Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Walther Cp5 en heel veel vragen!

#1 Gebruiker is offline   veen89q Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 16-februari 12

Gepost 01 mei 2021 - 07:34

Ik heb sinds gisteren een Walther CP5 in mijn bezit en wil hem volledig terug brengen naar het pareltje dat het ooit was. Al moet ik zeggen dat hij in hele goede staat verkeert
Plan is om m helemaal te strippen, seals vervangen, metalen onderdelen grondig reinigen, batterijen vervangen en nieuwe greepjes ervoor te maken.

Er zit wat corrosie op de aluminium moderator, iemand bekend met vernikkelen of een bedrijfje die dat doet?
Greepje kan ik zelf gaan proberen te maken, maar als iemand een goede tip heeft voor een iemand die er bedreven in is hoor ik dat ook graag.

Ik was eigenlijk op zoek naar een co2 pistool met capsules, dat is dit natuurlijk niet maar ik ben dus eigenlijk onbekend met het concept bulkfill, alle tips en info is hierover welkom. Waar betaalbaar een tank aan te schaffen? Heb ik een vulset nodig? Zit er nog een verschil in druk in zon tank, lees dat dit doorgaans tussen de 60-80 bar zit bij een volle fles, gaat dat 1 op 1 de tube van de cp5 in? Waar vind ik voordelig een CO2 vulprobe voor de CP5, is dat voor alle co2 pistolen van Walther hetzelfde?

Zoals jullie kunnen lezen heb ik veel vragen, alvast bedankt voor het delen van jullie kennis!

Bijgesloten miniatuur

• Bijgesloten Plaatje

Deze post is bewerkt door veen89q: 01 mei 2021 - 07:40

TE KOOP: Ataman M2 Bullpup .25 with Hawke Sidewinder Tactical 8,5-25x42 Half- mildot

#2 Gebruiker is offline   Nils Icoon

• Moderator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 07-november 05

Gepost 01 mei 2021 - 07:47

Geweldig pistool en ik schiet er nog steeds graag mee.
Mijn topic over het vervangen van de accu had je al gevonden:
https://www.luchtbuk...wertune-deel-2/

Om het pistool te vullen kun je elke Co2 brandblusser gebruiken en op de meeste past de Walther vulnippel direct op de kraan waar de slang aan vast zit. De slang gebruik je dan niet.

Lekker goedkoop op Marktplaats kopen en wanneer de blusser leeg is dan breng je die weg naar de oud ijzerhandelaar en koop je weer een nieuwe. Je doet heel lang met een grote blusser en denk aan jaren.
Je vult inderdaad de cilinder 1 op 1 met de vulnippel en ontluchten gebeurd via de schroefdraad.
Voor het vullen de cilinder even 10 minuten in een afgesloten zakje in de vriezer bewaren dan stroomt de cilinder bij het vullen sneller vol en er gaan meer grams co2 in. Na het vullen even wegen op een weegschaal zodat je zeker weet dat er niet te veel in zit.
Hoeveel gram Co2 er in de cilinder mag staat op de cilinder.

Vulnippel is in Duitsland nog wel nieuw aan te komen of goed zoeken op de Duitse 2e hands sites.
Hier is nog veel te verkrijgen:
https://www.schiesss...schraubhilfe-CP

Cilinders en vulnippels van de Walther Cp2/Cp3 zijn hetzelfde.
Geposte afbeelding

......Waarom quoten jullie eigenlijk opvolgende forumberichten?
...................................www.100metercrew.nl
Het gras is niet altijd groener bij de buren want die buurman ben ik.
.Geachte heer Haribo, waarom zijn er geen Panda gummyberen?
..................Leun achterover en geniet van de muziek.

#3 Gebruiker is offline   Gert Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 11-juli 09

Gepost 01 mei 2021 - 08:44

Fantastisch pistool. Schiet messcherp en net zo snel als je je vinger kunt bewegen :)
Doe voorzichtig met de inwendige electronica. Het is niet zo heel erg robuust allemaal.

Ik ben nog steeds aan het overwegen om n cilinder op te offeren teneinde er een soort van vulnippel-ding op te maken zodat die cilinder er niet steeds af moet. Vullen en cilinders wisselen blijft een gedoe met dit pistool vind ik.
Ullie de gullie de jullin k?

#4 Gebruiker is offline   yana Icoon

• ultra pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 03 mei 2021 - 06:29

Mooie basis heb je daar hoor! Dat 'zilveren' staat mooi! :)
Heb ooit een cilinder om lateen bouwen naar gebruik met bulb. Dat kán dus wel. Al was dat een enkelschots, meerschots verbruikt veel meer. Mogelijk te veel voor 12gr als je bedenkt dat een goede bulkfill meestal zon 50gr is.
Druk is nvb bij co2. Co2 vul je op gewicht.
Leeggewicht (tara vlg mij) en max vulgewicht staan idd op de cilinder. Bij overvullen ff aflaten. Als het góed is heb je daar ook een tooltje voor.
Batterijen vervangen; het is dus een E, das helemaal apart. :) Hoop dat je de batterijen nog kan krijgen. Was bij Morini geen standaard batterij vlg mij. Dwz niet 1 die je ff bij de AH of drogist kon halen.
Misschien zijn er ook nog wel nieuwe cilinders te koop ervoor.
Weet niet of die CP cilinders dezelfde 'messing'structuur hebben als de CO2 geweercilinders uit die tijd (CG90), maar die moet je níet uit elkaar halen als het níet hoeft.
(als ze niet lekken). De CO2 heeft het messing bros gemaakt. Komt nogal eens voor dat ze stuk gaan bij (poging tot) revisie.

Deze post is bewerkt door yana: 03 mei 2021 - 06:30

#5 Gebruiker is offline   veen89q Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 03 mei 2021 - 08:00

Dank heren voor de toelichting!

Wel een licht zorgelijk verhaal over de CO2 die het messing Bros maakt moet ik zeggen. Zon cilinder is toch een soort raket die zich met 60-80 bar aan co2 druk rap door de ruimte verplaatst. Ik las ook ergens iets over het herkeuren van cilinders, is dat een vereiste qua veiligheid of is dat meer zoals een houdbaarheidsdatum op een pot zout, omdat het nu eenmaal moet?

Batterijen heb ik gevonden dankzij het topic van Nils, GP 1/3AAA NIMH 1.2V 250mah batterijtjes met soldeercontact, en ik heb de onderdelen besteld om zon adapter in elkaar te friemelen. Vulprobe besteld via Egun.de, en die houd ik ook in de gaten voor een goedkope CP2 omdat die dus blijkbaar dezelfde cilinders gebruikt (en ze worden redelijk veel aangeboden). Voor het ontluchten gebruik ik denk ik de adapter die op dat moment niet op de fles zit. Maar ik denk dat als je de cilinder niet van tevoren koelt je eerder het probleem hebt dat hij niet vol genoeg zit ipv overvol.

Ik las dat je op een volle cilinder ca 160 schoten haalt, vind het ook geen ramp als dat er 120 zijn (24 magazijntjes), dat zijn er al 20 meer dan met de ataman :ha: maar het zou wel lekker zijn als ik een aantal cilinders in de tas kan stoppen ipv een bulk tank mee te sjouwen naar de vereniging (zodra die weer open is)

Ik zal een update van mn projectje plaatsen in het topic als ik weer een stapje verder ben
TE KOOP: Ataman M2 Bullpup .25 with Hawke Sidewinder Tactical 8,5-25x42 Half- mildot

#6 Gebruiker is offline   veen89q Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip

Gepost 04 mei 2021 - 20:58

Vandaag het stekkertje op de adapter gesoldeerd en ja hoor, natuurlijk verkeerd om. Ah fijn, weer los gesoldeerd en daarna netjes hersteld.
Eerst het oude accu pakketje geprobeerd op te laden, zonder resultaat. Nieuw pakketje in elkaar gesoldeerd en getest, ennnnn.. ITS ALIVE! Super blij dat alle electronica verder in orde is dus we kunnen verder, ik heb hier sinds kort een sodastream staan die ik ook wil kunnen aansluiten op de CO2 fles, dus besloten iets meer centjes uit te geven voor een fles die daarvoor geschikt is, en een 2L flesje aangeschaft. Ik wacht nog op op de adapter via Egun, hopelijk is die snel binnen zodat er geschoten kan worden.

Wordt vervolgd!

#7 Gebruiker is offline   yana Icoon

• ultra pro

Gepost 05 mei 2021 - 06:45

Bekijk Post veen89q, op 03 May 2021 - 09:00, zei:

Dank heren voor de toelichting!

Wel een licht zorgelijk verhaal over de CO2 die het messing Bros maakt moet ik zeggen. Zon cilinder is toch een soort raket die zich met 60-80 bar aan co2 druk rap door de ruimte verplaatst. Ik las ook ergens iets over het herkeuren van cilinders, is dat een vereiste qua veiligheid of is dat meer zoals een houdbaarheidsdatum op een pot zout, omdat het nu eenmaal moet?

Messing verhaal speelt alln als je eraan gaat lopen kloten. Dus open gaat proberen te halen. Verder is er niks aan de hand.
Keuren is voor schieten van wedstrijden. Er zijn ook wapens met vaste cilinder zonder keur of wat ook. Die blijft er ook levenslang op zitten (Tau 7 en Tau 200 etc).
Maak ik me ook niet druk om. :D
Al heb ik gevoelsmatig meer vertrouwen in stalen cilinders dan alu. Ook ooit begrepen dat je alu niet kon herkeuren of beperkt, en staal wel.
Maar die ouwe, das allemaal staal :cool5:
Mocht je hem ooit moeten reviseren, zou ik zorgen dat je rst een reserve hebt. Anders zit je als je misgaat zonder.

#8 Gebruiker is offline   Gert Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 11-juli 09

Gepost 05 mei 2021 - 10:51

Bekijk Post yana, op 03 mei 2021 - 06:29, zei:

De CO2 heeft het messing bros gemaakt. Komt nogal eens voor dat ze stuk gaan bij (poging tot) revisie.

Bekijk Post veen89q, op 03 mei 2021 - 08:00, zei:

Wel een licht zorgelijk verhaal over de CO2 die het messing Bros maakt moet ik zeggen.

De kraan van mijn CO2 cilinder is van messing. Erg veel interne delen van mijn CO2 vulinstallatie zijn van messing. Slangenkoppelingen zijn van messing. Kranen van CO2 brandblussers zijn van messing.

Messing staat nogal goed bekend in de industrie als extreem geschikt voor CO2. CO2 is een inert gas.

op welke manier maakt CO2 messing bros Yana? Ben heel erg benieuwd. De industrie ook. Want als dat waar is moeten we de noodklok gaan luiden. Dan staat heel de wereld op ontploffen.
Ullie de gullie de jullin k?

#9 Gebruiker is offline   yana Icoon

• ultra pro

Gepost 06 mei 2021 - 06:30

Geen idee Gert. Ik heb wat jaartjes terug een CO2 cilinder willen laten reviseren van een CG90 en kreeg van de importeur, Krale, te horen dat ze dat wel wilden proberen, maar ze garandeerden niks. Ze gingen namelijk nog wel eens kapot om bovenstaande redenen en dan waren ze total loss uiteraard. Toen maar vanaf gezien omdat hij niet lekte.
Dus voor meer info moet je daar wezen :D
Misschien door de specifieke samenstelling van de door Walther gebruikte legering voor het messing, met te veel zink of zo. Wie weet. Geen idee.
Weet ook niet of het bij andere merken ook speelt.

Deze post is bewerkt door yana: 06 mei 2021 - 06:55

#10 Gebruiker is offline   Nicesurprice Icoon

• super pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 27-mei 09

Gepost 06 mei 2021 - 06:45

Ben blij dat de Walther goed is terecht gekomen.
Het gaat niet om de bestemming,het gaat om de reis ernaar toe.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers