Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Nobless demper

#1 Gebruiker is offline   catweazle Icoon

• Schutter lange afstand+
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 31-oktober 14

Gepost 18 november 2020 - 13:16

Beste Schutters
even een vraagje??iemand een idee welke demper ik moet gebruiken voor deze buks minder luid te maken Jkhann Nobless in 6.35mm de demper mee geleverd op geweer stond misschien iets scheef??houden we in het midden ,,maar we kwamen tot de ontdekking dat de pellet bij het verlaten van de demper deze raakte..demper uitgeboord en probleem was opgelost..Nu voor in de tuin vind ik dat deze stiller kan is dit mogelijk of is het een vergezocht iets...ik hoor het hier wel..
mvg Catweazle :) :) :) :) :)

#2 Gebruiker is offline   DannyB. Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 23-februari 14

Gepost 18 november 2020 - 14:05

Hangt er een beetje vanaf hoeveel "herrie" je nu hebt , en wat je onder "herrie" verstaat.

De magische "mouse fart" heb ik nog niet gehoord bij een beetje vrolijke 6.35.
Maar over het algemeen kan het wel een stukje stiller dan met meegeleverde of "uit de winkel" dempers.

#3 Gebruiker is offline   catweazle Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 18 november 2020 - 20:14

Bekijk Post DannyB., op 18 november 2020 - 14:05, zei:

Hangt er een beetje vanaf hoeveel "herrie" je nu hebt , en wat je onder "herrie" verstaat.

De magische "mouse fart" heb ik nog niet gehoord bij een beetje vrolijke 6.35.
Maar over het algemeen kan het wel een stukje stiller dan met meegeleverde of "uit de winkel" dempers.

enige suggestie om deze toch buur vriendelijk te krijgen met zo weinig mogelijk geluid te maken????bedankt voor enig advies..
catweazle

#4 Gebruiker is online   Matthijs Icoon

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 01-februari 05

Gepost 18 november 2020 - 20:42

Ik heb wel geen “Jkhann Nobless .25” maar wel een Theoben MKII .25 á 70 Joule en ik ben erg gesteld op mijn Hogan Decimeater !

De Hogan Decimeater is van origine een .22 demper maar staan op veel .25 geweren, en zolang je 1/2 UNF correct op de hartlijn van de loop zit zal de pellet niets raken en ongestoord zijn vlucht vervolgen, mijn 1/2 UNF draad op de loop is niet origineel maar zeer vakkundig uitgeklokt op de hartlijn van de loop en schiet grote afstand zonder vreemde afwijkingen.

Ik heb ook een originele .25 HW demper en die is volgens mijn gehoor net zo stil en zuiver .... toch draai ik er altijd de Hogan Decimeater op :D

Mvg, Matthijs
Favoriet: Theoben, Edgun, Steyr, Morini, Beaumont
www.theoben.nl

NIET tussen de [quote] & [\quote] codes in typen A.U.B. ! ! !

Foto plaats probleem lees Hoe Afbeelding Plaatsen

Foto plaatsen, het drie stappen plan
Foto verklein naar 1 of 2Mb !
Browser gebruik SAFARI of GOOGLE CHROME !
Vergeet niet op “VOEG DIT BESTAND TOE” knop te klikken !

#5 Gebruiker is offline   Leg☆las Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 02-oktober 12

Gepost 18 november 2020 - 20:47

Hogan Decimeter is inderdaad een prijs/qualiteit goeie demper.
Je kan ook wat extra vilt in de tube schuiven, m'n ervaring is dat dit redelijk wat helpt.

groeten,

Legolas

PS: demper was toch volledig tegen vlak van loop geschroefd hé ? want het is niet normaal dat je op je eigen demper schiet, heb dit ook al tegen gekomen, maar toen was dit duidelijk mijn eigen fout...

#6 Gebruiker is offline   catweazle Icoon

• Pip Pip Pip Pip

Gepost 20 november 2020 - 19:28

Bekijk Post Leg☆las, op 18 november 2020 - 20:47, zei:

Hogan Decimeter is inderdaad een prijs/qualiteit goeie demper.
Je kan ook wat extra vilt in de tube schuiven, m'n ervaring is dat dit redelijk wat helpt.

groeten,

Legolas

PS: demper was toch volledig tegen vlak van loop geschroefd hé ? want het is niet normaal dat je op je eigen demper schiet, heb dit ook al tegen gekomen, maar toen was dit duidelijk mijn eigen fout...

Legolas

ik zie hier op het net dat deze demper word aanbevolen voor drie kalibers 177.20.22 maar de 6.35 word hier niet vermeld,,heb hier een demper van Lr gehaald deze was toch verkocht,en heb deze eens geprobeerd..ik denk dat het geweer zelf is dat het kabaal maakt daar het meer een zwang geluid is dat ik hoor???hamerveer of dergelijke..de demper(lr) heb ik gedemonteerd en hier ziet een lang spiraal in,,moet hier nog vilt tussen?? de demper origineel (op buks)is enkel de buitenkant met een soort van korte trechter in???hier vilt bij steken??hoe.. daar het gedeeltelijk een holle buis is....zonder iets???
catweazle

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers