Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Vertraging Zendingen Uit Buitenland Brexit/corona gerelateerd?

#1 Gebruiker is offline   Rens1987 Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 18-juni 16

Gepost 16 februari 2021 - 17:48

Hoi, zijn er hier meer mensen die erg lang moeten wachten op pakketten uit het Verenigd Koninkrijk?
Zit al 6 weken te wachten op buks gerelateerde onderdelen, het is verzonden,
Maar blijkbaar hier nog niet langs douane?
Gr Rens
AirArms|TX200mk3
Walther|LGU|LG400
Optisan|Sightron|Big Nikko
NHFT Spaarnwoude (NHFT.Nl)
DFTA

#2 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 16 februari 2021 - 17:59

Dat het op het moment traag gaat is zacht uitgedrukt.

Heb 28 januari een pakket gestuurd naar Amerika, deze is 3 februari op het depot gekomen en sinds 9 januari onderweg naar Amerika. Sindsdien ook geen update meer (20 dagen later).

Dit terwijl de verwachte bezorg datum 2-8 februari was.

#3 Gebruiker is offline   thommy Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 14-mei 15

Gepost 16 februari 2021 - 19:58

Dit jaar al twee keer iets besteld bij Eaglevisioncam in het VK.

Telkens binnen de week toegekomen via Royal Mail verzonden en geleverd door Bpost.
TARGET.177

#4 Gebruiker is offline   Raymon Icoon

• Scherpschutter+
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 25-september 08

Gepost 17 februari 2021 - 06:41

In december buks besteld in de usa via airgunexporter,zou binnen 2 weken in Nederland zijn.... ligt allemaal nog steeds bij usps in San Francisco zonder dat er nog updates komen via de tracking codes. Schiet voor geen meter op en je hoort of zit niet meer hoe t zit met je pakket.ik heb t 12 jaar geleden 3x eerder gedaan dat ging na lang wachten uiteindelijk goed. Ik heb t nu weer geprobeerd en ben er achter dat dit tevens de laatste keer is geweest. Beter wat meer betalen en bij shogun bestellen direct in huis👍Gr raymon
met veel power raak je weinig maar n kogelvanger aan puin schieten is wel geinig🙈

#5 Gebruiker is offline   VincentUSA Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: .Members
  • Lid geworden: 06-augustus 05

Gepost 18 februari 2021 - 04:10

Bekijk Post Raymon, op 17 February 2021 - 07:41, zei:

In december buks besteld in de usa via airgunexporter,zou binnen 2 weken in Nederland zijn.... ligt allemaal nog steeds bij usps in San Francisco zonder dat er nog updates komen via de tracking codes. Schiet voor geen meter op en je hoort of zit niet meer hoe t zit met je pakket.ik heb t 12 jaar geleden 3x eerder gedaan dat ging na lang wachten uiteindelijk goed. Ik heb t nu weer geprobeerd en ben er achter dat dit tevens de laatste keer is geweest. Beter wat meer betalen en bij shogun bestellen direct in huis��Gr raymon

Het duurt nu voor NL inderdaad langer, daar ben ik inmiddels ook achter. Voor zover geen vertragingen voor BE is hier de ervaring.

Waar dat in zit voor NL, geen idee. Maar wat je hier aangeeft klopt niet.

Vrij te kopen waar je wil natuurlijk, maar 'niets meer horen' en 'het ligt allemaal nog in San Franciso' klopt gewoon niet:)

Ik heb al je emails beantwoord, en hier 1 van je tracking restultaten (die jij ook hebt)

Geposte afbeelding

Deze post is bewerkt door VincentUSA: 18 februari 2021 - 04:16

WWW.AIRGUNEXPORTER.COM

#6 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 18 februari 2021 - 07:47

Bekijk Post Raymon, op 17 februari 2021 - 06:41, zei:

In december buks besteld in de usa via airgunexporter,zou binnen 2 weken in Nederland zijn.... ligt allemaal nog steeds bij usps in San Francisco zonder dat er nog updates komen via de tracking codes. Schiet voor geen meter op en je hoort of zit niet meer hoe t zit met je pakket.ik heb t 12 jaar geleden 3x eerder gedaan dat ging na lang wachten uiteindelijk goed. Ik heb t nu weer geprobeerd en ben er achter dat dit tevens de laatste keer is geweest. Beter wat meer betalen en bij shogun bestellen direct in huis👍Gr raymon

Beter wat meer betalen en via dhl 48u service laten verzenden ipv het goedkopere usps. Ik had een buks uit de us op 43 uur op de deurmat liggen. Idem met goederen uit China via dhl 48u.
-3de plaats GKG 2019 solid klasse-
www.gkgezelschap.nl

-XP The Fifty-Eight .58
-XP .58P
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Beaumont Warrior .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223
-Walther dominator 1250ft .22

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

#7 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 18 februari 2021 - 08:03

Yup.
Uiteindelijk krijg je waarvoor je betaald.
En USPS is zoiezo al ruk die hebben daar geen corona voor nodig.
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

#8 Gebruiker is offline   MartinT Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 02-juni 12

Gepost 18 februari 2021 - 09:53

Ik denk echt dat het grootste probleem toch in gewoon NL ligt hoor jongens. Je krijgt bij PostNL meteen al die disclaimer van ‘het is druk bla bla bla’ en nagenoeg álle door mij ontvangen pakketten en andere post in de afgelopen 2 maanden zijn met vertraging van een of meerdere dagen pas afgeleverd. Natuurlijk geen halszaak, maar wel een gevolg van het jarenlang alsmaar uitkleden van de organisatie om zo veel mogelijk op kosten te besparen. (In de postwet staat dat er 6 dagen per week post bezorgd moet worden, nou wij krijgen al jaren lang op maandag niets meer in de bus...) En dan wordt het druk (omdat iedereen thuis zit en online gaat bestellen) en dan loopt t uit de klauw. Als organisatie zou je er dan alles aan moeten willen doen om die achterstand weer weg te werken, (dus meer mensen inhuren en maximaal overwerk stimuleren (goed beter betalen!)) maar het lijkt erop dat PostNL denkt: ‘la ma gaan. Corona mensen, we kunnen er niks aan doen. Overmacht”. En iedereen pikt het toch wel want er is geen echt alternatief. (Ja tuurlijk kan je je pakje met DPD of DHL versturen, maar het gros gaat gewoon via tante pos; door de grote toename van het volume is het verlies van die paar die met een andere verzender in zee gaan peanuts op het totaal)

De situatie is vergelijkbaar met de zorg in Coronatijd. Door jarenlange kosten besparing is er te weinig capaciteit op de IC. Nu zou er alles op alles gezet moeten worden om die IC capaciteit te vergroten (dus hier (véél) geld voor reserveren, lokaties aanwijzen, mensen opleiden, gepensioneerden terug halen, overwerk extra extra betalen, etc. Etc.) Maar nee we gaan de oorzaak niet aan pakken, we gaan wat aan symptoom bestrijding doen (winkels/horeca/scholen sluiten, lockdown et al) zodat het lijkt of dat we erg goed bezig zijn met het managen van het probleem... Maar ondertussen rommelen we lekker door. (Ter verduidelijking: de oorzaak is NIET het virus, (overlevingskans van jonge mensen is 99,9%(!)...) de oorzaak is te weinig IC capaciteit.
Net zoals het grote aantal post pakketten niet de oorzaak is, maar te weinig personeel en materieel om alles binnen de gestelde tijd te kunnen verwerken.

#9 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 18 februari 2021 - 17:47

Met postnl heb ik in Belgie niets te maken. USPS is gewoon ruk... DHL kost je misschien 50% meer maar binnen de 48 uur ligt je pakket thuis.
www.gkgezelschap.nl

-XP The Fifty-Eight .58
-XP .58P
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Beaumont Warrior .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223

Contacteer me!

#10 Gebruiker is offline   VincentUSA Icoon

• Schutter 1e klas+
  • Groep: .Members
  • Lid geworden: 06-augustus 05

Gepost 18 februari 2021 - 18:07

Bekijk Post Dominique, op 18 February 2021 - 17:47, zei:

Met postnl heb ik in Belgie niets te maken. USPS is gewoon ruk... DHL kost je misschien 50% meer maar binnen de 48 uur ligt je pakket thuis.

Food for thought...

Tot nu toe is mijn ervaring dat mensen via web orders voor de beste deal gaan . Dat is het hele idee van web shopping (of je moet het item niet in de winkel kunnen vinden)

Sneller / direct het item in handen willen hebben ( als het daar tenminste ook te koop is)= in de auto en naar de winkel.

Ik krijg wel eens de vraag of het niet bijvoorbeeld via UPS kan. Kan wel, maar zoals je zelf al aangeeft gaan de verzendkosten dan flink omhoog.

Ben er nog niet uit of jij de uitzondering op de regel bent, maar ik zal de komende tijd eens kijken wat mensen er van vinden op het moment dat ik 2 verzendopties doorgeef, USPS of UPS.

Maar om nou direct te zeggen USPS is gewoon ruk, dat is te kort door de bocht. Enige land waar nu vertragingen blijken te zijn is NL. Ik verstuur naar zo'n 60 landen, en daar is het nu al maanden weer 'business as usual'.

Op het moment dat het voor 1 land nu nog steeds langzamer gaat terwijl het bij andere landen al lang weer op de rails staat kun je dan niet in de schoenen van de USPS schuiven. USPS= niet PostNL.

We klagen allemaal graag. Is Lekker Nederlands en wellicht ook een ding in BE (ik hoor hier ook wel eens dat ik ouderwets loop te vloeken als iets wat langer duurt dan ik wil) maar hou wel in de gaten waar het precies hapert ipv. alles en iedereen op dezelfde hoop te gooien... ;)

WWW.AIRGUNEXPORTER.COM

#11 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• Schutter 1e klas+

Gepost 18 februari 2021 - 22:21

Bekijk Post VincentUSA, op 18 februari 2021 - 18:07, zei:

Food for thought...

Tot nu toe is mijn ervaring dat mensen via web orders voor de beste deal gaan . Dat is het hele idee van web shopping (of je moet het item niet in de winkel kunnen vinden)

Sneller / direct het item in handen willen hebben ( als het daar tenminste ook te koop is)= in de auto en naar de winkel.

Ik krijg wel eens de vraag of het niet bijvoorbeeld via UPS kan. Kan wel, maar zoals je zelf al aangeeft gaan de verzendkosten dan flink omhoog.

Ben er nog niet uit of jij de uitzondering op de regel bent, maar ik zal de komende tijd eens kijken wat mensen er van vinden op het moment dat ik 2 verzendopties doorgeef, USPS of UPS.

Maar om nou direct te zeggen USPS is gewoon ruk, dat is te kort door de bocht. Enige land waar nu vertragingen blijken te zijn is NL. Ik verstuur naar zo'n 60 landen, en daar is het nu al maanden weer 'business as usual'.

Op het moment dat het voor 1 land nu nog steeds langzamer gaat terwijl het bij andere landen al lang weer op de rails staat kun je dan niet in de schoenen van de USPS schuiven. USPS= niet PostNL.

We klagen allemaal graag. Is Lekker Nederlands en wellicht ook een ding in BE (ik hoor hier ook wel eens dat ik ouderwets loop te vloeken als iets wat langer duurt dan ik wil) maar hou wel in de gaten waar het precies hapert ipv. alles en iedereen op dezelfde hoop te gooien... ;)

Ik heb al wel wat ervaring met usps... Laatste pakket waar wat in zat voor mij ging In enkele dagen naar San Francisco om daar dan 3 of 4 maanden te 'verdwijnen'. Niemand wist waar het zat, zelfs usps niet. Pakket is toen 4 of 5 maanden na datum met een Braziliaans tracking nummer in Belgie aangekomen... Andere pakketten via usps deden er ook zeer lang over. Ups is beter maar een ramp op vlak van afhandeling van de douane kosten. Doe mij maar DHL!
www.gkgezelschap.nl

-XP The Fifty-Eight .58
-XP .58P
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Beaumont Warrior .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223

Contacteer me!

#12 Gebruiker is offline   yana Icoon

• Pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 19 februari 2021 - 06:43

Royal Mail heeft ivm Covid de post naar Europa stilgezet in december.
DHL heeft ivm Covid de post naar de UK stilgezet.
Vanuit de VS komt ook amper iets binnen. Dingen die op voorraad staan en weken geleden besteld staan worden gewoon niet verzonden.
UPS of GLS zijn in dit gat gesprongen en die zitten daardoor tot over hun oren in het werk.
Veel grondstoffen zijn niet leverbaar (óf door de chinezen of omdat het voor humaan gebruikt wordt) dus veterinaire meds worden ook slecht/niet geleverd.
Allemaal Covid

Deze post is bewerkt door yana: 19 februari 2021 - 06:44

#13 Gebruiker is online   Bossieboys Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 05-februari 21

Gepost 20 februari 2021 - 16:27

Ik zit ook te wachten, 5 januari verstuurd in ik en nog steeds niet binnen 😥

#14 Gebruiker is online   Bossieboys Icoon

• Gebruiker
  • Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 05-februari 21

Gepost 23 februari 2021 - 17:35

Vandaag is eindelijk mij single shot loader van Rowan binnen gekomen. Is haast 2 maanden onderweg geweest van uit de UK.

#15 Gebruiker is offline   thommy Icoon

• Schutter 2e klas+
  • Lid geworden: 14-mei 15

Gepost 26 februari 2021 - 00:00

Op 20/02 bij Best Fittings wat spulletjes besteld voor een waarde van 72,97 BP.

Net de bevestiging gekregen van bpost dat ze het morgen of de dag nadien gaan uitleveren...bijkomende kosten zijn €43,4!!!!

Wat een bende afzetters hier in BE, vadertje staat en bpost zullen hun deel ook overal in claimen.

Wat ik niet begrijp, waarom moet ik dan in UK ook nog eens BTW betalen?
TARGET.177

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers