Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Ht forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Problemen Bij Betaling Aankoop Eu Shop? Nog iemand ervaren?

#1 Gebruiker is offline   thommy Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 14-mei 15

Gepost 04 mei 2021 - 15:46

Op 29 april 2021 heb ik als Belg een nieuwe buks gekocht bij Krale.
Omdat afrekenen met Bancontact niet ging (boven limiet) dan maar een overschrijving gemaakt op hun rekening nummer. Onmiddellijk was het geld van mijn eigen rekening.
Tot mijn verbazing was het geld tot op heden nog steeds niet bij Krale aangekomen???
Even mijn bank gecontacteerd en die persoon zei me dat dit geld nog niet doorgestort was, dit moest eerst ter controle hun bank passeren...
Goed dat ik gebeld had want op mijn vraag als ik niet zou informeren het wel eens maanden kon duren!!!

Toch zeer proper h, geld overmaken, onmiddellijk van je rekening en er vanuit gaan dat alles vlot verloopt...
Ook heeft de bank me nooit gecontacteerd of gezegd dat deze transactie niet onmiddellijk is overgeboekt!
De bankbediende zei me nu dat vanaf morgen de betaling toch zal overgemaakt worden...ben benieuwd!

O ja, ik had ook de indruk dat de brave bankbediende graag geweten zou hebben wat ik daar bij 'Krale' gekocht had.
Uiteraard heb ik hem er vriendelijk op gewezen dat dit eigenlijk zijn zaken niet zijn en dat ik online iets gekocht heb bij een zeer betrouwbare europese winkel.

Binnenkort leven we echt in een politiestaat als dat zo verder gaat!

We zouden beter allemaal een paar duizend euro cash van onze bankrekeningen opnemen, dan zouden ze wel anders piepen vermoed ik!
TARGET.177

#2 Gebruiker is offline   Dominique Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 24-mei 17

Gepost 04 mei 2021 - 17:24

Heeft niets met wapenhandels te maken op zich. Iets hogere bedragen dan dagdagelijkse verrichtingen worden bij de meeste banken ter controle tegengehouden als het naar een buitenlandse rekening is. Ik bel meestal kort nadien al naar mijn bank om te zeggen dat ik zelf een verrichting heb ingegeven en dit geen fraude is...
-3de plaats GKG 2019 solid klasse-
www.gkgezelschap.nl

-XP The Fifty-Eight .58
-XP .58P
-Sam yang recluse .358
-Drummen Sinner .308
-Beaumont Warrior .308
-Evanix sniper .30
-Spa m10 custom .258
-Drummen Sinner .223
-Walther dominator 1250ft .22

Fles vullen in de Belgische kempen terwijl je wacht?
Contacteer me!

#3 Gebruiker is offline   thommy Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip

Gepost 04 mei 2021 - 18:23

Inderdaad, zal waarschijnlijk te maken hebben met het bedrag, maar dan zouden ze dit beter vermelden.. ik vind hier nergens iets van terug op hun site.
TARGET.177

#4 Gebruiker is offline   yana Icoon

• ultra pro
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 05 mei 2021 - 06:56

Was er laatst niet ook al zon topic met gelazer met een bank? Iemand die gebeld was door de bank wat er gekocht was en dat er aankoopbon getoond moest worden ofzo?
Omdat ze wilden zien dat er geen illegale praktijken gedaan werden via hun bank?
Heeft volgens mij te maken met het feit dat alle banken onderhand wel een fikse boete aan hun laars hebben gehad omdat ze (zonder te weten uiteraard) 'meegewerkt hebben' aan illegale (witwas/fraude) praktijken en/of niet voldoende gedaan hebben om dat te voorkomen.
Dat wordt nu afgewimpeld op de rekeninghouders. ;)
Ik ben ook al eens gebeld door de Fraudedesk na aankoop bij SWS. November/oktober vorig jaar.
Ik koop al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren bij SWS. Had de maand ervoor er óók gekocht, en nog voor hoger bedrag óók :blink: Daar kraaide geen haan naar. Nu was het ineens niet goed.. :blink: Of beter gezegd, 'verdacht'.

Deze post is bewerkt door yana: 05 mei 2021 - 06:58

#5 Gebruiker is offline   Ruud< Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 23-maart 08

Gepost 11 mei 2021 - 20:46

En ik citeer van de site van lpsportwapens.nl

"U kunt niet meer bij ons pinnen, daar de banken zoals ING en ABNA geen pincontract meer verlengen van onze pinapparaten en RABO geen nieuwe klanten als wapenhandelaren meer wilt aannemen. Wij schijnen voor hun een zeer gevaarlijke groep mensen te zijn waarmee banken met pincontracten geen zaken meer willen doen. Je wordt na 40 jaar klant bij ING er gewoon uitgeflikkerd. We weten dat deze banken allemaal boter op hun hoofd hebben en zelf vele miljarden van de maffia zwartgeld wit gewassen hebben. Om nu de schijn op te wekken dat ze heel goed bezig zijn worden bij vele zaken die zij "gevaarlijk" vinden de pincontracten opgezegd.
Vele collega's zijn voor het zelfde blok gezet.
Wij adviseren dan ook om contant te betalen of uw spullen mee te nemen om te kunnen overschrijven. Het is helaas niet anders.
Wij hopen dat U begrip kunt opbrengen voor deze rare situatie."

#6 Gebruiker is offline   thommy Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip

Gepost 11 mei 2021 - 21:00

Na mijn 'niet al te vriendelijk' telefoontje met de bank werd me beloofd de blokkering op te heffen...

En ja hoor, de dag nadien was het geld keurig bij Krale aangekomen.

Dat ze blokkeren moeten zij weten, maar dat ze dat dan best meteen melden aan de klant!
TARGET.177

#7 Gebruiker is offline   Al.Ex.Magnum Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 25-januari 15
  • Location:Land of highest quality beers, haute cuisine, waffles, chocolate, sax, castles, Tomorrowland, BigBang Theory, etc...

Gepost 12 mei 2021 - 09:49

Bekijk Post thommy, op 04 mei 2021 - 15:46, zei:

We zouden beter allemaal een paar duizend euro cash van onze bankrekeningen opnemen, dan zouden ze wel anders piepen vermoed ik!

Grappig die suggestie van je... Je begrijpt zo meteen waarom.
't Gebeurt zelden, maar heb me laatst ook eens duchtig lastig gemaakt face to face met de filiaalhouder van m'n bank. Geven steeds minder dienstverlening, en rekenen steeds mr voor steeds schralere dienstverlening. Mijn bank dan toch. Had deze keer te maken met rekeninguitreksels. Willen de heren nu ook plots niet meer verstrekken als je geld gaat afhalen of deponeren.

Dezelfde dag inderdaad demonstratief gedaan wat je voorstelt, een transfer gedaan naar een andere bank, en m'n broer en zus hetzelfde laten doen. Goeie week nadien zag ik de filiaalhouder toevallig terug in de dorpswinkel. Een stijve knik, en door, vlug weg was ie. 'k Heb er weliswaar niks mee verdiend, maar die bankheren van de bank waar ik al een leven lang klant ben, ook niet langer. Corona of niet, klimaatgekte of niet, wat voor plat excuustruusboompje hij ook trachtte op te zetten, teveel is trop, en trop is teveel.

Bekijk Post Ruud<, op 11 mei 2021 - 20:46, zei:

"U kunt niet meer bij ons pinnen, daar de banken zoals ING en ABNA geen pincontract meer verlengen van onze pinapparaten en RABO geen nieuwe klanten als wapenhandelaren meer wilt aannemen. Wij schijnen voor hun een zeer gevaarlijke groep mensen te zijn waarmee banken met pincontracten geen zaken meer willen doen. Je wordt na 40 jaar klant bij ING er gewoon uitgeflikkerd. We weten dat deze banken allemaal boter op hun hoofd hebben en zelf vele miljarden van de maffia zwartgeld wit gewassen hebben. Om nu de schijn op te wekken dat ze heel goed bezig zijn worden bij vele zaken die zij "gevaarlijk" vinden de pincontracten opgezegd.
Wij adviseren dan ook om contant te betalen of uw spullen mee te nemen om te kunnen overschrijven. Het is helaas niet anders.

Haahh, de stijl volledig herkenbaar. Polane flikkert zoiets meteen online de straat op. Zullen de bankheren ook niet gewoon zijn. Moesten mr handelaars doen.

Bekijk Post Dominique, op 04 mei 2021 - 17:24, zei:

Heeft niets met wapenhandels te maken op zich. Iets hogere bedragen dan dagdagelijkse verrichtingen worden bij de meeste banken ter controle tegengehouden als het naar een buitenlandse rekening is. Ik bel meestal kort nadien al naar mijn bank om te zeggen dat ik zelf een verrichting heb ingegeven en dit geen fraude is...

Die moet ik onthouden. Goeie tip.

#8 Gebruiker is offline   rvl Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 09-maart 19

Gepost 28 mei 2021 - 06:35

Bekijk Post Ruud<, op 11 mei 2021 - 21:46, zei:

Klopt, hebben meer wapen geraleteerde winkels mee van doen. Had vorige week wat kleinkaliber munitie en wat balistol gekocht bij wapenwinkeltje hier om de hoek (is wel wat duurder, maar zit letterlijk om de hoek...) Eigenaar vertelde me dat ik niet meer kon pinnen, om bovenstaande reden.. ING had het contract met pinapparaat bedrijf opgezegd. Nu moest dat pin bedrijf dus op zoek naar een andere bank. Ik heb het bedrag terplekke overgemaakt, in de naam van dat bedrijf zit het woord Shooting Sport Supplies. Kan de bank (ABN in dit geval) daar niet op triggeren en de transactie evt. tegenhouden?
Do not dispice the snake for having no horns, fot who it's to say, it will not become a dragon?

Hatsan AT44-10 Tact .25
Weihrauch HW60J .22lr

#9 Gebruiker is offline   roel Icoon

• Administrator
  • Groep: Admin
  • Lid geworden: 17-februari 05

Gepost 28 mei 2021 - 06:56

Hoi,

Nederlandse banken doen ook wel eens raar.

https://www.luchtbuk...1&#entry1040534

Groet, Roel :cool5:
BEK BRANE & BEALCH SKROEIE

HASSESSKRABJE

BAARCHEBITEN

FRYSK en GRUTSK

Go ask Alice.

Leaver dea as slaef!!!

Hwa`t nearne foar stjit falt foar alles.

Flean op! Wy sjonge it bste ln fan ierde!
It Fryske ln fol ear en rom.
Klink dan en daverje, fier yn it roun
Dyn lde eare, O Fryske groun!

Wy binne Noarderloft. Wy binne oars. Better ek.

#10 Gebruiker is offline   rvl Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 09-maart 19

Gepost 28 mei 2021 - 19:44

Ze (de Nederlandse banken) willen nu allemaal Roomser dan de paus zijn. Jarenlang crimineel geld witgewassen (daar krijgen wij overigens de rekening van, want bankieren wordt steeds duurder en je krijgt steeds minder..) en nu mogen er ineens geen geldtransacties bij schietsport gerelateerde winkels voorkomen...
Do not dispice the snake for having no horns, fot who it's to say, it will not become a dragon?

Hatsan AT44-10 Tact .25
Weihrauch HW60J .22lr

#11 Gebruiker is offline   yana Icoon

• ultra pro
  • Lid geworden: 30-september 03

Gepost 03 juni 2021 - 06:24

Tja, Nederland is tegenwoordig doordrenkt van politiek correct azijngepis, op le fronten. Zal bij banken niet anders zijn. Idd triest.
Alle banken hebben inmiddels forse boetes gekregen wegens illegale praktijken (dwz, illegale praktijken die via hun bank liepen, niet dat ze zelf betrokken waren). En dan willen ze nu ter compensatie het heilige boontje gaan uithangen naar de buitenwereld. Zo gaat het ltijd met nieuwe regels. De 80-20 regel gaat altijd wel op.
Nu zijn banken tegenwoordig sowieso een drama in de omgang. Heb je te veel geld als bedrijf dan vinden ze dat je maar meer moet gaan afbetalen. Verdien je te weinig dan trekken ze je krediet in want dan ben je een risico. En daar moet je dan tussenin zien te laveren :blink:

#12 Gebruiker is offline   de Dorpsgek Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 07-oktober 12

Gepost 03 juni 2021 - 06:38

Bekijk Post Al.Ex.Magnum, op 12 mei 2021 - 09:49, zei:

Grappig die suggestie van je... Je begrijpt zo meteen waarom.
't Gebeurt zelden, maar heb me laatst ook eens duchtig lastig gemaakt face to face met de filiaalhouder van m'n bank. Geven steeds minder dienstverlening, en rekenen steeds mr voor steeds schralere dienstverlening. Mijn bank dan toch. Had deze keer te maken met rekeninguitreksels. Willen de heren nu ook plots niet meer verstrekken als je geld gaat afhalen of deponeren.

Dezelfde dag inderdaad demonstratief gedaan wat je voorstelt, een transfer gedaan naar een andere bank, en m'n broer en zus hetzelfde laten doen. Goeie week nadien zag ik de filiaalhouder toevallig terug in de dorpswinkel. Een stijve knik, en door, vlug weg was ie. 'k Heb er weliswaar niks mee verdiend, maar die bankheren van de bank waar ik al een leven lang klant ben, ook niet langer. Corona of niet, klimaatgekte of niet, wat voor plat excuustruusboompje hij ook trachtte op te zetten, teveel is trop, en trop is teveel.

Haahh, de stijl volledig herkenbaar. Polane flikkert zoiets meteen online de straat op. Zullen de bankheren ook niet gewoon zijn. Moesten mr handelaars doen.

Die moet ik onthouden. Goeie tip.

Kan natuurlijk ook zijn omdat Polane liever contanten in zijn zak heeft. Wanneer ik bij een andere kennis met een winkel vroeger vroeg of ik wat contant kon opnemen dan was dat geen probleem. Tegenwoordig is dat wel een probleem omdat de bank meteen het btw percentage apart zet. Men, de bank, de regering gaat er dus van uit dat elke pintransactie ook meteen handel is.
de Dorpsgek

I'm fine....the rest of you need therapy

Degene die zeggen dat ze niet gek zijn zijn vaak de vreemdste.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers