Forums | Gebruikers | Kalender | Portaal | Converter | Links | Downloads |
Welke Raden Jullie Aan?
Gepost 29 december 2020 - 16:59
Als beginner twijfel ik tussen de aanschaf van één van de volgende buksen:
Diana 240 classic
Diana 21
Diana 21FBB
Umarex Perfecta mod 45
Wat zijn jullie ervaringen en welke zouden jullie mij aanraden?
Gebruik voor afstand 7,5 meter (vnl garage) tot ca 20 meter (af en toe tuin) om te plinken (klapdoeltjes) en kaartjes.
Groet, Frank
Gepost 29 december 2020 - 19:18
Houd je van hout, dan ga je voor de 240 Classic. De andere twee komen met een kunststof kolf en zijn daardoor wat minder kwetsbaar. Tis maar net wat je belangrijk vindt.
Zelf heb ik de Diana 21, een héérlijke buks ! Ik heb thuis al veel buksen zien komen en gaan, maar de 21 is altijd gebleven.
Nu is het wel zo dat de 21's in China worden gemaakt (wel onder toezicht van Diana's kwaliteitscontrole heb ik begrepen) en de 240 komt volgens mij nog wel uit Duitsland. Als je een Duitser wilt, dan zou ik er eentje tweedehands vragen hier op het forum. Voor rond de €100 heb er vaak al eentje.
De Diana's zijn zeker kwalitatief beter dan de Perfecta.
Gepost 29 december 2020 - 21:53
Die 21 heeft ook mijn voorkeur en zo groot zal het verschil toch niet zijn of in DE dan wel in China geproduceerd (ik zal het niet merken waarschijnlijk). Bovendien zal Diana haar goede naam niet te grabbel willen gooien, door slechte kwaliteit in China te laten produceren, neem ik aan..

Gepost 29 december 2020 - 23:03
MacFrank, op 29 december 2020 - 22:53, zei:

Mwah... er is al een terugroepactie voor de stormriders.
*Proud member of KiKa Organisatie
*GKG
*SV "De Heerhugowaard"
I never lose. Either I win, or I learn.
"All animals are equal. But some animals are more equal than others." [G. Orwell, Animal Farm]
Gepost 30 december 2020 - 00:44
@MacFrank, je kunt eenvoudig het verschil tussen de trekkervarianten zien omdat de T05 afgebeeld is boven op de actie van de buks. Niet te missen.
Mocht je beide buksen willen proberen, ik heb zowel de Diana 21 als de 240 hier in huis. Je mag ze ook best een tijdje lenen om te kijken of het iets voor je is.. Ze zijn loepzuiver en doen ongeveer 8 joule. Tot 30 meter kun je er prima mee uit de voeten, daar boven komt het op je eigen talent aan

De Diana 21 FBB zou ik links laten liggen. Het ziet er wellicht leuk uit maar mijn gevoel zegt dat de kwaliteit van de loop niet gelijk is aan de 'oude' Diana lopen. Zeker weten doe ik het niet.
Gepost 30 december 2020 - 07:42
Mijn 31 Pro Compacts hebben beide T05. Toch mn zuiverste veerbuksen op de 25m.

De T05 versie was er toen ook. De t06 nog niet.
Diana is nu GSG dus je weet nergens meer zeker van wie het maakt.

Vond zelf de kunststof kolf te scherp. Dus liever hout. Kwa vasthouden dan niet perse kwa looks
In duitsland kun je alles in 7.5J kopen. Dat is ook een optie. Kun je iets 'op de groei' kopen mocht je ooit verder gaan schieten.
Een buks die in NL al 7.5J is, kun je niet fatsoenlijk 'opvoeren'
Weet niet zéker of klapdoelen omgaan met 7.5J op 20m. klepelkastjes werken wel maar dat is anders.
Misschien dat iemand anders hier daar meer van weet.
Deze post is bewerkt door yana: 30 december 2020 - 07:47
Gepost 30 december 2020 - 07:48
yana, op 30 december 2020 - 08:42, zei:
Mijn 31 Pro Compacts hebben beide T05. Toch mn zuiverste veerbuksen op de 25m.

De T05 versie was er toen ook. De t06 nog niet.
In duitsland kun je alles in 7.5J kopen. Dat is ook een optie. Kun je iets 'op de groei' kopen mocht je ooit verder gaan schieten.
Een buks die in NL al 7.5J is, kun je niet fatsoenlijk 'opvoeren'
Weet niet zéker of klapdoelen omgaan met 7.5J op 20m. klepelkastjes werken wel maar dat is anders.
Misschien dat iemand anders hier daar meer van weet.
Klapdoelen tot 25 mtr is in Duitsland gewoon een HFT / FT klasse dus als je ze raakt

Groeten en fijne wisseling,
HJM
DFTA lid
NHFT Schietgenoot
www.nhft.nl
Gepost 30 december 2020 - 17:46
Hier wordt nog een 21 met T05 aangeboden, ik zou niet aarzelen

Is ook een betrouwbare webshop: https://www.aceros-d...iana-panther-21
Gepost 31 december 2020 - 15:49
MacFrank, op 30 december 2020 - 22:21, zei:
Dank allen voor het geven van jullie verhelderende inzichten.

Gr, Frank
Idd, ga je geen spijt van krijgen - veel plezier ermee !
Oh ja, de Diana 21 is niet heel kieskeurig mbt de pellets die je ermee schiet. Toch doet die het van mij zeer goed met RWS Basics pellets. De JSB Exact RS pellets doen het ook goed in de 21.