Luchtbuks.net: Luchtbuks.net - Hét forum en informatiebron voor luchtschietend Nederland

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Fx Wildcat Mk3 - Ervaringen 100M ? std loop of de slug liner 700mm tactical ?

#1 Gebruiker is offline   Leg☆las Icoon

• schutter eersteklas
  • Pip Pip
  • Groep: Serious Members
  • Lid geworden: 02-oktober 12

Gepost 21 mei 2021 - 09:54

beste forum leden !

ben al jaar en dag bullpup schutter. Van een gemodificeerde Hatsan AT10, Edgun natuurlijk, verschillende crickets, zelfs de Huben K1 en momenteel de Priest met een set aan wissellopen en accessoires.

de Cricket in .25 is momenteel m'n favoriet. de Priest is leuk , maar vergt voor mij mee moeite om mooie groepjes te schieten, ivm de plaats van de luchtcilinder.
Je moet weten dat ik één van die schutters ben, die (normaal) beter schiet als ik het voorhout vastneem, en niet met bipod schiet...

Dat gezegd zijnde, tijd voor iets nieuws. De Wildcat MK3 ...
Een betrouwbaar robuust platform. Al bij al "simpel" vergeleken met andere FX'en. Dusver enkel 'goeie' ervaringen. Prijs valt ook reuze mee...

Ik kan niet langer in de tuin "knallen" (achter de tuin wordt een fietspad aangelegd), maar kan wel op 25 meter oefenen...
Maar ... op de club wil ik wel 100m oefenen... vandaar mijn vraag.

1) Ervaring met de standaard versie op 100m ? Welke pellets/slugs ?
2) wat met die 700mm slugliner op de 'sniper' versie ? Ervaring op 100m ? Echt zooooo veel beter ??
3) kan ik door die 700mm liner een gewone pellet schieten, op 25m , met een "normale" energie (16j~24j) , door enkel aan die 7standen powerwheel (achteraan op de Wildcat) te verzetten ?

Tuurlijk zijn andere ervaringen, meningen, meer dan welkom !

Bijna zeker dat na een besluit, de Priest de deur uit mag... just saying...

groeten !!

Legolas

#2 Gebruiker is offline   Aartmans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Experts
  • Lid geworden: 20-april 12

Gepost 21 mei 2021 - 11:31

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik (hopelijk) deze of volgende week mijn MK3 snipper (5,5mm) op kan halen. Tot die tijd nog geen/weinig ervaring met FX. Zou ook mooi zijn voor mijn dochter als hij gelijk of in de buurt komt op 50m KKG, want die mag ze nog niet overal schieten.

Deze post is bewerkt door Aartmans: 21 mei 2021 - 11:32

In beheer:
Diana mod 24 .177(4,5mm)
Hammerli AR-20 FT .177(4,5mm)
BSA Lonestar .25(6,35mm)
Artemis cp1-m .22(5,5mm)
Weihrauch HW97k .177(4,5mm)
Haenel 310-9 (4,4mm)
The Gat .177(4,5mm)
FX Wildcat MKIII Sniper .22(5,5mm)

#3 Gebruiker is offline   munt Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 21 mei 2021 - 14:15

1) ja, met alles dat je noemt, zie de onderste 2 topics
2) slugliner is pas echt ietsje beter vanaf 5,5mm 27 grain slugs en boven de 280 ms. Maar dat soort krachten gaan boven de wildcat, is eerder Maverick of Impact. 21 t/m 25 grain (H&N 5,5mm) op 285-295 m/s gewoon de standaard superior aanhouden. Veel beter dan 10 schoten binnen 2,5cm op 100 meter kan ik iig niet)
3) waarschijnlijk wel ja, is ook afhankelijk van de druk die je met de regulator neemt. lagere druk sowieso, hoge druk moet je testen weet ik niet. Maar sowieso zit in alle nieuwe fx tp's ook een klein doorlaatje waardoor je alles op high power kunt zetten en dooe enkel de loop te draaien op low power zit. Dit gaatje kun je ook ietsje opboren zodat je op high power mooi zit en op de low power exact naar je gewenste snelheid kunt gaan.

MBT je liners vraag:
https://www.luchtbuk...erlijke-review/

de langeduur test (die ik binnenkort weer ga aanvullen met nieuwe inzichten)

https://www.luchtbuk...ug/page__st__75

Als het goed is ben je hier wel een fijn avondje leesvoer verder :) en vind je iig een goed deel van je info

Succes!
Huidig:

AA Agt Bsa FX

Eerder:
veer pomp pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#4 Gebruiker is offline   Palmspar Icoon

• schutter+
  • Pip
  • Lid geworden: 25-september 14

Gepost 22 mei 2021 - 15:32

Ik heb vanmorgen de fx wildcat .25 sniper met Hawke 4-16x44 SF Half Mildot kijker, 10 liter fles en vulset gekocht bij Jachthuis Doublet in rilland.
Mooie zaak en ben goed geholpen kreeg een doosje kogels en het eind bedrag flink naar beneden afgerond.
De fles vullen is gratis in de toekomst kreeg ik te horen, das ook erg mooi.
Heb 2 knikbuksen maar pcp is nieuw voor me wel heel mooie techniek, en zelfs in .25 een stuk stiller dan de lgv en diana knikbuksen.
Heb de kijker ingeschoten op stand 3 voor de hamerveer spanning, moet nog eens meten hoe hard de 25 grain jsb pellets nu de loop verlaten.
Denk dat 265-280ms wel een mooie snelheid zal zijn.

Wat ik heb gelezen is dat je hem het best gevuld op kan bergen maar wel met de regulator leeg, anders zou je nog droog kunnen schieten en blijft de hamerveer naar achter in schietstand das ook niet goed denk ik.
Staat niet erg goed in de handleiding beschreven.

Deze post is bewerkt door Palmspar: 22 mei 2021 - 15:42

Diana 340 premium .22
Walther LGV Challenger Ultra .177
FX Wildcat mk3 .25 sniper

#5 Gebruiker is offline   Palmspar Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 22 mei 2021 - 19:07

Net even snel getest met de regulator op 110bar (stond ie standaard op) en 25.39grain jsb king.
Op stand 3 190ms
5 244ms
6 260ms
Met de regen maar gestopt stand 7 is de max stand, ie zal dan 270ms doen gok ik.
Wil je zwaardere pellets schieten zal je de druk van de regulator moeten verhogen, al wil ik daar niet aan beginnen.
Wat ik me wel afvraag is of ie in stand 7 meer lucht verbruikt dan stand 3 ofzo, de regulator blijft 110 bar als die luchtkamer niet kleiner word maakt het voor het verbruik niet uit denk ik.
Diana 340 premium .22

#6 Gebruiker is offline   L30n Icoon

• Groep: Approved Members
  • Lid geworden: 09-augustus 20

Gepost 22 mei 2021 - 20:00

Met mijn .22 compact nog zoekende.
Tot nu toe meest constant met de JSB Excact Heavy 18,13gr.
De slugs groeperen nog niet zoals ik zou willen.
De NSA 218 23gr krijg ik niet sneller dan 272m/s (regulator op 150 bar, powerwheel 7, stelschroef max totdat niet meer gespannen kan worden en dan iets terug) 55Joules.
De H&N 217 21gr max 285,4m/s wat toch al ergens op zou moeten lijken.
De NSA 217 17.5gr nog niet op 100m geschoten maar kunnen met max 306,8m/s geschoten worden, dat zal wel beetje overkill zijn, maar minder kan natuurlijk ook.
Als het weer eens fatsoenlijk weer is gaan we die eens testen op 100m.

Ik had graag met 21-30gr slugs willen prutsen (meer keuze) maar daar is de WC MK3 compact te licht voor.

Op je vraag hoe ver powerwheel reguleert: Bij aankoop stond regulatordruk op 110bar, de JSB's gingen er op stand 1 uit met 16Joules en op stand 7 rond de 40J dacht ik.
Nu op 150 bar is stand 1 40J en stand 7 53J.

Vooralsnog heb ik veel plezier van de Wildcat MK3. Met de pellets zoiezo spatzuiver op de 25m. Tot 75m ook mooie groepjes.

Deze post is bewerkt door L30n: 22 mei 2021 - 20:09

#7 Gebruiker is offline   Spierings Icoon

• afstand schutter
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Elite members
  • Lid geworden: 04-september 17

Gepost 22 mei 2021 - 20:04

Bekijk Post Palmspar, op 22 mei 2021 - 16:32, zei:

Wat ik heb gelezen is dat je hem het best gevuld op kan bergen maar wel met de regulator leeg, anders zou je nog droog kunnen schieten en blijft de hamerveer naar achter in schietstand das ook niet goed denk ik.
Staat niet erg goed in de handleiding beschreven.

Regulator leeg? Als er druk in de druk buis zit, dan staat er ook druk na de regulator.

Weg zetten die je gewoon op druk zonder dat de hamer opgespannen staat.

Bekijk Post Palmspar, op 22 mei 2021 - 20:07, zei:

Net even snel getest met de regulator op 110bar (stond ie standaard op) en 25.39grain jsb king.
Op stand 3 190ms
5 244ms
6 260ms
Met de regen maar gestopt stand 7 is de max stand, ie zal dan 270ms doen gok ik.
Wil je zwaardere pellets schieten zal je de druk van de regulator moeten verhogen, al wil ik daar niet aan beginnen.
Wat ik me wel afvraag is of ie in stand 7 meer lucht verbruikt dan stand 3 ofzo, de regulator blijft 110 bar als die luchtkamer niet kleiner word maakt het voor het verbruik niet uit denk ik.

In de hogere stand zal deze meer lucht verbruiken, er wordt namelijk harder op de klep geslagen waardoor deze verder open gaat.
De pellet kan tenslotte alleen maar harder gaan door er meer lucht achteraan te blazen..

Maar naast de regulator druk en draaiknop kun je ook de hamerveer voorspanning verstellen..
Op YouTube staan wel goede filmpje met goede uitleg hierover.

Deze post is bewerkt door Spierings: 22 mei 2021 - 20:17

#8 Gebruiker is offline   L30n Icoon

Gepost 22 mei 2021 - 20:13

Bekijk Post Palmspar, op 22 mei 2021 - 19:07, zei:

Op stand 3 190ms
5 244ms
6 260ms

Druk verhogen stelt niet veel voor, is goed te doen als je zou willen.
Luchtverbruik is wel hoger op 7. Druk is hetzelfde, die extra Joules moeten ergens vandaan komen, dat komt door meer lucht. (luchtkamer blijft gelijk, klep blijft langer open)

#9 Gebruiker is offline   Aartmans Icoon

• lange afstand schutter
  • Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 20-april 12

Gepost 22 mei 2021 - 20:39

Ik ben al wat filmpjes tegen gekomen over de MK3. In een daar van wordt de regulator door een huma reg vervangen (zou beter zijn de de Fx reg, al wordt er hier ook gezegd dat de fx reg ook prima is) maar ook hier in staat de reg op 150 bar afgesteld, en dat geeft bij de huma reg toch redelijk de zelfde snelheid. zie hier het filmpje
In beheer:
Diana mod 24 .177(4,5mm)
Hammerli AR-20 FT .177(4,5mm)
BSA Lonestar .25(6,35mm)
Artemis cp1-m .22(5,5mm)
Weihrauch HW97k .177(4,5mm)
Haenel 310-9 (4,4mm)
The Gat .177(4,5mm)
FX Wildcat MKIII Sniper .22(5,5mm)

#10 Gebruiker is offline   Palmspar Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 22 mei 2021 - 20:50

Aha daar leer ik weer van ik zet de buks idd weg met de trekkerpin naar voren, door de trekker in te knijpen en dan de laadhendel naar voren te bewegen.
stond zo wel in de handleiding en er zit dan dus nog lucht in de regulator, dacht dat dat er dan misschien uit ging op die manier.
Ok de klep verder open is meer lucht idd maar ik dacht misschien maakt dat niet uit omdat er maar een bepaalde hoeveelheid lucht in de regulator zit ofzo.
weet nog niet helemaal exact hoe een pcp met reg werkt, maar heb hem nog maar net, wel mooi spul hoor.
Diana 340 premium .22

#11 Gebruiker is offline   L30n Icoon

Gepost 22 mei 2021 - 21:55

Zeker mooi spul.
Hier nog een informatief filmpje.

#12 Gebruiker is offline   Palmspar Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 24 mei 2021 - 13:02

Heb de wildcat nog verder getest met 25.4 grain jsb pellets @110 bar stock regulator druk.
stand 3 190ms,4 223ms, 5 244ms, 6 260ms, 7 277ms
Ie is standaard perfect afgesteld voor deze pellet, met de standaard druk kun je in de hoogste stand de pellets vrijwel op de max van de pellet verschieten.
Ik heb hem nu op stand 5 gezet 244ms @49 joule dat lijkt me voor mij de beste keus tussen verbruik lucht, kogelsnelheid en lawaai al valt dat op stand 7 @63 joule zelfs nog erg mee vind ik.
Zou dat komen omdat het een 6.3mm is dat het niet zo luid is? of ben ik teveel aan knikloop buksen gewend geraakt
als een 5.5mm even veel joules geeft als een 6.3 zal de 6.3 wel zachter klinken, maar bij even hoge kogelsnelheid lijk me dat het elkaar niet veel scheelt.

Deze post is bewerkt door Palmspar: 24 mei 2021 - 13:09

Diana 340 premium .22

#13 Gebruiker is offline   Palmspar Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 27 mei 2021 - 17:37

Weet iemand of de jsb king heavy .25 in het magazijntje van een fx wildcat passen?
Van die pellets is ook de mk2 versie die zijn wat korter omdat de normale niet in sommige magazijnen kunnen.

Deze post is bewerkt door Palmspar: 27 mei 2021 - 17:38

Diana 340 premium .22

#14 Gebruiker is offline   munt Icoon

• scherp schutter
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • Lid geworden: 30-november 16

Gepost 27 mei 2021 - 17:48

Jsb king heavy is geen vriendjes met fx lopen over het algemeen. De jsb king heavy mk2 wel. Die moet je hebben om zuiver mee te schieten
Huidig:

AA Agt Bsa FX

Eerder:
veer pomp pcp

"Het is niet wat je hebt maar wat je ermee doet"

#15 Gebruiker is offline   Palmspar Icoon

• schutter+
  • Pip

Gepost 27 mei 2021 - 18:13

Ok bedankt dan weet ik dat, jij hebt nogal ervaring met veel verschillende pellets.
Diana 340 premium .22

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers