Hoi,
om te voorkomen dat er steeds een o ring kruipt waar die niet gaan kan moet de o ring eigenlijk iets meer naar voren verschoven worden. Dat kan maar op 1 manier. Ik heb een kunststof ring van 22 mm dik geplaatst op het messing deel van het ventiel. Mijn draaibank is daarbij noodzakelijk, om ruimte voor een o ring mogelijk te maken moet ik dat deel van het messing onderdeel waar de o ring in huist breder maken. Een kunststof ring van 2 mm en een o ring passen niet naast elkaar in de originele sleuf.
Ik heb geen foto`s gemaakt van dit gedoe maar een heuse tekening.
En zo ziet het er in het echie uit. Je ziet een deel van de kunststof ring.
Deze lekkage is opgelost, de boel houdt de druk mooi vast en dus de tuin in en schieten maar. Dempertje er op, blikkie pellets mee. Wat een feest. Wat een kort feest. De transferpoort, een wereldberoemd onderdeel van elke QB waar mee gepield is. Echtscheidingen, burenruzies, alcoholmisbruik, een sterk teruggelopen libido en 'in sin as in baarch'. Ik heb allerlei TPtjes bedacht maar geen enkele die de boel luchtdicht houdt. Het TPtje is zo kort dat je nauwelijks een o ring kwijt kunt. Wat er ook gebeurt het blijft lekken.
Een o ring is onontbeerlijk, het ventiel is rond en dat dicht je alleen af met een o ring, de breechkant van de TP is vlak maar ondiep, daar past geen o ring meer tussen. Omdat de QB errg enthousiast de pellets uit de loop gooit leek het me geen probleem om een nieuw TPtje te bedenken. Een zeer dunwandig deel dat in de TP gat van het ventiel past, o ring eronder en schieten maar. Zonder demper gaat het redelijk, met demper waait me de snor bijna van mijn gezicht.
.................