Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Is Het Zoiets Wel Te Doen ?

#1 Gebruiker is offline   DiJo Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 06-september 20

Gepost 15 september 2020 - 12:45

Zit ik met aantal vrienden en discuteren wij ieder over eigen buks ieder ook wat over min en goede plus puntjes over eigen heeft wat te zeggen ..
Zoals hier al bekend is zelf heb die nieuwe Gamo G Magnum 1250 Whisper IGT Mach1, en ben enorm tevreden met die monstertje dat ik dus geen andere ( voorlopig ! ) buks wil ..etc.
MAAR ........het is wel een enkel kleine en microkleine puntje die ik soms denk het kon toch anders, en dat is dus die aanwezige vast geïntegreerde dempertje .
Die geeft vele voordelen ( qua geluid ! ) maar natuurlijk ook nog meer nadelen en die mijzelf ook zoals mijn vriende' dat ook vinden, het eist namelijk veel tijd bij buks in te richten en je kan niet optische richtkijker laser-hulp middel om in te richten daardoor te gebruiken .
Nu eindelijk wil ik hier community vragen ( slechts TER INFO ! ) of is het zoiets aanpasbaar ? en/ of is het wel mogelijk die dempertje er af mogelijk halen, en op loop gewoon normale standaard korrel aan te monteren ??
Geposte afbeelding

#2 Gebruiker is offline   Jacob3782 Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 16-september 18

Gepost 15 september 2020 - 16:57

Je kan de demper er afzagenGeposte afbeelding maar dat zal het evenwicht van de buks niet tengoede komen.

#3 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 15 september 2020 - 17:13

zodra je de demper eraf haalt en een korrel op de loop monteert word de richtlijn veel korter en daardoor onzuiverder!

#4 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 15 september 2020 - 17:18

Gewoon dat laser lampje weg gooien en gewoon zo je kijker afstellen.

Soms wordt er veel te moeilijk over na gedacht.

#5 Gebruiker is offline   DiJo Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip

Gepost 15 september 2020 - 17:45

Dank je wel jongens op reacties;

Na ja ...helaas zoals ik dacht dus ...Het is nie anders dan toch een ander buks zonder demper bijkopen, en deze word slechts een tuin-buks Geposte afbeelding
En toch ben zeker dat ik wel binnenkort wat i.v.m. bepaalden adapter ofzo uitvinden zal, zodat ik die ook binnen in deze demper diameter loopje vast kan bevestigen en toch laser gebruiken .Het is zeer sterke buks van 380 M/S of 45 joule, en wel geschikt is voor op behoorlijke afstand te gebruiken, min punt is alleen maar dus die probleempje met inrichten die lang duurt ..
Geposte afbeelding

#6 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 15 september 2020 - 19:02

Bekijk Post DiJo, op 15 september 2020 - 18:45, zei:

Dank je wel jongens op reacties;

Na ja ...helaas zoals ik dacht dus ...Het is nie anders dan toch een ander buks zonder demper bijkopen, en deze word slechts een tuin-buks Geposte afbeelding
En toch ben zeker dat ik wel binnenkort wat i.v.m. bepaalden adapter ofzo uitvinden zal, zodat ik die ook binnen in deze demper diameter loopje vast kan bevestigen en toch laser gebruiken .Het is zeer sterke buks van 380 M/S of 45 joule, en wel geschikt is voor op behoorlijke afstand te gebruiken, min punt is alleen maar dus die probleempje met inrichten die lang duurt ..

Het inrichten moet met een 5 tal schoten lukken volgens mij. Heb vroeger ook nog gasram buksen van gamo met vaste demper gehad. Ik zorgde voor een goede stevige ondersteuning van de buks en deed de aanwezige turret doppen los van de kijker.
Eenmaal de buks vast lag ( niet klemmen, buks moet kunnen bewegen tijdens het schot)
Dan een schot op de kaart schieten met het richtkruis op een bepaald punt, na het schot de buks niet meer verplaatsen en enkel de kijker verstellen tot deze het richtkruis op uw inslag hebt. Bij een volgend schot moet je al veel dichter bij je mikpunt uitkomen. En dit herhalen tot je tevreden bent en een pellet gevonden hebt met de minste spreiding.
Succes
Opscheppen is enkel leuk als men honger heeft
The only difference between a man and a boy is the size of his toy

#7 Gebruiker is offline   old brumax Icoon

• Schutter 1e klas
  • Lid geworden: 25-november 07

Gepost 15 september 2020 - 19:13

Het lijkt allemaal mooi met een lazer maar de meesten vergeten dat de pellet niet recht door gaat als hij de loop heeft verlaten , dit in tegenstelling tot een lazer die nog naar de maan schijnt als hij sterk genoeg is en dan ook nog zonder afwijking, daarom is het onmogelijk om via een lazer een kijker af te stellen.

#8 Gebruiker is offline   DiJo Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip

Gepost 15 september 2020 - 19:26

Bekijk Post old brumax, op 15 september 2020 - 20:13, zei:

Het lijkt allemaal mooi met een lazer maar de meesten vergeten dat de pellet niet recht door gaat als hij de loop heeft verlaten , dit in tegenstelling tot een lazer die nog naar de maan schijnt als hij sterk genoeg is en dan ook nog zonder afwijking, daarom is het onmogelijk om via een lazer een kijker af te stellen.

Natuurlijk is het dat mogelijk maar het eist tijd en tijdens bepaalden wedstrijdjes ( het gaat om dat je binnen bepaalde tijd verschillenden doelen op andere afstanden treffen moet ) op verschillenden afstanden is het zeer ongunstig dat ..Slechts kwestie van de tijd is, en ik zal een adapter wel zelf maken voor die aparte diameter in demper en volgens mij met laser gaat dat vlotter ....maar uh ben zooo druk met mijn keuken en badkamer om te bouwen en herbouwen ..

Deze post is bewerkt door DiJo: 15 september 2020 - 19:35

Geposte afbeelding

#9 Gebruiker is offline   Hans84 Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 12-augustus 09

Gepost 15 september 2020 - 19:49

Bekijk Post DiJo, op 15 september 2020 - 19:26, zei:

Natuurlijk is het dat mogelijk maar het eist tijd en tijdens bepaalden wedstrijdjes ( het gaat om dat je binnen bepaalde tijd verschillenden doelen op andere afstanden treffen moet ) op verschillenden afstanden is het zeer ongunstig dat ..Slechts kwestie van de tijd is, en ik zal een adapter wel zelf maken voor die aparte diameter in demper en volgens mij met laser gaat dat vlotter ....maar uh ben zooo druk met mijn keuken en badkamer om te bouwen en herbouwen ..

Leuk geprobeerd zo’n lazer..
maar zoals old Brumax al zei.. een lazer is een rechte straal. En een kogelbaan niet!!
Schiet hem in zoals hier eerder aangedragen.. en zorg dat je een mildot kijker hebt.
Dan kan je daarmee de afstanden bepalen.
-daystate huntsman classic .25 met een tasco euroclass 6x40
-cz200s .177 met een Hawke vantage 2-7x32
-pp700sa .177 en .22 met een Aimpoint
-gamo deltafox .177 voor de Boys
-opknap projectje relum .177

#10 Gebruiker is offline   DiJo Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip

Gepost 15 september 2020 - 21:17

Bekijk Post Hans84, op 15 september 2020 - 20:49, zei:

Leuk geprobeerd zo'n lazer..
maar zoals old Brumax al zei.. een lazer is een rechte straal. En een kogelbaan niet!!
Schiet hem in zoals hier eerder aangedragen.. en zorg dat je een mildot kijker hebt.
Dan kan je daarmee de afstanden bepalen.

Hmmm ja oké oké da's ook waar, mil dot-kijker is het ook zeer goede idee zoals ik onlangs in een ander topic al gezegd had ..Maar heb nog niet rond uitgebreid gekeken welk zal ik e.v. kunnen kiezen, ik wil namelijk eentje voor luchtbuks dat geschikt is en tegelijk ook dat knopen je direct draaien kan zonder dat je kapjes er af moet ...etc. Is het zoiets voor luchtbuks dat geschikt is, ergens ook te vinden ??
*P.S. Natuurlijk moet niet overdreven duur te zijn !

Deze post is bewerkt door DiJo: 15 september 2020 - 21:24

Geposte afbeelding

#11 Gebruiker is offline   Gillst Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 28-augustus 18

Gepost 15 september 2020 - 21:39

In de te koop sectie staan al een paar mooie te koop
Opscheppen is enkel leuk als men honger heeft
The only difference between a man and a boy is the size of his toy

#12 Gebruiker is offline   DiJo Icoon

• Geweerschutter
  • Pip Pip

Gepost 15 september 2020 - 21:57

Bekijk Post Gillst, op 15 september 2020 - 22:39, zei:

In de te koop sectie staan al een paar mooie te koop

Bedoel je met die eigenschap voor luchtbuks geschikt is en ook nog direct draaien ? zoals ik omgeschreven al heb ?Geposte afbeelding geef je me a.u.b. link naar ene ..
Geposte afbeelding

#13 Gebruiker is offline   jpr Icoon

• Schutter 2e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 15-juni 13

Gepost 15 september 2020 - 22:26

Bijvoorbeeld
Uiteraard keus genoeg
Luchtbuks bestendig zoeken Dan naar gewenste vergroting

Een link naar Discovery

Kijk even op YouTube naar discovery (kijkers) Hier worden ze mishandeld
Zijn ook gewoon in Nederland te koop

Andere merken uiteraard ook mogelijk hoewel deze niet de mishandeling van de kijkers laten zien

Succes met je keuze

#14 Gebruiker is offline   hrscharft Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 12-oktober 16

Gepost 16 september 2020 - 01:15

Bekijk Post jpr, op 15 september 2020 - 22:26, zei:

Bijvoorbeeld
Uiteraard keus genoeg
Luchtbuks bestendig zoeken Dan naar gewenste vergroting

Een link naar Discovery

Kijk even op YouTube naar discovery (kijkers) Hier worden ze mishandeld
Zijn ook gewoon in Nederland te koop

Andere merken uiteraard ook mogelijk hoewel deze niet de mishandeling van de kijkers laten zien

Succes met je keuze

Staan twee nieuwe discovery HD kijkertjes in de te koop sectie hier op het forum, Hele mooie kijkertjes voor niet te veel geld.
Nu voor wat betreft het afstellen van je kijker.... plak een a4 op pak em beet 25 meter vanaf je buks, zet je buks stevig in een houder of op een paar zandzakken.... jaag een pellet door die a4 heen en draai vervolgens je richtkruis naar waar die pellet terecht gekomen is.
Hierna kun je nog een paar pellets er achteraan schieten om te kijken of het een beetje klopt en zonodig nog bijstellen. Als je hiermee klaar bent steek dan die laser maar eens in je loop en zul je zien dat die rode stip toch echt een stuk hoger zal zitten als waar je richtkruis van de kijker zit en waar de pellets terecht komen.

#15 Gebruiker is offline   Aartmans Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 20-april 12

Gepost 16 september 2020 - 02:22

Bekijk Post DiJo, op 15 september 2020 - 20:26, zei:

Natuurlijk is het dat mogelijk maar het eist tijd en tijdens bepaalden wedstrijdjes ( het gaat om dat je binnen bepaalde tijd verschillenden doelen op andere afstanden treffen moet ) op verschillenden afstanden is het zeer ongunstig dat ..Slechts kwestie van de tijd is, en ik zal een adapter wel zelf maken voor die aparte diameter in demper en volgens mij met laser gaat dat vlotter ....

Ik krijg een beetje het gevoel dat je aan dat laser verhaal vast blijf houden, of heb ik het mis? (en dat mag je natuurlijk blijven doen) Maar er zijn een aantal mensen die vertellen hoe het werkt, en die draaien al best een poosje mee in de schietsport.
In beheer:
Diana mod 24 (4,5mm)
Hammerli AR-20 FT .177 (4,5mm)
BSA Lonestar .25 (6,35mm)
Artemis cp1-m .22 (5,5mm)
Weihrauch HW97k (4,5mm)
Haenel 310-9 (4,4mm)
The Gat (4,5mm)

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2