Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Probleem Walther Rm8

#1 Gebruiker is offline   frwings Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 20-juni 12

Gepost 02 september 2020 - 20:44

Sinds vorige week blijft de Walther RM8 niet meer opgespannen als je de bolt naar achteren trekt. Maw normaal gezien span je de bolt op, hij blijft openstaan, sluit hem terug en je schiet. Maar nu dus niet, hij gaat automatisch naar voren. De trekker 'klikt' wel maar er wordt geen druk vrijgegeven.
Iemand enig idee wat er kan schelen? Of een RM8 eigenaar met eenzelfde probleem?
Greetz
Frank

#2 Gebruiker is offline   emiel77 Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 30-augustus 12

Gepost 02 september 2020 - 21:07

trekker versteld??

#3 Gebruiker is offline   frwings Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 20-juni 12

Gepost 03 september 2020 - 15:51

Bekijk Post emiel77, op 02 september 2020 - 21:07, zei:

trekker versteld??

Nee. Die suggestie had ik ook al op het net gevonden. Als ik het goed begrijp is er enkel de schroef voor de trekker die je kan aan- of losschroeven. Dat heb ik al getest met het zelfde resultaat.
Maar alvast bedankt voor de reactie. Ik zal hem eens bij een reparateur als ik eentje. Iemand suggesties voor omgeving Brussel?

Frank

#4 Gebruiker is offline   DiJo Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 06-september 20

Gepost 16 september 2020 - 17:04

Bekijk Post frwings, op 02 september 2020 - 21:44, zei:

Sinds vorige week blijft de Walther RM8 niet meer opgespannen als je de bolt naar achteren trekt. Maw normaal gezien span je de bolt op, hij blijft openstaan, sluit hem terug en je schiet. Maar nu dus niet, hij gaat automatisch naar voren. De trekker 'klikt' wel maar er wordt geen druk vrijgegeven.
Iemand enig idee wat er kan schelen? Of een RM8 eigenaar met eenzelfde probleem?
Greetz
Frank

Of is het haanveer oftewel slagveer versleten en/ of is kapot ..Maar het kan zijn dat clipje of tandje die haan gespannen houd, versleten is ofzo ...
Met andere woorden ..... wil ik zeggen of gaat om kapotte veer op trigger-hendel en/ of is het tandje op trigger-hendel totaal versleten .. ??
Geposte afbeelding

Deze post is bewerkt door DiJo: 16 september 2020 - 17:35

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers