ooit hoorde ik een verenigingsgenoot vertellen over zijn Beppe. Cynisch als ze was zei ze tegen hem: "P, it libben is in hel jonge, atst it ma sjen wolst!" (Het leven is een hel jongen, als je er maar oog voor hebt). Ik heb het mens nooit gekend maar met een dergelijke levensinstelling had ik haar zeker weten versierd en was ik met haar getrouwd. Soms, heel soms, in een moment van positief zijn denk ik wel eens dat het allemaal wel mee valt. Dat het leven wel iets feestelijks heeft.
Ooit, in 2015, werd ik de bezitter van een BMK40.

Ik was iemand die graag nog eens een AA TX wilde hebben en toen ik een BMK tegenkwam op het forum was ik al snel de eigenaar van een BMK40. Na de onvermijdelijke verkoop van de BMK kwam er een AA TX200HC en na verloop van tijd wilde ik toch ook wel weer die BMK40 terug. "Waarombe?" hoor ik jullie vragen zoals René van 'Teken mee avec René' dat zo treffend kon vragen.
https://youtu.be/Q9LZwcKF59U
Nou. Dáárombe! En omdat de BMK40 als TX kloon een zeer gewaardeerde kloon is, een goed groeperende kloon voor een fractie van de prijs van een TX. De BMK40 wordt wereldwijd gewaardeerd. Raar eigenlijk voor zo`n goedkoop buksje. Een nieuwe kostte destijds iets van €169, later liep de prijs iets op maar gewild zijn en blijven ze.
Vorige week las ik dat iemand een BMK40 had en wel van de hand wilde doen. Ik heb een PB gestuurd en de BNMK40 overgenomen. Sommige buksen worden mooier door het verhaal wat er aan vast zit. Dit is er zo een. Dat verhaal ga ik jullie niet vertellen trouwens.

For good times sake heb ik er even datzelfde oude kijkertje op gezet.

.................