Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Dit topic is gesloten

Walther Lgv Olympia Kaliber 4.5

#1 Gebruiker is offline   techno Icoon

• Schutter 1e klas
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 17-oktober 10

Gepost 12 januari 2021 - 13:29

Het is een buks waarvan ik misschien ooit nog spijt krijg dat ik 'm heb weggedaan.
Waarom doe ik het dan ? Ik schiet alleen nog maar HFT en ben veel te praktisch ingesteld om een buks te houden voor de heb.
Ik heb er ook al HFT mee geschoten en dat gaat uitstekend, maar ja, wel 7.4 joule en met deze buks ga ik echt niet in de regen schieten.

Voor zover ik heb kunnen achterhalen werden de LGV Olympia's gemaakt eind jaren 60. Hoe oud dit exemplaar is weet ik niet.
Ik heb 'm destijds overgenomen van een forum genoot die er ook geen geschiedenis van had.
Omdat ik altijd even de binnenkant van een buks wil bekijken heb ik deze open gehad; wat een oerdegelijk stuk mechanische techniek is deze buks!
Vanwege wat twang heb ik een kunststof sleeve aan de binnenkant van de zuiger aangebracht en nu is ie superstil.
Verder dezelfde loopvergrendeling die we nu ook kennen van de moderne LGV's. Het lijkt alsof de ontwikkeling van de veerbuks na deze heeft stil gestaan.

En òf er is weinig mee geschoten, òf de buks is ontzettend goed onderhouden. Nauwelijks zichtbare slijtage en een nog keurige kunststof seal.
De kolf staat in de olie, de blauwing vindt ik gezien de mogelijke leeftijd nog prima. De trekker is net zo goed als een record een gaat heel licht.
Overigens is die ook verstelbaar maar voor mijn doen is ie al prima.

De buks komt met de originele diopter, iets waar ik met mijn ogen niet meer mee kan schieten. Daarom heb ik er een kijker op gezet.
En dan de nauwkeurigheid, 10 schoten op 25 meter door een gaatje van zo'n 10 mm. Geschoten met JSB RS 4.52 zie de foto.

Verkoop alleen aan 18 jaar en ouder, versturen op kosten en risico koper maar kom liever langs. Dat lukt best corona veilig.
Er kan wel een testschot gedaan worden maar ik heb geen mogelijkheid om over een baan te schieten.

Wat koop je; een bijzonder nauwkeurige buks met diopter en een doosje JSB RS 4.52 voor de prijs van 250,00

Meer foto's voor de serieuze geïnteresseerde kan via de mail of app.

Alvast wat foto's

Bijgesloten Plaatje

Bijgesloten Plaatje

En nog twee..

Bijgesloten Plaatje

Bijgesloten Plaatje

#2 Gebruiker is offline   techno Icoon

• Schutter 1e klas

Gepost 16 januari 2021 - 08:10

Gereserveerd..

#3 Gebruiker is offline   techno Icoon

• Schutter 1e klas

Gepost 18 januari 2021 - 12:37

Bedankt het samenvoegen van de foto's Matthijs.

De buks is inmiddels verkocht.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Dit topic is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers