Hoi AirsporterMKI,
Mag ik even dat adresje ? ... LOL
AirsporterMK1, op 15 januari 2021 - 23:55, zei:
Even kijken hoor.......
Voor dat geld koop je:
- 37 yong heng compressors of
- 8 a 10 kleine Bauer compressors of
- een paar grote bauer compressors of
- iets van 30 grote nieuwe carbon tanks
Voor de aankoopprijs van een HaskelAGD30 à $6,637.59 (zie link hieronder) maar liefst 8 a 10 kleine Bauer compressors aan kunnen schaffen... blijft toch even een raadsel voor mij, AirsporterMK1... of heb ik wat gemist?
https://www.airlineh...e=HASKEL+AGD-30
Daarnaast,
Op ebay ook 2ehands Haskel
https://www.ebay.com...r-/273809560043
Wie prijsvorming als allesbepalende prioriteit beschouwt, en onbevreesd is voor verborgen gebreken van 2ehandsboosters, kan dus ebay overwegen.
Overigens,
Lees je in mijn topicstart ergens dat ik om een vergelijkende kostenanalyse vraag ?
Wat de topicstart wel vraagt :
...hoe zit het met aspecten als
1. veiligheid ?
2. duurzaamheid van zo’n ding ?
3. andere eventuele risico’s en eventuele nadelen ?
Niettemin zeer bedankt voor je input AirsporterMKI. Dit laatste sowieso vrij van schertsen, welgemeend.
Hetgeen ik bovenaan bij de topicstart inderdaad evenzeer verwelkom, is of er –naast het Amerikaanse Haskel- ook nog navenante Europese producenten zijn, en zoja, wie zijn ze ?
AirsporterMK1, op 15 januari 2021 - 23:55, zei:
Ze hebben zeker een doel maar niet zozeer wat jij er mee wil.
Wat ik er mee wil en waar ik het wil, is voor mij een weet, en voor jou het raden. Wat ik in geen geval zoek, is een vulding wat ik aan mijn autobatterij moet gaan hangen terwijl de motor van mijn wagen blijft draaien. Noch een compressor op benzinemotor, wil ik liefst evenmin als het maar even kan.
Anderzijds wel aftastend naar een oplossing voor aftoppen van een fles, zonder daarbij afhankelijk te zijn van een externe stroombron. Dat zou me het beste uitkomen.
Ik was buitensporig verrast toen ik het clipje zag van die
verybigrifle-Youtuber,
vooral met name de snelheid waarmee een fles in het filmpje wordt afgetopt van 227bar naar (over)vol 344bar, enkel met behulp van een 2e fles. Of het sop de kool waard is, valt maar in te schatten na alle alternatieven op een rijtje te zetten, met eventuele nadelen en risico’s o.a. op vlak van veiligheid en duurzaamheid.
Overigens, zoals je zelf aangeeft :
Haskel is niet alleen op de wereld. Aan de andere kant van het spectrum is er ondermeer ook Altaros, plus alles wat tussenin Haskel en Altaros zit. Met inbegrip van alternatieven die minder kosten dan Haskel, inderdaad, maar hoe betrouwbaar – duurzaam die zijn, daar heeft enkel Frederik al zijn praktijkondervinding van meegedeeld.
Met daarnaast de praktijkondervinding van Kilroy voor wat betreft Haskel. Bedankt beiden.
Bedankt ook alle anderen, voor de reeds geleverde commentaren.
Iemand een idee wie –naast Altaros– de producenten zijn van deugdelijke air boosters? (voor gebruik zonder externe stroombron)
Deze post is bewerkt door Al.Ex.Magnum: 17 januari 2021 - 14:49