Vandaag een blije dag

de bij Schneider in Duitsland besteld baikals MP60 zijn aangekomen.
Eerste keer dat ik er bestelde dus was best wel spannend.
compliment dat ze je zo goed op de hoogte houden van hoever het met je bestelling en bezorging is.
1 baikal is voor mijn kleinzoon, de andere voor mij.
Dus 1 van de dozen staat nu in de gang, de andere uitgepakt en uiteindelijk een keer geschoten op een doos op ongeveer 6 meter om te zien of er een afwijking in het vizier zit.
deukje in de doos, mijn record 3 doet dat beter.
weer een pellet erin en ik schiet, wat een hele andere knal opleverde en een blauwe wolk richting mij.
de hendel waar je het kogeltje mee inbrengt was uit zijn vergrendeling geschoten.
Iets niet goed gedaan? vreemd.
ik probeer een nieuwe pellet en duw die de loop in maar ik krijg de hendel niet ver genoeg naar voren.
nu heb ik gelukkig een laserpointer waterpas en in de loop geschenen.
komt geen licht door.
dus snel even die van mijn kleinzoon uitgepakt en het daar geprobeerd en daar komt het licht aan.(zie foto)
Het zal toch niet zo zijn dat deze buks ergens anders is geweest, uitgeprobeerd en weer teruggestuurd met nog een pellet in de loop???
en ik daar dus onbewust een tweede achter heb gedrukt met alle gevolgen van dien??
(op de zijkant waar je het geweer vasthoud zit iets van smerigheid dat op die van mijn kleinzoon niet zit, daarom het vermoeden dat hij al eens ergens ander is geweest)(zie foto)
nu maar afwachten hoe de afterservice van Schneider is?