De Swarm versie, dus de 10 schots is nog wel op voorraad. Had op de facebook site van Gamo Outdoor USA snapshot gezien van de Bonecollector Hunter Gen 2 maar verder nergens nog info erover. Óf hij komt, wanneer en of deze ook hier geleverd gaat worden. Ook de Swarm Bonecollector (Gen1) staat al niet meer op de Gamo websites dus ik dacht; kan wel wachten op nieuws van de Gen 2 maar straks is er niks meer te koop. Dús deze gekocht. Mocht tzt de Gen 2 uitkomen, met mooier gestroomlijnd magazijn, dan zien we dat dan wel weer.
Wat zit erop/eraan:
- Gamo 10 schots systeem
- IGT
- RRR; recoil reducing rail (bestaat uit 2 delen zie fotos straks)
- SWA ; Shock Wave Absorber; die irritante blokjes in de kolfplaat die altijd zoekraken

- Whisper: loopshroud met geintegreerd dempingssysteem en mondingsrem. Tja stil zijn ze nooit dus of het wat doet??
- SAT; Smooth Action Trigger
De Hunter is volgens mij .22 only. Ik heb het vermoeden dat ze ook de magazijnen kleurgecodeerd hebben (rood en blauw, rood voor .22 en blauw voor 4.5) maar ben niet zeker.
Buks zou 24J moeten doen en weegt een vlieggewicht van 2.9 kg

Buks komt in mooie doos met opdruk, een 4x32 Gamo scope en mount, uitgebreide boekjes en 1 magazijn.

Typisch is het groene 'elastiek'om de kolfplaat. Waarom, waaaaaaaaaaaaaarom nou weer gróen of all colors??? Maar heb horen waaien dat ook daar codering in zou zitten. De 1 beweerd dat het met kaliber te maken heeft (groen= 5.5mm, rood = 4.5) de ander beweerd dat het met gebruik te maken heeft (groen=hunting, rood=plinking). Hoe dan ook, is het mooi? Nee.

Eerste wat opvalt als je de buks beetpakt is het belachelijk lage gewicht. En dat is nog met een houten kolf en magazijnsysteem.

Verder is de LOP lang (afstand pistolgrip trekker). Pas na opnemen 1e stage zit mijn vinger goed op de trekker.
Buks is verder heel netjes afgewerkt. Gamo en leuk Bonecollector logotje in de kolf, ziet er goed en netjes uit. Loopvergrendeling heeft vering af fabriek as usual bij alle Gamo kniklopen ex de Socom Extremes. Magazijnbehuizing is kunststof. En je kunt de bovenkant iets heen en weer bewegen. Maar de topbehuizing zit zo te zien maar aan 1 kant vast dus dat zal wel zo horen.
Shroud is kunststof itt de Extremes. En loopt door tot zijkant breech. Dat is jammer.
Verder valt er voorlopig denk ik weinig te posten. Schieten kan de eerste weken, misschien wel maanden, natuurlijk niet door de lockdown.

Deze post is bewerkt door yana: 24 december 2020 - 09:02