Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Gamo Pellets Pellets waar ik graag me schiet

#1 Gebruiker is offline   Champion 99 Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 28-oktober 20

Gepost 29 oktober 2020 - 12:07

In verband met teveel tijd maar eens een plaatje geschoten van de pellets waar ik mee graag mee schiet.

Bijgesloten Plaatje
Met vriendelijke groet,

Marco
(Daisy Champion 99)

-Baikal MP514 met Nostar Red Dot (2019)
-Crosman Repeatair 1077 met 4x32 CenterPoint scope en Hogan geluidsdemper (2020)
-Crosman TR77 NPS met 3-9x40 Gamo scope (2019)
-Crosman Cowboy 350 (2020)
-Artemis CP2 met Hawke 30 mm Vantage Red Dot (2020)
-Umarex UX Morph met Hawke 30 mm Vantage Red Dot (2020)
-Norconia QB78 Tactical met 3-9x40 Walther scope en Hatsan geluidsdemper (2020)
-Webley Tempest (1986)
-Record model 1 (1981)
-Daisy 99 Champion (1981)

#2 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 29 oktober 2020 - 19:33

Hoewel de kwaliteit van Gamo pellets zeker vooruit is gegaan de laatste tijd, kan het altijd nog beter :)

Probeer voor je platkopje eens RWS basics pellets en voor je krachtigere buksen JSB Exact pellets.

Misschien zijn die niet cool als je expanderendelethalpbaarmorenrodetipjes pellets, maar schieten vast en zeker wel wat zuiverder...

#3 Gebruiker is offline   Sunnyboy Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 12-oktober 11

Gepost 30 oktober 2020 - 23:24

Die Lethal heb ik ook eens gekocht voor te proberen en ze slopen heel aardig.
Die Pba Armor echter nog heel veel beter, mijn nieuwe plink favoriet..
Gamo zijn sowieso prima plinkloodjes, cheapo prijs voor een redelijke kwaliteit...
T.P.LoodUnlimited
Über plinkert en buksklusser én mede organisator van het mooiste luchtevenement van Holland:

de Open Luchtschietsport Dag

www.facebook.com/Open-Luchtschietsport-Dag-141564129769004/

As I have grown older, I have learned that pleasing everyone is impossible...but pissing everyone off is a piece off cake!

Hij die zich geen enkele illusie maakt noch verwachtingen koestert, kan veel bereiken!

#4 Gebruiker is offline   Stoney Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 14-december 13

Gepost 01 november 2020 - 11:22

Voor het plinken en slopen zijn ze prima, voor een wedstrijd vind ik ze niet geschikt
Weihrauch HW77k - 4,5 (HFT)
Weihrauch HW97K - 4,5 (HFT)
Weihrauch HW97K - 5,0
Diana 56Th - 5,5
Norconia QB78 Deluxe - 4,5
NHFT schietgenoot

#5 Gebruiker is offline   ALAIN PROVIST Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 18-mei 19

Gepost 01 november 2020 - 11:50

uit ervaring heb ik vastgesteld dat de Gamo pellets die je in Spanje of Portugal koop van veel betere kwaliteit zijn dan die die je in Nederland of Duitsland koopt , volgens mij worden die niet in de zelfde fabriek gemaakt , ik heb goede resultaten met PRO HUNTER en MATCH in 5,50 mm met Walther LGU en AIR arms TX 200 op 25 meter, zeker even goed als JSB exact
en H&N ft trophy

#6 Gebruiker is offline   Trefpunt Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 01-januari 20

Gepost 01 november 2020 - 12:20

Mijn Walther LG400 Carbon behaalt, na veel testen met diverse pellets, de beste resultaten op de 10 meter met de RWS R10 Match 4,5 mm. 0,53 gr. Maar ook de eigen Walther pellets en de Kralen pellets voldoen goed.

#7 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 01 november 2020 - 14:37

Bekijk Post ALAIN PROVIST, op 01 november 2020 - 12:50, zei:

uit ervaring heb ik vastgesteld dat de Gamo pellets die je in Spanje of Portugal koop van veel betere kwaliteit zijn dan die die je in Nederland of Duitsland koopt , volgens mij worden die niet in de zelfde fabriek gemaakt , ik heb goede resultaten met PRO HUNTER en MATCH in 5,50 mm met Walther LGU en AIR arms TX 200 op 25 meter, zeker even goed als JSB exact
en H&N ft trophy

Wellicht komen beide uit dezelfde fabriek, maar gaan de afdankertjes de export in ;)

Ik had laatst een Gamo pistool gekocht en daar zat een blikje Gamo Match pellets bij. Zeker geen match kwaliteit :D, toch best wel redelijke pellets. In ieder geval lijkt het dat de tolerantie van de kopmaten uit hetzelfde blikje dicht tegen elkaar aan zitten. Ik heb wel eens Gamo pellets gehad, waarbij er pellets uit hetzelfde blikje kwamen die of bijna door de loop vielen of die je er zowat in moest persen

De resultaten tot 10 meter zijn best wel goed met de huidige Gamo Match pellets.

#8 Gebruiker is offline   ALAIN PROVIST Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 18-mei 19

Gepost 01 november 2020 - 20:15

en H&N ft trophy

#9 Gebruiker is offline   Mike007nl Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Lid geworden: 15-november 20

Gepost 21 november 2020 - 13:19

Zoals al eerder aangegeven, vind ook ik de kwaliteit van Gamo niet geweldig en is vooral de consistentie in kwaliteit van de pellets niet altijd even goed. Gezien het type pellets wat je gebruikt is de H&N baracuda hunter of de hornet misschien iets voor je. Je zal bij het bekijken van de H&N pellets het kwaliteitsverschil zien in vergelijk tot de gamo.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers