 35mm
Exit Pupil: 11-2.75mm
Optics Coating: Fully-multi coated
Field of View: 26.2-6.55 feet@ 100 yds
Field of View: 5-1.25°
Eye Relief: 90-85mm (3.5-3.4")
Length: 270mm / 10.6"
Weight: 570g / 20oz
Tube Dia: 30mm Monotube
Finish: Black Matte

· Shock tested to 750g, water proof at 1m
· Fully nitrogen purged to eliminate any fogging of the lenses internally
· Turret Lock System
· High quality 6061 T6 aircraft grade aluminum
· Focus mark: 10, 15, 25, 50, 100, 200 and infinite
· Diopter compensation from fast-focus eyepiece (+2 to -2)
· Including items: 30mm weaver or dovetail rings, flip-up caps, honeycomb sunshade and cleaning cloth etc.

Plaatjes:
Bijgesloten Plaatje
Bijgesloten Plaatje
Bijgesloten Plaatje
There is nothing more dangerous than to leap a chasm in two jumps

Benjamin Marauder tactical Carbine .22
Hämmerli 850 Hunter Carbine .177
Feinwerkbau 300S .177

#2 Gebruiker is offline   munt Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 18 juli 2020 - 15:48

Ben fan, heb er ong 9 gehad heb er nog 5. Allemaal erg persoonlijk, voor mijn ogen werken ze perfect itt tot veel andere bekende merken
Nu:
S500-ScorpionSS-HW97K-TX200HC-Dreamline

Eerder:
veer-pomp-pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#3 Gebruiker is offline   W.Ligtenberg Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 11-april 05

Gepost 19 juli 2020 - 07:00

heldere kijkers zeker voor het geld, ik ga er ook nog 1 kopen. Veel plezier er mee, krijg je geen spijt van.

#4 Gebruiker is offline   Pavoreal101 Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 13-juni 17

Gepost 19 juli 2020 - 12:18

Ik heb Heb 12 tal Vectors op .308 win .270 win 6.5 creedmore enz. vuurwapens staan , nog met geen enkele problemen gehad....
Walther CP 88 competition .177
CROSMAN 2240 CO2 .22
Weihrauch HW97 Black Line STL .22
Artemis CP2 Camo .177
FX Dreamline lite .25 .30
Kral Puncher Breaker .25
Benjamin Bulldog .357

#5 Gebruiker is offline   Dozo Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 26 juli 2020 - 17:01

Hij is binnen :)

Ga geen foto's plaatsen, de officiële zijn véél mooier, en moet nog wat nieuwe mounts kopen want geen enkele van mijn buksen heeft picatinny. De bijgeleverde mounts lijken overigens van goede kwaliteit, en ik had waarschijnlijk ook kunnen vragen om 12mm, maar mijn volgende buks heeft picatinny. Transactie was snel, pakje kwam binnen met DHL (kosteloos), was goed verpakt. Ga geen "unboxing" verhaal doen ook, maar slechts mijn eigen ervaring.

Algemeen

Hij is wat groter dan ik verwachtte, maar gezien de 16x vergroting zeker nog compact te noemen.

Algemeen: de bouwkwaliteit is prima. Ziet, en voelt kwalitatief goed gebouwd.

De flip-up cover aan de oculair kant past niet echt lekker als je de ring op neutraal afstelt (er zit een markering op de ring voor de neutraal-stand die accuraat is). Denk dat ik ze ga vervangen met een bikini model.

De honeycomb zit reeds geïnstalleerd op het objectief. Als je daar nooit mee gewerkt hebt: wees voorzichtig want ze beschadigen snel, de lamellen zijn zeer dun. Mijn exemplaar had een kleine beschadiging al bij ontvangst. Hoewel je dat niet ziet vermindert het in theorie de scherpte en lichtopbrengst. Denk echter niet dat ik hem echt nodig heb.

Optiek

Wat kan ik zeggen... ik heb een Leapers compact 4-12 op mijn Marauder en een Hawke Vantage 2-7 op mijn Hammerli CO2 carbine, dus ik ben al niet veel gewend om dagelijks mee te schieten. Ik kan wel gerust zeggen dat deze kijker met kop en schouders boven de Leapers uitsteekt qua scherpte en helderheid, bij een vergelijkbare prijs. Toegegeven, geen verlicht reticle met 32 kleuren (..) maar dat heb ik ooit nog nooit gebruikt.

De eye relief is prima!! Beter dan mijn Leapers of Hawke zelfs terwijl die een 2-7 is.

Turrets

Eindelijk! Mildot reticle én turrets. Nooit begrepen waarom er kijkers zijn met mildot reticle en moa turrets. Heel handig, vóór de turrets (en niet alleen bovenop) staat met een pijltje "up" en "r" aangegeven. 1/10 mil per klik en deze zijn prima voelbaar en precies. Unlocken door de knop omhoog te trekken.

Parallax verstelling

Het instelbereik van de side-focus begint al vanaf een paar meter, en er is weinig geen (althans nog niet door mij waarneembaar) afwijking op doel bij inzoomen.

Zoom instelring

De zoomring loopt een beetje aan lijkt het, maar hij is soepel en alleen als je heel snel draait hoor je het. Geen speling en goed instelbaar.

Reticle

Dit is mijn eerste (eigen) first focal plane kijker. Bij 4x is de reticle zeer dun en klein, maar bij voldoende licht nog prima te zien. Voor mij is het draadkruis goed bruikbaar vanaf 6x vergroting. Het is een trade-off: wil je bij maximale vergroting nog steeds een dun kruis hebben dan ontkom je er niet aan dat het wel erg klein en dun wordt bij minimale vergroting. Wat mij betreft hebben ze een goede balans hierin gevonden.

De indeling van de reticle bevalt me. Ik had nog liever een paar horizontale lijnen gehad voor windage onderin de reticle, maar je hebt maar liefst 20 mil holdover onderin.

Conclusie

Nog niet gemonteerd, dus world vervolgd, maar ik wordt hier wel warm van! Voor deze prijs een dergelijk heldere kijker die de box test met glans doorstaat, FFP, en ook nog eens on target blijft bij inzoomen en parallax verstelling, dat vind ik wel bijzonder. De reticle is voldoende dun bij hoogste vergroting en werkt heel fijn!

Ook heel fijn dat we hem in Europa kunnen bestellen vanuit Duitsland, en geen douane perikelen hebben met Aliexpress, en bovendien lokaal aanspraak kunnen maken op garantie.

Tja, dus nu is het wachten op mijn FX Dreamline tac compact met carbon bottle en power plenum... Lijkt nog niet te bestellen, want hoewel ik al reviews heb gezien op YouTube wist Krale nog van niks!

Feinwerkbau 300S .177

#6 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 26 juli 2020 - 18:55

Deze week mijn paragon 5-25x56 gen2 onder garantie ontvangen na defect vorig model.
De kijker en het glas bevallen mij ook super.
Opscheppen is enkel leuk als men honger heeft
The only difference between a man and a boy is the size of his toy

#7 Gebruiker is offline   emiel77 Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-augustus 12

Gepost 26 juli 2020 - 19:17

Bekijk Post Dozo, op 26 juli 2020 - 18:01, zei:

Hij is binnen :)

Ga geen foto's plaatsen, de officiële zijn véél mooier, en moet nog wat nieuwe mounts kopen want geen enkele van mijn buksen heeft picatinny. De bijgeleverde mounts lijken overigens van goede kwaliteit, en ik had waarschijnlijk ook kunnen vragen om 12mm, maar mijn volgende buks heeft picatinny. Transactie was snel, pakje kwam binnen met DHL (kosteloos), was goed verpakt. Ga geen "unboxing" verhaal doen ook, maar slechts mijn eigen ervaring.

Algemeen

Hij is wat groter dan ik verwachtte, maar gezien de 16x vergroting zeker nog compact te noemen.

Algemeen: de bouwkwaliteit is prima. Ziet, en voelt kwalitatief goed gebouwd.

De flip-up cover aan de oculair kant past niet echt lekker als je de ring op neutraal afstelt (er zit een markering op de ring voor de neutraal-stand die accuraat is). Denk dat ik ze ga vervangen met een bikini model.

De honeycomb zit reeds geïnstalleerd op het objectief. Als je daar nooit mee gewerkt hebt: wees voorzichtig want ze beschadigen snel, de lamellen zijn zeer dun. Mijn exemplaar had een kleine beschadiging al bij ontvangst. Hoewel je dat niet ziet vermindert het in theorie de scherpte en lichtopbrengst. Denk echter niet dat ik hem echt nodig heb.

Optiek

Wat kan ik zeggen... ik heb een Leapers compact 4-12 op mijn Marauder en een Hawke Vantage 2-7 op mijn Hammerli CO2 carbine, dus ik ben al niet veel gewend om dagelijks mee te schieten. Ik kan wel gerust zeggen dat deze kijker met kop en schouders boven de Leapers uitsteekt qua scherpte en helderheid, bij een vergelijkbare prijs. Toegegeven, geen verlicht reticle met 32 kleuren (..) maar dat heb ik ooit nog nooit gebruikt.

De eye relief is prima!! Beter dan mijn Leapers of Hawke zelfs terwijl die een 2-7 is.

Turrets

Eindelijk! Mildot reticle én turrets. Nooit begrepen waarom er kijkers zijn met mildot reticle en moa turrets. Heel handig, vóór de turrets (en niet alleen bovenop) staat met een pijltje "up" en "r" aangegeven. 1/10 mil per klik en deze zijn prima voelbaar en precies. Unlocken door de knop omhoog te trekken.

Parallax verstelling

Het instelbereik van de side-focus begint al vanaf een paar meter, en er is weinig geen (althans nog niet door mij waarneembaar) afwijking op doel bij inzoomen.

Zoom instelring

De zoomring loopt een beetje aan lijkt het, maar hij is soepel en alleen als je heel snel draait hoor je het. Geen speling en goed instelbaar.

Reticle

Dit is mijn eerste (eigen) first focal plane kijker. Bij 4x is de reticle zeer dun en klein, maar bij voldoende licht nog prima te zien. Voor mij is het draadkruis goed bruikbaar vanaf 6x vergroting. Het is een trade-off: wil je bij maximale vergroting nog steeds een dun kruis hebben dan ontkom je er niet aan dat het wel erg klein en dun wordt bij minimale vergroting. Wat mij betreft hebben ze een goede balans hierin gevonden.

De indeling van de reticle bevalt me. Ik had nog liever een paar horizontale lijnen gehad voor windage onderin de reticle, maar je hebt maar liefst 20 mil holdover onderin.

Conclusie

Nog niet gemonteerd, dus world vervolgd, maar ik wordt hier wel warm van! Voor deze prijs een dergelijk heldere kijker die de box test met glans doorstaat, FFP, en ook nog eens on target blijft bij inzoomen en parallax verstelling, dat vind ik wel bijzonder. De reticle is voldoende dun bij hoogste vergroting en werkt heel fijn!

Ook heel fijn dat we hem in Europa kunnen bestellen vanuit Duitsland, en geen douane perikelen hebben met Aliexpress, en bovendien lokaal aanspraak kunnen maken op garantie.

Tja, dus nu is het wachten op mijn FX Dreamline tac compact met carbon bottle en power plenum... Lijkt nog niet te bestellen, want hoewel ik al reviews heb gezien op YouTube wist Krale nog van niks!

Heb je eventueel een linkje waar je hem besteld hebt

#8 Gebruiker is offline   Dozo Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 26 juli 2020 - 19:39

staat in de subtitel: "Vector Optics Scff-22 Veyron 4-16X44 besteld bij https://vectoroptics.de"

p.s. niet nodig om de hele post te quoten... gebruik de antwoord toets onder het topic ipv onder de post. Als je quote, quote dan alleen het relevante gedeelte.

Deze post is bewerkt door Dozo: 26 juli 2020 - 19:41

Feinwerkbau 300S .177

#9 Gebruiker is offline   Dozo Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 26 juli 2020 - 19:45

Bekijk Post Gillst, op 26 juli 2020 - 19:55, zei:

Deze week mijn paragon 5-25x56 gen2 onder garantie ontvangen na defect vorig model.

Wat ging er kapot? Heb je hem uit China, Duitsland of Nederland? Benieuwd hoe de garantieafhandeling is gegaan.

Feinwerkbau 300S .177

#10 Gebruiker is offline   scherpschutter169 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-mei 15

Gepost 28 juli 2020 - 05:54

Ik heb er ook 7 op voorraad kunt ze allemaal bekijken
Bizarre goede kijkers

#11 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• Scherpschutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 28 juli 2020 - 13:39

Bekijk Post Dozo, op 26 juli 2020 - 20:45, zei:

Wat ging er kapot? Heb je hem uit China, Duitsland of Nederland? Benieuwd hoe de garantieafhandeling is gegaan.

Er zat een onderdeel los tussen 2 lenzen in de buis waardoor deze vettig en beschadigd werden. Na een paar foto's door te mailen naar china kreeg ik de gen 2 aangeboden via aliexpres. Ik moest deze kijker dan online kopen en net voor de betaling mijn ordernummer doorgeven naar vector in china, op hun beurt hebben ze de prijs aangepast en kon ik mijn order afwerken. Zeer tevreden over hun service na verkoop
Opscheppen is enkel leuk als men honger heeft
The only difference between a man and a boy is the size of his toy

#12 Gebruiker is offline   Dozo Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 29 juli 2020 - 20:14

Bekijk Post Gillst, op 28 juli 2020 - 14:39, zei:

Zeer tevreden over hun service na verkoop

Dat is fijn om te horen! kan niet wachten om hem uit te proberen... maar moet wachten op de nieuwe FX compact...

Feinwerkbau 300S .177

#13 Gebruiker is offline   tukko Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 27-augustus 19

Gepost 29 juli 2020 - 21:04

Ik heb de Vector Optics SCFF-21 Veyron 3-12x44 ffp gemonteerd. Is een fijne scope en nog iets compacter. Prijs is iets lager. €248 om precies te zijn. Staat heel mooi op de compact.

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

#14 Gebruiker is offline   Dozo Icoon

• Schutter lange afstand
  • Pip Pip Pip

Gepost 01 augustus 2020 - 18:52

ja, de 4-16 is beduidend langer, maar nog steeds redelijk compact.

Feinwerkbau 300S .177

#15 Gebruiker is offline   PeterLGU Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 30-december 18

Gepost 03 augustus 2020 - 07:56

Bekijk Post tukko, op 29 juli 2020 - 22:04, zei:

Ik heb de Vector Optics SCFF-21 Veyron 3-12x44 ffp gemonteerd. Is een fijne scope en nog iets compacter. Prijs is iets lager. €248 om precies te zijn. Staat heel mooi op de compact.

Ik was ook op zoek naar deze kijker.
Hier even wat info over mijn speurwerk:
Heb hem gevonden bij Edgun.de en unit13shop.eu beiden voor 219.- en centen.
Ik heb het vermoeden dat het hier om grijze import gaat. Omdat ik aanspraak wil kunnen maken op de fabriekgarantie heb ik hem aangevraagd bij vectoroptics.de. De kijker staat niet op hun website, echter kunnen hem wel leveren. Prijs 249.- met nog bijkomende verzendkosten. Bij navraag of deze prijs correct is , gezien de prijzen bij de genoemde alternatieve leveranciers, werd dit bevestigd. Men verwonderd zich hoe zij de kijker kunnen leveren voor de prijs.
Overigens wacht ik even met een definitieve keuze tot de Optisan CP Compact (https://www.opticswarehouse.co.uk/optisan-cp-compact-10x32-sfp-mil-non-illuminated-mh10-rifle-scope) beschikbaar komt. Deze zou eind maart komen, maar wordt nu, kennelijk door Corona perikelen, eind juli verwacht. Komt in 10x32 vaste vergroting en 3-12x32 variabele vergroting (SFP).
There is no such thing as a free lunch

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers